![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je beweert dat er islamofobie is en dat dit ontmaskerd moet worden? Wie bepaalt dan wat daar onder valt en wat niet? Doe jij dat als autoriteit? Je beweert dat er terechte kritiek mogelijk is op de islam. Wie bepaalt dat en wat terecht is? Doe jij dat? Dan ben jij de almachtige autoriteit. Wie zijn de partijen in jouw debat? Belgen, Nederlanders, Westerlingen, alle moslims, Alevieten, Wabieten, Shiiten, Soenieten? Organiseer jij dat even? Het zijn allemaal losse flodders om de schuld te geven aan hullie. Als je feiten hebt kom dan met namen van islamofoben, hun uitspraken en referenties en ontmasker ze en bewijs dat de goede bedoelingen van eerlijke islamcritici zijn gefrustreerd door de 'lasterkampagnes'. Nu lijkt dit item alleen maar gebakken lucht. Van wie heb je het eigenlijk gekopieerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar we moeten wel de extremere vormen van die interpretatie bestrijden met alle middelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt genoeg kritiek op het westers geloof en levenswijze gegeven. Maar aangezien er weinig tegenstand is, weinigen zich geroepen voelen om de kritiek tegen te spreken valt het misschien minder op. Wat het wij/zij denken betreft, daar zijn vooral gelovigen sterk in. Zij hebben immers de waarheid in pacht, want hun geopenbaard door God hemzelf. Meer zelfs, ze zijn door God uitverkoren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is mijn recht op bepaalde godsdiensten te bekritiseren, in het belachelijke te maken en er respectloos tegen te zijn.
Sommigen echter willen deze vrijheid beperken onder het mom van islamofobie en het strafbaar stellen. Het zegt echter genoeg van hoe ze denken over democratie, recht op meningsuiting en oppositie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
misschien kan ik wel nog een observatie toevoegen aan het model dat ik hier voorstelde: islamofobie weigert niet alleen een echte diepgaande kritiek te maken van fenomenen uit de (huidige of historische) wereld van de islam, het weigert ook iedere zelfkritische opstelling. iedere uitnodiging tot zelfkritische reflectie wordt gecounterd met meer pseudo-kritiek op 'de islam'. pseudo-kritiek die in dat geval als afleidingsmaneuver dat alleen dient om die zelfkritische reflectie te ontlopen. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie meent hier anderen te moeten ontdoen van iets waar ze niet mee akkoord gaan, en vooral w�*t bedoel je er mee? Heb je eigenlijk wel 1 letter begrepen van wat ik schreef over de manier waarop 't katholicisme bestreden werd en haar macht aan banden gelegd is, in de hoek getrapt werd en nog steeds wordt waar 't thuishoort, 1 letter? Bovendien; nog maar eens; werd of wordt dat ooit als 'racisme' bestempeld?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 mei 2011 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook mijn recht! Om 't even in welke bewoordingen dan ook, waarheid doet vaak pijn, maar tot nog toe ben ik nog niet overgegaan tot islamitische prullaria in de fik te steken of vertrappelen, dat laat ik aan rooi wesp met kattelieke prullaria (---->Albo; da is géén 'racisme' eh?), oew stoer! We st�*�*n op ònze rechten!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#70 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
redwasp
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Wat jij wil. Als jij jezelf gaat herhalen, dan kan ik hier mijn eerdere antwoord ook wel onder plakken, want dat lijkt me nog altijd zeer actueel als ik jouw antwoorden zo eens bekijk. Dus bij deze:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Bij mijn weten waren het vooral marginalen zoals SDX die zelf toegaven dat ze weigerden serieus te discussiëren omdat de islam iets zodanig barbaars achterlijks is dat er serieus over te discussiëren valt.
Laatst gewijzigd door Ganzenbordfan : 25 mei 2011 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent zo het type dat gelooft dat de middeleeuwen in Europa niets anders waren dan achterlijkheid en barbarij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://skepp.be/artikels/filosofie/w...sme-bewijsbaar
Toevallig stootte ik op deze tekst (ik zal de naam van de auteur niet vermelden, om te vermijden dat er 'op de man' i.p.v. op zijn bal wordt gespeeld). Ik citeer de - volgens mij - belangrijkste stukken daaruit: "...De materialist gaat ervan uit dat we alle fenomenen die zich in de wereld voordoen uiteindelijk het best kunnen verklaren door ervan uit te gaan dat alles in die wereld zich gedraagt volgens een samenhangend geheel van wetten over de basisobjecten van de wereld, nl. de objecten en de wetten die men in de natuurwetenschappen, met als basis de natuurkunde, bestudeert. Het materialisme is een monisme; dat betekent dat er één samenhangend geheel van objecten en wetten bestaat, die uiteindelijk in een unieke theorie hun verklaring zullen vinden..." en "...Het dualisme, dat stelt dat er naast de natuurwetenschappelijk verklaarbare dingen ook andere, zogenaamd geestelijke dingen bestaan, met eigen wetmatigheden, vormt een alternatieve opvatting tegenover het materialisme. Een pluralisme dat aanneemt dat er nog meer onderling onherleidbare verklaringsschema's nodig zijn, vormt nog een andere opvatting. De feiten tonen aan dat noch het dualisme, noch het pluralisme ooit een positieve bijdrage geleverd hebben tot een betere verklaring van de waargenomen fenomenen. Ze kenmerken zich essentieel door het - vruchteloos - zoeken naar argumenten tegen het materialistisch monisme. Ook het idealistisch monisme, dat stelt dat er alleen maar geestelijke dingen bestaan, heeft nooit geleid tot enig beter inzicht in de samenhang van de dingen. Uit de geschiedenis van de wetenschap en van het menselijk denken in het algemeen blijkt manifest dat de houding van de materialist de meest aangewezene is om zoveel mogelijk kennis te verwerven en te synthetiseren. Wie immers van vooraf aan het materialistisch monisme uitsluit en bvb. stelt dat de zgn. "geestelijke" fenomenen van een andere orde zijn, zal niet alles in het werk stellen om ze tot de natuurwetenschappen te herleiden: m.a.w. als ze uiteindelijk blijken toch herleidbaar te zijn, zal de materialist dat hebben gevonden, want de anderen zochten al lang niet meer. Omgekeerd, als zou blijken dat er onherleidbare fenomenen bestaan, zal de materialist dat vroeg of laat moeten vaststellen: geen enkel inzicht riskeert hierbij definitief in het gedrang te komen. Als men dezelfde redenering zou willen maken in verband met het dualisme of het idealisme, dan zal blijken dat ze in het onderzoek tot nu toe zó steriel gebleken zijn dat er helemaal niets verloren is door ze niet als uitgangpunt te nemen..." Het enige 'probleem' dat ik nu nog ervaar, is dat ik uit het voorgaande géén 'ethisch' standpunt kan afleiden. Het 'materialisme' kan me niet vertellen of ik al dan niet 'het recht' heb iemand uit te schelden, voor de gek te houden, te bestelen, te verkrachten of naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Wat MIJ er doorgaans van weerhoudt tot dergelijke activiteiten over te gaan, is mijn opvatting dat de regel "behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden" minder dwaas is dan-ie mag klinken. Daarnaast spelen ook eigenbelang en een zekere hang naar 'esthetiek' een rol. Een 'godsdienst' heb ik daar niet voor nodig, en ik vind mensen die mij op 'betere' gedachten willen brengen eigenlijk niet zo leuk. Als dat van mij een 'islamofoob' maakt, tja, dan is dat maar zo. Ik kan daar wel mee leven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden we dat ook onder de noemer 'racisme' mogen indelen?
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 mei 2011 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik observeer gewoon en denk 't mijne wel. ![]() Te pas en onpas zal ik hier wel 'n paar vredelievende verzen uit dat prachtboek citeren. Misschien dat we er dan met z'n allen achterkomen wat er zoal 'mis' is met de ideologie.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 mei 2011 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschrijf mij uw god(en) en ik reduceer ze in het beste geval tot compleet irrelevante gegevens, maar nog vaker hak ik ze in spaanders als totaal onmogelijke, onlogische fantasietjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |