Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 10:01   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
En alle managers in bedrijven géén aandelen meer geven.
Die zorgen ervoor dat de waarde stijgt en trekken hun centen op als ze
het bedrijf verlaten.
De slachtoffers die ze achter laten interesseert hun niet maar wij kunnen ze onderhouden.
Dit laatste is toch ook alleen maar waar, als we ze zelf het slachtofferstatuut geven. Als we in koor gaan roepen, dat ge vanaf 52 jaar te oud bent om te werken, ja dan gaat iedereen dit op den duur geloven. En niet in het minst, de 52 jarigen zelf.
Maar wat mij betreft, mag er ook schoon schip gemaakt worden bij de managers. Geen enkel probleem mee.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 10:23   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
De werklozen en de zieken Bob??
Nee, wat men soms werklozen en zieken noemt.
Maar ik neem aan dat ge nog nooit van misbruiken gehoord hebt en van dokters die dar aan meewerken om geen klanten te verliezen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 21:48   #63
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Vrijgesteld als werkzoekende? Waar heb je dat gelezen?

Die mensen van Carrefour en andere fa's, zijn ontslagen,die hebben daar niet om gevraagd. Die waren liever blijven werken. Voor diegenen die op die mensen zitten te kakken, zorg dat er werk beschikbaar is en 95% zullen er maar al te graag op ingaan.
lees eens in mijn artikel: BRON= RVA. Dat is toch een betrouwbare bron. Het gaat hier over brugpensioen.
Je kan ook zelf zorgen dat er werk beschikbaar is. 30 jaar geleden was er ook weinig werk. AL zeker in mijn geboortestreek. Ik ben toen als zelfstandige begonnen. Met hard en veel werken heb ik een behoorlijk leven en een kleine spaarpot kunnen vergaren.
Indien mijn kinderen en hun leeftijdgenoten werk zouden willen binnen een straal van 50km van de woonplaats is zou dat ook een heel groot probleem zijn. Ik begrijp wel dat het niet voor iedereen evident is om ver van de woonplaats werk te zoeken.
Ik wil ook niet kakken op mensen die hun werk verliezen. Maar vind jij het normaal dat de één op 52 op prépensioen kan gaan terwijl zijn buur die even oud is, evenveel gewerkt, verdiend, en bijgedragen heeft. Bij ontslag gewoon als werkzoekende ingeschreven wordt, zonder bijkomende premie, en tot zijn 65e kan opgeroepen worden?

Laatst gewijzigd door pajoske : 31 mei 2010 om 21:48.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:20   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ja hun argument om te doen ?

Als we 4000 mensen hebben die werkloos worden, en 1000tal in brugpensioen opvangen, hebben we 3000jobs gered,.

Nu de DENKFOUT die hierinzit is, als die 4000 mensen werkloos zouden zijn na een faillissement, zou Carrefour en zijn distributie gewoon overgenomen worden door de efficientere concurrentie, en zou je daar 3O00 jobs zien ontstaan.... Dus wat verdwijnt aan de ene kant, zou ontstaan aan bij de concurrentie. Want het gaat hier niet over een export product van een buitenlandse firma die zijn productie kan outsourcen naar een lageloonland...

Dus perfecte IDIOTIE !
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 23:48   #65
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
lees eens in mijn artikel: BRON= RVA. Dat is toch een betrouwbare bron.
Zó een betrouwbare bron is dat nu ook weer niet maar soit bij gebrek aan beter alvast de enige die we maar moeten als waar aannemen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:36   #66
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja hun argument om te doen ?

Als we 4000 mensen hebben die werkloos worden, en 1000tal in brugpensioen opvangen, hebben we 3000jobs gered,.

Nu de DENKFOUT die hierinzit is, als die 4000 mensen werkloos zouden zijn na een faillissement, zou Carrefour en zijn distributie gewoon overgenomen worden door de efficientere concurrentie, en zou je daar 3O00 jobs zien ontstaan.... Dus wat verdwijnt aan de ene kant, zou ontstaan aan bij de concurrentie. Want het gaat hier niet over een export product van een buitenlandse firma die zijn productie kan outsourcen naar een lageloonland...

Dus perfecte IDIOTIE !
Komt daarbij dat die 3000 mensen (in principe, als de kostprijs niet over de rest van de gemeenschap verdeeld werd) moeten instaan voor het inkomen van die 1000 met prepensioen.
Het geld moet toch ergens vandaan komen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:57   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Komt daarbij dat die 3000 mensen (in principe, als de kostprijs niet over de rest van de gemeenschap verdeeld werd) moeten instaan voor het inkomen van die 1000 met prepensioen.
Het geld moet toch ergens vandaan komen.
Alleen inkomsten waar ge uw kas hebt voor mogen afdraaien komen in aanmerking voor belastingen, beurswinstnemingen en meerwaardes op onroerend goed zijn belastingsvrij...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 13:59   #68
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee, wat men soms werklozen en zieken noemt.
Maar ik neem aan dat ge nog nooit van misbruiken gehoord hebt en van dokters die dar aan meewerken om geen klanten te verliezen.
Dokters en misbruiken en ziekenhuizen?
Schering en inslag wat misbruiken betreft.
Men stelt vast en doet NIETS.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be