![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ga dus wel zo naar Ikea. Ik weet op voorhand precies wat ik moet hebben, loop die winkel binnen en ga mijn spullen oppikken. Daarom ga ik ook quasi altijd op mijn eentje.
|
|
|
|
|
|
#62 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik heb al aangetoond dat het "rauwe materiaal" binnen het kostenplaatje blijft (bron, Makro), en dat de rest van de verbonden kosten binnen de werkingskost zitten. Dus, desondanks dat er wat zeurpieten zijn, Ikea niet tegen de wet in gaat? Citaat:
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is de goedkoopste methode nietwaar. Gelukkig dat het mag.
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ikea wil geen ocmw klaplopers lokken, ikea wil nieuwe meubelklanten lokken.. Men weet bijna perfect hoeveel omzetverhoging deze stunts veroorzaken.. De 0% interest autofinanciëringen zijn ook geen cadeau..het is de bedoeling van financiëel zwakkere personen een wagen aan te smeren die ze eigenlijk niet kunnen betalen, men rekent er namelijk op dat 70-80% van de 0% interest klanten 'wanbetalers' gaan worden die hun wagen uiteindelijk moeten aflossen aan de reguliere woekerrentes.. Persoonlijk lig ik niet wakker van die goedkope eetfestijnen..de dichtsbijzijnde ikea ligt bijna 100 km ver dus voor een goedkope steak neem ik toch geen dagje vrij.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 maart 2011 om 18:23. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Europees Commissaris
|
Kan best zijn, want ik denk niet dat Peter Goossens zich beconcurreert voelt door Ikea...
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
Tja, er zijn schijnbaar echt mensen die geloven dat IKEA met een verkoopprijs van 2.5€ - BTW inbegrepen - winst maakt...
De mirakels zijn de wereld nog niet uit... |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't zal niet veel zijn, maar Ikea zal er zeker geen verlies mee doen.
Die BTW is alleen maar een stukje beschermingsgeld betaald aan de staat. Dat veranderd in se niks aan de verkoopsprijs noch winstmarges. Ik had het al voorgerekend. Het is alleen de Steak/Friet dat men "€2,5" betaald. Steak, per ton aangekocht, gaat geen €12 per kilo kosten. (7 porties per kilo=€1.7) Diepvriesfrieten, weerom per ton aangekocht (vele tonnen per week, voor alle Ikea vestigingen in België nietwaar) Minder dan €1.1 per kilo. (4 grote porties = €.27). Reken bovenop nog eens 10% aan boter en salademix... Tada , ik kom aan € 2.17 Tjiens. En da's met opzoekbare Makro prijzen gerekend. Ergens zie ik €.33 niet in't plaatje.
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof dat ik het wel netjes voorgerekend heb in een voorgaande posting.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 maart 2011 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Frituurvet-personeelskost-diverse werkingskosten-energiekosten-enz....? Mischien hebben ze een ultragrote korting gekregen door te speculeren op bijna vervallen eetwaren ? |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als die daar geen verlies aan doen, eet ik mijn notebook op... |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik neem aan dat Ikea koeien heeft ontdekt die men in platte dozen kan opkweken.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Frituurvet, werkingskost en energiekost zit vervat in't grotere pakket. Als ze alle menu's zo goedkoop aan zouden bieden, dan is er een winstprobleem. En wat is het probleem met "bijna" vervallen etenswaren? Zolang ze niet vervallen zijn, is het allemaal wettelijk in orde.
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die winst komt met de rest van de diensten en producten. Het is gewoon een andere manier van reclame maken. Denkt U dat Ikea een portie friet die bij het hammetje zit ook goedkoper aanbied? Neen, die portie is gewoon tegelijk gebakken voor de portie bij die steak. In plaats van €0.003 euro winst per portie, is het dan maar €0.002 winst per portie, voor die ene dag van die stuntaanbieding. Bof, het maakt niet uit. We zijn het er over eens dat: 1)Als men niet bij Ikea wil gaan eten, het ook niet moet. 2)Boekhoudkundige spitsvondigheden maken van verlies winst en andersom.
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|