Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2010, 07:10   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch straf hoevelen hier meer weten dan wat gewoon in de gazetten staat;
namelijk dat zowel het Weverke als Bracke durven liegen gelijk een klein kind;

namelijk dat het niet zo zou zijn dat Bracke naar de nva gestapt is, in plaats van dat de nva Bracke zou 'aangetrokken' hebben.

Ik kan niet geloven dat die ontkenning alleen maar het gevolg is van pure jaloezie wegens het stemmenkanon dat zo'n joernalist van zijn kaliber wel is;
neen, er moet een heel stevige porsie idiosie en amnezie bij te pas komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 juni 2010, 07:10   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bracke moet niet zeuren, hij heeft decennia lang een hoofdrol gespeeld in de beschadigingsacties tegen het Vlaams Blok/Belang.
Vandaar dat hij het niet nodig vond dat de VRT "La face cacheé du Vlaams blok" zou uitzenden.
artisjok is offline  
Oud 12 juni 2010, 07:29   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feedback2 Bekijk bericht
'k dacht hier nog veel te kunnen lezen, gewoonlijk maak ik een lijstje van alle partijen waarvoor ik zeker niet ga stemmen. En deze keer heb ik er geen ene meer over...
Om welke reden schrapte je de PVDA+ en Groen!?
artisjok is offline  
Oud 12 juni 2010, 08:41   #64
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jep, dan kan ik dat maandag in het lang en het breed op zijne en uwe boterham smeren.
Ben jij eigenlijk pro-belgisch of anti-vlaams? denk eerder het tweede.
winnezele is offline  
Oud 12 juni 2010, 08:42   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Zever.
U weet ook dat een te sterke score van het NV.A vooral slecht zou zijn voor het NV.A zelf.
Henri1 is offline  
Oud 12 juni 2010, 08:45   #66
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever.
U weet ook dat een te sterke score van het NV.A vooral slecht zou zijn voor het NV.A zelf.
is dat de tactiek van de BuB?

Geen scores halen, want dat is goed voor de partij? Want dat is toch wel waar het unitairisme echt wel is in geslaagd de afgelopen jaren.
Oud 12 juni 2010, 08:45   #67
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever.
IDD. Ik zou juichen maar al zwaar bedenkingen maken..

Hoewel: een SUPERSCORE van 35% of meer (bijna onmogelijk natuurlijk) zou het beste zijn wat Vlaanderen kan overkomen, indien VB zich kan handhaven op 10% of meer.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 12 juni 2010 om 08:46.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:10   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Leg me het verschil eens uit? Want het eerste brengt automatisch het tweede mee.
Oud 12 juni 2010, 10:27   #69
k9

Standaard

Citaat:
Zever.
Onzin, dat zijn enkel jouw fantasien. Een goede score voor NVA is het beste voor vlaanderen en belgie (ironisch gezien)
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:32   #70
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hangt er van af...Als ze goed scoren maar niet zwaar genoeg om incountornable te zijn dan kan het slecht uitdraaien. Dan zijn ze beter af met een sterke oppositie te kunnen voeren.
Gwyndion is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:37   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hangt er van af...Als ze goed scoren maar niet zwaar genoeg om incountornable te zijn dan kan het slecht uitdraaien. Dan zijn ze beter af met een sterke oppositie te kunnen voeren.
Ik heb hier al gesteld dat NV.A in geval ze 18 �* 20% of meer halen sowiezo als "incontournable" moeten beschouwd worden.

Het is dan de wil van de kiezer dat ze meeregeren.
Het zal dan wel gebeuren in een coalitie waar compromissen moeten worden gesloten.
Maar niet willen meedoen zal onherroepelijk door de kiezer worden gezien als bedrog en dan zullen ze daarop de volgende keer afgerekend worden.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 juni 2010 om 10:37.
Henri1 is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:48   #72
k9

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al gesteld dat NV.A in geval ze 18 �* 20% of meer halen sowiezo als "incontournable" moeten beschouwd worden.

Het is dan de wil van de kiezer dat ze meeregeren.
Het zal dan wel gebeuren in een coalitie waar compromissen moeten worden gesloten.
Maar niet willen meedoen zal onherroepelijk door de kiezer worden gezien als bedrog en dan zullen ze daarop de volgende keer afgerekend worden.
Onzin raar dat jij denkt te weten hoe de kiezer denkt, meer van je fantasien denk ik.

ALS er een compromis mogelijk is dat aansluit met wat NVA voorstelde en ze weigeren dat dan heb je een punt. Echter de kans dat er zo'n compromis komt hangt vooral af vand e andere partijen. ALs die standvastig hun eigen punten verdedigen kan dit er komen. DOen ze echter zoals cd&v in 2008 in vergeten ze al hun beloften om wat postjes dan MOET nva niet in zo'n regering stappen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:49   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin raar dat jij denkt te weten hoe de kiezer denkt, meer van je fantasien denk ik.

ALS er een compromis mogelijk is dat aansluit met wat NVA voorstelde en ze weigeren dat dan heb je een punt. Echter de kans dat er zo'n compromis komt hangt vooral af vand e andere partijen. ALs die standvastig hun eigen punten verdedigen kan dit er komen. DOen ze echter zoals cd&v in 2008 in vergeten ze al hun beloften om wat postjes dan MOET nva niet in zo'n regering stappen.
Afwachten, we zullen zien.
Henri1 is offline  
Oud 12 juni 2010, 10:57   #74
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik ben erg benieuwd naar morgen. Het Coene-effect kan beide kanten uit, NV-A stemmen kosten ofwel VLD kosten en NV-A extra stemmen.
Gwyndion is offline  
Oud 12 juni 2010, 11:02   #75
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Bijzonder zwak

Groen!/Agelev heeft in haar hele bestaan slechts een keer die drempel niet gehaald.
Die ze nota bene zelf hebben ingevoerd... Verstandig is anders...
Oud 12 juni 2010, 11:29   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
is dat de tactiek van de BuB?

Geen scores halen, want dat is goed voor de partij? Want dat is toch wel waar het unitairisme echt wel is in geslaagd de afgelopen jaren.
L' absence fait la force.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:06   #77
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Ik las daarnet in de standaard het volgende over Siegfried Bracke:

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G772RFI84

Citaat:
Siegfried Bracke (N-VA)

‘Zondagochtend ben ik in Mol. Ik ga met mijn vrouw eerst broodjes halen en ontbijten. Vaderdag vieren? Deze keer zal het er niet van komen. Uw eerste cadeau zal onze stem zijn, zeggen de kinderen (lacht). Rond halftien gaan we stemmen. Helaas in Mol, dus kan ik niet voor mezelf kiezen. Daarna rijd ik naar Aalst voor een programma van VTM. Ik rij even naar mijn huis in Gent en dan gaat het richting richting Brussel voor de resultaten. Alle N-VA’ers verzamelen in zaal Claridge, al moet ik om negen uur naar de Handelsbeurs in Gent. Ik hoop nog op tijd te zijn voor de regionale media, maar dat hangt af van hoe snel de uitslagen bekend zijn.’
wat? Die man gaat stemmen in Mol maar staat op de lijst in Oost-Vlaanderen? De provincie waar je op de lijst staat is toch de plaats van uw domiciliëring en daar moet je ook stemmen, nee? Of gaat hij gewoon pro forma naar Mol om mee te gaan met zijn vrouw zonder zelf te stemmen? Of kan hij nog stemmen in Mol omdat zijn domiciliëring nog niet lang genoeg veranderd is?

Na dit te lezen ben ik blij dat ik voorkeurstemmen heb gegeven aan iedereen die onder Bracke op de lijst staat.
Fredo is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:12   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Ik las daarnet in de standaard het volgende over Siegfried Bracke:

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=G772RFI84

wat? Die man gaat stemmen in Mol maar staat op de lijst in Oost-Vlaanderen? De provincie waar je op de lijst staat is toch de plaats van uw domiciliëring en daar moet je ook stemmen, nee? Of gaat hij gewoon pro forma naar Mol om mee te gaan met zijn vrouw zonder zelf te stemmen? Of kan hij nog stemmen in Mol omdat zijn domiciliëring nog niet lang genoeg veranderd is?

Na dit te lezen ben ik blij dat ik voorkeurstemmen heb gegeven aan iedereen die onder Bracke op de lijst staat.
Ge moet zo van uw gat niet maken, omwille van iets dat simpelweg in de wet voorzien is.

Enerzijds zijn er de voorwaarden waar ge moogt opkomen.
(herinner je de spoed-spoed-verhuis van de Chinese-Hollander-europarlementslid van de LDD, van Amerika naar Loo-Christi ...)

En anderzijds zijn er de regels waar jij mag stemmen. En één van die voorwaarden is dat je minstens 6 maanden ononderbroken in een gemeente gewoond moet hebben.

De schoofzak is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:46   #79
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
De provincie waar je op de lijst staat is toch de plaats van uw domiciliëring en daar moet je ook stemmen, nee? Of gaat hij gewoon pro forma naar Mol om mee te gaan met zijn vrouw zonder zelf te stemmen? Of kan hij nog stemmen in Mol omdat zijn domiciliëring nog niet lang genoeg veranderd is?
Nee, het zijn federale verkiezingen, dus je mag eender waar in België op de lijst gaan staan, maar je moet kiezen: in één van de kieskringen en bijgevolg binnen één gewest. Tenzij de Brusselaars, die krijgen het privilege om door hun 'niet-keuze' in twee gewesten te kunnen opkomen.
Je hoeft dus niet op de lijst te staan waar je woont. Stemmen doe je natuurlijk wel in de kieskring waar je gedomicilieerd bent.
Burry is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:48   #80
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Er is niets mis met mensen die ergens anders opkomen dan waar ze wonen

toccata is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be