Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 20:45   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik begrijp dat u het normaal zou hebben gevonden dat het VB niet zou worden uitgenodigd en dat het niet-uitnodiging van de tweede grootste partij van Vlaanderen voor u doodnormal zou zijn.

Dus dat u dat vindt vind ik dan weer normaal.

Maar dat de VRT dat ook vindt (Hoflack, Renders) ondanks het feit dat ze voor zulke praktijken reeds veroordeeld zijn vind ik effenaf crimineel.
De VRT hééft het VB uitgenodigd - in tegendeel tot de RTBF die het debat niet uitzendden. Wat in mijn bericht begrijp je niet?

Ik ben overigens helemaal niet tegen het bannen van het VB. Wat maakt mij dat nou?
Oud 2 juni 2010, 20:51   #62
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mag Colen dan niet haar mening hebben?

Het is geen boekverbranding, het is een protestaktie tegen de Belgische anti-Vlaamse media.

Het is net een protest tegen de Belgische anti-democratie.
Je kan je niet aan de ene kant beroepen op vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant, al is het symbolisch, andere meningen verbranden of toch... verscheuren. En VRT links???? Siegfried Bracke, Nva, Ivo Belet cd&V, Dirk Sterckx, VLD. Oh ja vergeten, iedereen die het niet eens is met VB is links.
En VTM... VTM is een prive-bedrijf, zij zijn ethisch wel gebonden objectief te zijn maar maatschappelijk gezien hebben zij het recht wie dan ook te steunen.
Oud 2 juni 2010, 20:59   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100602_055

Nooit gedacht dat iemand van het VB het er nog eens zo dik op zou leggen: onwelgevallige kranten worden openbaar verbrand. Is Sandra nog toerekeningsvatbaar?

Ik ga in elk geval kijken. Zoiets ziet ge per slot van rekening niet elke dag.
Nochtans heeft ze voor één keer wel een punt...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:03   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Je kan je niet aan de ene kant beroepen op vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant, al is het symbolisch, andere meningen verbranden of toch... verscheuren.
Natuurlijk wel. Het anti-democratische karakter van de anti-Vlaamse Belgische media aanklagen valt perfect onder vrijemeningsuiting.
Oud 2 juni 2010, 21:03   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Dit is voor Filip een unieke kans om alle linken met het nazisme uit te wissen en tegelijkertijd van dat krankzinnig wijf van af te zijn.
Is een krant verscheuren nu ook al gelinkt met nazisme? Man, man, man, hoe krankjorum moet men zijn om altijd en overal nazisme om de hoek te zien opduiken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 2 juni 2010, 21:05   #66
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Je kan je niet aan de ene kant beroepen op vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant, al is het symbolisch, andere meningen verbranden of toch... verscheuren. En VRT links???? Siegfried Bracke, Nva, Ivo Belet cd&V, Dirk Sterckx, VLD. Oh ja vergeten, iedereen die het niet eens is met VB is links.
http://www.google.be/url?sa=t&source...uvQsAuZhIitGhA

http://www.google.be/url?sa=t&source...stYxuIm0aeExDA

Citaat:
En VTM... VTM is een prive-bedrijf, zij zijn ethisch wel gebonden objectief te zijn maar maatschappelijk gezien hebben zij het recht wie dan ook te steunen.
Vind ik ook. Op voorwaarde dat andere bedrijven met een andere invalshoek dezelfde kansen krijgen.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 juni 2010 om 21:07.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:05   #67
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Het zou me niet verwonderen, de ideeën van Alexandra Colen kennende, dat ze zich niet op de fascisten maar eerder hierop gebaseerd heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Index_l...m_prohibitorum ...

Hoe dan ook, het is een feit dat de Vlaamse media niet objectief berichtgeven over het VB. Maar dat aankaarten met krantenverbrandingen? Oké, van Alexandra Colen kunnen we zoiets verwachten. Die vrouw is heeft mentaal en emotioneel nog geen afstand genomen van de middeleeuwen. Maar de andere VB'ers kunnen zoiets toch onmogelijk steunen?
Ik hoop inderdaad dat het VB dit op een of andere manier gaat afwijzen, want anders spreekt de partij die het opneemt voor Westerse waarden als vrije meningsuiting en democratie zichzelf tegen..

Zelf als VB-stemmer heb ik het nooit zo gehad voor Alexandra Colen (en bij uitbreiding de religieus-fanatische vleugel van het VB). Neem nu dat voorstel om een gebedsgroep op te starten in het parlement. Scheiding tussen kerk en staat iemand? In onze samenleving is geloof een privé-aangelegenheid. Moslims moeten ook niet het recht krijgen om een aantal keer per dag zich naar Mekka te richten op hun werk. Of het feit dat ze vond dat Jurgen Verstrepen indertijd geen babes op zijn website mocht zetten...

Ze is blijkbaar voor een samenleving waar het verbranden van dissidente lectuur is toegestaan en een blote tet wordt verboden. Alsof ze de wetten van de Koran in praktijk wil brengen... Goed, Colen is misschien afkomstig uit het überkatholieke Ierland, maar als ze in Vlaanderen wil wonen dan moet ze zich aanpassen aan onze normen en waarden die ondermeer gebaseerd zijn op de Verlichting en waarvan scheiding tussen kerk en staat en vrije meningsuiting belangrijke elementen zijn.

Ik vraag me vaak af of ik de enige VB-stemmer ben die zich stoort aan die - om het met de woorden van Dewinter te zeggen- puriteinse kwezel.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 2 juni 2010 om 21:08.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:11   #68
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen, de ideeën van Alexandra Colen kennende, dat ze zich niet op de fascisten maar eerder hierop gebaseerd heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Index_l...m_prohibitorum ...

Hoe dan ook, het is een feit dat de Vlaamse media niet objectief berichtgeven over het VB. Maar dat aankaarten met krantenverbrandingen? Oké, van Alexandra Colen kunnen we zoiets verwachten. Die vrouw is heeft mentaal en emotioneel nog geen afstand genomen van de middeleeuwen. Maar de andere VB'ers kunnen zoiets toch onmogelijk steunen?
Ik hoop inderdaad dat het VB dit op een of andere manier gaat afwijzen, want anders spreekt de partij die het opneemt voor Westerse waarden als vrije meningsuiting en democratie zichzelf tegen..

Zelf als VB-stemmer heb ik het nooit zo gehad voor Alexandra Colen (en bij uitbreiding de religieus-fanatische vleugel van het VB). Neem nu dat voorstel om een gebedsgroep op te starten in het parlement. Scheiding tussen kerk en staat iemand? In onze samenleving is geloof een privé-aangelegenheid. Moslims moeten ook niet het recht krijgen om een aantal keer per dag zich naar Mekka te richten op hun werk. Of het feit dat ze vond dat Jurgen Verstrepen indertijd geen babes op zijn website mocht zetten...

Ze is blijkbaar voor een samenleving waar het verbranden van dissidente lectuur is toegestaan en een blote tet wordt verboden. Alsof ze de wetten van de Koran in praktijk wil brengen... Goed, Colen is misschien afkomstig uit het überkatholieke Ierland, maar als ze in Vlaanderen wil wonen dan moet ze zich aanpassen aan onze normen en waarden die ondermeer gebaseerd zijn op de Verlichting en waarvan scheiding tussen kerk en staat en vrije meningsuiting belangrijke elementen zijn.
Ik ben geen fan van Coolen en ik vind haar ethische code te conservatief.

Maar in tegenstelling tot de tegenstanders van het VB en de ganse verzamelde pers vind ik dat mensen met de overtuiging van Coolen ook het recht moeten krijgen om hun mening kenbaar te maken aan de wereld en bijgevolg niet moet overgaan tot zulke onnozele stunts om toch maar enige mediacoverage te genereren.
Oud 2 juni 2010, 21:12   #69
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

En ocharme Vlaams Belang... Van geen enkele andere partij zie ik meer folders, affiches advertenties dan welke andere partij ook. Die campagne betaal ik, net als die van elke partij die meer dan 5% haalt. Dus, zeur niet he, het VB heeft een constante waterval van propaganda.
Oud 2 juni 2010, 21:12   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan je niet aan de ene kant beroepen op vrijheid van meningsuiting en aan de andere kant, al is het symbolisch, andere meningen verbranden of toch... verscheuren.
Kan je dan je avatar veranderen? Wie vandaag Vlaamse Leeuwen verbrandt is morgen de eerste om Vlaamse mensen te verbranden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:13   #71
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
De domste stunt ever van het achterlijkste wijf bij het VB.

Als het VB dit laat doorgaan is dat hun absolute einde.

Remember deze verbranding:
Kijk, ik vind deze actie van La Colen ook ronduit idioot, maar uw vergelijking met de nazi-boekverbrandingen is gewoon grotesk en op niets gestoeld.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:14   #72
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Maar alé, zo vreemd is de mening van Colen over de media toch niet? Ik ben er zeker van dat wat ze als argumenten opgeeft, hier op dit forum ook terug te vinden is in posts van zeer verschillend denkende forumleden.

Het gaat haar helemaal niet over het recht op vrije meningsuiting, wel over de media als instrument van een politiek apparaat. Geef haar eens ongelijk...

Laatst gewijzigd door Txiki : 2 juni 2010 om 21:14.
Oud 2 juni 2010, 21:14   #73
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ocharme Vlaams Belang... Van geen enkele andere partij zie ik meer folders, affiches advertenties dan welke andere partij ook. Die campagne betaal ik, net als die van elke partij die meer dan 5% haalt. Dus, zeur niet he, het VB heeft een constante waterval van propaganda.
Gelukkig blijf ik bespaard van ALLE propaganda. Nog niks in de bus gekregen. Houden zo!
Oud 2 juni 2010, 21:15   #74
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Maar alé, zo vreemd is de mening van Colen over de media toch niet? Ik ben er zeker van dat wat ze als argumenten opgeeft, hier op dit forum ook terug te vinden is in posts van zeer verschillend denkende forumleden.

Het gaat haar helemaal niet over het recht op vrije meningsuiting, wel over de media als instrument van een politiek apparaat. Geef haar eens ongelijk...
2
Oud 2 juni 2010, 21:16   #75
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4788183]
Citaat:

http://www.google.be/url?sa=t&source...uvQsAuZhIitGhA

http://www.google.be/url?sa=t&source...stYxuIm0aeExDA

Vind ik ook. Op voorwaarde dat andere bedrijven met een andere invalshoek dezelfde kansen krijgen.
Het artikel verbaast me, ik vermoedde ook wel een stevige linkse basis maar niet zo groot...
Oud 2 juni 2010, 21:17   #76
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kan je dan je avatar veranderen? Wie vandaag Vlaamse Leeuwen verbrandt is morgen de eerste om Vlaamse mensen te verbranden.
He, het onderschriftje dus ook niet gelezen... Ik zou nooit wat dan ook verbranden, tenzij het een reclamefolder is om de BBQ aan te krijgen.

Laatst gewijzigd door Tommm : 2 juni 2010 om 21:18.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:19   #77
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.
Lijkt me eigenlijk wel leuk zo. Het moet toch een dom en belachelijk zicht zijn om Colen zo krampachtig bezig te zien met het verscheuren van kranten.

Hot Marijke, wil je eens op je taalgebruik letten en beledigende woorden en verwijten achterwege laten? Het zegt meer over jouw dan over zij.
Oud 2 juni 2010, 21:19   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

In dagen dat de sexindustrie nu ook al de politieke discussiefora probeert over te nemen, is het goed dat er vrouwen als Alexandra Colen rondlopen om ons daar voor te waarschuwen. In ieder geval is ze er in geslaagd de media te halen en het conservatieve publiek dat ze aanspreekt ervan op de hoogte te brengen dat ze nog meedoet, en dat is wat telt in verkiezingstijden. En daar kan je het dan gerust voor overhebben dat enkele minderen van geest wat onnozele tekeningeskes maken om je in relatie te brengen met politieke toestanden van 70 jaar geleden. Geen kat die van plan was om op haar te stemmen die dat nu niet meer zou doen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:20   #79
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hij is meerderjarig. Jammer genoeg (*).

(*) Anders konden we Colen nog meer provoceren, hé...
Ik heb de indruk dat bepaalde lieden op dit forum eerder zichzelf geprovoceerd voelen door de actie's van Colen dan omgekeerd.

Laatst gewijzigd door nomade : 2 juni 2010 om 21:21.
nomade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 21:20   #80
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het artikel verbaast me, ik vermoedde ook wel een stevige linkse basis maar niet zo groot...
Inderdaad Tommm...zo zit dat...
Begrijpt u nu een beetje hoe iemand die de linkse persuasion niet is toegedaan zich in dit mdeialandschap moet voelen?

En zeggen dat er vandaag de dag nog idioten rondlopen die durven zeggen dat er helemaal niets aan de hand is...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 2 juni 2010 om 21:21.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be