![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik denk niet dat de microwezentjes er enig heil in zullen zien vanuit 1 millimeter weer opnieuw te moeten beginnen. Citaat:
Deze zijn de bron van de zogenaamde Oerknal, die niet werkelijk het begin van het heelal is, want het heelal is eeuwig evenals God Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er staan nieuwe en betere richtlijnen in mijn nieuwe bijbel. Citaat:
Citaat:
Dat is mijn ervaring: die nederigheid is slechts schijn. Kortom: het is pure huichelachtigheid. Ik zeg liever gewoon waar het op staat zonder enig gedraai. Citaat:
Het is voorlopig de idee waar het om gaat. Het is de Geest, weet je wel? Citaat:
Die hele kruisiging is slechts symboliek voor een geestelijk lijden, dat is waar het om gaat. Bij Jezus is dat de omkering van de Liefde naar de heilige geest van het denken, tenslotte geopenbaard in Hegels filosofie. Waar mijn lijden toe zal leiden dat weet ik nog niet. Het gaat om een verzoening met enerzijds de Liefde en anderzijds de Wereld. Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 mei 2011 om 10:30. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor jou, niet voor mij.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 mei 2011 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
de heer weggelaar gebruikt simpele bewoordingen om onwaarheden en verzinsels wijs te maken aan mensen die daar eigenlijk geen boodschap aan hebben. ik kan er niets aan doen, maar ik zie toch een verschil. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik geloof eveneens dat wij allen een ziel hebben welke aangesloten is aan een centrale geest die al het materiële, dierlijke en tijdelijke overkoepelt. Ik kan er ook niets aan doen, maar ik zie ook nog een ander verschil: vrede en . . .de vrijheid van denken en communiceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
er is vrijheid van denken en communiceren, maar er is ook een werkelijkheid die onafhankelijk van ons denken bestaat. onze ideeën zijn pogingen om die werkelijkheid in kaart te brengen. als ze er manifest van afwijken, dan moeten ze als verkeerde ideeën verworpen worden en moeten we proberen een betere kaart te maken. hoewel we nooit de Ultieme Waarheid (kijk nu, het gebruikt ineens hoofdletters) kunnen achterhalen, kunnen we wel regelrechte nonsens onderscheiden en die als onwaar verwerpen. het relativisme dat iedere theorie als gelijkwaardig beschouwt, verhindert ons om tot diepere kennis te komen. overigens is het interessant om te zien dat wetenschappelijke ideeën ons in staat stellen om technologie te ontwikkelen. ironisch toch? de ruimteschepen waarop het sprookje van de heer weggelaar gebaseerd zijn, zouden onmogelijk kunnen geconstrueerd worden als we niet het onderscheid tussen wetenschap en kwatsch hanteerden. als weggelaar gelijk zou hebben, dan kan hij eigenlijk nooit gelijk hebben. vrede, redwasp
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gods Geest openbaart zich in de filosofie van Hegel en in mijn atoomtheorie, niet door geloof, maar door logisch na te denken. Want in het nadenken is de mens één met God, niet door eindeloze beledigingen te spuien zoals Redwasp doet. Dat is het kenmerk van Satan, die het licht niet kan verdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kunst is open te staan voor een nieuw idee en met steekhoudende argumenten komen als je er niet mee eens bent. Niet steeds maar beledigingen spuien. Dat getuigt van een zeer lage mentaliteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Leg dat nu eens even uit.... ![]() Citaat:
Dom toch.... Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 mei 2011 om 17:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel: hoe meer ik nadenk, hoe verderaf en hoe ridiculer alle religieuze opvattingen over god(en) lijken. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een idee kan je beargumenteren, weerleggen, staven etc. Gebazel zonder inhoud kan en hoeft niet logisch weerlegd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Alles is toegelaten in de wereld der religieuze waanzin.
Laatst gewijzigd door Quorn : 9 mei 2011 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit dat er wel eens iets hogers zou kunnen zijn dan wij mensen? Nooit mijn atoomtheorie gelezen? Citaat:
Dat is een slecht teken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan mag je Mij gerust beledigen, want je hebt immers zovele medestanders, dus je hoeft niet bang te zijn of je te schamen. Het is pure lafheid, domheid en slechte manieren. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 mei 2011 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ware waanzin is die der wetenschap, die God vermoord heeft en de wereld naar de knoppen helpt. God is de Geest als eeuwige Schepper van het heelal, waar het domme volk geen verstand van heeft. Ze kijkt slechts naar de grond en ziet: "dingetjes", anders niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||