Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet de paus opstappen?
ja 38 59,38%
nee 26 40,63%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 19:40   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
NEE jongen, het gebeurde vroeger OVERAL, en nu schiet men selectief ALLEEN op de KERK. DAT is mijn probleem met deze hele hetze.
Iedereen kan nu gaan beweren dat hij in zijn schooltijd in de jaren 70 betast is door een leerkracht, priester enz. ! We hebben een nieuwe hype, na de UFO-ontvoerden, nu ook de aangeranden. Er zijn er die stemmen horen, er zijn er die zichzelf te dik vinden, er zijn de faalangstigen en nu ook de "aangeranden".
Citaat:
NEE jongen, het gebeurde vroeger OVERAL, ....
Overal?
Ik maakte dat dus niet mee.
Mijn broers ook niet.
Mijn vrouw ook niet.
Wij groeiden op buiten de kerk.

De mensen waar ik 't persoonlijk van hoorde, voor deze bom barste: allemaal uit gelovig milieu.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 maart 2010 om 19:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 21:08   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't Gebeurde vroeger dus is 't OK? .
Op pedofeet Mo heb ik jou nochtans nog geen kritiek zien geven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 06:33   #63
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Overal?
Ik maakte dat dus niet mee.
Mijn broers ook niet.
Mijn vrouw ook niet.
Wij groeiden op buiten de kerk.

De mensen waar ik 't persoonlijk van hoorde, voor deze bom barste: allemaal uit gelovig milieu.
Ik groeide wel op in een gelovig milieu en ik heb dat dus niet meegemaakt. En ik ken ook niemand uit mijn persoonlijk milieu die dat heeft meegemaakt.
Nogmaals: meer dan de helft van het kindermisbruik vindt IN de EIGEN FAMILIE plaats !!
Mij maak je niet wijs dat kindermisbruik alleen in de Kerk of het gezin voorkomt. Een beetje deductievermogen leert dat overal waar er macht is dit plaatsvindt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 06:45   #64
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De druk op de paus om op te stappen wordt steeds groter.
Volgens mij kan hij beter gaan

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jes_onbestraft
En welk leger ga je meebrengen daarvoor? Laat hem rotten in het Vaticaan!
Oud 31 maart 2010, 07:42   #65
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De druk op de paus om op te stappen wordt steeds groter.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/...jes_onbestraft
Dat moeten de katholieken maar uitmaken. Hun kerk heeft altijd in menig opzicht ver afgestaan van het (al dan niet geheel fictieve) voorbeeld van Jezus. Gaat ze ten onder of ondergaat ze een grote transformatie: het eerste is voor het christendom misschien een betere zaak, maar waar moeien we ons mee?
Of ben jij katholiek, Siddharta?
Oud 31 maart 2010, 07:47   #66
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In zekere zin klopt dit al wel zeventien eeuwen, en de periode vóór het concilie van Nicea laat ik dan gemakshalve buiten beschouwing.

Jezus vs de paus: een groter contrast is misschien wel denkbaar, Hitler of zo, maar binnen de ruimte die het christendom biedt...
Oud 31 maart 2010, 07:59   #67
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
hun verknipte godsdienst, waar Mo de pedo nog maar een kind is vergeleken met de pedo=priesters.
Sorry hoor, de in de katholieke kerk nagevolgde, en ja, meestal "nagevolgde" zogenaamde stichter van die kerk (volgens de uit de vierde eeuw stammende toevoeging aan een evangelie, Matteüs denk ik, "en op deze rots zal Ik Mijn Kerk bouwen") is Jezus, en die staat wel als kindervriend bekend, maar op een heel andere manier dan pedofeet Mohammed vzmh.

Het celibaat en de status van het priesterschap werken misschien als een magneet op een paar pedofielen, maar dezen wijken wél sterk af van de christelijke leer, en nog het meest van de kern van de kern ervan.

Het roven, moorden en verkrachten van de pedofeet vzmh is echter in volkomen harmonie met de door en door haatdragende, in zijn diepste wezen aan het christendom volledig tegengestelde, mensonwaardige en mensvijandige geestesverbijstering waarvan de koran de neerslag is.
Oud 31 maart 2010, 08:07   #68
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik groeide wel op in een gelovig milieu en ik heb dat dus niet meegemaakt.
lk ben vrijwel uitsluitend direct en indirect door priesters opgevoed, en heb nooit in de verste verte iets waargenomen dat daar ook maar op kon lijken, integendeel. Deze priesters waren vogels van diverse pluimage, en on n'était pas du même chemin, curé. Zij waren tamelijk prettige mensen om het oneens mee te zijn, en leden levens waar ik meer respect voor heb dan voor wat ik doorgaans om me heen zie.

Ik denk dat de leer van de Roomse kerk zodanig uit de tijd is, dat zij steeds moeilijker nog normale, intelligente en intellectueel hoogstaande mensen voor het priesterschap weet aan te trekken. We kunnen wellicht nog veel rare ontwikkelingen verwachten.
Oud 31 maart 2010, 08:48   #69
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in de periode 1960-1980 van tientallen katholieke geestelijken les gekregen (van kleuterschool tot universiteit), heb 6 jaar in een katholiek internaat doorgebracht en ben nooit door één enkele geestelijke noch door iemand anders sexueel lastig gevallen, noch in woorden, noch in daden, en ik ken ook niemand van de destijds honderden bewoners van het internaat of van de duizenden leerlingen die ook maar één klacht had over één van de priesters-leerkrachten. Dus de gevallen die we nu zien, zijn blijkbaar wel grote uitzonderingen. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste priester-leerkachten op menselijk en intellectueel vlak meer te waarderen waren dan de zogenaamde "leken".
Oud 31 maart 2010, 10:49   #70
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
Ik heb in de periode 1960-1980 van tientallen katholieke geestelijken les gekregen (van kleuterschool tot universiteit), heb 6 jaar in een katholiek internaat doorgebracht en ben nooit door één enkele geestelijke noch door iemand anders sexueel lastig gevallen, noch in woorden, noch in daden, en ik ken ook niemand van de destijds honderden bewoners van het internaat of van de duizenden leerlingen die ook maar één klacht had over één van de priesters-leerkrachten. Dus de gevallen die we nu zien, zijn blijkbaar wel grote uitzonderingen. Ik durf zelfs te stellen dat de meeste priester-leerkachten op menselijk en intellectueel vlak meer te waarderen waren dan de zogenaamde "leken".
vergeet het maar!
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:53   #71
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
vergeet het maar!

Argumenten graag - liefst persoonlijke ervaringen - want van horen zeggen, kan pure roddel zijn.
Oud 31 maart 2010, 16:31   #72
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Sinds wanneer mag de politiek en de rechtelijke macht, zich niet meer bemoeien met het sexueel misbruik op grote schaal ,in instituten voor blinden en doven ?
In Belgie komt bij de katholieke geestelijkheid vaak sexomnia voor ,misschien was dat ook wel in het doveninstituut.
Dus de rechtelijke macht kan hier niets aan doen.
Ik weet niet hoe de paus over sexomnia oordeelt.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 02:09   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
Argumenten graag - liefst persoonlijke ervaringen - want van horen zeggen, kan pure roddel zijn.
Ik heb een lief gehad die zelfmoordneigingen had omdat ze als kind door een priester meermaals werd verkracht. Uiteindelijk heeft ze gedaan waar ze veel over sprak.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 09:12   #74
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In Belgie komt bij de katholieke geestelijkheid vaak sexomnia voor ,misschien was dat ook wel in het doveninstituut.
Dus de rechtelijke macht kan hier niets aan doen.
Ik weet niet hoe de paus over sexomnia oordeelt.
Daarom zijn er in Belgie geen aangiften van sexueel misbruik bij de burgelijke rechter en is er ook geen onafhankelijk onderzoek zoals in Nederland.
Het is in Belgie kennelijk sexomnia ,dus de priesters kunnen er niets aan doen.
Waarschijnlijk denkt de Paus er ook zo over.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 09:23   #75
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat moeten de katholieken maar uitmaken. Hun kerk heeft altijd in menig opzicht ver afgestaan van het (al dan niet geheel fictieve) voorbeeld van Jezus. Gaat ze ten onder of ondergaat ze een grote transformatie: het eerste is voor het christendom misschien een betere zaak, maar waar moeien we ons mee?
De Paus is staatshoofd en kan niet voor de rechter verschijnen.
Wat een onzin.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/..._over_misbruik
Oud 2 april 2010, 09:41   #76
Khwajagan
Banneling

Standaard

onschendbaar!!! wat een ongelooflijke hypocriete satanische bloedzuigende viezerik!!!!!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 09:41.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:31   #77
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
De Paus is staatshoofd en kan niet voor de rechter verschijnen.
Wat een onzin.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/..._over_misbruik
Vaticaanstad als staat moet afgeschaft worden.
Het is een staat die de regels van de democratie en EU rechtstaten niet respecteert.
De EU moet dit aan de orde stellen.
Barossi en Rompy kunen de paasdagen hiervoor gebruiken.
Oud 2 april 2010, 10:33   #78
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
NeeN!
Oud 2 april 2010, 12:10   #79
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vaticaanstad als staat moet afgeschaft worden.
Het is een staat die de regels van de democratie en EU rechtstaten niet respecteert.
De EU moet dit aan de orde stellen.
Barossi en Rompy kunen de paasdagen hiervoor gebruiken.
Latijnse landen domineren de EU en die hebben niet zoveel op met democratie.
Dus dat zal wel niet gebeuren.
Oud 2 april 2010, 12:13   #80
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

als religieuze mens is hij niet in staat verantwoordelijkheid op te nemen voor zijn acties. Hij handelt in opdracht van zijn god en het zijn de anderen die slecht zijn. Zo iemand is niet in staat verantwoording af te leggen, dus doe geen moeite.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be