Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 augustus 2010, 21:52   #61
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
ik ben ongeveer elke dag aan de 2 kanten van de taalgrens en ik zie zowel bij de Walen en de Vlamingen harde werkers en luieriken.
en ik woon in Wallonie na 65 jaar Vlaanderen, dus ik meen wel te weten hoe verschillend de mentaliteit is!!

Jantje, ik spreek niet alleen over de politiekers, maar ook bv over evenementen op gemeentelijk vlak, verenigingen...

Laatst gewijzigd door omaplop : 12 augustus 2010 om 21:55.
omaplop is offline  
Oud 12 augustus 2010, 21:58   #62
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Fenomeen dat in Brussel en omgeving meer en meer voorkomt.
Franstalige Belgen worden een minderheid in Brussel en verhuizen en masse voornamelijk richting Vlaanderen. Eens in Vlaanderen gaan hun spruitjes naar Vlaamse scholen waar ze dan tweetalig worden en op termijn goed inburgeren.

Je hebt wel nog bastions waar de laatste overblijvende Belgische Franstalige onder elkaar zitten. nl. in Woluwe, Oudergem, Kraainem,Wezembeek en omstreken.

Steeds meer merk je in Brussel en omstreken dat de blanken meestal Nederlandstalig zijn en de gekleurden Franstalig. Franstaligen zijn al een minderheid, maar onder Belgen op nationaal vlak zijn ze nog kleiner.
Vreemd, ik ben geboren en getogen in Brussel en zie dat niet. Volgens mij vindt u ficties uit, wat niet slecht kan zijn, ieder zijn hobby.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be