![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() 't Is twee keer hetzelfde hoor, tenminste vanaf het ogenblik dat die overheid van ons erin slaagt om videobeelden goedkoper op te slaan. En vroeg of laat zullen die algoritmes sterker kunnen comprimeren of zullen de prijzen van dataopslag verder zakken. Dan is het slechts wachten tot iemand op de idee komt om profilingstechnieken toe te passen op de regelmatigheid van uw winkel-, bibliotheek-, kerk- of internetcafébezoek. Die profilingstechnieken worden nu overigens al gehanteerd door de politie (zij het op andere data dan camerabeelden). Het zou naïef zijn te denken dat die mensen - indien ze betere data zouden hebben - die technieken ook niet daarop zouden toepassen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 25 juni 2010 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat tot de privacy behoort.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1354673.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben hier ook wel eens een koppel op camera gehad bezig met bepaalde activiteiten...
De guard sprak ze nochtans vanop afstand aan, (Ja die camera`s zijn wa geavanceerder als wat er bij den supermarkt omhoog hangt... ) Kom de beelden de dag ernaa maar vernietigd voor ze op Youtube stonden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees het bericht over de Engelse camera's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt een raar idee van Privacy dan.
Laat ons veronderstellen dat U en Uw vriend naakt "Twister" aan't spelen zijn in Uw woonkamer. Da's wat ik zou zeggen, in private omgeving. Zelfs met de ramen en gordijnen open is het niet de zaak van enige voorbijganger om commentaar te hebben op uw spel. Zelfs geen minderjarige puritanist. Niemand heeft volgens mij het recht om te beslissen wat er tussen "uw 4 muren" gebeurd. (helaas is dit ook geen 100% rechtszeker) Doe dit spelletje naakt twisteren "open en bloot" op publiek domein. Is dat publiek domein nu de openbare weg, de bibliotheek, het parkje achter de beek of het politiekantoor... en dan ben je fout bezig.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als die camera's idioten, achterlijken of "wettelijk bevoordeelden" zoals minderjarigen, allochtonen of politici filmen in een daad van onwettelijke actie, dan zijn ze even nuttig als een 3de tepel.
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij mogen ze niet dag en nacht filmen. De overheid wil dat ik haar vertrouw? Dan moet ze mij ook maar vertrouwen.
![]() |
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het omzetten van videobeelden naar vectoriele datagegevens op kaart en databanken vb. Ik heb software tests gezien waardoor men in staat is het pad van een 1000 personen in kaart te brengen, louter via videobeelden. Dit tot 2 maand ver. Dus als je uw neus uit uw voordeur steekt tot in de auto naar alle winkels die je gaat enz... Zeer handige informatie voor experts in gedragsanalyse, en commerciële bedrijven. En denk niet, "ik heb niets te verbergen" dat je niet geïntimeerd kunt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2010 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou dat tot de privacy behoren?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Het zijn niet de beelden op zich, maar het is een combinatie van alle privacy beperkende maatregelen.
Als je alle gegevens samenbrengt, wordt dit wel een probleem. Zeker nu de nieuwe wet voor bijzondere opsporingstechnieken is goedgekeurd. Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2010 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een wezenlijk verschil tussen data opslaan in de private sfeer die gekoppeld is aan een specifiek individu (IP-adres) en openbare data die gekoppeld is aan een locatie.. Concreet : Google kan bepalen ; -welke mijn politieke voorkeur is -welke mijn sexuele voorkeur is -welke sites ik bezoek en hoelang ik er blijf -wie ik ben enz... De staat kan bepalen via een openbare camera : -wie ergens was op een bepaalde tijd na een grondige idenditeitsbepaling aan de hand van andere factoren.. Een gigantisch verschil... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 juni 2010 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |