![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
leefde gij wel in het heden?
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En hoeveel pensioen heeft ne gewone werknemer bij de overheid, met volledige loopbaan, dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op het moment dat ik jong was en keuzes maakte was mijn keuze verder studeren (mits de nodige inspanningen) om een behoorlijk inkomen te ontvangen, in mijn geval als zelfstandige. Anderen kozen voor de gemakkelijke oplossing om jong te gaan werken direct een inkomen te hebben om pinten te pakken, met een mooie wagen rond te rijden enz. Hoe denk je dat de praktijk achteraf is? Van die wat geen goesting hadden om zich moe te maken achter de schoolboeken zijn er al veel op (pré-)pensioen met een mooi inkomen. Wanneer ik binnen een tiental jaren op pensioen mag, zal dat maar amper de helft bedragen. Maar wie denk je dat het meeste zal bijgedragen hebben? Ik zou daar normaal niet veel problemen om maken. In mijn ogen was mijn inkomen groot genoeg zijn om ondanks dat lage pensioen zonder problemen oud te worden........totdat onze regering de wetten veranderde. Als de spelregels gedurende het spel veranderd worden verlies je gegarandeerd. Vrije keuze? vergeet het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan gejammer van minder dan in de privé..overuren, flexibiliteit ploegendienst,volcontinu, werkdruk,werkloosheid ..allemaal dingen waar de meeste ambtenaren nog nooit van gehoord hebben...en natuurlijk maar schermen met topverdiensten uit de privé terwijl de meesten amper een fatsoenlijk salaris hebben.. Ik heb het over mensen die moeten werken, geen ceo toestanden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() We hebben het hier over doorsnee werkende mens..uw speciallekes zijn geen maat voor de privé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder trok daarna een overlevingspensioen van 15000€ per maand tot zo'n 4 jaar geleden. Mijn ex-schoonmoeder trekt een overlevingspensioen van een ambtenaar van zo'n 1300€per maand vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Arbeider in eigen bedrijf ?
verklaar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt hier dus een foute keuze gemaakt. Had jezelf als loontrekkende ingeschreven en als aandeelhouder. Je winsten zouden misschien kleiner geweest zijn op papier, maar je inkomen over de hele lijn hoger. Het is dus opnieuw gewoon een kwestie geweest van keuzes. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de keuze in wat je zelfstandige bent. Want niet elke job als zelfstandige brengt evenveel op. Zie je steeds opnieuw is het eerst uitzoeken welke keuze de juiste is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zal eens een vb geven: Wie nu kiest om zich te vestigen als apotheker weet dat ie met de huidige wetgeving (vestigingswet) redelijk beschermd is, en mag rekenen op een meer dan behoorlijk inkomen. Als morgen 90% van de medicatie bij het grootwarenhuis mag verkocht worden veranderen de vooruitzichten van vandaag op morgen. Vrije keuze? Neen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Coöperatieve met enkel passieve aandeelhouders en loontrekkende
Wie een maandelijkse uitkering wil, moet dus als actieve loontrekkende ingeschreven zijn en zo worden uitbetaald. Hij was dus mede-eigenaar en loontrekkende van het bedrijf. Op zijn 54ste is hij gestopt en op brugpensioen gegaan. Hij betaald wel iets meer dan een zelfstandige aan belastingen, maar genot wel de voordelen van een loontrekkende. Het was een keuze die hij had gemaakt en waarmee hij discriminaties in zijn voordeel draaide. Hij pakte alle voordelen van een zelfstandige via het bedrijf en alle voordelen van een arbeider door zelf als ingeschreven arbeider in het bedrijf te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt daarbij dat er een beinvloeding is door de directe omgeving. Wat dan ook weer weinig met keuzes te maken heeft. Citaat:
Om het over ne andere boeg te gooien. Het is niet omdat ge de keuze gemaakt hebt om direktielid bij een grote bank te worden, dat ge recht hebt op grote bonussen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het enige probleem dat ik heb, is hetgeen ge zelf aanhaalt. Namelijk, hoe lang gaan onze kinderen bereid zijn om dit alles te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moet zeker gekend zijn: aantal dienstjaren waarop het pensioen betrekking heeft, eindwedde, zijn er nog andere pensioenen of vergoedingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
hier word dus veel gezeverd, veel mensen die jaloers zijn , 450 euro pensioen is niet voor een werknemer met een voll loopbaan in de prive.... deze heeft wel meer ! zelfstandigen hebben zelfs meer als ze wat afgedragen hebben in het verleden...... deze topic is weer uit voorhistorisch extreemrechts hoek , en deze strekking doet niets liever danmensen tegen elkaar opzetten !iedereen gelijk is een leuze uit de tijd van Marx Lenin en Mao................extreem rechts is dus gelijkwaardig aan extreem links..........de mensen zand in de ogen strooien met valse feiten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar werknemers uit de privé hebben, zelf en via hun werkgever (dit laatste zo bedongen door vooruitziende vakbonden die solidariteit prediken, in tegenstelling tot zelfstandigen, die eigen verantwoordelijkheid prediken), veeeeeel meer afgedragen, in hun eigen pensioenkas. En ambtenaren hebben nog veeeele veeele veeeele keren meer afgedragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk jullie het probleem omzeilen zoals ne warme patat, lijkt het er zeer sterk op, dat jullie iets te verbergen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn op dit forum wel kleine (in aantal werknemers) werkgevers, en die zeggen ons hoeveel bruto een aanwerving kost, tegenover hoeveel netto die werknemer mee naar huis kan nemen. Mijn grote sjef (echtgenote) is een jaar of twee zelfstandige geweest. Ik weet dus perfekt hoeveel ze destijds (moest) afdragen. Voorts is het allemaal nogal moeilijk vergelijken. Bestaat dat sisteem voor zelfstandigen voor de ziekenkas (kleine risiko's , grote risiko's) nog (is het alleszins niet afgezwakt ...). Wie kiest om de kleine risiko's ook te verzekeren, betaalt natuurlijk 'het maksimum', maar ge beseft toch dat dat niet is voor uw pensioen, maar alleen voor de ziekenkas ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |