Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 22:53   #61
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wel, je moet eigenlijk niet naar de maan geweest zijn, om over de maan iets zinnigs te kunnen zeggen hoor, maar ik begrijp je natuurlijk wel.
U weet best wel wat ik bedoel.

Citaat:
Mijn vraag was eigenlijk:

Vindt u nu zelf dat u daar een antwoord hebt op gegeven?
Als moslima ben ik verantwoordelijk voor mn eigen daden. Mijn ouders hebben het recht niet om mij de les te komen spellen. Als ik wil studeren, dan doe ik dat gewoon. Dat is mijn keuze. U wilt natuurlijk graag weten wat ik zou doen mochten mn ouders me verbieden om te werken en studeren, hmm ik zou lak hebben aan hun eisen. Mijn geloof komt op de eerste plaats en ze moeten maar respect hebben voor mijn beslissingen. Soit, gelukkig denken mijn ouders daar anders over.

Citaat:
Persoonlijk vind ik dergelijke dingen (onderdrukking van de vrouw) ook heel erg, en blij dat u dat ook vindt, maar ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat de onderdrukking van de vrouw, zoals we inderdaad zien in tal van moslimstaten, eigenlijk in strijd is met de leer van de islam.
Natuurlijk, vind ik dat ook verschrikkelijk en ik vraag me soms af welke koran mensen lezen om tot de conclusie komen dat ze het recht hebben een ander schepsel te mogen onderdrukken.

Verder, zijn er genoeg moslims (de meerderheid) die vrouwenonderdrukking verafschuwen, die moslims worden jammer genoeg niet gehoord en er wordt ook niet veel aandacht geschonken aan dat soort mensen. U zei het al, vtm wilt winst maken en geld kloppen ze alleen door het extremistisch goedje uit te zenden.

Citaat:
Integendeel wordt dergelijke omgang met vrouwen vaak gefundeerd vanuit gezaghebbende islamitische geschriften.
Zoals? kun je mij een voorbeeld geven?
Citaat:
Ik hoop dat u begrijpt dat deze dingen mij als westerling, afschrikken?
Begrijpen kan ik inderdaad maar of ik het terecht vind is een ander verhaal.
Citaat:
Ik wil de islam geen verwijten maken, maar ik doe, in mijn ogen, afschuwelijke vaststellingen in landen waar de islam vrij spel heeft in bestuurszaken waar ik vragen bij stel.
Vragen stellen mag, maar het zou mooier zijn om een antwoord te zoeken op uw vragen. Het liefst niet via vtm, vrt of p.be.
Citaat:
Ik zeg het eerlijk dat ik wat bang ben voor de islam en haar invloed op de maatschappij. Ik hoop dat je dat niet als een verwijt leest, want zo is het niet bedoeld. Ik ben gewoon op zoek naar verklaringen, om beter te kunnen begrijpen.
Ik zie dat niet als een verwijt. Op welke manier heeft de islam een invloed op onze maatschappij?
Oud 13 oktober 2010, 23:00   #62
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk, vind ik dat ook verschrikkelijk en ik vraag me soms af welke koran mensen lezen om tot de conclusie komen dat ze het recht hebben een ander schepsel te mogen onderdrukken.
Daarover valt niet eens te discussiëren, de meeste zijn al gehersenspoeld en ze leggen hun eigen beeld van onderdrukking op en gaan daarop verder discuteren, dit is niet eens logisch.

Laatst gewijzigd door porpo : 13 oktober 2010 om 23:03.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 23:01   #63
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt gij u iets voorstellen bij iemand met pik zwart, bekkend haar (tussen de oren en de hals, boven de schouders), bruine amandel ogen, 1,80-1,83m, zwart baardje, lange wimpers, 7inti huidskleur (tarwe-achtige kleur).. Alé ja, en zo kan ik nog even doorgaan. Ik kan me dus wel iets voorstellen bij Zijn uiterlijk maar 100% zekerheid heb je niet.

Wat God betreft, ik heb geen flauw idee hoe Hij er uit zou zien.
Waarom " HIJ " ? Wie weet is het een vrouw ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 23:02   #64
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Daarover valt niet eens te discussiëren, de meeste zijn al gehersenspoeld en ze leggen hun eigen beeld van onderdrukking op en gaan daarop verder discuteren, dit is niet eens logisch.
Uh ja, meestal wel maar ik geloof ook in het feit dat er mensen zijn die oprecht opzoek zijn naar antwoorden en oplossingen.
Oud 13 oktober 2010, 23:03   #65
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uh ja, meestal wel maar ik geloof ook in het feit dat er mensen zijn die oprecht opzoek zijn naar antwoorden en oplossingen.
Als je zegt dat je onderdrukking verschrikkelijk vindt, dan ga je akkoord met hun waanzin en concept van onderdrukking, dit is fout.

Wij kunnen de wereld in drie grote wereldbeelden groeperen.

Een wereldbeeld gaat ervan uit dat het individu het uitgangspunt is. Het individu maakt de maatschappij, rechtvaardigheid van individu = rechtvaardigheid van de maatschappij.

Tweede wereldbeeld maatschappij ipv individu.

Derde is de islam, de uitgangspunten zijn het individu, het gezin en de maatschappij.

Op basis hiervan moet het begrip onderdrukking radicaal verschillend zijn.

Laat u niet misleiden door woordjes, denk over die woordjes en hun achterliggende ideologie na, zodat het duidelijk wordt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 23:04   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar liever eerst hoe jij tot de conclusie komt dat het 'vaak' gebeurt. En nadien zal ik wel op uw vraag reageren.

Degene die ik ken worden net aangemoedigd van thuisuit. Bepaalde ouders willen hun kinderen zien doen wat zij niet hebben kunnen/mogen doen.

En wat is uw punt eigenlijk? Aantonen dat de islam de grote boosdoener is?
Mocht jij uitgaan als je 17-18 jaar was ? Gaan dansen s'avonds, naar de bioscoop, naar concerten ? Een pint gaan pakken met je vriendje ? Bij hem thuis gaan slapen ? Zal je je dochter dat laten doen ?
Oud 13 oktober 2010, 23:05   #67
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wilt natuurlijk graag weten wat ik zou doen mochten mn ouders me verbieden om te werken en studeren, hmm ik zou lak hebben aan hun eisen. Mijn geloof komt op de eerste plaats en ze moeten maar respect hebben voor mijn beslissingen. Soit, gelukkig denken mijn ouders daar anders over.
Neen.

Ik zou eigenlijk graag weten moest u nu wel opgesloten worden thuis en wel toesteming nodig hebben van iemand anders om te gaan werken en wel iemend die geen hidjaab draagt als een hoer beschouwen en niet naar school mogen van uw ouders...

Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wordt geleerd en geloofd?

D�*t zou ik graag weten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 23:06   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Aleen gevonden, mijnheer de filisoof?
Paulus.
Moet dat niet folie-soof zijn ?
Oud 13 oktober 2010, 23:11   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Neen.

Ik zou eigenlijk graag weten moest u nu wel opgesloten worden thuis en wel toesteming nodig hebben van iemand anders om te gaan werken en wel iemend die geen hidjaab draagt als een hoer beschouwen en niet naar school mogen van uw ouders...

Zou u en zij die u dat aandoen, dan slechte moslims zijn? Of zou dat voor het merendeel van de moslims juist als praktiserend beschouwd worden van wat wordt geleerd en geloofd?

D�*t zou ik graag weten.

Paulus.

Wie ben ik om iemand als een slechte moslim te bestempelen. Dat recht heb ik niet. Hoe kan zoiets als praktiserend worden beschouwt als het tegen het koranische model ingaat dat man en vrouw verplicht stelt om kennis te vergaren (niet alleen kennis over de religie trouwens). Denk daar maar eens over na

Verder, wens ik jou en anderen een fijne nachtrust.
Oud 14 oktober 2010, 06:51   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt van een moslim gevraagd zich te houden aan die zogenaamde islamitische regels en wetten. Leer toch eens redeneren

Om er maar een voorbeeldje uit te pikken, vertel eens vanwaar haal jij die bullshit dat een moslima niet mag studeren? Bron aub.
De situatie in bijvoorbeeld Afghanistan niet gevolgd waar onderwijs voor meisjes niet toegestaan was, en nog nooit met iemand uit dat land gesproken over meisjes en recht op onderwijs?
En wat regels en wetten zijn , daar bestaan onder moslims zeer uiteenlopende versies over!
Dat is dan ook een beetje het probleem, iedere moslim kan een totaal andere mening hebben maar beroept zich op dezelfde islam zoals u doet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 07:40   #71
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Niet de hele moslimwereld hoor. De hele islamwereld. Volgens semantiste Alice is dat iets anders.
Spelen met woordjes, plezant. Maar het is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag.
Oud 14 oktober 2010, 08:25   #72
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ter discussie een citaat van een (zelfbenoemde socioloog) uit Nederland:

'Joden beledigen mag niet, want dat valt onder antisemitisme. Negers beledigen mag ook niet, want dat valt onder racisme. Hómo's beledigen mag ook niet, want dat valt onder discriminatie. De koniningin beledigen mag ook niet, want dat valt onder majesteitsschenis. De scheidsrechter beledigen mag ook niet, want dan wordt de hele voetbalwedstrijd stil gelegd. Maar moslims beledigen, dat mag weer wel, want dat valt onder 'vrijheid van meningsuiting'. Snap je het nog? Ik niet.'
Kan ik mijn joodse afkomst veranderen?
Kan ik mijn zwarte huidskleur veranderen? (Michael Jackson probeerde het).
Kan ik mijn homoseksualiteit veranderen? (Cliff Richard probeerde het door christelijke liederen te zingen).
Kan ik als koningin aftreden? Ja, dat kan ik.
Kan ik mijn islamitisch geloof veranderen. Ja, dat kan ik eveneens.

Kan ik appels met peren vergelijken? Dat is wat deze nitwittoloog doet.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 11:28   #73
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan zoiets als praktiserend worden beschouwt als het tegen het koranische model ingaat dat man en vrouw verplicht stelt om kennis te vergaren (niet alleen kennis over de religie trouwens).
Het wordt .tijd dat ze d'r in de moslimwereld invliegen om kennis te vergaren. Buiten hun religieus boekske dan want dat zorgt enkel voor geestelijke afstomping en een kloof van lichtjaren tgo Westen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 11:33   #74
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ben ik om iemand als een slechte moslim te bestempelen. Dat recht heb ik niet. Hoe kan zoiets als praktiserend worden beschouwt als het tegen het koranische model ingaat dat man en vrouw verplicht stelt om kennis te vergaren (niet alleen kennis over de religie trouwens). Denk daar maar eens over na

Verder, wens ik jou en anderen een fijne nachtrust.
Het is bewonderenswaardig, maar tegelijktijd ook beangstigend, hoe u telkens weer om de concrete vraag heen fietst.

Denk daar ook maar eens over na.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 11:52   #75
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is bewonderenswaardig, maar tegelijktijd ook beangstigend, hoe u telkens weer om de concrete vraag heen fietst.

Denk daar ook maar eens over na.

Paulus.
²

Een medegelovige beoordelen/veroordelen ligt blijkbaar moeilijk...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 11:54   #76
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Mogen moslims beledigd worden?

Ik zou zeggen, moslims MOETEN beledigd worden, net als alle andere instanties/overtuigingen/ideologieën/e.d. waar enige macht aanhangt.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 11:57   #77
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Mogen moslims beledigd worden?

Ik zou zeggen, moslims MOETEN beledigd worden, net als alle andere instanties/overtuigingen/ideologieën/e.d. waar enige macht aanhangt.
2
Oud 14 oktober 2010, 13:13   #78
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Sommigen zijn al beledigt vanaf je uw mond open doet
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 14:41   #79
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3 Bekijk bericht
Sommigen zijn al beledigt vanaf je uw mond open doet
Inderdaad, het gaat over politieke correctheid.

Deze kerel kan het goed uitleggen : http://video.canvas.be/politieke-correctheid

Christenen beledigen mag ook btw, al daar iemand over horen klagen?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 oktober 2010 om 14:46.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 15:03   #80
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Neen. Ik beweer dat de islam nauwelijks een bedreiging is voor de democratische en menslievende waarden waaraan iedereen hier graag lippendienst bewijst. De werking van onze politiediensten, onze media, onze bedrijfswereld en haar reclame zijn dat wel.
De moslims in ons land vertegenwoordigen ca. 4% van onze bevolking.

De grote meerderheid van landen waar moslims de meerderheid uitmaken zijn dictaturen. Er is daar altijd wel een of ander zot die de rest wijsmaakt dat hij de grootste band heeft met Allah. Geloof is vaak een middel om een dictatuur te rechtvaardigen, een geloof mag je immers in vele apenlanden niet in vraag stellen (zoals Iran/Saudi Arabië/...)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 oktober 2010 om 15:05.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be