![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent toch niet zo onnozel om te denken dat het te doen is voor de smog zeker?
Kijk hoeveel mensen ze geflitst hebben en je weet waarom.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smoguitstodende koolsteencentrales zeker.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Contradictio in terminis
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer is Flup van België prioritair?
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er druk verkeer is, geldt dat niet. Lees de verkeersregels er maar op na.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om die zonnepanelen te maken hebben ze ...
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de overheid dit oversubsidieerde.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NEE
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, past zich aan.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bane dat is geen contradictie, door juist diegene die GEEN SMOG laten de VRIJHEID te geven om normaal te doen, kun je een VOORDEEL maken om de mensen te MOTIVEREN om electrisch te rijden. Capité. Je moet leren redeneren in logische termen naar het gedrag van de mensen toe, niet naar de bekrompenheid van ambtenaren en wetgevingen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je bent duidelijk een bekrompen ambtenaar guido ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() guido
een zonnepaneel wordt belast met 21% btw 80% lasten op arbeid voor de installatie 100% lasten op de transportenergie 30% belasting op de winst van de installateur en krijgt max 40% subsidies we maken nu een theoretische berekening 10.000euro panelen levert dus op 2.100 btw 700euro lasten op arbeid 600euro winst belasting 100euro lasten op energie 3600euro dus krijgt 4000euro belastingaftrek. Wat de gebruiker terugkrijgt is nauwelijks de LASTEN die de overheid geheven heeft op de panelen. die 10K panelen kosten dus 6K ze brengen daarentegen 1.5K op, enerzijds door een 0.5K energiebesparing, anderzijds door een 1K subsidies voor koolstofkredieten We gaan nu eens redeneren over de VREG kosten Voor zover ik dat weet hebben we een EUROPESE target te halen van 20%. Moest dus elke burger zijn verantwoordelijk nemen en 50% proberen te halen, kan die burger al stoefen dat hij zijn 20% haalt. Een investering moet rendabel zijn voor de burger, toegegeven 25% rendement is veel, maar anderzijds mijn beste vriend minder dan 10% is te weinig. Dus de VREG subsidie zou momenteel rond de 200-250euro mogen liggen... de roadmap is uitgetekend geworden een paar jaar terug, en ik vind het principe van dalende subsidies niet slecht, het volgt de curve van de stijgende efficientie van productie van zonnepanelen, dus het komt netjes in orde op die manier Nu om terug te keren naar uw blijbaar tunnelvisie: is dit teveel, het is dus allemaal niet zoveel teveel. En als je jaloers bent, moet je het gewoon maar zelf doen, dan kun je juist aan de kant staan van de zonnepaneelbezittersklan en zeggen, jamaar jullie hebben een afspraak gemaakt ! de opbrengst krijgt 300€/1000kwh, je kunt het volgens mij wel verminderen voor de nieuwe installaties naar 200€/1000kwh, het blijft dan nog interessant genoeg om te doen. Echter opgelet voor de tunnelvisie, na 20jaar brengen de panelen nog 80% van hun initieel rendement op, en na 10jaar zijn de peperdure omvormers kapot... Dus we spreken over 'onderhoudskosten' en we spreken over 'rendementsdaling' op termijn. Die complicaties zorgt ervoor dat je bvb 200euro per jaar moet voorzien onderhoudskosten. EN dat je mag voorzien dat uw panelen elk jaar 1-2% minder opbrengen. Dus mijn 1500euro rendement zakt dan naar 1300 en elk jaar gaat van die 1500euro 15euro af, zeg maar na 10 jaar 1150euro opbrengst of 19% ipv 25% op investering DUs die 50% wordt na 10 jaar 45%, na 20jaar 40% Dus sowieso als belegging in huidig klimaat is een zonnepaneel investering een NOBRAINER... Dus die panelen worden met tijd minder en minder rendabel... fantastisch toch ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 februari 2011 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nu Guido ivm met subsidies, ik benook tegen subsidies.
Omdat de fabrikant en leverancier weten dat je subsidies krijgt zorgen ze dat hun prijs aangepast is aan uw probleem... Dus als je 3000 of 5000 euro subsidies zou geven, zouden de prijzen van zonnepanelen 'vermoedelijk' zelfs kunnen stijgen. Het beste dat de overheid kan doen is omgekeerd werken en gewoon de electriciteit VERDUBBELEN in prijs. Een rekenvoorbeeld Ik heb 10.000euro panelen en 1000euro verbruik in electriciteit Ik kan mijn verbruik doen zakken met 500euro en moet 10.000euro investeren, zeg maar een miezerige 5% rendement. Stel dat de prijs van electriciteit verdubbelt Dan zal ik 1000euro kunnen verdienen met mijn zonnepanelen, of ik zal 10% rendement halen. We gaan nu nog een stapje verder: stel dat je de LASTEN op de arbeid voor de installatie op 0euro zet (doe het zelf of installaren aan PWA kostprijs) dan komt die installatie bvb 1000euro goedkoper zonder 1 fr subsidies. Stel dat je de BTW op 0% zet, dan komt die installatie nog een 2000 euro goedkoper zonder 1fr subsidie... Dus je kunt zonder subsidies te geven, maar door gericht deelsectoren lastenvrij te doen werken, hetzelfde resultaat bekomen. Je moet in dat laatste geval 7000euro investeren om 1000euro electriciteit op te wekken. Of je haalt een rendement van 14% zonder 1 euro subsidie, en door het model te belasten waar het moet belast worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ken jou wagen niet, maar de gemiddelde wagen rijdt idealiter op cruise snelheid met een toerental tussen 2200 en 2500/min. Als je de overbrengingsverhoudingen kent en je wielomtrek kan je aan de hand daarvan je "ideale" snelheid berekenen. Het is gewoon een feit dat ze willen dat we met zijn allen terug als holbewoners gaan. Je mag wel niet stoppen met werken en belastingen betalen natuurlijk en liefst nog zoveel mogelijk. Het probleem met Europa en België is dat ze denken dat ze alles met belastingen kunnen oplossen. Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 februari 2011 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen de Belgen moeten nog gekker doen met 70. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier passeert men einde (bebouwde kom= 50) Kasterlee, ge moogt ongelooflijke 50 m lang tot 70 kmh snel rijden (zone 70), en dan is het 50 kmh tot .... ergens kruispunt/of bord einde 50 kmh ... en dan ... flits ... de zone 70 kmh vergeten hé... aha, en gij dacht dat ge 90 kmh mocht, hebbes... kassa... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 februari 2011 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stedebouwkundige situatie in Vlaanderen is dan ook niet te vergelijken met die in bepaalde landen. We kennen een lintbebouwing zonder weerga, waardoor we ook opgezadeld zitten met enkele specifieke problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() So ? Dat was al lang voordat het verkeer zijn huidige omvang kende ook al zo.
|
![]() |
![]() |