Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 04:52   #61
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ze zijn met zeven. Ze wachten nog op de CD&V. Doen die ook niet mee, dan zal het zonder staatshervorming en wijzigingen aan de financieringswet moeten. Daar kiezen ze dan zelf voor, de 'Vlaamsgezinde' politici.
Dus de vlamingen blijven betalen en geen structurele maatregelen.
De Nota Di Rupo krijgt zelfs van Europa negatieve kritiek.
Oud 8 juli 2011, 04:55   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is goed mogelijk, en zelfs waarschijnlijk.

Laat ons evenwel realistisch blijven : enkel bij verkiezingen is het van belang hoeveel kiezers voor een bepaalde partij stemmen. En vandaag zijn er geen verkiezingen, voor zover ik weet.
Toch is de uitslag bepalend voor het aantal zitjes die een partij heeft.
Iedereen die zo'n zitje heeft kan / mag stemmen.
De uitslag van een stemming kan bepalend zijn om er iets door te krijgen of om er iets niet door te krijgen.
Oud 8 juli 2011, 04:57   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man zegt niet duidelijk dat hij er voorstander van is dat bedrijven een gratis door de overheid gefinancierde bedrijfswagen krijgen, bijvoorbeeld. Om de dingen anders voor te stellen dan ze zijn noemt hij het afschaffen van het gratis krijgen van bedrijfswagens en andere sociaal-economische zaken een tsunami van belastingen. Ook precies alsof particulieren geen belastingen moeten betalen voor zo'n door de overheid betaalde wagens voor bedrijven.
Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen.
Oud 8 juli 2011, 05:03   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen breuk tussen Walen en Vlamingen. Wel is er een breuk tussen Vlaams-nationalisten en niet-Vlaams-nationalisten.

Ik ben een Vlaming (in de zin van inwoner van Vlaanderen). Ik mocht wel niet stemmen, maar een regering met de N-VA is niet wat ik wou. Ik ben niet de enige Vlaming die niet per se een regering met de N-VA wilt.

Het is fout te beweren dat de Vlaming een regering met de N-VA wilt. Dat getuigt van... nationalisme...
Waarom heeft dan 33% op Bart gestemd?
Oud 8 juli 2011, 05:04   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil er enkel op wijzen dat nationalisten mensen als een groep beschouwen in plaats van als de individuen die ze in de eerste plaats zijn.
Ik denk dat iedere partij dat doet.
Is ook vrij logisch, zelfs jij doet dat.
Oud 8 juli 2011, 05:17   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Vertel ons nu eens iets nieuws... alsof dat we dat niet zagen aankomen!
Ze gaan het been stijf houden tot ze of gepasseerd worden en de andere partijen toch hun ding doen en wat bekokstoven onder elkaar om hun postjes te bekomen.
Of ze houden het been stijf tot ze hun ding toch nog kunnen doordrukken.

Men gooit nu langs alle kanten met de modder naar de NV-A maar ondertussen hopen ze alsnog de publieke opinie te beïnvloeden dat men ook als kiezer de NV-A als zondebok af gaat schieten en terug op de "traditionele partijen" gaan stemmen.

Hoe dan ook ik vrees het ergste zoiezo wat ook de uitkomst gaat zijn; voor ons de kiezer draait het steeds op zelfde uit; we worden genaaid langs alle kanten.

Heb je de toespraak van Bart gehoord?
Oud 8 juli 2011, 05:20   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laat mij helemaal koud. Ik ben er voorstander van dat een regering een meerderheid in het land heeft en liefst zie ik de regering beslissingen nemen waar ik achter kan staan. Of het nu meer Vlaamse of Waalse politici zijn, dat maakt me als niet-nationalist niet uit. Mensen zijn mensen, verkozenen zijn verkozenen en kiezers zijn kiezers. Een meerderheid van die kiezers moet vertegenwoordigd worden, dewelken maakt niet uit.
En waar kan jij achter staan?
- Meer belastingen
- Geen structurele oplossingen
- Meer geld voor Brussel zonder responsabilisering
- BHV splitsen in ruil voor ...
- en dan gezever over almbtenarenpensioenen die ten vroegste over 30 jaar iet opleveren.
- Meer geld voor de werklozen
- ...

Goed bezig, hoe zij onze Lieve Heer dit ook alweer?
Was dat zoiets: "Zalig de armen van geest ....3
Oud 8 juli 2011, 05:25   #68
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Het is nochtans waar. De NVA is de absolute verantwoordelijke voor het feit dat we geen rampzalige regering krijgen. Stoute NVA.
Oud 8 juli 2011, 05:26   #69
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat dan tenminste nog over mensen die, als ze het geld hadden, acties ondernomen uit goede bedoelingen, terwijl het bij nationalisme gaat om mensen die toevallig op een stukje grond wonen, wat helemaal niets te maken heeft met wat je doet. De intentie was goed, het verloop, daarover moet ik eerlijk zijn, minder. Dat nationalisme nog slechter is maakt niet alle groene beslissingen goed. Milieusubsidies en -taksen zijn in hun geheel echter wel een goed idee, vind ik.

Over het algemeen mogen mensen wat mij betreft bevoordeeld worden omwille van wat ze doen, maar niet omwille van waar ze wonen.
Dus laat België maar vierkant draaien, zoek geen oplossingen en laat alles zoals het is en schuif de schulden door naar degenen die na ons komen.

Wie was het ook alweer die zei: "De Staatsschuld is vanzelf gekomen, ze zal ook weer vanzelf verdwijnen"?

Ik geloof dat dit Guy Mahot was.

Verder mag je gerust je hoofdje in het zand blijven steken, het ontwaken zal des ....
Oud 8 juli 2011, 05:28   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat besef ik heel zeker. Dat betekent niet dat er 'nog meer' moet bevoordeeld en benadeeld worden en dat er 'nog meer' gunstige omstandigheden moeten zijn voor geldbezitters om mensen uit te buiten.

Als twee soevereine staten vechten om een werkgelegenheid, dan gaat de internationale plutocratie er met de winst lopen.
Ik zal even aanvullen

.... dat er nog meer belest moet worden
.... dat Brussel nog meer geld moet krijgen
.... dat we geen structurele maatregelen moeten nemen
.... dat we ...
Oud 8 juli 2011, 05:47   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
het is toch een sein dat vlaanderen rechts wordt
Blijven stemmen op NVA zou ik zeggen
Akkoord, echt iets om fier op te zijn.
Henri1 is offline  
Oud 8 juli 2011, 06:24   #72
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een jaar hebben ze met de N-VA geprobeerd en dat blijkt niet mogelijk te zijn.
... met enkel ministerpostjes.

Om met de NVA te regeren, zal een groot deel van het NVA programma moeten gerealiseerd worden.

De meeste, zo niet alle van haar kiezers begrijpen dat heel goed en staan nog steeds pal achter Bart.
Oud 8 juli 2011, 06:46   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen breuk tussen Walen en Vlamingen.
Op politiek en economisch vlak is die er wel.

Citaat:
Wel is er een breuk tussen Vlaams-nationalisten en niet-Vlaams-nationalisten.
Niks nieuws onder de zon.

Citaat:
Ik ben een Vlaming (in de zin van inwoner van Vlaanderen). Ik mocht wel niet stemmen, maar een regering met de N-VA is niet wat ik wou.
Als jij niet mocht stemmen, mag ik dan ook aannemen dat jij nog geen belastingen betaalt of een wonng af te betalen hebt?

Citaat:
Ik ben niet de enige Vlaming die niet per se een regering met de N-VA wilt.
Klopt. Alleen zijn de andere partijen te laf om ervoor te gaan.

Citaat:
Het is fout te beweren dat de Vlaming een regering met de N-VA wilt. Dat getuigt van... nationalisme...
Dit land willen behouden getuigt ook van... nationalisme...
En dan?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2011, 07:10   #74
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft De Wever in zijn toespreek dan gezegd dat hij verder wil onderhandelen met opnieuw zijn nota als basis, misschien?
Euh, ja? "'N-VA blijft beschikbaar om te proberen een regering te vormen". Hij zegt niet op basis waarvan, maar ik veronderstel dat zijn eigen nota wel ok is.

Ik snap niet waarom een jaar lang afwijzingen van de franstaligen op alle notas nu ineens minder zwaar doorwegen dan de afwijzing van de NVA op deze nota, overigens.

Citaat:
Er is geen breuk tussen Walen en Vlamingen. Wel is er een breuk tussen Vlaams-nationalisten en niet-Vlaams-nationalisten.
Kwatsch. Er is geen enkel probleem om op Vlaams niveau tot akkoorden te komen, zelfs over communautaire themas, met een NVA die in de Vlaamse regering zit.

Voor men het een jaar met de NVA heeft geprobeerd heeft men het eerst 2 jaar zonder de NVA geprobeerd, en dat is ook niet gelukt.

Citaat:
De ironie is natuurlijk dat jij een groot Belgisch nationalist bent. Je bent niet tegen nationalisme, je bent tegen het nationalisme van de andere. Dat getuigt van... tribalisme.
Nyquist is offline  
Oud 8 juli 2011, 07:13   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn met zeven. Ze wachten nog op de CD&V. Doen die ook niet mee, dan zal het zonder staatshervorming en wijzigingen aan de financieringswet moeten. Daar kiezen ze dan zelf voor, de 'Vlaamsgezinde' politici.
beter geen staatshervorming en geen wijzigingen aan de financieringswet dan deze nota die het allemaal nog ingewikkelder en erger zou maken.
Oud 8 juli 2011, 07:24   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
of misschien met een ander woord "onvolks", "ontaard", "volksverrader". De terminologie van de NVA-ers begint steeds meer nazi-trekken te krijgen. Wie niet met Dewever is, is een volkjsverrader.
Tommeke, jij bent echt blijven steken in september 1944. Hoe oud ben je eigenlijk? Als je een mening wil verkondigen omtrent de politieke situatie in 2011, dan doe je er goed aan eerst eens kennis te nemen van de gedachtenwereld en de overtuigingen van 2011. En die zijn niet meer die uit WO2, wat jij ook moge beweren.
Oud 8 juli 2011, 07:31   #77
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Genez en Van Besien , die zouden nog akkoord gaan, indien in de nota zou staan dat de Vlamingen al hun geld moeten afgeven in combinatie met de verplichting om op eenvoudig verzoek het gat van de Waal te kussen.

Pardon , ik vergis mij , het staat er in feite in.

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 juli 2011 om 07:33.
Pericles is offline  
Oud 8 juli 2011, 07:46   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Genez en Van Besien , die zouden nog akkoord gaan, indien in de nota zou staan dat de Vlamingen al hun geld moeten afgeven in combinatie met de verplichting om op eenvoudig verzoek het gat van de Waal te kussen.

Als ik die twee hoor verklaringen afleggen dan voel mij misselijk worden.
Oud 8 juli 2011, 07:48   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! is simpelweg geen nationalistische partij.
Natuurlijk wel, ze zijn belgisch gezind.

Citaat:
Uiteindelijk zullen de andere partijen besluiten zonder de N-VA te regeren. Een jaar hebben ze met de N-VA geprobeerd en dat blijkt niet mogelijk te zijn.
Met de PS lijkt het ook niet mogelijk te zijn, maar daar heeft vreemd genoeg niemand problemen mee.

[quote]Ze blijven niet wachten, daar mag je zeker van zijn. De stelling blijft dan gelden: Een overstap van fanatieke VB'ers heeft geen enkele invloed op het politieke gebeuren, aangezien Vlaams Belang sowieso niet meedoet.

Hihi
Wacht maar
De N-VA zit nog niet aan haar plafond.

Citaat:
Vlaanderen is economisch amper verrechtst tegenover twee verkiezingen geleden als we de verkiezingen van vorig jaar als nulhypothese nemen. PVDA is bijvoorbeeld gegroeid. Groen! ook. sp.a is, als minst linkse van de linkse partijen, gekrompen. Die zijn voornamelijk naar linksere partijen gegaan, dus misschien is Vlaanderen wel linkser geworden.
Terwijl een meerderheid der zetels niet in linkse handen is. Niet verbaasd zijn dan dat mensen nog meer rechts gaan stemmen he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2011, 07:50   #80
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht

Pff, prietpraat wat u hier vertelt. Mensen die beroepspolitici zijn en die niet in staat zijn om tot een overeenkomst te komen na meer dan één vol jaar , zijn gewoonweg onbekwame knoeiers. Laat ze nog maar wat knoeien. Liefst nog zo'n 5 �* 6 maanden.

Laatst gewijzigd door system : 8 juli 2011 om 07:51.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be