![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De alleenstaande moeders zullen elke job aannemen die ze kunnen krijgen en de rest zal liever blijven doppen dan een job bij de andere winkelketens aan te nemen, want daar mogen ze niet heel de dag op een stoel zitten, maar moeten ze werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Wallonië was een eindje van Gent.
Toch gingen er nogal wat daar in de mijnen werken en toen hadden we nog niet allemaal een auto. Verhuizen is een andere optie, dat deed ik ook. Ok, de kans om in een bepaald bedrijf in pensioen te gaan was toen wellicht groter |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
Toch gingen er nogal wat daar in de mijnen werken en toen hadden we nog niet allemaal een auto. Verhuizen is een andere optie, dat deed ik ook. Ok, de kans om in een bepaald bedrijf in pensioen te gaan was toen wellicht groter |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb nooit langer dan 10 jaar dezelfde job gedaan voor een werkgever. Maar de meeste willen een job waarbij ze enkel moeten kijken of hun loon op tijd is gestort en ze 1001 extra legale voordelen krijgen. Werken mag niet meer bij zijn en zich vuil maken al helemaal niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ook zijn dat mijn moeder teveel zaagde natuurlijk. Als kind zie je dat niet zo scherp dikwijls. ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele buitenlanders komen hier nu werken op logement en men moet hen aannemen, omdat men geen Vlaamse arbeiders vind die nog willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Procentueel is dat minder dan 1% van de werklozen. Lijkt het u zo onwaarschijnlijk dat 1% fraudeert? Mij niet hoor. Geef eens wat concrete voorbeelden van onterechte schorsingen aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk, en dit wordt je in de school reeds aangeleerd, ga jij op vooraf bepaalde tijden je sanitair stopje doen. Ik bepaal dit op mijn werk ook zelf, de overgrote meerderheid bij ons echter niet. Het zou trouwens ook niet kunnen in een lopende band productie.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In grote bedrijven zijn echt wel doorgroeimogelijkheden en sommige jobs evolueren genoeg op zichzelf om boeiend te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in het eerste geval mag je geen bandwerker zijn die na zijn uren denkt een grote meneer te zijn die het heeft gemaakt in het leven. In het tweede geval heb je tijdens je jeugd reeds veel gestudeerd en leer je nog dagelijks bij, waardoor je geen ongeschoolde of laag geschoolde arbeider bent. Maar heb je minstens een Technisch A1 diploma op zak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die komt hier klagen dat er geen werk is en oproepen om zinloze betogingen te gaan houden? Een zelfstandige die even een petitie komt posten om een wetsvoorstel in te dienen dat bedrijven niet meer zelf mogen beslissen of ze sluiten of niet, maar nog slechts volk zouden mogen afdanken als ze in het rood gaan? Geloof er geen ballen van. Ik voer één van de zelfstandige jobs uit waarbij het minste arbeid moet geleverd worden en waarbij het minste aanwezigheid vereist is. En toch ben ik gebonden aan dat bedrijf om mijn tijd in te delen. En een werknemer die niet moet overleggen met zijn werkgever wanneer hij thuis blijft? Een bedrijf waar de werknemers het hoge woord voeren en bepalen wat er gebeurd? Kom aan zeg. Hoelang gaat dat bedrijf draaien? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie met een borstel rondloopt zal echt niet beter worden door naar een ander bedrijf over te stappen. Daar zal hij ook met een borstel rondlopen. Of een vloerhostess zal hoogstens een mooiere emmer krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie met een borstel rondloopt zal echt niet beter worden door naar een ander bedrijf over te stappen. Daar zal hij ook met een borstel rondlopen. Of een vloerhostess zal hoogstens een mooiere emmer krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer loon, een betere functie, betere uren, minder zwaar werk, betere materiaal, Maar je zit met zoveel vloerhostessen, dat ze daar zelfs reeds diploma's hebben voor ingevoerd. Dus ook zij moeten studeren om vooruit te geraken. Laatst gewijzigd door Jantje : 28 februari 2010 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de praktijk , yw als je moet dan moet toch gewoon ??? Wat een discusie , ik kan me niet voorstellen dat je niet naar toilet mag ? Moet je dan wachten tot de stront uit uw oren kom of kak je dan op de lopende band? Ik zou in ieder gaval gewoon naar toilet gaan , eens zien wat die baas dan gaat zeggen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rustig zwarte kat...
|
![]() |
![]() |