![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() He waarom moet je anders electrisch rijden???
http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Mi...mogalarm.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah nee. U wil dieselrijders evenveel laten betalen dan benzinerijders.
Iedereen gelijk voor de wet dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hé ik kan wel geen smog maken hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U wil toch geen uitzonderingen he..
uw electriciteit word gemaakt door smog uitstotende kerncentrales, niet vergeten...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 januari 2011 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te vergelijken met een snelheidsbeperking omwille van een slecht wegdek. Wie dan met een grote jeep 4x4 rijdt, heeft ook niet het recht om vlugger te rijden dan aangegeven, zelfs al kan de wagen dat ruwer wegdek met gemak aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() EnKEL PRIORITAIRE VOERTUIGEN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus moet je je met je elektrisch voertuig ook aan die beperking houden. Niet dat dat er ook maar iets toe doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() miljaaar waarom leg ik dan 9000watt zonnepanelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de belangrijkste stofdeeltjes zijn wel de giftigste voor de mens en dat is voor het moment het kleinst meetbare PM 2,5. En daar komt het meeste uit de uitlaat, quasi allemaal uit dieselvoertuigen (betreft transportsector). Citaat:
" De emissie-inventaris fijn stof geactualiseerd " Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 januari 2011 om 23:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de vrachtwagens zouden eerder beperkt moeten worden naar 70km/u ?
en ik met mijn electrische smart mag dus niet rapper dan 90, ondanks mijn zonnepanelen, ondanks mijn groene stroom contract ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou u vlugger mogen? U bent immers niet alleen op de weg en hoort dus rekening te houden met de verkeersstroom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om binnen een jaar of 10 erop belast te worden natuurlijk.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is zelfs een Vlaamse studie van Vito van. Moderne dieselpersonenwagens - ik schat vanaf hoge middenklasse - kunnen ook meer roetdeeltjes uitstoten bij 90 kmh als bij 110 kmh. Snelheid is sowieso de verkeerde parameter bij roetuitstoot, dat is de optimale verbranding bij bepaalde toerentallen en/of gemiddelde drukopbouw van een dieselmotor. Die 90 kmh is gewoon natte vinger, en enkel geldig voor oude dieselmotoren met een CW waarde van de jaren 70´s.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 januari 2011 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt nu precies niet gaan bumperstoten op de autostrade, nee je hebt het linkervak vrij, en ik mag met een electrisch emissieloos SMOG vrij voertuig die snachts opgeladen is met kernenergie niet sneller rijden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie is hier nu eigenlijk wereldvreemd? Nog nooit op een snelweg gereden? Soms zie je op het linkse vak auto's zonder enig probleem voorbijrijden, terwijl je zelf 120 rijdt. Ik zie niet goed in waarom dat anders zou zijn bij een smogbeperking van 90 (eerlijk gezegd weet ik uit ervaring dat bij "smogalarm" 120 rijden geen enkel probleem oplevert - behalve dan de occasionele flitser). Ofwel is er file/traagrijdend verkeer en dan stelt het probleem zich niet. Ofwel vlot het verkeer en bevinden de meeste auto's zich op het rechter- en middelste rijvak, zoals dat hoort.
|
![]() |
![]() |