Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 juni 2010, 19:30   #41
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Idd, schandalig wat de CD&V hier heeft gespeeld. Ik heb daar dus niets van standpunten gezien van hen, buiten hoe belangrijk het is dat we eens een vrouwelijke premier zouden krijgen, dat ze nooit zullen opgeven met blablabla en kiezen voor oplossingen in plaats van problemen.... zelfs groen! is concreter dan dat, en dat is nochtans een partij die veel van haar standpunten steunt op manna vallend uit de hemel.

Het siert Bart Dewever en partijgenoten enorm, hoe ze al die modder op zo goede wijze hebben weten ontduiken, en hiervan nuttig gebruik hebben gemaakt om hun eigen standpunten in de verf te zetten, en vooral Marianne Theyssen te wijzen op de miskleumen van haar regering. Op het grote verkiezingsdebat kon je zien hoe ze de steken begon te laten vallen, en haar emoties totaal niet meer kon beheersen (nochtans, dat is hetgene dat iemand een goede spreker maakt)

Ooit heb ik nog gekozen voor Leterme, toen hij de CD&V credibiliteit gaf... maar nu zou ik nog liever BuB stemmen dan CD&V.
Ja, ik heb hem indertijd ook geloofd.
Kazan is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:32   #42
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik ga zeker voor Karel Uyttersprot stemmen, 3e voor N-VA. Die man is voorzitter van VOKA Oost-Vlaanderen, dus ik denk wel dat die wat verstand heeft. En dat die weet wat het bedrijfsleven nodig heeft om terug jobs te creëren. Ik heb weliswaar nog geen opiniestukken e.d. van hem gelezen, maar ik durf hem wel vertrouwen te geven.

4e plaats voor N-VA staat Peter Dedecker, burgerlijk ingenieur. Hij heeft les gehad van dezelfde proffen die mij nu gaan buizen op wiskundige analyse. Dat is voor mij reden genoeg om ervoor te stemmen.
Nog een geluk dat Luc Cortebeeck de ACW'ers de ogen opende.
Velen volgen de poltiek niet echt en zouden zo voor iemand van VOKA stemmen zonder het te beseffen.
azert is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:33   #43
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Nog een geluk dat Luc Cortebeeck de ACW'ers de ogen opende.
Velen volgen de poltiek niet echt en zouden zo voor iemand van VOKA stemmen zonder het te beseffen.
kdenk ni dat veel acw'ers cortebeeck volgen.
er hebben er zelfs hun kaart ingediend dankzij cortebeeck
Shadowke is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:36   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En welke score had N-VA dan wel gewild? Iets van een 15% misschien? En ze krijgen misschien het dubbele van wat ze zelf gewild hebben. Alleen de BUB zal nog beter doen, en haar score zelfs meer dan verdubbelen
Aha, en jij ziet ze 30% halen.
Dat is genoteerd.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:45   #45
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Aha, en jij ziet ze 30% halen.
Dat is genoteerd.
en goed noteren hé henri, zonder foutjes.
Shadowke is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:49   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en goed noteren hé henri, zonder foutjes.
Jep, dan kan ik dat maandag in het lang en het breed op zijne en uwe boterham smeren.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 19:50   #47
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jep, dan kan ik dat maandag in het lang en het breed op zijne en uwe boterham smeren.
niet nodig.
Shadowke is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:05   #48
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4e plaats voor N-VA staat Peter Dedecker, burgerlijk ingenieur. Hij heeft les gehad van dezelfde proffen die mij nu gaan buizen op wiskundige analyse. Dat is voor mij reden genoeg om ervoor te stemmen.
En hij is 26 jaar, en aangezien ik altijd op jonge mensen probeer te stemmen, heeft hij bij deze mijn voorkeur!
Arnforpresident is offline  
Oud 11 juni 2010, 20:25   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
niet nodig.
Wedden op een bak Jupiler, als je wint moet je 'm op 1 dag uitdrinken.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:16   #50
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonMilo Bekijk bericht
vooral oneerlijk en hypocriet. Je moet jezelf maar de enige partij durven noemen die op een goede manier staadshervormigen kan doorvoeren terwijl je drie jaar niets verwezelijkt hebt, om dan nog van de jaren jean luc te zwijgen
Jean luc was zo slecht nog niet. Zijn begroting was meer dan in orde. Maar dat ze zich roemen op 4 staatshervormingen, waar er geen enkele goeie bij was, en ons allemaal NOG STEEDS GELD KOSTEN !!!
- Alarmbellen? Welke zot bouwt dat nu in??? CD&V!
- Wie maakt er van een stad nu een gewest???
Proficiat met hun staatsVervormingen. Ze trekken op geen kl...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:17   #51
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik kan niet zeggen dat ik de 'bekering' van Siegfried Bracke helemaal kan doorgronden, maar als ie al jaren terug liet optekenen in een interview dat geen enkele Vlaamse politicus nog gelooft in België, maar dat niet durft zeggen. Dus, met dat in het achterhoofd kan ie moeilijk naar een partij die naar het publiek nog steeds uitkraamt dat België moet blijven (koste wat het kost).
Burry is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:27   #52
feedback2
Vreemdeling

Standaard nog geen idee

'k dacht hier nog veel te kunnen lezen, gewoonlijk maak ik een lijstje van alle partijen waarvoor ik zeker niet ga stemmen. En deze keer heb ik er geen ene meer over...
feedback2 is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:28   #53
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Ik kan niet zeggen dat ik de 'bekering' van Siegfried Bracke helemaal kan doorgronden, maar als ie al jaren terug liet optekenen in een interview dat geen enkele Vlaamse politicus nog gelooft in België, maar dat niet durft zeggen. Dus, met dat in het achterhoofd kan ie moeilijk naar een partij die naar het publiek nog steeds uitkraamt dat België moet blijven (koste wat het kost).
geld natuurlijk,
de mediapartij nva ging er vanuit dat met een mediafiguur als bracke binnen te halen een aantal stemmen al verzekerd zouden zijn,

Laatst gewijzigd door globalmedia : 11 juni 2010 om 21:28.
globalmedia is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:52   #54
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
was ook een zeer gedreven stuver in den tijd; was bv. zeer actief in de woelige discussie rond de hervorming van de master computerwetenschappen.

Als ik op NVA zou stemmen, dan zou het wellicht op hem zijn.
jevaly is offline  
Oud 11 juni 2010, 21:56   #55
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
geld natuurlijk,
de mediapartij nva ging er vanuit dat met een mediafiguur als bracke binnen te halen een aantal stemmen al verzekerd zouden zijn,
Hum. Er is binnen een deel van de partij een afwachten houding naar Bracke toe.

Trouwens, hij zegt dat hij de partij opzocht. Zou je als partij een lidkaart weigeren? Je kan dan maar beter gebruik maken van zo een iemand die het politieke spel toch wel van dichtbij gevolgd heeft.
Burry is offline  
Oud 12 juni 2010, 00:07   #56
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Bracke wist ongetwijfeld wat er ging gebeuren, zijn logebroeders zullen het hem wel verteld hebben. Ik denk soms dat hij dubbel spel speelt.
Inno is offline  
Oud 12 juni 2010, 01:19   #57
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bracke moet niet zeuren, hij heeft decennia lang een hoofdrol gespeeld in de beschadigingsacties tegen het Vlaams Blok/Belang.
Ik ben het daar met u eens. NVA leden op dit forum lijken op dit punt aan amnesie te lijden. Ten andere. Het is één ding om als "Belgicistische" partij (quid non maar allé) een andere Vlaams-nationalistische partij in het "cordon" te steken maar wat dan te zeggen van een Vlaams-nationalitische partij die een andere Vlaams-nationalistische formatie in het cordon steekt (en in Borgerhout lokaal meebestuurt met Belgicistische ex-maoisten.)
solidarnosc is offline  
Oud 12 juni 2010, 01:21   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Bracke wist ongetwijfeld wat er ging gebeuren, zijn logebroeders zullen het hem wel verteld hebben. Ik denk soms dat hij dubbel spel speelt.
Tja de man is gewoon aangetrokken omdat ie een dubbeltje is. Hij moet (progressieve) paarse mensen aanspreken in een paarse provincie die niet Vlaams-nationalistisch zijn maar het gedoe beu zijn. Bon. Dat binnen een conservatieve Vlaams-nationalistische formatie.
solidarnosc is offline  
Oud 12 juni 2010, 01:22   #59
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja de man is gewoon aangetrokken omdat ie een dubbeltje is. Hij moet (progressieve) paarse mensen aanspreken in een paarse provincie die niet Vlaams-nationalistisch zijn maar het gedoe beu zijn. Bon. Dat binnen een conservatieve Vlaams-nationalistische formatie.
Ik heb het nooit goed begrepen, in welke zin is de NVA conservatief? Alleszins Ethisch niet, hoe dan wel?
Inno is offline  
Oud 12 juni 2010, 07:08   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Nooit van mijn leven zou ik mijn stem geven aan een CD&V of Open VLD. Hun gedrag is extreem, oneerlijk, beschadigend en hypocriet.
Net om die reden zou ik nooit N-VA stemmen.
artisjok is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be