Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 17:47   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De overproductie van een dieselgroep mag je zelfs niet op het net zetten en als je die gebruikt voor energie in je vaste woning, moet je die wel dag en nacht laten draaien voor je koelkast en diepvriezer of je betaald nog voor de aanvoer van stroom.

En ik had zelf reeds gepost dat je bij zelfwinning met biogas moet werken om winst te maken.
Niets van dag en nacht. Natuurlijk doe je die dag en nacht draaien tijdens de koude maanden om te voorzien in je verwarming, maar al wat je installatie teveel aan elektriciteit produceert steek je in die maanden op het net en tijdens de warme maanden draait uw ketel niet en verbruik je dat wat je voordien aan het net geleverd hebt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 17:56   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind hoge elektriciteitsprijzen eigelijk best wel positief. Dat zorgt ervoor dat mensen er wat bewuster gaan leven en er wat efficiënter mee omgaan. Nu zie je vaak dat ze de lichten laten branden, toestellen worden in stand by gelaten, PCs worden niet meer uitgeschakeld en meer van dat fraais. Tevens zorgt dat er ook voor dat mensen meer interesse gaan tonen voor zuinige toestellen waardoor ook de fabrikanten daarop zullen inspelen en meer zullen investeren in energiezuinige toestellen en er ook meer op de markt komen.

Hetzelfde effect zie je met hoge brandstofprijzen, waarbij eveneens de markt van zuinige wagens een enorme bloei kent.

Maar ach, uiteindelijk gaat het hier maar om 6 Euro per maand; waar maken we ons druk over.
Ik maak me daar druk over, niet omdat het bedrag onoverkomelijk zou zijn maar wel omdat het een illustratie is van een foute politiek en een slecht beleid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 17:59   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Lijkt me ook, dus nog een reden om zoveel mogelijk onafhankelijk te worden van het 'net'.

Ik deed dit al eerder met mijn waterverbruik. Ik plaatste een waterput en spoel daarmee mijn WC (de rest gaat niet wegens aanwezigheid van ijzer) en reduceerde daarmee het verbruik tot ongeveer de helft.

Alleen al aan de extra taksen wegens vuilwaterheffing spaar ik me een hoop uit...
Je kan ook een waterzuivering plaatsen. Dan ben je vrijgesteld van de watertaksen. Voor het overige je regenwater opvangen, filteren en gebruiken. Je zou ook kunnen ontijzeren maar dat is minder simpel. Bied wel het voordeel dat je daarna het water kunt via een omgekeerde Osmosefiltering sturen en veilig en wel gebruiken voor consumptie. Dan heb je water dat zo zuiver is als Spa Blauw.
Oud 7 april 2011, 18:02   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind hoge elektriciteitsprijzen eigelijk best wel positief. Dat zorgt ervoor dat mensen er wat bewuster gaan leven en er wat efficiënter mee omgaan. Nu zie je vaak dat ze de lichten laten branden, toestellen worden in stand by gelaten, PCs worden niet meer uitgeschakeld en meer van dat fraais. Tevens zorgt dat er ook voor dat mensen meer interesse gaan tonen voor zuinige toestellen waardoor ook de fabrikanten daarop zullen inspelen en meer zullen investeren in energiezuinige toestellen en er ook meer op de markt komen.

Hetzelfde effect zie je met hoge brandstofprijzen, waarbij eveneens de markt van zuinige wagens een enorme bloei kent.

Maar ach, uiteindelijk gaat het hier maar om 6 Euro per maand; waar maken we ons druk over.
De eerste drie maanden en daarna gaan ze terug de normale toer op. Weet jij wat een modem gebruikt? Weet je hoelang je kunt stofzuigen met een stofzuiger van 1000WATT voor het verbruik van je modem? Weet je hoeveel sluipverbruikers je in huis hebt?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 april 2011 om 18:04.
Oud 7 april 2011, 19:23   #65
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Elke dag veranderen 1.500 Vlaamse gezinnen van energieleverancier, blijkt uit cijfers van de Vlaamse energiewaakhond VREG. Het gaat om cijfers van de eerste twee maanden van dit jaar, schrijven de Concentrakranten.
In januari en februari stapten al 64.000 Vlaamse gezinnen over naar een andere elektriciteits- of gasleverancier, 31 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. 2010 was al een recordjaar, maar in 2011 lijkt dat record nog veel scherper te zullen worden gesteld.

Volgens VREG-voorzitter André Pictoel is dit het bewijs dat de vrijmaking van de energiemarkt nu pas echt goed op gang komt en dat de Vlamingen de voorbije maanden door alle berichten over duurdere energiefacturen wakker geschud zijn en op zoek gaan naar goedkopere alternatieven. (belga/sam)
En wat met de voorschot dat zij telkens moeten betalen? En bemoeilijkt dat ook niet de verandering van een energieleverancier voor arme mensen die weinig energie gebruiken en geen groot voorschot kunnen betalen? Doordat blijven veel arme mensen bij Electrabel en ze zijn de grootste slachtoffers van deze situatie!

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 april 2011 om 19:25.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 21:33   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En wat met de voorschot dat zij telkens moeten betalen? En bemoeilijkt dat ook niet de verandering van een energieleverancier voor arme mensen die weinig energie gebruiken en geen groot voorschot kunnen betalen? Doordat blijven veel arme mensen bij Electrabel en ze zijn de grootste slachtoffers van deze situatie!
Alleen mensen die niet voor zichzelf kunnen nadenken zijn altijd slachtoffer van iedere situatie, of het nu energie leveranciers betreft of banken, belastingen of geloofsovertuigingen. (Meneer pastoor, houd jij ze dom we zullen wij ze arm houden, is nog steeds van kracht).
Oud 8 april 2011, 06:17   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Vraag eens aan die landbouwer van Herk De Stad hoelang eroverheengegaan is vooraleer ie een vergunning had voor zijn biogasin...
Ik spreek me niet uit over legale, vergunde en gesubsidieerde installaties.

Ik gelook ook dat mijn verwoording dat wat beter had kunnen weergeven
- Mee surfende op de groene stroom certificering van het enkele zonnepaneeltje met je generator op meest efficiente opbrengst.
Want word er gekeken naar de afmetingen van de installatie, de theoretische maximum opbrengst of de effectieve opbrengst voor die groen stroom certificaten?

Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2011 om 06:18.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 06:36   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik spreek me niet uit over legale, vergunde en gesubsidieerde installaties.

Ik gelook ook dat mijn verwoording dat wat beter had kunnen weergeven
- Mee surfende op de groene stroom certificering van het enkele zonnepaneeltje met je generator op meest efficiente opbrengst.
Want word er gekeken naar de afmetingen van de installatie, de theoretische maximum opbrengst of de effectieve opbrengst voor die groen stroom certificaten?
Toch wel hoor.
Oud 8 april 2011, 09:52   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En deze arme mensen moeten dan nog eens de groene stroomcertificaten betalen van de rijke mensen, die zich rijkelijk voorzien van zonnepanelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 10:00   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De overproductie van een dieselgroep mag je zelfs niet op het net zetten en als je die gebruikt voor energie in je vaste woning, moet je die wel dag en nacht laten draaien voor je koelkast en diepvriezer of je betaald nog voor de aanvoer van stroom.

En ik had zelf reeds gepost dat je bij zelfwinning met biogas moet werken om winst te maken.
Ge werkt natuurlijk niet met een dieselgroep, doch met een microwkk, gasaangedreven, die op het net aangesloten is.
Denk dat ge er zelfs groene stroomcertificaten voor kunt krijgen (+belastingsverminderngn, en misschien nog wat andere subsidies...).
Alleen staat de microwkk nog in zijn kinderschoenen.
Oud 8 april 2011, 21:32   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ge werkt natuurlijk niet met een dieselgroep, doch met een microwkk, gasaangedreven, die op het net aangesloten is.
Denk dat ge er zelfs groene stroomcertificaten voor kunt krijgen (+belastingsverminderngn, en misschien nog wat andere subsidies...).
Alleen staat de microwkk nog in zijn kinderschoenen.
Inderdaad, maar minder dan voor zonnepanelen denk ik.

Maar kan ook op diesel hoor maar dan zul je vermoed ik geen stroomcertificaten krijgen maar de installaties bestaan wel.

Kinderschoenen, ja, in de particulieren woningen, maar in Duitsland wordt het wel meer toegepast. Wordt ook regelmatig gebruikt op schepen, wel op diesel natuurlijk. Ook in de tuinbouwsector wordt er dankbaar gebruik gemaakt van dit systeem.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 april 2011 om 21:39.
Oud 9 april 2011, 10:32   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad, maar minder dan voor zonnepanelen denk ik.

Maar kan ook op diesel hoor maar dan zul je vermoed ik geen stroomcertificaten krijgen maar de installaties bestaan wel.

Kinderschoenen, ja, in de particulieren woningen, maar in Duitsland wordt het wel meer toegepast. Wordt ook regelmatig gebruikt op schepen, wel op diesel natuurlijk. Ook in de tuinbouwsector wordt er dankbaar gebruik gemaakt van dit systeem.
Persoonlijk zie ik er wel een (grote) toekomst voor weggelegd, zeker in appartementsgebouwen.
En daar men wereldwijd, op den ogenblik toch, met een gasoverschot zit, en een tekort aan olie, zou ik opteren voor gasaangedreven. Men moet dan wel een gasdistributie in de geburen hebben, maar voor de rest heeft gas niets dan voordelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be