![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ook bij consequentialisten en mensen zoals ik ("half deontoloog", dus met dat basisrecht van gebruik als middel) weten ze welke hersengebieden daar verantwoordelijk voor zijn.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 november 2010 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
B12 kauwtabletten zijn bovendien gezonder en hygienischer dan de andere B12 bronnen: ongewassen groenten en dierlijke producten. Dat ongewassen groenten minder hygienisch zijn, is duidelijk. En dierlijke producten geven hoger risico op acute voedselvergiftigingen (salmonella, E. coli, campylobacter, ESBL, cryptosporidium, listeria,...) en lange termijn chronische ziektes (hart- en vaatziekten, beroertes, herseninfarcten, nierziekten, zwaarlijvigheid, hoge bloeddruk, cholesterol, kolonkanker, pancreaskanker, prostaatkanker, diabetes, osteoporose, Alzheimer). Dus qua gezondheid en gemak scoort B12 beter dan vlees. Citaat:
Wat we met schapen doen, zouden we noooit met mentaal gehandicapten doen. Stel je zelfs voor dat we een ras van diep mentaal gehandicapten zouden kweken, die extra veel haar produceren, en dat we dan dat haar afscheren voor warme dekens van te maken. Stel dat je er echt warme dekens van kon maken, dan zou het nog niet mogen. Dus dan mag het met schapen ook niet, want anders is er sprake van discriminatie. Citaat:
En waarom je die niet mag opeten? De reden is omdat die het basisrecht krijgen. dat zou je als ethisch axioma kunnen nemen. Maar je kunt deze reden ook afleiden uit andere axioma's waar je waarschijnlijk wel achter staat, zoals daar zijn: -we mogen al zeker geen voelende mensen gebruiken als louter middel -we moeten ervan uitgaan dat mentaal gehandicapten voelende wezens zijn -we mogen niet discrimineren -de soortgrens is arbitrair en vaag en niet gelinkt aan het hebben van belangen of ethisch waardevolle eigenschappen, dus de soortgrens is geen moreel relevant criterium (ik kan 7 argumenten geven waarom de soortgrens niet moreel relevant is, zie mijn boek Het Dierendebacle http://stijnbruers.wordpress.com/201...dierendebacle/) -voelen is wel een moreel relevant criterium (daar kan ik 6 argumenten voor geven Ik vermoed dat je het met alle van bovenstaande stellingen eens bent. En daaruit kun je dan mijn ethisch principe nummer 3 afleiden. Citaat:
Citaat:
Ik kan wel enkele richtlijnen geven. Bv: meestal is iets dat gebruikt wordt om sociale status op te krikken een vorm van luxe. In dit artikeltje geef ik nog enkele richtlijnen om in te schatten of iets luxe is http://stijnbruers.wordpress.com/201...-biocentrisme/ Citaat:
Dus je doet iets dat niet iedereen mag doen. En dat vind ik onrechtvaardig. Dus vandaar liefst geen 3 kinderen. In een ideaal systeem van verhandelbare geboorterechten zou het nog wel denkbaar zijn om 3 kinderen te kunnen krijgen zonder een onrechtvaardige of onduurzame situatie te creeren. Zie http://stijnbruers.wordpress.com/201...sche-economie/ Citaat:
Los daarvan is dat dwangbeleid beter dan niets geweest, want daardoor werden bijna een half miljard geboortes voorkomen. Stel je voor, een half miljard extra monden in China te voeden! Dat is ongeveer één vijftiende van de wereldbevolking! In China, dat al een hoge bevolking heeft en dat nu ook weer niet zo'n groot land is.
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deepeeco, ben je jezelf ervan bewust dat soja producten het meest verantwoordelijk zijn voor de ontbossing in Zuid Amerika?
Just a question! Als je je er dan van bewust ben, en die vitaminen niet opneemt via een koe... dan noem ik je een hypocriet! Ga maar eens na hoeveel stammen zichzelf van kant hebben gemaakt omdat hun bos verdween. Dat verdween om het westen te voorzien van Soja. Hoe ver kan je uiteindelijk gaan en vrij van karma blijven? Dat is een oprechte vraag!
![]() |
#66 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het komt er dus op neer dat als we veganist zouden zijn en sojaproducten zouden eten, we veel minder landbouwareaal nodig zouden hebben dan dat we vlees eten. En daar meer dan 80% van de ontbossing in zuid amerika komt door de veeteelt (aanleg van sojavelden en graaslanden), kunnen we de ontbossing in zuid amerika met pakweg 70% reduceren als we veganist zouden worden. Citaat:
Citaat:
Maar je moet gewoon de sojaproducten van Alpro of Provamel (de bio versie) eten. Dat is van duurzaam geteelde soja, niet van ontbossing, niet van erbarmelijke arbeidsomstandigheden. Alpro heeft zelfs dit jaar de prijs voor de toekomstige generaties gewonnen. Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zo bekeek ik dat nog niet, en het bewijst des te meer dat dit forum haar doel bewijst.
Beter zou toch zijn dat ge noten at dan soja producten te nemen he? Of is voor de notenproductie ook Soja nodig? In ieder geval, mijn lokale natuurwinkel raadt soja af.
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Wat jullie nodig hebben om die betere levensomstandigheden te creeeren is een miljoenenbudget om reclame te kunnen maken. Het product cool maken. Als je nu denkt aal veganisme of vegetarisme zie je een hippie voor je en die zijn nu niet echt een voorbeeld. Je ziet mensen die de boeren kloten e.d. Maak het product cool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik was da ook. Ge zult snel ondervinden dat ge alleen staat.
Zelfs mensen dat het ooit wouden, zullen u niet volgen. Brainwashing? Whatever the fuck it is! Iets demotiveert ons.
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geloof me Inno, ik kom van rechts naar links en van links weer naar rechts. Er bestaat geen ideaal systeem, tot het volk een nieuw uitvindt. Maar zolang we braaf gaan stemmen, is en blijft het een Utopia.
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En we zijn allemaal tegen oorlog. MAW: tzal nooit goed genoeg zijn.
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan alleen maar vaststellen dat wij de beste zijn!
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het antwoord hierop is vrij simpel, hoe ouder we worden, hoe meer we hebben te verliezen en je beseft dat mensen maar mensen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die peulvruchten hoeven niet allemaal soja te zijn, ook erwten, bonen, linzen,... daar kan men vanalles mee maken. Vreemd dat soja wordt afgeraden in natuurwinkel. Soja biedt namelijk meer voordelen dan nadelen. Je moet ook niet meer soja eten dan dat je vlees zou eten, want dan neem je al te veel eiwitten binnen. Biologisch geteelde soja van Frankrijk lijkt me vrij milieuvriendelijk. Er is nu ook onderzoek naar lupine, dat zou in onze streken beter kunnen groeien. En vanalle "witgekleurde dranken" vind ik de sojamelk met toegevoegd calcium het lekkerst. Voor notenproductie is geen soja nodig. Wel is het zo dat de opbrengsten per hectare van soja veel hoger is dan die van noten. Noten hebben dus een ietsje grotere ecologische voetafdruk, want meer landgebruik. Maar gevarieerd plantaardig eten blijft dus de belangrijkste regel nummer 1. En dat wil dus ook zeggen gevarieerde teelt. Diversiteit is goed voor ons lichaam en voor de natuur, zou je kunnen zeggen.
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet eens kijken hoe hun recepten gepresenteerd worden http://www.vegetarisme.be/index.php?...erechten&cat2= Dat is afgewerkt, exclusief, verfijnd, verzorgd, aantrekkelijk, speels,... Ik bedoel, dat is gene boerekost, hé ![]()
![]() |