![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de paus opstappen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
38 | 59,38% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 40,63% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik maakte dat dus niet mee. Mijn broers ook niet. Mijn vrouw ook niet. Wij groeiden op buiten de kerk. De mensen waar ik 't persoonlijk van hoorde, voor deze bom barste: allemaal uit gelovig milieu. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 maart 2010 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals: meer dan de helft van het kindermisbruik vindt IN de EIGEN FAMILIE plaats !! Mij maak je niet wijs dat kindermisbruik alleen in de Kerk of het gezin voorkomt. Een beetje deductievermogen leert dat overal waar er macht is dit plaatsvindt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of ben jij katholiek, Siddharta?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In zekere zin klopt dit al wel zeventien eeuwen, en de periode vóór het concilie van Nicea laat ik dan gemakshalve buiten beschouwing.
Jezus vs de paus: een groter contrast is misschien wel denkbaar, Hitler of zo, maar binnen de ruimte die het christendom biedt...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het celibaat en de status van het priesterschap werken misschien als een magneet op een paar pedofielen, maar dezen wijken wél sterk af van de christelijke leer, en nog het meest van de kern van de kern ervan. Het roven, moorden en verkrachten van de pedofeet vzmh is echter in volkomen harmonie met de door en door haatdragende, in zijn diepste wezen aan het christendom volledig tegengestelde, mensonwaardige en mensvijandige geestesverbijstering waarvan de koran de neerslag is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de leer van de Roomse kerk zodanig uit de tijd is, dat zij steeds moeilijker nog normale, intelligente en intellectueel hoogstaande mensen voor het priesterschap weet aan te trekken. We kunnen wellicht nog veel rare ontwikkelingen verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() Ik heb in de periode 1960-1980 van tientallen katholieke geestelijken les gekregen (van kleuterschool tot universiteit), heb 6 jaar in een katholiek internaat doorgebracht en ben nooit door één enkele geestelijke noch door iemand anders sexueel lastig gevallen, noch in woorden, noch in daden, en ik ken ook niemand van de destijds honderden bewoners van het internaat of van de duizenden leerlingen die ook maar één klacht had over één van de priesters-leerkrachten. Dus de gevallen die we nu zien, zijn blijkbaar wel grote uitzonderingen. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste priester-leerkachten op menselijk en intellectueel vlak meer te waarderen waren dan de zogenaamde "leken".
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Argumenten graag - liefst persoonlijke ervaringen - want van horen zeggen, kan pure roddel zijn.
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus de rechtelijke macht kan hier niets aan doen. Ik weet niet hoe de paus over sexomnia oordeelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een lief gehad die zelfmoordneigingen had omdat ze als kind door een priester meermaals werd verkracht. Uiteindelijk heeft ze gedaan waar ze veel over sprak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is in Belgie kennelijk sexomnia ,dus de priesters kunnen er niets aan doen. Waarschijnlijk denkt de Paus er ook zo over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat een onzin. http://www.volkskrant.nl/buitenland/..._over_misbruik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() onschendbaar!!! wat een ongelooflijke hypocriete satanische bloedzuigende viezerik!!!!!
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is een staat die de regels van de democratie en EU rechtstaten niet respecteert. De EU moet dit aan de orde stellen. Barossi en Rompy kunen de paasdagen hiervoor gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus dat zal wel niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als religieuze mens is hij niet in staat verantwoordelijkheid op te nemen voor zijn acties. Hij handelt in opdracht van zijn god en het zijn de anderen die slecht zijn. Zo iemand is niet in staat verantwoording af te leggen, dus doe geen moeite.