![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunnen ze ook moeilijk, want er bestaat nog op heel wat plaatsen rijgnet...
Citaat:
Weer een non-argument dus. Maar ik dacht dat het zo gevaarlijk was qua compatibiliteit, signaalsterkte enz. ? Bovendien, je vergeet dat In-Di 5 jaar lang door de 30 zenders ongeëncrypteerd doorstuurde, en op zijn originele decoders de rest van de zenders wel codeerde, maar niet op zo'n manier dat er een koppeling was tussen de decoder en de smartcard. Nog eens, 2 bewijzen dat het wel degelijk anders kan, en dat de enige reden om dat niet te doen geldzucht van Telenet is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al de rest is pure B-S. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 september 2010 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat geldzucht van Telenet betreft... interactiviteit is gratis, de decoder van Telenet kan je aankopen zodat het je nadien geen eurocent meer kost om digitaal te kijken. Er zijn acties dat mensen die analoog kijken voor 1 euro een digibox kunnen aankopen. Als we ons enkel gaan fixeren op de HD Digicorder, die is momenteel enkel te huur inderdaad. 8 euro per maand stand alone, in een pakket kan deze prijs onderdrukt worden. Wie digitaal kijkt krijgt ook korting op het kabelabonnement waar ook de auteursrechten worden aangerekend. Dit mogelijk gemaakt door, jawel, de overheid. Ik zelf ben een tevreden Telenet klant en elk bedrijf mag van mij winst maken als ik in ruil maar kan genieten van hun diensten. Als ik niet akkoord ga met de voorwaarden van een bedrijf ga ik op zoek naar alternatieven. Alleen voor niets gaat de zon op. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
|
![]() Citaat:
Het scriptje dat Telenet verdeelt aan diegenen die op internet haar politiek moeten verdedigen, bevat eerst de leugen dat het technisch allemaal niet kan of veel te moeilijk is. Ze gaan ervan uit dat de meesten daar niet van op de hoogte zijn en er dus niet zullen kunnen tegenargumenteren. Ik heb duidelijk dit argument weerlegd en plots is het toch daarom niet, en is het weer om andere redenen. Je draait je in vreemde bochten. Eerst zorgt het allemaal voor veel te veel problemen, en na het geven van een tegenvoorbeeld heet het plots dat het wel anders kan, maar dan moeten de technische argumenten "in het achterhoofd gehouden worden." Citaat:
Citaat:
Maar dan nog, ik hoef die opgedrongen decoders niet. Eigen hardware met eigen software, dat is pas vooruitgang. Citaat:
Dat is een heel louche kwestie. Misschien hebt u een rationele verklaring hoe het mogelijk is dat 27 analoge zenders exact evenveel kosten als 42 digitale ? Het gaat dan om de auteursrechten, en die worden apart aangerekend, maar kosten evenveel. Ohja, en die fantastische besparing van dat lager BTW tarief (wat dus geen korting van Telenet is, want het gaat van de BTW af...), dat levert u 1,10€/maand op, maar activatie is al minstens 30€. En uw bakske kost u 130€. Met een voordeel van 1,10€/maand hebt ge uw "winst" terug na meer dan 12 jaar. We zullen maar niet over het stroomverbruik spreken van die bakskes zeker, los van het risico dat binnen een paar jaar dat lager BTW tarief er toch niet meer is... Citaat:
Ik merk altijd dezelfde argumenten, maar ook steeds in dezelfde volgorde. Scriptje dat afgelopen wordt dus... En zoals geweten, ook dat laatste argument is bullshit. Er IS geen keuze mogelijk voor een andere kabelmaatschappij, en andere types digitale TV zijn helemaal anders qua mogelijkheden. De politiek heeft ons hier een rotdienst bewezen door een staatsmonopolie rechtstreeks aan een privé maatschappij te verkopen, om daarna dat bedrijfje de hand boven het hoofd te houden. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit is alleen maar een voorbeeld om aan te tonen dat het niet altijd bullshit is. Niet bij elk pakket draait het financieel zo positief uit, maar daarom zei ik ook dat de kost "kan" onderdrukt worden, voor je weer men woorden gaat verdraaien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Klagers zijn ook niet zo creatief, straks ga ik nog denken dat je ook een scriptje gebruikt. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
|
![]() Citaat:
De boodschap om te besparen is... meer uitgeven. Ik kies mijn producten �* la carte, en heb geen nood aan Telenet telefonie, bel via VOIP. Citaat:
Ook die HD decoders hebben een SCART uitgang. De SD digicorders zijn trouwens niet meer nieuw te krijgen bij Telenet. Citaat:
Maar ja, dan moet je tegen je eigen politieke vriendjes ingaan... Citaat:
![]() Een staatsmonopolie is erg, maar een staatsmonopolie doorverkopen aan één bedrijf is nog 10x erger. Wat we nodig hebben is echte vrije concurrentie, met meerdere operatoren op de kabel en vrije hardwarekeuze. Weg met die maffiapraktijken ! |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande ben ik wel eens met uw standpunt. Stop met het verdelen van SD decoders omdat HD decoders eveneens geschikt zijn voor televisies met enkel SCART aansluiting. Meer nog... dan moeten we eerst een (deftige) overheid hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de wereldvreemdheid van gekostumeerde apen kent geen grenzen.
Zij betalen er nergens voor en verwachten dat werkenden wel alles voor hen zullen betalen.
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Evolutie betekent vooruitgang. wat we met teleslet/belgakrom meemaken is een absolute achteruitgang. simpelweg omdat zij de macht hebben elke concurrentie buiten te houden en braaf een duopolie organiseren. Ze zijn tientallen procenten duurder en kwalitatief pakken slechter als in de ons omringende landen.
die macht krijgen ze inderdaad van onze overheid omdat die meeverdienen op de miljardenwinsten. en heel je uitleg is zever in pakjes want in de ons omringende landen heb je wel volop concurrentie tussen ettelijke aanbieders en worden alle systemen uitgebouwd. er is geen reden waarom het hier ook niet kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans zou een vrije markt zeker niet slechter zijn voor de handel, maar het zou natuurlijk niet allemaal bij één of twee bedrijven terechtkomen, waar dan de politieke vriendjes zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ben veel bezorgder over het feit dat onze jeugd nu ook al wordt blootgesteld aan de nasynchroniseerziekte aangezien veel Engelstalige series op Ketnet, nickelodeon e.a. nagelipt worden. Wij konden vroeg Engels doordat we het hoorden; ooit al een Fransman Engels horen praten? Have you got my point? On topic : in 2008 was voor het eerst wereldwijd Youtube meer bekeken dan TV-zenders in het algemeen, dus zijn de Vlaamse TV-zenders, zoals gewoonlijk, hopeloos en achterlijk ouderwets.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haal de ondertitels weg bij jouw generatie, en jullie zijn nergens meer. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 september 2010 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geef de nv-a en al die nationalisten nog wat meer macht, dan blijft de nasynchroniseerziekte niet beperkt tot jeugdserie's, maar gaat het niet lang meer duren voor de ziekte zich gaat uitbreiden naar de volledige programmatie. Er gaat in Vlaanderen nog een periode aanbreken dat je nog goed gaat moeten zoeken om een woord Engels te horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kijk enkel naar films of docuzenders . Onze zenders met VTM op kop zijn om te *knip*. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft daar keuze genoeg. Misschien wordt het eindelijk tijd voor een Nederlandstalig station in Vlaanderen/Brussel. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 september 2010 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Welkom in België! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mis kleuter, doordat je ze onbewust leest heb je ze na verloop van tijd niet meer nodig. Recent was er een programma waarin de ondertitels waren weggevallen en ik had het pas door na 10 minuten. En lees het eerste deel van m'n tekst of versta je zelf geen Engels misschien? Learn English before you start making a complete fool out of yourself.... Watch BBC, no subs, great English and a hell of a lot funnier than a rerun of a sitcom that wasn't even good to begin with...
![]() |