Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 13:16   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dat is dus niet waar...
Laat ik even bekijken wat zoal enkel mijn directe familie overkwam
- Twee jonge Marokkanen, schoolvriendjes van mijn kinderen kwamen bij ons thuis langs en vertrokken met...twee fietsen die ze van de binnenplaats meepikten!
- Dochterlief neemt jonge Marokkanen ( ook vrienden van school) mee naar dancings waarvan zij beweerden niet binnen te geraken, zelfde avond stelen zij haar gsm en spullen met de bedreiging niets te zeggen of ze zouden haar het ziekenhuis in slaan.
-Vriendin komt was ophalen, ziet nog net hoe jonge Marokkaan autoruit inslaat en handtas meepikt.
-Zoon beroofd door Marokkaanse vrienden van gsm, ook bedreigd, kop houden of pak rammel.
-Nicht studeert in Brussel, mooi en helaas blond, verft haren om minder lastig gevallen te worden door de multiculturele verrijkers in haar buurt.
- Zelf beroofd door jonge Marokkanen tijdens vergadering, kantoor geplunderd door jonge Marokkanen tijdens inbraak
-Laat ik vooral mijn broer niet vergeten, overleden tijdens gevecht bij roofoverval in zijn woning, ook toevallig; dit keer maar één Marokkaan en een Turk..
En dan komt u even beweren dat criminaliteit en het moslim zijn niets met mekaar te maken hebben? Ligt dit aan "socio economische positie"?
Das dan wel toevallig, daders zijn steeds moslim en slachtoffers zijn dit niet, wat een "toevalligheden" toch!
En dan vergeet ik nog de schunnige opmerkingen op staat, de verbale agressie, het fysiek lastig vallen...maar van islam hebben we geen last hoor!
Vreemd..hier reageert moslim niet op , ik heb zeker pech gehad dat ik zoveel "socio economisch achtergestelden" ontmoette die toevallig dan "geen moslim" waren volgens onze forummer moslim?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 13:31   #62
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Er zijn meer arme Europeanen dan arme allochtonen en toch plegen arme allochtonen in vergelijking meer criminaliteit.

Uw verhaaltje van sociale economische achtergrond klopt dus duidelijk niet. Vroeger zou men zoiets nog geslikt hebben maar de laatste jaren neemt men deze stelling niet meer dankzij de criminaliteitsrapporten..
In tegendeel arme europeanen zijn ook meer vertegenwoordigd in criminele milieus,en er zijn niet veel arme europeanen, tenzij in oost-europa. In polen zijn de criminialiteitscijfers hoger als hier en geen moslims. In johannesburg in zuid afrika is het een ramp, heeft niets met islam te maken want zijn geen moslims. Toen jo van holsbeek vermoord werd was het maar een geluk bij een ongeluk dat het geen moslims waren uit het lager sociaal economische milieu anders was het ons feest geweest.
Weet je wat toen (voor dat ze de daders al hadden) pagina groot in de standaard stond: dat wij van jongsaf aan leren hoe een warmbloedig dier te lynchen (bij offerfeest) en dat we ons daarom nu richten op mensen...
Geen schande gewoon een vlaamse 'kwaliteitskrant' die haar ding doet.

Door criminaliteit te culturaliseren verhinder je een effectieve aanpak want zo verleg je de oorzaak, en hoe kun je iets aanpakken als je de oorzaak niet kent.

Mijn "verhaaltje" is gefundeerd op criminaliteitsrapporten en is niet zomaar een mening omdat ik nu eenmaal moslim ben. Ik beweer niet omdat criminelen van lagere sociaal economische status zijn dat ze daarom met fluwelen handdoek moeten worden behandeld zoals sommige linkse politici beweren. Dat is geen uitvlucht dat staat daar los van en een harde aanpak is nodig denk ik.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 13:38   #63
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Klopt niet : criminaliteit komt in alle culturen voor, en heeft overal met sociale achtergrond te maken.

Er is geen enkele relatie tussen etniciteit, cultuur en criminaliteit. Migranten worden voor identieke criminele feiten alleen vaker aangehouden dan autochtone Belgen. ...

Ja want we zijn zo racistisch dat we enkel door blanke criminelen willen worden doodgeschoten of gestampt. Daarom pakt de politie enkel allochtonen op.
de rest laten ze doen.

Haha. nog zo één en 't is pasen.

Neenee. de allochtoon is gewoon oververtegenwoordigd in de gevangenis omdat ze verhoudingsgewijs meer feiten plegen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 13:38   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft mijn tekst niet goed gelezen als u daar een antisemitische sneer in kunt bespeuren (dat zijn vooroordelen van u)... Slachtofferrol??
Slachtofferrol ja. Het gaat over de islam en over Mekka, en vanuit het niets kwam u af met de volgende opmerking:
Citaat:
Je moet eens sommige joodse boeken lezen en over hoe sommige joden en joodse geleerden naar niet joden kijken, daar zul je nog van verschieten denk ik, waar je allemaal niet binnen mag als niet kosher (de niet joden onder de halacha: niet fijn voor een onbesneden zwijn!), maar dat demoniseren is waarschijnlijk niet in de mode dat was in de collectie van de jaren 40 ergens al uitverkocht geloof ik...
Het zinnetje "maar dat demoniseren is waarschijnlijk niet in de mode dat was in de collectie van de jaren 40 ergens al uitverkocht geloof ik" geeft overduidelijk aan dat u vindt dat uw religie in het heden wordt gedemoniseerd. Dat noemen we dus in een slachtofferrol kruipen.
Bovendien had ik het niet over een antisemitische sneer. Ik heb het woord antisemitisme niet eens gebruikt noch zulks geïnsinueerd.

En om mijn vraag nog maar eens te herhalen, want daar bent u nu al tot drie keer toe aan voorbijgegaan:

Kunt u zo vriendelijk zijn uw opmerking, door u gemaakt in post #33 van deze draad, wat nader toe te lichten?

Ik zal, in mijn schier oneindige goedheid om het u alvast wat makkelijker te maken, uw berichten en de mijne in chronologische volgorde hieronder nog eens weergeven opdat de context ook duidelijk worde:

Het begon met uw stelling:
Citaat:
want Mekka is geen toeristenstad, het is een heilige stad voor moslims die hajj verrichten iedereen mag er in die de shahada gezegd heeft zoniet heb je daar niets te zoeken. Lig daar toch niet van wakker.
Waarop mijn antwoord luidde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nederland is geen toeristenland. Het is een heilig land voor de religie der Sus-Iratisten die de Heilige Varkenskut aanbidden. Iedereen mag binnen zolang men de eigen achterlijke geloven maar heeft afgezworen en zich uitsluitend tot de Heilige Varkenskut bekent. Zoniet, heeft men daar niets te zoeken. Lig daar toch niet wakker van.

De Heilige Varkenskut is almachtig, en Sus Iratus is haar Profeet!
Vervolgens kwam u met:

Citaat:
lager kan niet denk ik
Waarop ik u om uitleg vroeg:
Citaat:
Hmmz?

Leg eens uit?
Ik zag dus gaarne een antwoord van u op mijn prangende vraag eens uit te leggen wat er zo laag aan mijn opmerking zou zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 13:40   #65
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dat is dus niet waar...
Laat ik even bekijken wat zoal enkel mijn directe familie overkwam
- Twee jonge Marokkanen, schoolvriendjes van mijn kinderen kwamen bij ons thuis langs en vertrokken met...twee fietsen die ze van de binnenplaats meepikten!
- Dochterlief neemt jonge Marokkanen ( ook vrienden van school) mee naar dancings waarvan zij beweerden niet binnen te geraken, zelfde avond stelen zij haar gsm en spullen met de bedreiging niets te zeggen of ze zouden haar het ziekenhuis in slaan.
-Vriendin komt was ophalen, ziet nog net hoe jonge Marokkaan autoruit inslaat en handtas meepikt.
-Zoon beroofd door Marokkaanse vrienden van gsm, ook bedreigd, kop houden of pak rammel.
-Nicht studeert in Brussel, mooi en helaas blond, verft haren om minder lastig gevallen te worden door de multiculturele verrijkers in haar buurt.
- Zelf beroofd door jonge Marokkanen tijdens vergadering, kantoor geplunderd door jonge Marokkanen tijdens inbraak
-Laat ik vooral mijn broer niet vergeten, overleden tijdens gevecht bij roofoverval in zijn woning, ook toevallig; dit keer maar één Marokkaan en een Turk..
En dan komt u even beweren dat criminaliteit en het moslim zijn niets met mekaar te maken hebben? Ligt dit aan "socio economische positie"?
Das dan wel toevallig, daders zijn steeds moslim en slachtoffers zijn dit niet, wat een "toevalligheden" toch!
En dan vergeet ik nog de schunnige opmerkingen op staat, de verbale agressie, het fysiek lastig vallen...maar van islam hebben we geen last hoor!
Diefstal verboden, moord verboden staat toch duidelijk in de koran ik kan toch niet instaan voor anderen hun daden? Dancing= haram,,, dus ja sociaal economische status, zijn moslims met hoge sociaal economsiche status ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit?
Oud 1 augustus 2010, 13:41   #66
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ja want we zijn zo racistisch dat we enkel door blanke criminelen willen worden doodgeschoten of gestampt. Daarom pakt de politie enkel allochtonen op.
de rest laten ze doen.

Haha. nog zo één en 't is pasen.

Neenee. de allochtoon is gewoon oververtegenwoordigd in de gevangenis omdat ze verhoudingsgewijs meer feiten plegen.
aangehouden dwz feiten gepleegd
Oud 1 augustus 2010, 13:42   #67
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In tegendeel arme europeanen zijn ook meer vertegenwoordigd in criminele milieus,en er zijn niet veel arme europeanen, tenzij in oost-europa. In polen zijn de criminialiteitscijfers hoger als hier en geen moslims. In johannesburg in zuid afrika is het een ramp, heeft niets met islam te maken want zijn geen moslims. Toen jo van holsbeek vermoord werd was het maar een geluk bij een ongeluk dat het geen moslims waren uit het lager sociaal economische milieu anders was het ons feest geweest.
Weet je wat toen (voor dat ze de daders al hadden) pagina groot in de standaard stond: dat wij van jongsaf aan leren hoe een warmbloedig dier te lynchen (bij offerfeest) en dat we ons daarom nu richten op mensen...
Geen schande gewoon een vlaamse 'kwaliteitskrant' die haar ding doet.

Door criminaliteit te culturaliseren verhinder je een effectieve aanpak want zo verleg je de oorzaak, en hoe kun je iets aanpakken als je de oorzaak niet kent.

Mijn "verhaaltje" is gefundeerd op criminaliteitsrapporten en is niet zomaar een mening omdat ik nu eenmaal moslim ben. Ik beweer niet omdat criminelen van lagere sociaal economische status zijn dat ze daarom met fluwelen handdoek moeten worden behandeld zoals sommige linkse politici beweren. Dat is geen uitvlucht dat staat daar los van en een harde aanpak is nodig denk ik.
en idd jullie leren van jongsafaan een warmbloedig dier te kelen. Neen, het is een plicht. En al zegt de lokale wet -van het gastland notabene! dat het verboden is, dan toen jullie het gewoon toch, want d�*t maakt een goed moslim van jullie- en dat gaat voor op �*lles, dierenwelzijn, wetten van het gastland... �*lles moet wijken voor jullie godsdienstbeleving.
En in tijden van oorlog doen jullie het met mensen. Ook linkjes genoeg zenne.

Kijk en huiver, (provided by Gaia)
http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw

Laatst gewijzigd door Carnivore : 1 augustus 2010 om 13:47.
Oud 1 augustus 2010, 13:48   #68
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik zag dus gaarne een antwoord van u op mijn prangende vraag eens uit te leggen wat er zo laag aan mijn opmerking zou zijn.
Ik kan u niet heropvoeden he, wat wilt u weten ik heb daar niets aan toe te voegen dus dat ik dat erg laag van u vind dat u zo'n onbeleefde post plaatst..
Oud 1 augustus 2010, 13:51   #69
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

in elk geval, hoop doet leven

http://www.amsterdampost.nl/vanaf-20...opa-verdreven/

Oud 1 augustus 2010, 13:53   #70
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet wachten..

Oud 1 augustus 2010, 13:57   #71
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en idd jullie leren van jongsafaan een warmbloedig dier te kelen. Neen, het is een plicht. En al zegt de lokale wet -van het gastland notabene! dat het verboden is, dan toen jullie het gewoon toch, want d�*t maakt een goed moslim van jullie- en dat gaat voor op �*lles, dierenwelzijn, wetten van het gastland... �*lles moet wijken voor jullie godsdienstbeleving.
En in tijden van oorlog doen jullie het met mensen. Ook linkjes genoeg zenne.

Kijk en huiver, (provided by Gaia)
http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw
gaia klaagt overal wanpraktijken aan en nu het eens over moslims ging ligt het weer aan onze religie, kijk eh de islam verbiedt slachten op zulke wrede en de regels zijn heel duidelijk en niet zoals dat filmpje. Die wijken af van de islamitische wetgeving.
Oud 1 augustus 2010, 13:59   #72
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u niet heropvoeden he, wat wilt u weten ik heb daar niets aan toe te voegen dus dat ik dat erg laag van u vind dat u zo'n onbeleefde post plaatst..
Wat is er dan precies zo laag en onbeleefd aan die post?
Ik snap dat echt niet.

Er staat nochthans hetzelfde als in uw post, waarop dat een antwoord was. Enkel de verwijzingen naar islam/islamitische plaatsen/waarden/gebruiken/etc zijn in mijn post vervangen door equivalenten uit een ander denkbeeldig gedachtengoed.

Daarmee kan men dus gevoeglijk concluderen dat uw post laag en onbeleefd was, nietwaar.
Oud 1 augustus 2010, 14:03   #73
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Dit moet werkelijk de domste draad ooit zijn !

Toerisme bestaat niet in Saoedi-Arabië,
behalve de Haj (die een verplichting is voor moslims,
en dus eerder als 'zaken' wordt beschouwd dan als toerisme.)

Zakenreizigers heb je daar, namelijk in Jeddah, waar dit bord in feite staat (Mekka is verboden terrein voor niet-moslims, je kunt er zelfs niet 'toekomen', zoals de idioot die deze draad opstartte beweert) wel veel, het is namelijk de belangrijkste haven voor de niet onbelangrijke saoedische markt.

In Jeddah leven er zeer veel niet-moslims, onder andere een pak Vlamingen. Als je daar vertelt over onze inlandse 'problemen' met immigratie en multicul lokt dat gewoon een schaterlach uit.

Omdat Saoedi een politiestaat is en er dus altijd al een VlaamsBLangachtig beleid gevoerd is. Dat bord is daar één uiting van.
Oud 1 augustus 2010, 14:07   #74
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tzal toch niet opnieuw lukken. De joden waren met een pak minder dan ons en moslims vechten zich dood of blazen zich op dan zich als vee te laten wegvoeren. Dus laat ma komen ... we'll kick some kefir ass en leven dan verder op jullie kap, jullie slaven werken op bevel van onze zweep in regenland en wij keren dan voldaan van het zware werk naar de playa's of arabia
Oud 1 augustus 2010, 14:07   #75
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat is er dan precies zo laag en onbeleefd aan die post?
Ik snap dat echt niet.

Er staat nochthans hetzelfde als in uw post, waarop dat een antwoord was. Enkel de verwijzingen naar islam/islamitische plaatsen/waarden/gebruiken/etc zijn in mijn post vervangen door equivalenten uit een ander denkbeeldig gedachtengoed.

Daarmee kan men dus gevoeglijk concluderen dat uw post laag en onbeleefd was, nietwaar.
jij mag dat helemaal zelf concluderen

Laatst gewijzigd door Moslim! : 1 augustus 2010 om 14:08.
Oud 1 augustus 2010, 14:17   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft mijn tekst niet goed gelezen als u daar een antisemitische sneer in kunt bespeuren (dat zijn vooroordelen van u)... Slachtofferrol??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus
Hoor ik u nu Jezus aanroepen? (Djeez of djeses is immers de Engelse verbastering/uitspraak van Jezus)

dat taalkundig 'weetje' kan natuurlijk niet zomaar uit elke hoek komen
Sus weet niet dat Isa een profeet van de islam is , dezelfde die hij "Jezus" noemt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 augustus 2010 om 14:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 14:28   #77
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sus weet niet dat Isa een profeet van de islam is , dezelfde die hij "Jezus" noemt.
Sus is daar uitstekend van op de hoogte.
Ik noem die persoon overigens niet "Jezus", maar "J. Von Nazireet".
Oud 1 augustus 2010, 14:31   #78
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
jij mag dat helemaal zelf concluderen
U kunt dus niet uitleggen wat er zo laag en onbeleefd aan mijn opmerking zou zijn.

Ik bevroed echter dat u dat heel goed kunt, maar dat u terdege beseft dat die spiegel die ik u even voorhield een mes is dat aan twee kanten snijdt. U wilt het dus niet uitleggen.
Oud 1 augustus 2010, 14:37   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diefstal verboden, moord verboden staat toch duidelijk in de koran ik kan toch niet instaan voor anderen hun daden? Dancing= haram,,, dus ja sociaal economische status, zijn moslims met hoge sociaal economsiche status ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit?
Ne, natuurlijk kunt u niet instaan voor de daden van anderen maar wel voor uw bewering dat criminaliteit niets met islam te maken heeft!
Dat is dus wel zo, mijn kinderen werden bestolen omdat zij geen moslim zijn,evenals mijn vrienden en ikzelf, dat verband ontkent u, mochten wij "broeders en zusters in geloof" zijn geweest was onze gastvrijheid of vertrouwen niet beloond met diefstal of bedreiging, ontkent u dat ook?
Dancing is haram volgens uw opvatting, andere moslims denken daar anders over, en dat weet u ook best!
Om enige sociaal economische status te krijgen moet je studeren, thuis meer krijgen dan primaire opvoeding,en snel verdiend geld minder aantrekkelijk vinden dan jezelf inspannen en werken, toevallig dat deze mentaliteit ontbreekt bij zoveel moslimgezinnen?
Die mensen kwamen om socio economische redenen, wat niet altijd inhoudt dat er ook inspanning wordt geleverd kansen te grijpen die er hier voor iedereen zijn! Allemaal "toeval"?
Denk het niet hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 1 augustus 2010 om 14:38.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 15:00   #80
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit topic hoort eerder bij internationaal maar ik vraag me af hoe je in Godsnaam geërgerd kunt geraken van niet in Mekka te mogen, je mag ook de shaolin tempel en zoveel andere plaatsen niet binnen wat maakt dat uit? Wil je zo graag naar mekka en waarom? Dit is een aangelegenheid betreffende de binnenlandse politiek van SA, persoonlijk vind ik dat een goed besluit want Mekka is geen toeristenstad, het is een heilige stad voor moslims die hajj verrichten iedereen mag er in die de shahada gezegd heeft zoniet heb je daar niets te zoeken. Lig daar toch niet van wakker.
Mekka op zich interesseert me niet zo maar ik zou best die zwarte steen wel eens willen zien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be