Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 mei 2011, 16:03   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ontbreken van een meerderheid.
N-VA + VB halen een meerderheid van de zetels in het VP. Plus de overlevers bij CD&V van de "holocaust van 2012" zullen ook vroeg of laat doorhebben in welke richting de wind waait. Je moet verkozen worden voor je een postje kan pakken he, en een machtspartij zonder macht verdwijnt vlug hoor. (Zie het nieuws over de onntbinding van twee El Salvadoriaanse partijen die daar in de jaren 70 en 80 met de plak zwaaiden, maar eens de ex-rebellen een keer verkozen werder vlug begonnen weg te zakken, nu tot onder de drie percent (het kiesdrempel voor als partij officieel herkent te worden daar).

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 6 mei 2011 om 16:03.
Salvadorii is offline  
Oud 6 mei 2011, 18:03   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
N-VA + VB halen een meerderheid van de zetels in het VP. Plus de overlevers bij CD&V van de "holocaust van 2012" zullen ook vroeg of laat doorhebben in welke richting de wind waait. Je moet verkozen worden voor je een postje kan pakken he, en een machtspartij zonder macht verdwijnt vlug hoor. (Zie het nieuws over de onntbinding van twee El Salvadoriaanse partijen die daar in de jaren 70 en 80 met de plak zwaaiden, maar eens de ex-rebellen een keer verkozen werder vlug begonnen weg te zakken, nu tot onder de drie percent (het kiesdrempel voor als partij officieel herkent te worden daar).
NVA haalde haar monsterscore niet met het punt 'splitsing' maar met het punt 'verandering', daar moet je wel rekening mee houden in uw optelsom. Niet iedereen stemde NVA om de boel te splitsen.

Ik heb er niets op tegen, op een splitsing, veel hangt af van het Vlaanderen dat ze voorstellen te bekomen met die splitsing.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 mei 2011, 18:26   #63
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
NVA haalde haar monsterscore niet met het punt 'splitsing' maar met het punt 'verandering', daar moet je wel rekening mee houden in uw optelsom. Niet iedereen stemde NVA om de boel te splitsen.

Ik heb er niets op tegen, op een splitsing, veel hangt af van het Vlaanderen dat ze voorstellen te bekomen met die splitsing.
Ja maar in 2014 zal duidelijk geworden zijn dat verandering alleen mogelijk is door de splitsing, meen ik toch. Bovendien hoeft N-VA in 2014 niet per se dezelfde lijn als voor de vorige verkiezingen te hanteren; ik denk dat ze eerder een 'we gaan nog een keer proberen, maar als ze [de FRs] in hun loopgraven blijven is het voor ons over'-standpunt zullen innemen.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 6 mei 2011 om 18:28.
Salvadorii is offline  
Oud 6 mei 2011, 20:29   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb dat al eens trachten uit te leggen, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg.
In het onafhankelijke Vlaanderen zullen "vrije verkiezingen" gehouden worden, op regelmatige basis.
De verkozenen van die verkiezingen zullen de boel runnen, dat lijkt me democratie te heten.

Is dit niet voldoende ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 mei 2011, 20:40   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat al eens trachten uit te leggen, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg.
In het onafhankelijke Vlaanderen zullen "vrije verkiezingen" gehouden worden, op regelmatige basis.
De verkozenen van die verkiezingen zullen de boel runnen, dat lijkt me democratie te heten.

Is dit niet voldoende ?
Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat sommige mensen luidop hun twijfel uiten of een Vlaanderen dat op eigen benen staat zich kan verzoenen met de notie democratie. Wat is dat toch? Vanwaar in godsnaam die achterdocht?
Oud 6 mei 2011, 20:51   #66
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb het altijd al merkwaardig gevonden dat sommige mensen luidop hun twijfel uiten of een Vlaanderen dat op eigen benen staat zich kan verzoenen met de notie democratie. Wat is dat toch? Vanwaar in godsnaam die achterdocht?
Het is een typische coloniale gedachtengang. Het rechtvaardigt (zogezegd) de colonisator en diens macht, en tergelijk zaait het twijfel en verdeling onder de gecoloniseerden.
Oud 7 mei 2011, 20:31   #67
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je klinkt gelijk Van Gheluwe, die zegt of denkt dat hij toch zo'n goede bisschop was en vele goede zaken gedaan heeft, maar voor twee relatietjes van zo lang geleden, niet meer mee mag spelen ...

Je klinkt gelijk Gennez over den Tuyb: hij was misschien stroper, maar nu de beste boswachter ...

face it: de politiek is hard; het leven is hard; de mensen zijn hard; sommige dingen worden niet getolereerd ...
je klinkt gelijk Anciaux...totaal onsamenhangend en toch niet zat..
je klinkt gelijk Michel "papa" Daerden: ook totaal onsamenhangend...maar wèl zat...

Face it: de waarheid heeft zijn rechten...ook in de politiek...en zelfs u kan die niet ontlopen...

Oud 7 mei 2011, 20:33   #68
Fieseler

Standaard

Citaat:
Wat ik al bijna even erg vind is de beschuldigingen van de Belgicisten aan het adres van de Walen dat dezen onmiddellijk na hun onafhankelijkheid hun solidariteitsmechanisme zouden opschorten...
Oud 7 mei 2011, 20:41   #69
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat ik al bijna even erg vind is de beschuldigingen van de Belgicisten aan het adres van de Walen dat dezen onmiddellijk na hun onafhankelijkheid hun solidariteitsmechanisme zouden opschorten...

Wélk solidariteitsmechanisme hebben die dan wel waar wij beter van zouden worden...
Svennies is offline  
Oud 7 mei 2011, 20:52   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Non capisco. De verdachtmaking vanwege de Belgicisten die ik daaromtrent heb gehoord was gericht aan de Vlamingen en hun solidariteitsmechanisme richting WalloBrux.
Oud 7 mei 2011, 21:19   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Non capisco. De verdachtmaking vanwege de Belgicisten die ik daaromtrent heb gehoord was gericht aan de Vlamingen en hun solidariteitsmechanisme richting WalloBrux.
Yep,en uiteraard zullen wij dan doen wat zij zo vrezen....

Dat ze maar bij la patrie gaan bedelen....
Svennies is offline  
Oud 7 mei 2011, 21:37   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En de enigste persoon die dat zou kunnen hebben gelekt is BDW zelf.
Gelukkig heeft de koning ontkend dat de informatie correct is, dus er is niets gelekt. De schrijver heeft dat zelfs verzonnen.
fonne is offline  
Oud 7 mei 2011, 21:42   #73
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Gelukkig heeft de koning ontkend dat de informatie correct is, dus er is niets gelekt. De schrijver heeft dat zelfs verzonnen.
Wat? Was Bart weer niet fout? Al chance dat we den Berre hebben om hem vrij te pleiten! En dan zeggen ze nog dat het een koning van de Francofonie is!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 8 mei 2011, 14:02   #74
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Wélk solidariteitsmechanisme hebben die dan wel waar wij beter van zouden worden...
Ik aludeer dus op het eindeloze gezeik van de Belgicisten dat de perperdure "solidariteit" (waar vooral de vakbonden en ziekenkassen stinkend rijk van worden) zou ophouden te bestaan...zo van dat melodramatische honinggejank: "een kind = een kind"...alsof de Walen na Vlaamse onafhankelijkheid zouden ophouden om "solidair te zijn met..." of "gaan werken voor...." hun eigen kinderen....wat een ongelooflijke belediging van de Belgicisten aan het adres van onze Waalse vrienden...schandalig...
Oud 8 mei 2011, 14:03   #75
Fieseler

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=74
Oud 8 mei 2011, 23:14   #76
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Aftakeling van België
Aftakeling? De patiënt is al dood, hoor. Alleen dringt dat bij sommigen maar moeilijk door.
Zeno! is offline  
Oud 8 mei 2011, 23:18   #77
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Aftakeling? De patiënt is al dood, hoor. Alleen dringt dat bij sommigen maar moeilijk door.
dode België

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be