Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2012, 01:14   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Migranten in ons land hebben te veel kinderen"
2 nov 2011
Vermeersch vindt dat er geen dwangmiddelen nodig zijn.
Nope, Vermeersch begrijpt dat dwangmiddelen onmogelijk in te voeren zijn. Of hoe zie je dat misschien gebeuren: dat een tweede of een derde "verboden" kind gedood wordt door de overheid? Gedwongen sterilisatie? Een dokter mag geeneens een ingreep doen waarvoor de patiënt geen toestemming geeft. Iets met zelfbeschikking of zo.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 01:21   #62
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 nov 2011
Dat voorrecht moet in discussie gesteld worden, en, wat mij betreft, liever vandaag dan morgen. De situatie is onhoudbaar aan het worden.

Zijn we weer in paniek? Wat is er precies 'onhoudbaar'?

Degenen die schrik hebben voor teveel mensen kunnen er zelf natuurlijk ook 'uitstappen'. Dát voorrecht staat wat mij betreft niet ter discussie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 11:25   #63
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 nov 2011
Dat voorrecht moet in discussie gesteld worden, en, wat mij betreft, liever vandaag dan morgen. De situatie is onhoudbaar aan het worden.
Vermeersch heeft gelijk.
Oud 17 februari 2012, 11:30   #64
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nope, Vermeersch begrijpt dat dwangmiddelen onmogelijk in te voeren zijn. Of hoe zie je dat misschien gebeuren: dat een tweede of een derde "verboden" kind gedood wordt door de overheid? Gedwongen sterilisatie? Een dokter mag geeneens een ingreep doen waarvoor de patiënt geen toestemming geeft. Iets met zelfbeschikking of zo.
Gedwongen sterilisatie.
't Is niet prettig dat zoveel mensen niet uit zichzelf wat meer vooruit denken en tijdig maatregelen nemen om niet teveel kinderen meer te krijgen. Dus moet de overheid (in alle landen alstublieft!) ingrijpen. Zoals Vermeersch zegt : natuurlijk is er plaats voor 75.000.000.000 mensen als we bereid zijn allemaal op 75 cm2 te leven zoals batterijkippen.
Ik zie het niet zitten dat mijn kinderen gedegradeerd worden tot batterijkip.
Wanneer gaan de mensen hun ogen open?
Oud 17 februari 2012, 11:31   #65
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zijn we weer in paniek? Wat is er precies 'onhoudbaar'?

Degenen die schrik hebben voor teveel mensen kunnen er zelf natuurlijk ook 'uitstappen'. Dát voorrecht staat wat mij betreft niet ter discussie.
Oud 17 februari 2012, 13:13   #66
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat topic vond ikzelf vrij shockerend, moet ik toegeven.

Ik weet niet of hier over gediscussieerd moet kunnen worden onder het mom van vrije meningsuiting. Misschien ja, gewoon bij wijze van fictief experiment. Maar over het voorstel is wat mij betreft duidelijk dat het nooit kan geïmplementeerd worden om begrijpelijke redenen. Dit druist toch sterk in tegen mijn beeld van humanisme en beschaving.

Ik weet niet meer of ik de thread echt heb doorgenomen, laat staan of ik erin gepost heb, maar

Dat neemt niet weg dat bepaalde maatschappelijke feiten die we dagdagelijks zien mogen aankaarten, al is het op een schokkende wijze. Dat trekt in ieder geval tenminste de aandacht van de lezer of potentiële mede-discussant. Het is de manier bij uitstek waarop de media werkt...
Het maatschappelijke feit waarvan ik veronderstel dat de TS het wou bespreken, is overduidelijk het hoge aantal geboortes bij allochtonen.
Ik kan me in elk gevallen voorstellen vanuit welke grond dit is gebeurd (de vrees dat dit binnen enkele decennia Arabisch territorium is door het wegconcurreren van de oorspronkelijke soort.)

Wat mij betreft mag de maatschappij hier een antwoord op bieden onder de vorm van voorlichting en mogelijk ook het stoppen met de stimulatie van geboortes door middel van financiële stimulansen.
De samenleving heeft er in feite niet over te beslissen en ieder individueel geval moet zonder uitzondering apart bekeken worden, maar meer concreet stel ik me de vraag of het bv. nuttig is dat iemand die moet overleven van een uitkering of zelfs staatloos of migrerende of pas gearriveerd is maar zeer weinig van de cultuur afweet, of het een goed idee is dat die persoon onmiddellijk voor kinderen zorgt. Mijn idee is altijd geweest dat je eerst zorgt voor persoonlijke stabiliteit (vaste woonst, ...), wat mijns inziens ook financiële onafhankelijkheid betekent, zoals bv. van de overheid...

Pas op, neem mijn woorden aub niet te zwaar. Ik zeg hierbij niet dat iemand die afhankelijk is van overheidsgelden geen kinderen mag krijgen, en ik wil al zeker niet zeggen dat iemand met weinig materiële welvaart zijn kinderen per definitie minder kan bieden (op het vlak van waarden en opvoeding) dan iemand die wel welvarend is.

Maar ik denk dat er vragen rond mogen gesteld worden. Al is het maar om de ogen te openen en te laten voelen dat bij het maken van kinderen enige verantwoordelijkheidszin komt kijken. Helaas moeten we vaststellen dat die bij vele migranten ontbreekt, wat weerspiegelt wordt in hun kinderen... Enige voorlichting lijkt me hierbij zeker niet ongepast. Gekoppeld aan een soort opvoedingscursus en een eventuele financiële sanctie als blijkt dat aan die maatschappelijke plicht volledig verzaakt wordt, onder andere door de kinderen maar op straat te laten geworden, alwaar de straat hun persoonlijke privé-speelterrein verwordt...

Weet dat veel steden momenteel een geboortepremie hebben... bv. de stad Genk. Een stad waarvan 1/3e van de inwoners van andere origine is. Ik vind dat soort dingen een beetje ...
Daarbij moeten we in het achterhoofd houden dat de énige reden van "de oversteek naar het westen" die vele migranten maken (met name Arabieren, want hun cultuur verschilt verschrikkelijk veel van de onze, de onze die zij decadent en beneden alle waardigheid vinden, een cultuur die bovendien totaal niet is aangepast aan hun noden - getuige hun vele eisen) geld is!!!

Ook via andere wegen kan men de geboortecijfers bij bepaalde groepen beperken denk ik. Denk bv. aan het geven van toch een nuttige activiteit voor de dagelijkse bezigheden. Inderdaad, als men minder tijd met mekaar doorbrengt en men minder tijd heeft, is de kans dat er overgegaan wordt tot een kroostrijk gezin ook heel wat kleiner.

Maar eigenlijk denk ik dat van zodra er een deftige in-en voorlichtingscursus, inburgering en opvoedingscursussen volgen, het geboortecijfer vanzelf daalt. Ik vind overigens niet dat de gemeenschap voor al die cursussen moet betalen maar dat ze een verplichting moeten zijn waarvoor je zelf moet betalen.
Je hebt je eerder kritisch maar verder beleefd geuit in mijn draden. Misschien dat je begrijpt in welke tijd wij vandaag leven en waarom ik steeds het woord Holocaust erbij haal. Als ik opkom voor moslims vraagt men mij of ik moslim ben, alsof dat de enige reden kan zijn om voor moslims op te komen. Ik kom op vanuit mijn principes van mensenrechten en tolerantie, terwijl ik ook niets met religie heb. Kortom, moet men pas medeleven voelen als het de eigen groep betreft? Verder zijn al de dingen die wij menen te weten van de Holocaust en de WWII pas achteraf vastgesteld. Dus moeten wij niet denken dat de huidige plannen eerst op tv en in de krant aangekondigd zullen worden. Tevens trekt men lering uit de vorige massamoorden en streeft men vandaag blijkbaar naar een geruisloze afwikkeling, zodat zelf de ergste daders vrijuit zullen gaan, en tegelijk iedereen schuldig is. De gedachte is dat wij als Europeanen trots op onszelf zullen zijn om Europa gered te hebben uit de klauwen van de 'andere.' In 1881-1917 en 1933-1945 was de andere o.a de Joodse Europeaan, en later de Zwarte Duitsers, Roma, gehandicapten, Homo's, Polen en Jehova 's Getuigen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=163392

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 17 februari 2012 om 13:15.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 14:03   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Misschien dat je begrijpt in welke tijd wij vandaag leven en waarom ik steeds het woord Holocaust erbij haal.
Wie met de Holocaust schermt zit gewoon zonder harde argumenten.
Naar de holocaust verwijzen is een goedkope taktiek om een soort pseudo-gelijk te halen.
Het is wettelijk niet toegestaan om het belang, de omvang, etc. te minimaliseren, en daardoor wordt het een dooddoener.
Maar wees toch voorzichtig: een holocaust-etiketje plakken op omstandigheden die minder zwaarwichtig wegen in de ogen van de Joden, kan ook aanleiding geven tot vervolging wegens minimalisatie.
De holocaust moet en zal blijven voorbeeld staan voor het ergste wat ooit gebeurde en nog zal gebeuren.
Je kan de holocaust voor je karretje spannen, maar verbrand je niet....
Oud 17 februari 2012, 15:45   #68
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De discussie "Premie voor de sterilisatie van allochtonen" werd verwijderd van het forum.

Zie: zoekresultaat op de zoekrobot google voor deze discussie

Vindt u dat het voeren van zo'n discussie verboden hoort te zijn?
Kindergeld afschaffen vanaf 3de kind, en extra belastingen heffen vanaf een 4de. Misschien ook nog eens koppelen aan de tewerkstelling van het gezin (of beide ouders werken of niet)
Een gezin met 7 kinderen betaalt 0€ belastingen. Daarbij het kindergeld nog, en je snapt wel waar al dat allochtoons gekweek vandaan komt.
Dit ligt misschien meer binnen handbereik dan een sterilisatie, en is misschien minder taboe.
Genoeg gedagsgestoord geneuk.

Heel jammer voor de autochtonen die nu eenmaal graag veel kinderen willen, maar stenge maatregelen dringen zich op.

Laatst gewijzigd door F.B. : 17 februari 2012 om 15:47.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 16:59   #69
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Gedwongen sterilisatie.
Oud 17 februari 2012, 17:00   #70
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, weer die basisrechten van de mens die sommigen hier zouden willen zien verdwijnen.
Oud 17 februari 2012, 18:24   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ja, weer die basisrechten van de mens die sommigen hier zouden willen zien verdwijnen.
Ik denk dat de zuiverste methode om geboorteberking op te leggen de volgende is:

- Vanaf het derde kind geen kindergeld meer.
- Vanaf het derde kind geen geboortepremie meer.
- Vanaf het derde kind geen ouderschapsverlof meer.
- Ieder kind heeft verplicht recht op zijn eigen slaapkamer (controle door kinderheil).
- Een gezin dat drie kinderen of meer heeft, heeft maar recht op een studiebeurs voor twee kinderen (als ze in aanmerking komen).

Op deze manier heeft iedereen het recht zoveel kinderen te kopen als ie wil.
Oud 17 februari 2012, 18:33   #72
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk dat de zuiverste methode om geboorteberking op te leggen de volgende is:

- Ieder kind heeft verplicht recht op zijn eigen slaapkamer (controle door kinderheil).
- Een gezin dat drie kinderen of meer heeft, heeft maar recht op een studiebeurs voor twee kinderen (als ze in aanmerking komen).

Dus in een perfect normale gezinssituatie waar twee kinderen een slaapkamer delen (wat nu toch ook weer niet zo ongebruikelijk is), ga jij een van de kinderen weghalen en in de pleegzorg dumpen? Gelukkig weten we dat pleeggezinnen en instellingen de beste plek zijn voor een kind om op te groeien.
Oud 17 februari 2012, 18:36   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, dat is iets raars, Alboreto. Toen ik voorstelde om de bevolkingspiramide wat in evenwicht te brengen door te schaven aan de top ervan, dan was ik de grote nazi. Maar mensen verplicht steriliseren, dat moet allemaal zomaar kunnen.
Oud 17 februari 2012, 18:49   #74
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik pik er iets uit:
Als ik opkom voor moslims vraagt men mij of ik moslim ben, alsof dat de enige reden kan zijn om voor moslims op te komen.""
Dat is best wel welwillend van die mensen om dat zo te stellen. Per slot van rekening: tegenover ongelovigen komen Moslims altijd voor Moslims op. Dat is ergens wel invoelbaar. Maar als niet-Moslim voor ze op komen: dan ben je wel goed gek.
Waarom wordt jij geen Moslim? Dat is het allerbeste wat je in dit leven kan overkomen!
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 20:11   #75
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, dat is iets raars, Alboreto. Toen ik voorstelde om de bevolkingspiramide wat in evenwicht te brengen door te schaven aan de top ervan, dan was ik de grote nazi. Maar mensen verplicht steriliseren, dat moet allemaal zomaar kunnen.
Niet dat ik tegen ben, maar boven aan de top schaven haalt niets uit. Er moet onderaan geschaafd worden. Er komen te veel mensen bij. Daar gaat het om. Diegene die bovenaan staan, die zullen één van de dagen hunne kaas wel laten. Hetgeen je daar alleen mee oplost is dat de sociale zekerheid minder onder druk komt door vergrijzing.
Minder geneuk, en dan het liefst minder kans-arm geneuk.
Oud 17 februari 2012, 20:15   #76
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen vanaf 3de kind, en extra belastingen heffen vanaf een 4de. Misschien ook nog eens koppelen aan de tewerkstelling van het gezin (of beide ouders werken of niet)
Een gezin met 7 kinderen betaalt 0€ belastingen. Daarbij het kindergeld nog, en je snapt wel waar al dat allochtoons gekweek vandaan komt.
Dit ligt misschien meer binnen handbereik dan een sterilisatie, en is misschien minder taboe.
Genoeg gedagsgestoord geneuk.

Heel jammer voor de autochtonen die nu eenmaal graag veel kinderen willen, maar stenge maatregelen dringen zich op.
Dat van die kamer en ouderschapsverlof vind ik ook wel een bijkomend goed idee.
Oud 17 februari 2012, 20:32   #77
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

... men moet over alles kunnen discusiëren, free speech enz, maar dit is me toch wel iets té drastisch ...
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 20:36   #78
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
... men moet over alles kunnen discusiëren, free speech enz, maar dit is me toch wel iets té drastisch ...
Het is een taboe om daarover te praten. Dat schrijft Vermeersch ook.

Je trapt bij sommigen op zere tenen, om diverse redenen.
Oud 17 februari 2012, 20:36   #79
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is onbeperkte voortplanting een basisrecht?
Oud 17 februari 2012, 20:39   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus in een perfect normale gezinssituatie waar twee kinderen een slaapkamer delen (wat nu toch ook weer niet zo ongebruikelijk is), ga jij een van de kinderen weghalen en in de pleegzorg dumpen? Gelukkig weten we dat pleeggezinnen en instellingen de beste plek zijn voor een kind om op te groeien.
2

Ik zie niks verkeerd met kamers delen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be