![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: de term zondagrijder die niet gestolen is. Iemand rijd tegen zeventig op tweede band. Jij komt tegen 180 aan. De kans dat je die raakt is al zeer groot (bijna persoonlijke ervaring) Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() En het accident was vermeden, ter informatie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op autostrade kunde al gene mens meepakken he, ge ga desnoods richting pechstrook om uw remafstand te vergroten he ![]() Uiteraard is uw reactie vermogen trager, maar nen noodstop tegen 160 lijkt mij een zeldzaamheid. (op autostrade of een viaduct he) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en die ga ni op het linker rijkvak rijden als hem in zijn spiegel ziet dat er ene dichter en heel snel dichter komt he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Normaal gezien moet elke Belg uiterst rechts rijden, maar wat doen ze? In het midden en langs links knallen ze u voorbij. Zo gaat dat nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Regel één bij defensief rijden is vertrouw nooit op een ander maar anticipeer op zoveel mogelijk zaken die zouden kunnen gebeuren. Denk daarbij ook niet van oh ik zal toch kunnen ontwijken overmoed schaad ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wijk niet uit links, ik ga ze voorbij langs links. Als ik uitwijk zit ik op de vangrail. Defensief rijden, euhmmmmm ecologisch rijden ken ik wel ja. Ik vertrouw erop dat ze mij gezien hebben ja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Dan kan ik amper mijn rijgedrag inschatten, oei oei. Tenzij in de bebouwde kom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ecologisch rijden ken je? Dan kom je niet boven de 100? Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Licht is rood, ik los gas tot het op groen springt. Springt dat toch niet op groen, rem ik tot stilstand ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar ga ik eerder voor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen vlamt er tegen 120 voorbij. En het grappige is dat ze even hard door die versmalling vlammen. Hier in de geburen ook zo'n werken, den N60. Een wegversmalling waar ge 50 moogt rijden. Ik rijd door die bochten dat ze afgebakent hebben tegen 90. Simpelweg omdat ik en mijn auto dat kan. Maar ja, als ge maar 70 moogt rijden, is de kans heel groot dat ge er tegen 110 evengoed voorbij komt. Daarin heb je wel gelijk. Maar 163 is wel iets heel anders he lol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ja ok, het is me ooit gelukt om 180 te rijden in een smalle binnenbaan maar dat wil nog altijd niet zeggen dat het verantwoord is. Bij werkzaamheden vind ik het spijtig dat niemand zich aan de snelheid houd hierdoor voel ik me meestal verplicht sneller te rijden (anders vlammen de vrachtwagens me tegen negentig voorbij)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En toen wou BP aantonen dat iedereen sneller moet kunnen rijden op dat viaduct. Ik volg hem grotendeels. Maar tzijn die uitzonderingen dat mij weerhouden me volledig in zijn pleidooi te voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of wil hij gewoon aantonen dat iedereen KAN sneller rijden? Dat het eigenlijk nog een slak was die geflitst is ![]() Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 13 juli 2011 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |