![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je mijn posting over een lesje aardrijkskunde landbouw gelezen hebt, dan begrijp je best dat creativiteit KAN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik snap niet wat er mis is om net zoals op tv op dat uur klassieke muziek te draaien, op dat uur 70' muziek en op dat uur 80' of 60' muziek, maar neen, het is continu dezelfde zever maar met verschillende domme presentatoren zichzelf zo in de kijker willen zetten met hun domme opmerkingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik hou van aardrijkskunde maar heb nooit begrepen wat bevolkingsdichtheden en neerslag grafiekjes zo belangrijk maakte. en waarom we zo weinig aardrijkskunde krijgen over onze eigen streek. de evolutie van de verschillende landschappen in belgië enzomeer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik ook voorstander ben om alvast te beginnen met het terug invoeren van een school uniform (iedereen hetzelfde aan op school zal al een stukje druk afnemen) Voor schoolbenodigheden zoals boekentassen, kaftpapier en andere zaken kan men dezelfde sobere eisen stellen. Aan die dure en laatste nieuwe gsm en zo druk kan je weinig doen. verder kan een school creativiteit belonen met prijzen, hetzelfde met goede resultaten. Wat ook een mogelijkheid is om jongeren tussen de lagere en middelbare school een soort kinder legerdienst te laten doen. Net voor hun puberteit hen de nodige discipline van het leger en later de samenleving laten kennen door 6 maanden in een kazerne te verblijven. men kan hier jongeren leren zelfstandig zijn, elke dag om 6h eruit, hun bed opmaken, geen gsm of luxe artikelen enkel back to basic. Ze leren simpele zaken koken. een beetje scoutskamp met de nodige discipline en dat ze moeten leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leer kinderen hoe ze zichzelf kunnen leren kennen, door bv initiele meditatie en tai-chi in het lessenpakket te voegen.
Het innerlijke evenwicht en de creativiteit zal dan als vanzelf ontplooien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard, het is zelfs noodzakelijk, want met 2, 3 uur per week kun je nooit een taal goed leren. Het is echter wel zo dat de theorie (grammatica) en de kans om de taal te spreken eveneens belangrijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat het werkelijk totaal maar dan ook totaal verboden is om één noot klassieke muziek op de populaire radiozenders te draaien, spreekt boekdelen. Zoals ik al zei, toont dit een grenzenloze minachting voor de doorsnee bevolking, die zich - en dat moet ook worden gezegd - ook totaal laat manipuleren en het zich graag gemakkelijk maakt. Ze luisteren liever naar de klank van opgewarmde uitwerpselen zoals dit, dan naar dit of dat wat enkel als goddelijk kan worden omschreven. Ik begrijp het soms echt niet, vooral omdat elke boerenkloot tegenwoordig wel voor vol wil worden aanzien, maar dat komt wel niet vanzelf, hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De dingen die jij aanhaalde zijn uitermate belangrijk: maar dichtheden zijn vaak het gevolg van opportuniteiten neerslaggrafiekjes moet je kunnen lezen als vaardigheid omdat die vaak een deel van de opportuniteit zijn! Marc Bellinkx geogeek! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ze zullen hopelijk de innerlijke leegte hekelen die innerlijk lege volwassenen hen in de strot proberen te duwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het een zal dan wsl wel het ander wat sneller instigeren, waardoor volwassenen ook meer zullen gaan kiezen en besef ontwikkelen voor een leven van groeiende zelfkennis en innerlijke ontplooing, juist hierdoor de leegheid van een dualistische conditionering meer en meer begrijpend en hierdoor tegelijk de innerlijke en de wereldse vrede dienend, met een positieve wisselwerking die een weerslag heeft op het leven tout court. De huidige toestand van de wereld in acht genomen, is dit meer dan welkom. Of zo'n noodzakelijke geestelijke ontwikkeling een bloedhekel punt is in de politieke/medische/farmacologische bastions, zal daar wsl ook evenredig afhangen van de noodzakelijke bewustheid daartoe, maar voorlopig zien en horen we weinig wereldse 'leiders' en hun uitvoerende lakeien de taal van het hart spreken, de sissende weerklank van gespleten tongen des te meer. Spreken over een psychische zelf-diagnose in dat wereldje van ego-keizerrijken is evenwel not done, evident uiteraard, de ontdekking van hun eigen naaktheid zou te schrijnend zijn. Enfin, voorlopig zal het algemeen onderwijs dus blijven wat het is, strikt en beperkt in haar empirische domein, met alle voorrang voor de industrieel-politiek-culturele conditionering van opvolgende generaties kinderen, met alle menselijke en spirituele oppervlakkigheid in de 'volwassen' wereld vandien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() eveneens de stijl van de reacties hier op het topic ...doodt de creativiteit
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 30 december 2009 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bekijk het positief. Hoe problematischer het onderwijs is, hoe creatiever de oplossingen van de kinderen zullen moeten zijn.
Trouwens: een eenvoudige rekenoefening kan al uitnodigen tot enorme creativiteit. Creativiteit hoeft niet altijd het alleenrecht te zijn van oorafsnijdende psychopaten die toevallig een penseel en verf weten te bemachtigen. Politici kunnen bijvoorbeeld heel creatief omgaan met wetten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet alle ouders zijn zo betrokken bij het onderwijs van hun kind. Ik in feite ga mij een gratis herscholing aannemen via de toekomstige leerboeken van mijn dochter. Scholing heeft mss wel een uitbreiding nodig. Ik denk dat qua talen, wiskunde, Nederlands, etc etc wel koosjer zit? 't Is uiteraard ook aan de ouder erbij betrokken te zijn en op te volgen hoe die scholing inspeelt op uw kind. Ik denk dat ge creativiteit in uw kind ook wel een beetje moet stimuleren. Begrijp me niet verkeerd. Iedereen blijft creatief op zijn manier, maar als ouder vind ik het toch wel een beetje mijn taak ze al wat pre-scholing te geven voor ze nog maar gaat. Stel U dat voor, uw dochter komt aan in de eerste (of tweede) kleuterklas en kan al wat schrijven. Zo moet dat toch? Laat het geweten zijn, ik zal erger als een bikkelharde zakenman teweeg gaan met mijn taak als vader. En ik vind, daar de school tekort schiet, springt uw ouderschap in. Het is onze verantwoordelijkheid. Edit: en ge hebt nog altijd internet he. Ze kunnen tot elke bron van informatie die ze willen nu.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 30 december 2009 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar nee gij. Pas in de derde kleuterklas komt er een beetje voorbereidend lezen aan te pas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() IDD, maar waarom kan ik haar al ni wat leren?
![]() |
#76 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is niemand die je tegenhoudt. Het is gewoon kwestie van kijken of je kind eraan toe is om al te leren lezen. Er zijn tal van onderzoeken gedaan naar vroeg leren lezen en rekenen. Algemeen genomen wordt de leeftijd van zes jaar nog altijd gezien als het meest aangewezen om ermee te beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb wel in gedachten het luchtig te houden hoor. Vooral alfabet boekjes en haar naam schrijven. Cijfers meegeven voor haar gsm toestel is toch ook spelenderwijs tewerk gaan dacht ik zo. (ja, mijn dochter krijgt een gsm zodra ze kan praten) Ik vind ook dat ze veters zo snel mogelijk moet kunnen knopen (zonder stress uiteraard, no pushing) dat ze niet meer met "klitters" zou moeten rondlopen. Of dat we voor veterschoenen de veters nog zelf moeten knopen. Ik voel toch dat ik intensief mijn taak als vader zal vervullen. Den band dat ik er nu al met heb is ongelooflijk. Dat ze mij ziet thuiskomen van't werk en al "papa" roept... das pure gezegende realiteit dat zich tegen mijn been komt aandrukken. Ik heb echt wel een diepe band met mijn dochter en wil die toch in de maximum benutten dat ze later als een sterke zelfstandige vrouw het leven kan instappen.
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn natuurlijk wetenschappers die beweren dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met lezen en rekenen en anderen die zes jaar weer veel te vroeg vinden. Mensen uit het onderwijs die elke dag professioneel met kinderen werken, zien meestal wel wat op welke leeftijd kan. In Nederland komen momenteel veel kleuterleidsters in opstand omdat de overheid hen wil opleggen om kinderen al vanaf vijf jaar te leren lezen. Die kleuterleidsters zien dat een kind van vijf vooral veel leert uit spontane spelsituaties en nog weinig boodschap heeft aan cijfers en letters.
Nu heb ik misschien niet veel recht van spreken, want ik las en schreef ook al op mijn vijf. Maar dat was omdat ik er zelf om vroeg. Ik denk dat het vaak een zoektocht is naar wat het kind wil en wat er goed voor is en wat de opvoeders verwachten/willen. Ik heb zelf meerdere kinderen en ik zie wat wat voor de een werkt voor de ander nefast kan zijn. Er is volgens mij niet zoiets als 'een altijd werkende methode' om een kind te begeleiden tot de volwassenheid. Er is wel veel vallen en opstaan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch, als ze valt. Ge wilt ze toch vangen he? Kbedoel draait en keert scholing hoe ge het wilt... een papier is op zich wel vrij belangrijk als meisje he?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 31 december 2009 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() GOE BEZIG!!
Leg er nu al maar druk op! Laat een kind een kind. Mijn oudste zoon is 5 en WIL zelf nu wat leren schrijven, schoorvoetend ondersteun ik hem hierin. Mijn dochter zit in het brugklasje tussen eerste en tweede en leert op haar tempo nu wat kleuren, maar is nieuwsgierig wat broer uitvreet, doch wil het zelf absoluut nog niet doen. Zij knoeit liever met een enorme doos legoblokjes ( van mijn jeugd ) om zelf een huisje te maken en leert nu zichzelf aan dat stenen in het verband sterker zijn dan netjes in rijtjes op mekaar! Laat kinderen ook nog eens kind zijn! |
![]() |
![]() |