Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 19:16   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geld ophalen voor derde wereldlanden en dan hier komen bleiten dat er geen opvangmogelijkheden meer zijn voor de derde werelders die naar hier komen ??? Hoe duft u ???
Die derdewerelders krijgen hier dan nog een hoop steun van allerlei organisaties en idioten die hun pampertjes verversen terwijl er hier al mensen sterven op straat ...

11.11.11 en consoorten zou men moeten behandelen als een criminele organisatie ...
Komen hier geld ophalen om ergens anders uit te gaan delen ... Waar er dan nog overal geld aan vingers blijft plakken zeggen ze er niet bij ...
Haal geld op voor de mensen die hier al jaren leven , die mogen ook al eens een keertje geholpen worden ...
Beter nog , had de overvloed van inwijkelingen nooit toegelaten en dan had het geld van de overheid genoeg geweest om de armoede aan te pakken , maar nee , ze zijn zo lief meneer ...
2
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 19:18   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Heb even geteld: ik lees immorele uitspraken van 12 mensen in deze thread. Slechts twee mensen (mezelf inclusief) zijn ok.

Waarom doen jullie zo bijzonder veel moeite om mij misantroop te maken? Weeral twee krachtige bewijsstukken verzameld vandaag. Ongelooflijk.

Maar goed, ik ga jullie nooit haten of minachten, maar ik ga wel tegen jullie opvattingen strijden, en ik ga zeggen dat die opvattingen racistisch zijn en immoreel. Dat zijn discriminerende uitspraken. Ook dat kunnen we onderbouwen: het land van herkomst is geen moreel relevant criterium om iemand te helpen. Landsgrenzen zijn arbitrair, en doen niet terzake. Want jij had in dezelfde positie kunnen gezeten hebben.
Probeer eens van achter de sluier de onwetendheid (John Rawls) te oordelen wat het beste zou zijn. Stel dat jij geboren zou worden als Bruce Cerew (http://www.brucecerew.com/About.htm). Stel dat jij hem had kunnen geweest zijn. Hoe zou je dan willen dat wij hier in Europa hem behandelen? Als je rationeel bent, ga je niet wensen dat we hem behandelen zoals we hem effectief behandeld hebben.
Zelden zo een waanzinnige zever gelezen !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 19:24   #63
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
UW gevoel voor rechtvaardigheid zorgt er voor dat er dit jaar NOG meer mensen kreperen in de belgische straten ...
dat denk ik van niet; ik zou niet iets willen doen dat indruist tegen mijn ethiek. En je kunt niet zeggen dat ik dom ben: ik heb gedoctoreerd, vele andere meda-activisten hebben hogere studies gevolgd, we bestuderen de zaak en denken er goed over na.

Citaat:
U bent één van de personen die geloven in het bijbelse verhaaltje van de 40 broodjes en 40 vissen .
nochtans geloof ik daar niet in.

Citaat:
Hopelijk kan u met uw toverkunstjes dan ook zien dat de steeds grote wordende groep daklozen en andere armen eten krijgen van een budget dat nu al niet groot genoeg is . Op wat moeten we nu wachten ? Tot er nog ergens een paar miljard euro uit een mouw komt om deze extra 6000 (als het er niet meer zijn) op te vangen ???
ja, natuurlijk: kijk eens naar de mensen rondom ons, ga eens naar een winkelstraat, kijk eens wat mensen kopen, kijk eens naar waar mensen op vakantie gaan, kijk eens met wat mensen zich verplaatsen.... Gigantisch veel luxe! Dus natuurlijk is er geld, we investeren het alleen in dingen die vanuit rechtvaardigheidsoogpunt geen enkele prioriteit hebben. Als we dat geld nu eens zouden uitgeven aan mensen die kwetsbaren helpen.
We hebben ontzettend veel bewijsmateriaal dat mensen te veel geld besteden aan luxe, en te weinig aan hulp. Ik heb het daarstraks gemerkt toen ik rondging voor 11.11.11, ik heb de woonkamer van sommige mensen gezien, ik heb gezien wat voor soort wagen er voor hun deur staat (was frappant: telkens ik een grote terreinwagen op de oprit zag, en ik aanbelde bij die mensen, voorspelde ik dat die mensen niets zouden geven, en inderdaad, oorspelling kwam telkens uit)

Citaat:
Het is niet immoreel om die mensen idioten te noemen want denken dat je kan blijven uitdelen wat er niet is IS gewoon idioot ,
wacht: dus zeg je nu dat de mensen die geld geven aan al die luxe, geld uitgeven dat er niet is? Is het dat wat je wil zeggen?
Kijk, we hebben bijzonder veel en sterk bewijsmateriaal dat er wel veel geld is. Ik heb eens nagegaan: gemiddelde inkomen van een Belg (netto) is rond de 14000 euro per jaar. Als nu die Belgen 20% van hun netto inkomen geven aan een goed doel, kom je op zo'n 20 miljard euro! Alleen maar voor Belgie. Als nu alle andere rijke landen dat zouden doen, dan is de extreme armoede én de milieuproblemen enzo veeeel gemakkelijker op te lossen.

Citaat:
uit een lege emmer haal je geen water meer en aangezien u het beetje water dat u ophaalt naar de andere kant van de wereld stuurt blijft hij ook leeg ...
maar aan de andere kant van de wereld wordt hij gevuld! En dat is net de bedoeling.
En het is dus niet waar dat onze emmer leeg is. Kijk rond. Zelfs als we een groot deel op krediet leven...

Citaat:
Wat wel immoreel is , is mensen laten kreperen op straat
dat is immoreel, ja

Citaat:
en het beetje dat er voor die mensen is nog eens gaan uitdelen aan een overvloed van extraatjes die je binnenhaalt door hen hier een nieuw leven in een aards paradijs te beloven ...
maar dat doen we dus niet. We gaan geen geld afpakken van die mensen die creperen op straat. Dat zou ook immoreel zijn. Nee, we moeten geld afpakken van de mensen die luxe kopen. Een beetje Robin Hood

Citaat:
En het feit dat u me een racist vindt omdat ik van mening ben dat men eerst de problemen moet oplossen die er zijn en DAN pas een keertje te kijken of we nog iemand kunnen helpen zegt meer over u dan over mij hoor ...
maar dat zal wel niet de reden zijn waarom ik uw uitspraken racistisch vond, want wat je hier zegt is ook mijn mening (behalve dan dat rare aanhangsel "DAN pas..."; dat hoeft er niet te staan). Ik stel alleen maar vast dat de armoede in de derde wereld en de armoede bij asielzoekers problemen zijn, want armoede is altijd een probleem, en ik stel vast dat die problemen er wel degelijk zijn (de derde wereld en asielzoekers zijn arm - dat is al bijzonder goed gerapporteerd).

Nu, wat bedoel je met dat aanhangsel "DAN pas..."? Is dat niet raar: laten we eerst de mensen helpen en DAN pas kijken of we nog mensen kunnen helpen? Zo werkt het Rode Kruis niet, hé. Er is eerst triage, er wordt vastgesteld welke mensen we eerst moeten helpen, en dan doen we dat, en er is geen "DAN pas".
Oud 13 november 2010, 19:25   #64
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Welke? Over Bruce Cerew?
Oud 13 november 2010, 20:03   #65
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
²

edit : Jawel , 'k heb op die link geklikt ...

Laatst gewijzigd door manta : 13 november 2010 om 20:06.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 20:34   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
amai, ik denk dat de meerderheid van de reacties hier getuigen van een bijzonder immorele onrechtvaardige ethiek, gebrek aan solidariteit, gebrek aan empathie, gebrek aan gastvrijheid, gebrek aan naastenliefde,...
Nu ja, dat van de meerderheid: kan wel kloppen hoor: ik heb vanochtend in de gietende regen rondgegaan voor 11.11.11. Nog niet 1 op de 3 mensen die thuis waren, gaven steun. En het ging dan vaak maar over een paar euro's. Ik daarentegen geef maandelijks meer dan 300 euro aan het goede doel, bijna 25% van mijn inkomen, omdat dat zo hoort, omdat ik het goede wil doen.
Maar vandaag dus weeral twee duidelijke bewijsstukken tegengekomen om misantroop te worden. Maar dat pakt bij mij niet: ik wordt niet misantroop. Hoewel jullie toch wel bijzonder jullie best doen.
Genoeg getalmd nu, laten we al die asielzoekers helpen, laten we ijveren voor hun welzijn. Laten we acties voeren aan gesloten asielcentra. Laten we hulporganisaties veel geld en middelen schenken. Laten we veel vrijwilligerswerk doen. Want we moeten gewoon het moreel juiste doen.
En ik verzoek ook om nooit meer onrechtvaardige, xenofobe, hebzuchtige, apathische, asociale,... stellingen te verkondigen. We praten hier over ethiek en moraal, hé.
Juist, wat is er fout aan om mensen het eten uit de mond te stelen, wat is er fout aan om mensen zonder water, elekrticiteit of gas te zetten, wat is er fout aan om mensen op straat te zetten?

Zij zijn immer hier geboren en getogen, zij hebben niet het geluk om een vreemde nationaliteit te bezitten, zij hebben niet het geluk allochtoon te zijn, zij mogen dus opdraaien en in ellende leven zodat we die arme asielzoekers onderdak kunnen geven en hen in luxe kunnen laten leven.
Er gaat jaarlijks meer belastingsgeld naar de asielzoekers dan er naar Wallonie gaat vanuit Vlaanderen.
Ja, jongen we spreken hier over een bedrag van meer dan 5000€ per jaar per Belg dat er naar asielzoekers gaat.
En tegenwoordig worden 90% van de aanvragen afgekeurd, waarna deze asiel zoekers in de illegaliteit duiken en na 5 jaar een regularisatie aanvragen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 13 november 2010 om 20:35.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:08   #67
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Juist, wat is er fout aan om mensen het eten uit de mond te stelen, wat is er fout aan om mensen zonder water, elekrticiteit of gas te zetten, wat is er fout aan om mensen op straat te zetten?
euhm, dat weten we. Ik denk toch dat jij dat weet, dus waarom vraag je dat?

Citaat:
Zij zijn immer hier geboren en getogen, zij hebben niet het geluk om een vreemde nationaliteit te bezitten, zij hebben niet het geluk allochtoon te zijn, zij mogen dus opdraaien en in ellende leven zodat we die arme asielzoekers onderdak kunnen geven en hen in luxe kunnen laten leven.
over wie heb je het nu eigenlijk? Ga je proberen te beargulenteren dat de asielzoekers er minder erg aan toe zijn als de autochtone armen, en dat we de autochtone armeren benadelen ten voordele van de welvarendere asielzoekers?
Dat is nu niet meteen de impressie die ik heb van wat er gebeurt in dit land.

Citaat:
Er gaat jaarlijks meer belastingsgeld naar de asielzoekers dan er naar Wallonie gaat vanuit Vlaanderen.
Ja, jongen we spreken hier over een bedrag van meer dan 5000€ per jaar per Belg dat er naar asielzoekers gaat.
dat klinkt veel. Are you sure? Hoeveel procent is dat van het BNP?

Citaat:
En tegenwoordig worden 90% van de aanvragen afgekeurd, waarna deze asiel zoekers in de illegaliteit duiken en na 5 jaar een regularisatie aanvragen.
dat afkeuren is niet goed; is geen teken van gastvrijheid. Overigens een persoonlijke anekdote: mijn zus heeft vorig jaar een relatie gehad met een Irakese vluchteling die in Duitsland verbleef. Een heel toffe kerel. Heeft straffe dingen meegemaakt in Irak. Maar hij zou nog 2 jaar in Duitsland moeten blijven en mocht niet verhuizen naar Belgie. Die afstand weegt zwaar op een relatie, dus uiteindelijk zijn mijn zus en hij uit elkaar gegaan. Heel ontroerend, vol liefde voor elkaar. Ik vond dat zo jammer, want het was zo'n mooie relatie en Murat was echt een toffe kerel. Maar hij mocht in Duitsland nog geeneens naar een stad dichter bij Belgie gaan verhuizen. We hebben vanalles geprobeerd om hem toch naar Belgie te krijgen. Maar die onzekerheid, dat weegt zwaar hoor. Al die procedures, dat wachten, van A naar B en terug naar A,... Sprankeltje hoop? Misschien mag hij verhuizen? Helaas, toch weer niet!
En je moet weten: ondertussen mag hij ook niet werken. In Irak was hij geslaagd in het leven: een job (film- en theaterregisseur), kon creatief zijn,... Heeft veel talent (is een keer op filmfestival van Berlijn geweest met zijn productie). Maar hier kan hij maar niet zijn creativiteit ontplooien en wordt hij vaak dwarsgezeten met zijn projecten. En dat is dus iemand die ook nog eens verschillende van zijn beste vrienden in Irak voor zijn ogen heeft zien ontploffen door autobommen. Hij is zelf 3 keer op het nippertje aan de dood ontsnapt, waarbij één keer echt wel zeer freaky. Beangstigende verhalen. Hij liet beelden zien van een sjietisch ritueel dat hij aan het filmen was. Daarna zei hij: "en enkele minuten daarna zijn al deze mensen gestorven, nadat er 3 raketten hier, hier en hier invlogen." En daarna werden de overlevenden heel kwaad en dachten dat hij achter die aanslagen zat (omdat hij de enige was met westerse kleding), en werd hij hij bijna letterlijk gelincht door die woedende massa. Bijna onthoofd met een zwaard, maar toevallig voor hij flauwviel zei hij de woorden van één of andere sjietische godheid, waardoor ze hem gespaard hebben. Maar die mensen zijn dus echt kwaad op de VS, hé. Niet te schatten.
En zo heb ik nog ontzettend veel tragische verhalen van asielzoekers. Maar het verhaal van Murat maakt me dus erg kwaad, zeker als ik hier dan weer vanalle racistische dingen lees. Maar jij had Murat kunnen geweest zijn, hé!
En als ik dan dat verhaal van Bruce lees...

Laatst gewijzigd door Deepeco : 13 november 2010 om 21:15.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:16   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
dat afkeuren is niet goed; is geen teken van gastvrijheid. Overigens een persoonlijke anekdote: mijn zus heeft vorig jaar een relatie gehad met een Irakese vluchteling die in Duitsland verbleef. Een heel toffe kerel. Heeft straffe dingen meegemaakt in Irak. Maar hij zou nog 2 jaar in Duitsland moeten blijven en mocht niet verhuizen naar Belgie. Die afstand weegt zwaar op een relatie, dus uiteindelijk zijn mijn zus en hij uit elkaar gegaan. Heel ontroerend, vol liefde voor elkaar. Ik vond dat zo jammer, want het was zo'n mooie relatie en Murat was echt een toffe kerel. Maar hij mocht in Duitsland nog geeneens naar een stad dichter bij Belgie gaan verhuizen. We hebben vanalles geprobeerd om hem toch naar Belgie te krijgen. Maar die onzekerheid, dat weegt zwaar hoor. Al die procedures, dat wachten, van A naar B en terug naar A,... Sprankeltje hoop? Misschien mag hij verhuizen? Helaas, toch weer niet!
En je moet weten: ondertussen mag hij ook niet werken. In Irak was hij geslaagd in het leven: een job (film- en theaterregisseur), kon creatief zijn,... Heeft veel talent (is een keer op filmfestival van Berlijn geweest met zijn productie). Maar hier kan hij maar niet zijn creativiteit ontplooien en wordt hij vaak dwarsgezeten met zijn projecten. En dat is dus iemand die ook nog eens verschillende van zijn Irakezen voor zijn ogen heeft zien ontploffen door autobommen. Beangstigende verhalen.
En zo heb ik nog ontzettend veel tragische verhalen van asielzoekers. Maar het verhaal van Murat maakt me dus erg kwaad, zeker als ik hier dan weer vanalle racistische dingen lees. Maar jij had Murat kunnen geweest zijn, hé!
En als ik dan dat verhaal van Bruce lees...
Gelukkig had uw zus geen relatie met een iranier uit Sint-truiden...

Bepaalde mensen hebben een extreme voorliefde voor ' het vreemde' dat is een vrije keuze..maar in héél uw prachtig betoog lees ik niks over anorexiapatienten die sterven omdat er geen opvang voor hun is, lees ik niks over bejaarden die zelfmoord plegen omdat ze geen opvang voor hun demente levenspartner vinden, niks over de talloze 'eigen' daklozen en personen in armoede..

Dus voor u anderen 'immoreel' noemt zou ik eerst eens in de spiegel kijken of je geen 'racist' ziet, eentje van het 'ander volk eerst' kamp..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 november 2010 om 21:24.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:18   #69
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Met kerstfeest zal de angstige rechtse burger zeuren over al die vreemdelingen en hoe ze harder aangepakt moeten worden. Echt helemaal in de geest van "kerst"...
PM me even je adres en telefoonnummer.
Die mensen gaan je heel dankbaar zijn !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:32   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Aangezien we dan toch de wereld eten en onderdak moeten geven omdat we een gsm of luxueus oorbelletje hebben kunnen we mss enkele natuurgebieden platwalsen om daar landbouw- en woongebieden van te maken ! ! !
Ah ja , de laatste centiemen uit de zakken van de mensen plukken is één , maar het eten dat je koopt is twee hé, dat moet ergens vandaan komen ... . Mss moeten we dan ook maar de jacht terug toestaan voor iedereen want zoveel plaats voor plantaardig voedsel is er hier niet meer , meer legbatterijen, hey , we kunnen koeien en varkens ook in een soort legbatterijen steken, neemt minder plaats in ...
Als we die rotvogels uit het zwin jagen kunnen we daar een betonnen woestenij neerplanten zodat de stroom van mensen voldoende behuizing heeft ...

*zet hier voor alle veiligheid een "sarcasmewaarschuwing" bij*
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:40   #71
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gelukkig had uw zus geen relatie men een iranier uit Sint-truiden...
hoezo? Als een Irakese jongen tof kan zijn, dan kan een Iraanse jongen dat toch ook?

Citaat:
Bepaalde mensen hebben een extreme voorliefde voor ' het vreemde' dat is een vrije keuze..
extreme voorliefde voor het vreemde? Beschouw jij Murat ook als 'het vreemde'?
Ik heb eigenlijk een extreme voorliefde voor rechtvaardigheid, medeleven en dat soort dingen.

Citaat:
maar ik héél uw prachtig betoog lees ik niks over anorexiapatienten die sterven omdat er geen opvang voor hun is,
oh ja, daar kan ik ook nog verhalen over vertellen. Ik ken een heel goeie vriendin die in de psychiatrie werkt. En ik ken ook iemand die anorexisch is en een heel laag zelfbeeld heeft enzo. Dus ik ben zeer kwaad op al die reclame en mode met schoonheidsidealen,...

Citaat:
lees ik niks over bejaarden die zelfmoord plegen omdat ze geen opvang voor hun demente levenspartner vinden,
ja, een vriend van mij gaat sociaal werk doen, heeft stage gedaan in een bejaardencentrum.
En mijn zus werkt in een instelling met mentaal gehandicapten...

Citaat:
niks over de talloze 'eigen' daklozen en personen in armoede..
daar heb ik ook erge verhalen van.

Maar waarom schrijf je eigenlijk telkens "niks"? Ik denk dat de meesten hier op dit forum die me kennen al wel zullen kunnen inschatten dat ik van mening ben dat er nog veel hulp moet komen, en dat ik ook veel (enfin, substantieel meer dan een gemiddelde Belg) hulp geef (financieel, vrijwiiligerswerk,...). Ik zou heel graag met oudjaar eens willen meehelpen met De Samaritanen, die daklozen in het centraal-Station in Brussel opvangen. Samen met hen feestvieren
Ik vertoef eigenlijk wel graag tussen die "marginalen", als ik in Brussel ben. Het jammere is dat ze heel onduidelijk Frans brabbelen, en daar versta ik bijna niets van. Maar een tijdje geleden zag ik dus een liefdeskoppel van daklozen Die hebben elkaar gevonden op straat. Ik vond dat zo mooi om te zien, twee verliefde daklozen, veel steun bij elkaar zoeken... Waauw

Citaat:
Dus voor u anderen 'immoreel' noemt zou ik eerst eens in de spiegel kijken of je geen 'racist' ziet, eentje van het 'ander volk eerst' kamp..
Dat zou wel gek zijn, hé. Een omgekeerde racist. Die heb ik eigenlijk nog nooit persoonlijk tegengekomen, jij wel? De meeste mensen die ik ken vinden alle mensen gelijkwaardig, en maken in het verlenen van hulp geen onderscheid in herkomst. Want we weten dat herkomst niet moreel relevant is. Er is geen koppeling tussen de herkomst en de mogelijkheid om te voelen, hé. Het is niet zo dat Belgen een rijkere gevoelswereld en meer belangen hebben dan Irakezen, hé. Dat zou maar gek zijn om zoiets te geloven. Dat zou botsen met onze huidige wetenschappelijke kennis. Want in de Irakese grond zit niet een speciale substantie dat ervoor zorgt dat Irakezen gevoellozer worden ofzo. En er zijn ook geen speciale "Irak-genen" die Irakezen hebben en die ervoor zorgen dat ze minder hun belangen kunnen gewaarworden ofzo.
Oud 13 november 2010, 21:49   #72
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aangezien we dan toch de wereld eten en onderdak moeten geven omdat we een gsm of luxueus oorbelletje hebben kunnen we mss enkele natuurgebieden platwalsen om daar landbouw- en woongebieden van te maken ! ! !
slecht plan: is niet nodig, en zou botsen met enkele van mijn basisprincipes (welzijn van dieren, intrinsieke waarde van biodiversiteit)

Citaat:
Ah ja , de laatste centiemen uit de zakken van de mensen plukken is één , maar het eten dat je koopt is twee hé, dat moet ergens vandaan komen ... . Mss moeten we dan ook maar de jacht terug toestaan voor iedereen want zoveel plaats voor plantaardig voedsel is er hier niet meer ,
awel, dat valt eigenlijk nog mee: Er is momenteel genoeg Europese landbouwgrond om alle Europeanen van een vegetarische voeding te voorzien. Willen we vlees eten, dan zullen we wat veevoeders moeten gaan importeren, want veeteelt heeft veel meer grond nodig.
Los daarvan mag men wel een klein beetje importeren uit het zuiden, enkel de fair trade producten die hier niet kunnen groeien (dus ja, heel af en toe, om de paar maand, koop ik wat bananen). En we mogen ook wat exporteren naar andere streken. Zolang de totale ecologische voetafdruk maar onder je eerlijke aarde aandeel zit.

Citaat:
meer legbatterijen, hey , we kunnen koeien en varkens ook in een soort legbatterijen steken, neemt minder plaats in ...
dat neemt minder plaats in, maar je hebt dan nog wel veel akkerland nodig voor de veevoeders. Plus: het schendt het basisrecht van voelende dieren. Plus: het schendt het quasi-maximinprincipe van rechtvaardigheid (het schendt he welzijn van die dieren)

Citaat:
Als we die rotvogels uit het zwin jagen kunnen we daar een betonnen woestenij neerplanten zodat de stroom van mensen voldoende behuizing heeft ...
hoeft ook niet, hé. Er is al genoeg bebouwing. We moeten samenhuizen, renovatie, standsinbreiding,... promoten.

Citaat:
*zet hier voor alle veiligheid een "sarcasmewaarschuwing" bij*
ok, dat is goed wist wel dat je het niet zo meende, maar was goeie gelegenheid voor mij om nog eens aan te geven wat botst met welk rechtvaardigheidsprincipe enzo
Oud 13 november 2010, 21:50   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is zo, maar die asielzoekers hebben nu eenmaal een gegronde reden. Dat kunnen we hard maken. ik kom vaak in contact met asielzoekers, en volgens mijn beste inzichten, empathische vermogens enzo, denk ik wel dat we voldoende bewijsmateriaal hebben voor de stelling dat ze een gegronde reden hebben.
Waarom is hun aanvraag dan nog niet goedgekeurd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:56   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als De Staat er niet meer in slaagt om een 6000 asielzoekers te verzorgen, dan zou ik zeggen: dan is hier hoog nodig particulier liefdadigheid initiatief nodig.
Hoeveel mensen hebben niet een leeg kamertje, zoldertje, tuinhuisje, kelder waarin een asielige kan bivakkeren? En als je dan zo iemand in huis neemt dan kan je gelijk gaan helpen met in te burgeren.
Al die mensen die met hun lot zo begaan zijn: doe zelf eens iets! Dat kan en mag! Het is niet alsof je onderduikers in de oorlog helpt: je hoeft niet voor je leven en dat van je gezin te vrezen als de overheid er achter komt.
Kwamen er hier nog maar 6000 toe denkt ge ?
Oud 13 november 2010, 22:53   #75
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom is hun aanvraag dan nog niet goedgekeurd ?
goei vraag... De eenvoudigste verklaring is gebrek aan empathie, solidariteit of inlevingsvermogen, of vormen van racisme bij de mensen die aanvragen moeten goedkeuren, of bij de politici die die procedures opstellen en die mensen moeten aanduiden, of bij de mensen die op die politici stemmen.
Neem nu minister Turtelboom (http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rtelboom.dhtml), daar zijn dus duidelijke aanwijzingen dat zij onrechtvaardige standpunten verdedigt (niet zo verwonderlijk, is Open VLD, ik heb al vaak gemerkt dat VLD'ers niet veel kaas gegeten hebben van solidariteit, empathie, rechtvaardigheid, gastvrijheid, naastenliefde...).
Dus als dat de meest simpele en logische verklaring is, kunnen we met Ockhams scheermes het daarbij houden, en hoeven we niet te zoeken naar een andere verklaring.
Misschien zou je denken dat een andere mogelijke verklaring is dat die asielzoekers geen gegronde redenen blijken te hebben. Maar dat is geen eenvoudigere verklaring, want botst met het gegeven dat dat bij heel veel concrete asielzoekers niet het geval is. We hebben sterke aanwijzingen dat iemand met gevoel van empathie en solidariteit enzo veel meer asielaanvragen zou goedkeuren. Daar hebben we veel anekdotes van, en veel anekdotes wil zeggen: data.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 13 november 2010 om 22:55.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 23:08   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goei vraag... De eenvoudigste verklaring is gebrek aan empathie, solidariteit of inlevingsvermogen, of vormen van racisme bij de mensen die aanvragen moeten goedkeuren, of bij de politici die die procedures opstellen en die mensen moeten aanduiden, of bij de mensen die op die politici stemmen.
Neem nu minister Turtelboom (http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rtelboom.dhtml), daar zijn dus duidelijke aanwijzingen dat zij onrechtvaardige standpunten verdedigt (niet zo verwonderlijk, is Open VLD, ik heb al vaak gemerkt dat VLD'ers niet veel kaas gegeten hebben van solidariteit, empathie, rechtvaardigheid, gastvrijheid, naastenliefde...).
Dus als dat de meest simpele en logische verklaring is, kunnen we met Ockhams scheermes het daarbij houden, en hoeven we niet te zoeken naar een andere verklaring.
Misschien zou je denken dat een andere mogelijke verklaring is dat die asielzoekers geen gegronde redenen blijken te hebben. Maar dat is geen eenvoudigere verklaring, want botst met het gegeven dat dat bij heel veel concrete asielzoekers niet het geval is. We hebben sterke aanwijzingen dat iemand met gevoel van empathie en solidariteit enzo veel meer asielaanvragen zou goedkeuren. Daar hebben we veel anekdotes van, en veel anekdotes wil zeggen: data.
Dat is inderdaad wat ik denk en uw eerste zinnen sterken mij in dat vermoeden. Solidariteit, gastvrijheid en naastenliefde hebben daar weinig mee te maken. Daar bestaat ontwikkelingshulp voor.
Oud 13 november 2010, 23:16   #77
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Wie dit erg vindt omdat het kerst is, is een hypocriet.
Wie dit erg vindt omdat het winter is, moet het Belgisch beleid eens in vraag stellen; De meeste hadden in eigen land nog overleefd.
Oud 13 november 2010, 23:23   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Wie dit erg vindt omdat het kerst is, is een hypocriet.
Wie dit erg vindt omdat het winter is, moet het Belgisch beleid eens in vraag stellen; De meeste hadden in eigen land nog overleefd.
Degenen die ze naar hier lokken met valse vooruitzichten gaan niet vrijuit.
Bovendien bestelen ze de belastingbetaler en verkwisten geld dat beter kan besteed worden aan wie echt hulp nodig heeft.
Oud 13 november 2010, 23:25   #79
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Degenen die ze naar hier lokken met valse vooruitzichten gaan niet vrijuit.
Bovendien bestelen ze de belastingbetaler en verkwisten geld dat beter kan besteed worden aan wie echt hulp nodig heeft.
Neen, ze gaan zeker niet vrijuit. Als mensen als ik al een verhuis naar de Noorderburen overweegt, zegt dit genoeg.

Ze verkwisten idd het geld aan anderen, ipv aan degene die ervoor opdraaien.
Hoe lang pikken we dit nog? Blijkbaar lang genoeg om mij een verhuis te laten overwegen.
Oud 14 november 2010, 00:11   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo? Als een Irakese jongen tof kan zijn, dan kan een Iraanse jongen dat toch ook?

extreme voorliefde voor het vreemde? Beschouw jij Murat ook als 'het vreemde'?
Ik heb eigenlijk een extreme voorliefde voor rechtvaardigheid, medeleven en dat soort dingen.

oh ja, daar kan ik ook nog verhalen over vertellen. Ik ken een heel goeie vriendin die in de psychiatrie werkt. En ik ken ook iemand die anorexisch is en een heel laag zelfbeeld heeft enzo. Dus ik ben zeer kwaad op al die reclame en mode met schoonheidsidealen,...

ja, een vriend van mij gaat sociaal werk doen, heeft stage gedaan in een bejaardencentrum.
En mijn zus werkt in een instelling met mentaal gehandicapten...

daar heb ik ook erge verhalen van.

Maar waarom schrijf je eigenlijk telkens "niks"? Ik denk dat de meesten hier op dit forum die me kennen al wel zullen kunnen inschatten dat ik van mening ben dat er nog veel hulp moet komen, en dat ik ook veel (enfin, substantieel meer dan een gemiddelde Belg) hulp geef (financieel, vrijwiiligerswerk,...). Ik zou heel graag met oudjaar eens willen meehelpen met De Samaritanen, die daklozen in het centraal-Station in Brussel opvangen. Samen met hen feestvieren
Ik vertoef eigenlijk wel graag tussen die "marginalen", als ik in Brussel ben. Het jammere is dat ze heel onduidelijk Frans brabbelen, en daar versta ik bijna niets van. Maar een tijdje geleden zag ik dus een liefdeskoppel van daklozen Die hebben elkaar gevonden op straat. Ik vond dat zo mooi om te zien, twee verliefde daklozen, veel steun bij elkaar zoeken... Waauw

.
Ik zie alleen een betoog van een naieve puber

http://forum.politics.be/showthread.php?t=145791

Het feit dat je de kelende Iranier uit Sint-truiden niet kent verontrust me..uw wereldbeeld over asiel heeft een ernstige handicap

Het is een feit dat duizenden kwetsbare vrouwen (mannen) jaarlijks verleidt worden door 'vleiende' asielzoekers op zoek naar papieren..
anders behandeld worden
Ik maak wel een duidelijk onderscheid tussen mensen..luie profiterende criminele liegende medemensen moeten anders behandeld worden.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be