Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 20:10   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hetzelfde. Waarom?

Jij weet van die mensen die je hier aanhaalt helemaal niet op welke manier ze een verblijfsvergunning kregen.

Je kent enkele feiten; en de rest zijn veronderstellingen.
over welke veronderstellingen heb je het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:25   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
over welke veronderstellingen heb je het?
Je veronderstellingen om al dan niet te besluiten dat ze asielzoekers zouden zijn.

Uit je openingspost :
- verder gewoon drie Pakistanen uit de nachtwinkels die hier via Engeland zijn gekomen en blijkbaar in orde zijn als azielige zoeker, maar jaarlijks drie maanden naar "the family" in Pakistan trekken. economische vluchtelingen dus.
- chinese buren met hun kinderen. Zijn hier na 1976 aangekomen, dus na de immigratiestop. Zullen dus ook wel asielzoeker zijn geweest?

Uit http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=37
De mens is niet gehuwd met een Belgische. Hij werd geboren n�* 1974. Staan de grenzen en de immigratie wagewijd open voor Senegalezen dan?

Je kent enkele feiten, en de rest zijn veronderstellingen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:36   #63
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Bij de baard van de proleet...

Voor sommigen (ik mag helaas geen namen noemen, want anders wordt er weer eens heel ijverig op de rode driehoekje geklikt) hier is begrijpend lezen echt een complete onmogelijkheid.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:44   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bij de baard van de proleet...

Voor sommigen (ik mag helaas geen namen noemen, want anders wordt er weer eens heel ijverig op de rode driehoekje geklikt) hier is begrijpend lezen echt een complete onmogelijkheid.
"een complete onmogelijkheid" Je moet zo streng niet zijn voor jezelf.
Als je iets niet begrijpt, vraag het gerust. Circe doet dat ook.
Er zal altijd wel iemand zijn die het wil uitleggen.
Oud 6 december 2010, 20:49   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Je moet een verschil maken tussen uitgeprocedeerd zijn en het recht op opvang.
In principe moet iedereen die uitgeprocedeerd is de opvang verlaten, dat is duidelijk, maar......er worden in de opvangcentra ook "categorieën" opgevangen die weliswaar uitgeprocedeerd zijn maar die toch recht op opvang blijven genieten.

Zo worden al bijna 5 jaar lang uitgeprocedeerde families met kinderen onder de 18 jaar opgevangen ( KB opvang Illegalen met kinderen) . Dit koninklijk besluit zorgt ervoor dat uitgeprocedeerde families met kinderen onder de 18 jaar opvang kunnen genieten tot ze intekenen voor vrijwillige terugkeer of gedwongen gerepatrieerd worden.
Aangezien al bijna 3 jaar geen uitwijzingen meer plaats vinden van families met kinderen was het aantal rechthebbende gestegen tot bijna 1/3 van de bewoners in een opvangcentrum. De regularisatie van september 2009 heeft ervoor gezorgd dat de meeste van de families niet meer in de opvangcentra zitten.

Een 2de categorie zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die een aanvraag tot medische regularisatie lopende hebben. Deze aanvraag heeft niets met de asielprocedure te maken maar zorgt er wel voor dat ze opvang kunnen genieten.

Er worden dus geen mensen opgevangen die geen recht op opvang hebben.
Elke dag moeten uitgeprocedeerde asielzoekers het opvangcentrum of lokaal opvanginitiatief verlaten
Dat maakt het wat duidelijker, dank u.
Mensen met een bevel om het grondgebied te verlaten nemen dus geen plaatsen in ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 20:52   #66
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
"een complete onmogelijkheid" Je moet zo streng niet zijn voor jezelf.
Als je iets niet begrijpt, vraag het gerust. Circe doet dat ook.
Er zal altijd wel iemand zijn die het wil uitleggen.
Heb ik u iets gevraagd? Zo nee, gelieve mijn berichten niet te citeren.
Bij voorbaat dank.
Oud 6 december 2010, 20:54   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik u iets gevraagd? Zo nee, gelieve mijn berichten niet te citeren.
Bij voorbaat dank.
Neen, je had me niets gevraagd.
Maar nu wel.
Oud 6 december 2010, 20:59   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je veronderstellingen om al dan niet te besluiten dat ze asielzoekers zouden zijn.

Uit je openingspost :
- verder gewoon drie Pakistanen uit de nachtwinkels die hier via Engeland zijn gekomen en blijkbaar in orde zijn als azielige zoeker, maar jaarlijks drie maanden naar "the family" in Pakistan trekken. economische vluchtelingen dus.
- chinese buren met hun kinderen. Zijn hier na 1976 aangekomen, dus na de immigratiestop. Zullen dus ook wel asielzoeker zijn geweest?

De mens is niet gehuwd met een Belgische. Hij werd geboren n�* 1974. Staan de grenzen en de immigratie wagewijd open voor Senegalezen dan?

ik KEN de Senegalees, wij praten samen, eten samen, gaan samen uit, en organizeren samen ophalingsevenementen

ik KEN de Kosovaren: zij kwam hier kuisen, hij deed de tuin (sorry, allemaal illegaal)

ik KEN mijn chinese buurman sinds hij vier jaar was. toevallig woonden we naast elkaar toen ik net gehuwd was en hebben zijn ouders op vier huizen van mezelf een huis gekocht in een nieuwbouwwijk.

Och, de Pakistani: ik was regelmatig klant toen ik nog rookte. Ook bij de hindu nachtwinkel trouwens nadat me in de paki winkel oneerbare voorstellen werden gedaan... bij jou doen ze dat vast niet in de westhoek.

moeilijk te begrijpen ginder in de westhoek precies? kling klang klokske?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 december 2010, 21:05   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, je had me niets gevraagd.
Maar nu wel.
Dan heeft u hiermede dan ook meteen uw kwantum interactie met mij voor de gehele maand december opgebruikt.

Goedendag.
Oud 6 december 2010, 21:14   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik KEN de Senegalees, wij praten samen, eten samen, gaan samen uit, en organizeren samen ophalingsevenementen

ik KEN de Kosovaren: zij kwam hier kuisen, hij deed de tuin (sorry, allemaal illegaal)

ik KEN mijn chinese buurman sinds hij vier jaar was. toevallig woonden we naast elkaar toen ik net gehuwd was en hebben zijn ouders op vier huizen van mezelf een huis gekocht in een nieuwbouwwijk.

Och, de Pakistani: ik was regelmatig klant toen ik nog rookte. Ook bij de hindu nachtwinkel trouwens nadat me in de paki winkel oneerbare voorstellen werden gedaan... bij jou doen ze dat vast niet in de westhoek.

moeilijk te begrijpen ginder in de westhoek precies? kling klang klokske?
Ja, je kent die mensen.
Je beweerde eerder al zoiets in die richting.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=54

Maar daarmee weet je niet of ze asielzoeker zijn.

Voor het geval je nu weer gaat vragen "welke veronderstellingen?"
http://forum.politics.be/showthread....40#post5148640
Oud 6 december 2010, 23:50   #71
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Een asielzoeker moet NIET integreren .............. een erkende vluchteling wel.
Dat begrijp ik niet .

Volgens mij, moet iedereen die van uit een andere cultuur , vanuit een ander land , zich wil vestigen in dit land zich integreren , ongeacht het motief en de oorsprong of de reden waarom hij in dit land wil leven .

Als je hier wil komen met de bedoeling niet te integreren dan moet je hier niet komen . en hier weg blijven .

Beter nog , het zou eigelijk verantwoord zijn bij het binnenkomen een verklaring af te leggen dat je echt wel wil integreren , en doe je het niet dan verlies je je verblijfsvergunning . Kijk maar naar Canada - Australië enz
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 04:49   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je kent die mensen.
Je beweerde eerder al zoiets in die richting.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=54

Maar daarmee weet je niet of ze asielzoeker zijn.

Voor het geval je nu weer gaat vragen "welke veronderstellingen?"
http://forum.politics.be/showthread....40#post5148640
tiens, waarom refereer je naar jouw hersenspinsels om te bewijzen dat ik dingen veronderstel?
Ik hoef toch niet de mensen hun hebben en houden aan jouw neus te hangen om te bewijzen dat ik die mensen PERSOONLIJK ken? Hun namen? toenamen? voornamen? geboortedatum? leeftijd? burgerlijke stand (ho die weet je al), stamboom? dorpgemeenschap? opleidingsniveau? aanvaard diploma? lievelingseten? gewicht? foto's van hun schaamdelen? je zegt het maar hoor.

Heb je nooit de neiging gehad om ergens bij de pliesie te gaan werken? bij de ondervraagdienst van DVZ of zo? Helga... klets, niet het juiste antwoord? wat wil je nu horen in feite? als bewijs dat ik die mensen niét persoonlijk ken?

Vieze toestanden zeg! Wanneer begint het waterboarden? De duimschroeven? elektrische schokken? Zit je achter je PC in een "hot marijke" outfit? zweepje d'erbij?

Laatst gewijzigd door circe : 7 december 2010 om 04:54.
Oud 7 december 2010, 06:23   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
tiens, waarom refereer je naar jouw hersenspinsels om te bewijzen dat ik dingen veronderstel?
Ik hoef toch niet de mensen hun hebben en houden aan jouw neus te hangen om te bewijzen dat ik die mensen PERSOONLIJK ken? Hun namen? toenamen? voornamen? geboortedatum? leeftijd? burgerlijke stand (ho die weet je al), stamboom? dorpgemeenschap? opleidingsniveau? aanvaard diploma? lievelingseten? gewicht? foto's van hun schaamdelen? je zegt het maar hoor.
Ik refereer naar wat jij schrijft. :

Uit je openingspost :

http://forum.politics.be/showthread....63#post5148563
Oud 7 december 2010, 08:46   #74
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet .

Volgens mij, moet iedereen die van uit een andere cultuur , vanuit een ander land , zich wil vestigen in dit land zich integreren , ongeacht het motief en de oorsprong of de reden waarom hij in dit land wil leven .

Als je hier wil komen met de bedoeling niet te integreren dan moet je hier niet komen . en hier weg blijven .

Beter nog , het zou eigelijk verantwoord zijn bij het binnenkomen een verklaring af te leggen dat je echt wel wil integreren , en doe je het niet dan verlies je je verblijfsvergunning . Kijk maar naar Canada - Australië enz
90 % van alle asielzoekers krijgt een negatieve beslissing in hun asielprocedure na gemiddeld 4 tot 5 maanden. Aansluitend krijgen ze het bevel om het grondgebied te verlaten. Moeten die mensen dan nederlands leren ?
Oud 7 december 2010, 08:55   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik refereer naar wat jij schrijft. :

Uit je openingspost :

http://forum.politics.be/showthread....63#post5148563
De FEITEN zijn dat ze allen asiel hebben gekregen op onterechte gronden. Blijkbaar had iedereen dit al begrepen, behalve de nodige achterblijvers die veronderstellingen zoeken die er niet zijn.

Oud 7 december 2010, 09:00   #76
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heeft u hiermede dan ook meteen uw kwantum interactie met mij voor de gehele maand december opgebruikt.

Goedendag.
Doe zoals ik.
Gewoon de negeerlijst op.
500 keer dezelfde vragen stellen, daar 500 keer een vernietigend antwoord op krijgen en dan de 501-ste keer opnieuw dezelfde vraag stellen en daarbij doen alsof er nooit een antwoord is geweest, daar wil ik mijn tijd niet meer aan verschijten.
Pubers en wereldvreemde psychoten zet ik op de negeerlijst.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 09:40   #77
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Doe zoals ik.
Gewoon de negeerlijst op.
500 keer dezelfde vragen stellen, daar 500 keer een vernietigend antwoord op krijgen en dan de 501-ste keer opnieuw dezelfde vraag stellen en daarbij doen alsof er nooit een antwoord is geweest, daar wil ik mijn tijd niet meer aan verschijten.
Pubers en wereldvreemde psychoten zet ik op de negeerlijst.
Ik weet niet over wie je het hebt, maar is het soms Artisjok? Ik ga eens kijken.
Oud 7 december 2010, 12:28   #78
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De FEITEN zijn dat ze allen asiel hebben gekregen op onterechte gronden. Blijkbaar had iedereen dit al begrepen, behalve de nodige achterblijvers die veronderstellingen zoeken die er niet zijn.
Nee hoor, dat had ondertussen nog niet iedereen begrepen en ik heb er ook nog steeds vraagtekens bij. Als jij schrijft over de Pakistaanse uitbater van de nachtwinkel die "blijkbaar asiel" heeft gekregen, dan ga ik er ook vanuit dat je dat veronderstelt en dus niet echt weet hoe hij aan zijn verblijfsvergunning is geraakt.

Ik ken wel wat asielzoekers. Ik ken echter weinig asielzoekers die ook daadwerkelijk politiek asiel hebben gekregen... En ik ken geen enkele asielzoeker die onterecht dat asiel heeft gekregen. Die criteria zijn immers zeer streng.

Natuurlijk zijn er ook asielzoekers die geregulariseerd werden zonder daadwerkelijk politiek vluchteling te zijn. Maar die kregen dus ook niet onterecht asiel, die kregen hun verblijfsvergunning op basis van de lange tijd dat ze hier al verbleven.

En er zijn natuurlijk nog andere manieren om naar hier te immigreren (ook van buiten de EU).

Het onderscheid tussen politiek vluchtelingen en economische vluchtelingen is dan ook niet zo scherp en duidelijk in de realiteit. Als je land in oorlog verkeerd of je leeft in een dictatuur en je vlucht, dan ben je geen politiek vluchteling als je geen risico loopt op vervolging (of als je dat niet kan bewijzen). Je kan die mensen echter bezwaarlijk als economische vluchteling beschouwen. En politieke vluchtelingen zijn trouwens net zoals andere vluchtelingen en zoals jij en ik "gelukzoekers". Die term is dus helemaal inhoudsloos.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 13:06   #79
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stijlfiguren en zeker een opgewekte manier van schrijven om het wat meer leesbaar te maken, zijn aan sommigen hier op het forum niet besteed, Circe.
Onderwerp, werkwoord en één of ander lijdend voorwerp (let op dat u dan wel zelf geen LIJDend voorwerp wordt ), dat is het enige dat begrepen wordt.
Maar wat mij betreft, doe rustig voort
Oud 7 december 2010, 18:11   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kent die feiten, op basis waarvan ze asiel of een verblijfsvergunning kregen niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be