![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er zijn andere systemen op de markt, zoals bv deze eigen elektriciteitscentrale. Deze worden micro-wkk genoemd.
Met het warmteverlies voor het produceren van elektriciteit verwarm je dan je huis of produceer je warm water. http://www.livios.be/nl/_build/_tech...warmtekrachtko Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2011 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.livios.be/nl/_build/_tech...warmtekrachtko http://www.laatjebouwen.com/web2/pag...tkoppeling.asp Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2011 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een klein voorbeeldje van zo'n generator. http://www.gekgasifier.com/gasificat...FUEa4QodTmjiqA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
12l * 0,9€= 10,8€/u komt op 259,2€ per dag of 259,2€ maal 365 dag staat gelijk aan 94 608 € per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik had er ook liever 24 gelegd maar dat was niet betaalbaar. Collegas klagen hier ook van "wij moeten opdraaien voor die met zonnepanelen". Maar één collega heeft vorig jaar een derde (nieuwe!) wagen gekocht met serieuse kortingen (eco-taks, terugnamepremie...). Andere collega klaagt van "ik doe het niet want vindt zonnepanelen lelijk". Andere collega, vrijgezel, heeft slaapkamer van 4000 euro gekocht. Dus niet iedereen kan zonnepanelen leggen, dat klopt en dacht vroeger hetzelfde. Maar soms moet je ook keuzes maken wat je belangrijkste vind. De ellende is dat de heel kapitaalkrachtigen hun kans schoon zagen en massaal profiteerden van de voordelen, vooral bedrijven maar ook particulieren of zelfstandigen (restaurants, kmo's) die 30 of meer panelen leggen. En EANDIS moet nu voor één keer is meer betalen dan ze krijgen, dus verhogen ze maar hun tarieven. Trouwens Eandis is grotendeel Electrabel. Feit is dat de politiek gewoonweg niet durft ingaan tegen de maffiosi van Electrabel. een kennis van mij is een zoon van Electrabel directeur en heeft nu een vette functie bij Eandis. Moet er nog een tekening bij?? er is in vlaanderen en Belgie te weinig politieke draagkracht en het is boeltje aan regels en subsidies en wetten geworden. En wie profiteert er van, inderdaad diegenen die alles weten van belastingontduiking en van profiteren van subsidies. zolang de PS belgie regeert zal dit een politiek apenland blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() oeps...
Laatst gewijzigd door caje : 6 april 2011 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
0,26 l per Kwh X 5400 = 1404 liter X 0,7 gemiddeld = € 982. Ik ga geen 100 KvA zetten natuurlijk of 100 KvA per uur gebruiken...oeps Het zou me nogal onlogisch lijken dat het opwekken van 5400 Kwh ca € 94 608 zou moeten kosten. Denk dat er veel buitenverblijven wel zonder stroom zouden zitten om nog niet te spreken van andere toepassingen. Laatst gewijzigd door Stingray : 6 april 2011 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ander voorbeeldje
http://oreiko.com/product/NL/110/Ore...LDE---5KW.html 0,333 ml/Kwh. Des te duurder, des te beter het brandstofverbruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.laatjebouwen.com/web2/pag...tkoppeling.asp een verbruik van ±1 liter mazout per uur ongeveer 500 Watt elektrische energie bijna continu kan opwekken en waarbij de restwarmte naar believen kan worden gebruikt voor de verwarming. 0,9 x 24 u x 180 dagen = 3888 een installatie met het dubbele van het vermogen (productie dag en nacht) 7776 €/jaar voor elektriciteit + verwarming. Bestaat ook op gas. http://www.microwkk.nl/ http://www.greenchoice.nl/thuis/zelf...-gas/micro-wkk Laatst gewijzigd door Garry : 6 april 2011 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik had zelf reeds gepost dat je bij zelfwinning met biogas moet werken om winst te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je 1 zonnepaneel legt, en dan de "overschotstroom" van de luwe momenten van de diesel of aardgas WKK mee naar't net versluisd, dan krijg je zelfs een groene stroom certificaat.
Maar ik ben eerder geneigd te zeggen, stamp die meter buiten, en ga onafhankelijk. Idealerwijze met een eigen "brandstof" of "hernieuwbare" basis. Dat kan gaan van Biogas, tot hout, waterkrachtcentrale of als je goedkoop aan voldoende zonnepaneel kan geraken. Geen huur, taxen, distributie of andere steeds stijgende kosten meer, alleen een eigen verantwoordelijkheid voor het onderhoud en tijdig vervangen van de installatie..
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 april 2011 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat zal altijd zo zijn zolang we geen DIRECTE democratie hebben. Want in een "representatieve" democratie representeren de verkozenen diegenen die hun partij hebben gesubsidieerd, zelfs als dat illegaal is en officieel niet heeft plaatsgevonden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En het is niet de politiek die bepaald hoor, vergeet aub eens die illusie. Zolang het geld regeert zullen er verkeerde beslissingen vallen, particulier, menselijk, politiek, economisch en dat alles heeft zijn negatieve impact op het millieu of de werkelijke levenskwaliteit.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij net een nieuw contract bij Lampiris afgesloten. Het scheelt ruim 50€ per maand + nog een bonus van 60€ gedurende 3 jaar én het is bovendien groene energie (heb ik me laten wijs maken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik deed dit al eerder met mijn waterverbruik. Ik plaatste een waterput en spoel daarmee mijn WC (de rest gaat niet wegens aanwezigheid van ijzer) en reduceerde daarmee het verbruik tot ongeveer de helft. Alleen al aan de extra taksen wegens vuilwaterheffing spaar ik me een hoop uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, je verbruikt alleen die zaken die continue moeten lopen op het net (lampen, koelkast etc) en je plaatst alleen de grote en zware verbruikers, die maar af en toe draaien op de generator (wasmachine, droogkast, kookvuur) en je gebruikt een automatische start/stop systeem. Je verbruik daalt gegarandeerd met de helft en ze kunnen je niks maken. En...Suez kan mijn kloten kussen. Laatst gewijzigd door Stingray : 7 april 2011 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ware het niet om te huilen, ik zou der mee lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |