![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De schade door het indirect gebruik van toegestane substanties met een mogelijk schadelijk effect op termijn zijn een stuk minder 'bewijskrachtig'.. Ik vind de controle daarop een te verregaande schending van het privé-leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
En al die mensen die om het kwartier koffie nodig hebben, en bijgevolg ook nog eens 15 keer per dag moeten gaan urineren? Ooit al bij stilgestaan wat dat kost? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Fanatieke anti-rooklobbyisten beweren altijd dat rokers veel kosten aan de gezondheidszorg en dus de maatschappij? Ze vergeten er wel bij te zeggen dat de staat enorm veel inkomsten heeft door de torenhoge taksen op tabakswaren en - beetje politiek incorrect maar kom - doordat rokers acht �* tien jaar vroeger doodvallen, betekent dit een enorme besparing op de pensioenkas en deze mensen kosten minder vanwege het feit dat bij hen typische ouderdomsziekten geen kans krijgen. Het zijn 'gezonde' oudjes die tot hun negentigste goed zijn, maar dan nog vijf of tien jaar zorgbehoevend zijn die onze welvaartsstaat veel geld kosten, dit weegt nog meer door dan verstokte rokers die een of twee jaar verzorging nodig hebben vanwege terminale longkanker. Voor alle duidelijkheid, ik ben een overtuigde niet-roker en roken is inderdaad een ziekelijke verslaving, maar een repressiebeleid hanteren jegens die mensen is niet enkel immoreel, maar mist ook deels zijn doel. Rokers zijn hoogstens 'ziek', zeker geen misdadigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Het slaat zeer zeker wel ergens op. Ten eerste is het iets tussen werkgever en werknemer, en ten tweede kan een roker die 2 of 3 rookpauzes per dag neemt evengoed veel sneller werken dan zijn niet-rokende collega. Het verschilt van persoon tot persoon en heeft ook te maken met de aard van het werk en het werk dat tegen een bepaalde tijd af moet zijn waardoor de werkgever tevreden blijft. Zoniet zal die werkgever dat vanzelf wel duidelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rook 5 sigaretten per dag, rook 2 joints per week en drink 1 fles wijn per week. Dit is mijn persoonlijke orde en tucht, uw orde en tucht is niet de mijne, hou hem dus AUB bij en val mij en anderen daar niet mee lastig. Of moet ik u verplichten tot het roken van 5 sigaretten en 2 joints, en het drinken van 1 fles wijn per week? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moge Allah s.w.t alle rokers genadig zijn en hen leiden naar het goede en weg van het kwade. http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/roken.php |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez Raf, jij werkt dus acht uur ononderbroken per dag? Geen pauzes, niet af en toe iets posten op het forum, geen praatjes tegen de collega's? Op mijn vorige job dacht een collega ook eens een opmerking te moeten maken omdat ik ieder voormiddag en iedere namiddag een sigaret ging roken (meestal dan nog met werk in de hand): even vergelijken hoe veel uren en hoe veel werk we beiden gedaan hadden de voorbije weken volstond. Nooit meer iets van gehoord. Natuurlijk zijn er lijntrekkers die elk uur vijf minuten buiten staan te roken, net zoals er lijntrekkers zijn die elk uur vijf minuten naar de wc verdwijnen, aan het koffieapparaat rondhangen of tegen de secretaresse staan te lullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen doet al eens een klapke, drinkt al eens een zjatteke koffie of gaat eens een plasje plegen. Ook de rokers. Maar bij de rokers komt dat bovenop de tijd die ze al gebruiken om te gaan roken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve de 'bureeltuinjobs' niet te veralgemenen met doorsnee werkomstandigheden waar iedereen dezelfde afgemeten pauzes krijgt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Maar, zo blijkt nu, blijkbaar is het een weloverwogen vorm van protest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste hebben ze hoogst waarschijnlijk zelf een auto en GSM, ten tweede heeft dit geen snars te maken met het onderwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U vindt dat ik lui ben omdat ik geen kilometer omloop om een onnozel peukje in een vuilbak te dumpen, iets wat overigens zeer weinig voorkomt gezien ik meestal in de buurt van een vuilbak rook? Goed: oog om oog, tand om tand dan maar. Ik weet dat u bijvoorbeeld ook voorstander bent van het rookverbod in cafés. Bent u dan ook te lui om een café te zoeken (of op te starten) dat rookvrij is? Want daar komt het op neer, u wilt dat de staat uw "probleem" oplost, omdat u te lui bent. Verder heeft u tot nu toe geen enkel argument kunnen presenteren om mensen hiervoor te beboeten, laat staan dat u er een zal vinden om tabaksproducten te verbieden. Bij deze laat ik deze idiote discussie voor wat ze is.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 30 augustus 2011 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
|
![]() Citaat:
Als dat je beste argument is, zou ik beter stoppen. Citaat:
Citaat:
Daarom juich ik het rookverbod toe. Veel meer hoef je er niet achter te zoeken. Citaat:
Ik denk echt wel dat je de peukjes-afvalberg gruwelijk onderschat. Jij denkt dat het een molshoopje is en begrijpt niet waarom ik me druk maak over enkele peukjes, terwijl het hier niet gaat over een molshoopje maar over de Himalaya. In Hasselt alleen al werden, na installatie van peukenbakjes her en der in de straten, 120.000 peukjes minder op straat gegooid. 120.000 peukjes op een aantal maanden in een kleine stad... kun je je voorstellen wat dat geeft indien dat wereldwijd zou ingevoerd worden èn wanneer de rokers zelf hun peukjes zouden bijhouden ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ouders met kinderen verbieden om thuis te roken? Inspecteurs op pad sturen, die gewapend met een huiszoekingsbevel, gaan controleren of er geen ontverantwoorde ouders zijn die hun onschuldige kindjes bloot stellen aan hoge concentraties giftige gassen? Vervolgens gaan die PV opstellen wegens 'het opzettelijk schade toebrengen aan hun kinderen'? Allemaal heel drastisch, en dat allemaal omdat er paar onverantwoordelijke rokende ouders zijn? En hypocriet ook, ge moogt uw kinderen hun gezondheid op allerlei wijzen aantasten; hun volproppen met Big Macs, ze 16 uur per dag voor de tv of de computer zetten, noem maar op maar o wee als ge een sigaret durft op te steken in hun bijzijn... Maar ja, hiermee ontwijk ik de huidige discussie zeker? In elk geval schept ge gevaarlijke precedenten met dergelijke regelgeving te willen invoeren.
![]() |