Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juli 2011, 22:45   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk inderdaad wel voorstander van nog eens een klein frans revolutietje, dat al de bankiers en hun politieke collaborateurs naar de guillotine voert.
Ik denk dat de kans groter is dat ze u er onder leggen.
solidarnosc is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:46   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het enigste probleem voor de strategie van Van Rompuy is dat heel Vlaanderen ondertussen heeft begrepen dat er nooit een regering komt tussen PS en NVA en dat de logische consequentie van die houding is dat er nooit nog een federale regering komt. Dat lijkt me vrij evident.
En dan zijn er nog syssies die beweren dat De Wever nog niets heeft bereikt...
Oud 12 juli 2011, 22:47   #63
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komt ooit wel een regering en die zal veel zwaardere besparingsplannen opleggen dan vandaag het geval zou zijn, tenzij LSP, PVDA of de VSB als winnaar uit die chaos komt uiteraard. Maar laat ons eerlijk zijn. Die kans is klein.
Ja, want als die partijen aan de macht komen, zal het geld blijken aan de bomen te groeien.
Besparen zal niet nodig zijn, alles zal vanzelf gaan.
Oud 12 juli 2011, 22:48   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Bye Bye in de betekenis van tot ziens (toevallig een titel van een totaal fictieve docu uit 2004)

Er zal geen grenscontrole zien omdat VL en WL midden in de shengenzone liggen, je zal aan de grens enkel moeten overstappen van de Waalse sporen naar de Vlaamse of viceversa zoals de dat nu al op verschillende plaatsen in het land moet doen en zoals De Lijn en TEC respectievelijk in VL eb WL rijden. Het worden geen DDR scenario's he zoals men ons in die mislukte docu wou laten geloven. In DDR werd je afgeknald als je de grens over wou, zo zal Vlaanderen niet zijn, zo wil Vlaanderen niet zijn
Says who ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:48   #65
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En dan zijn er nog syssies die beweren dat De Wever nog niets heeft bereikt...
Nja de man moet me nog altijd eens vertellen wat ie met Brussel zal doen en hoe ie België op een ordelijke manier zal splitsen. Is ie de onderhandelingen met Maingain al begonnen?
solidarnosc is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:49   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, want als die partijen aan de macht komen, zal het geld blijken aan de bomen te groeien.
Is dat niet wat Dewever zijn kiezers constant beloof?
solidarnosc is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:49   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kans is altijd klein en die besparingsplannen zullen altijd zwaarder worden. Er is maar één oplossing: de regeringsvorming zo lang mogelijk saboteren zodat de linkse krachten de tijd hebben zich voor te bereiden. Liever geen regering dan een neoliberale.
Hoe kan je nu links zijn en streven voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dat moet je mij eens uitleggen !

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 juli 2011, 22:52   #68
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Is dat niet wat Dewever zijn kiezers constant beloof?
Harder liegen, ze geloven u niet...
Oud 12 juli 2011, 22:53   #69
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe kan je nu links zijn en streven voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dat moet je mij eens uitleggen !
Het ergste is dat links niet streeft naar een onafhankelijk Vlaanderen. Daar ligt voor hen groeimarge in plaats van het huidige pardoes onder de kiesdrempel in.Maarja, daar moet je 'verstand' voor hebben. Ze hebben alleen een grote mond en hun vuisten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:54   #70
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
U moet mij maar eens uitleggen waarom links hier het opneemt voor het establishment en voor het potverteren.
Als de pot leeg is zal het eerste slachtoffer de gewone man zijn, wees gerust.
Oud 12 juli 2011, 22:56   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
In de goede oude repressietraditie? De ware aard komt altijd boven! Witte armband al klaar?
Ik heb geen witte armbanden nodig hoor. Van mij mag jij gerust zelfs de hitlergroet staan brengen, kan me geen zak schelen.

Tenzij je bankier bent.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:57   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de kans groter is dat ze u er onder leggen.
Een revolutie vreet haar kinderen dikwijls op ja, dat zou jij als trotskist wel moeten weten. Maar met defaitistisch te zijn geraken we nergens, dan kan jij beter ineens de LSP opheffen.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:58   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet mij maar eens uitleggen waarom links hier het opneemt voor het establishment en voor het potverteren.
Als de pot leeg is zal het eerste slachtoffer de gewone man zijn, wees gerust.
Ik ben daar niet de juiste persoon voor om dat uit te leggen.

Ik ben zeker niet anti-establisment, maar zeker ook gene linkse.

Oud 12 juli 2011, 22:58   #74
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Besparen is ook niet nodig. Er is nog nooit in de geschiedenis van de mensheid zoveel welvaart geweest.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:58   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik heb geen witte armbanden nodig hoor. Van mij mag jij gerust zelfs de hitlergroet staan brengen, kan me geen zak schelen.

Tenzij je bankier bent.
Ik heb juist mijn ontslag gegeven: er was niks meer aan verdiend!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juli 2011, 22:59   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit wat het probleem juist is? Zelfbeschikking van volkeren is iets wat in linkse kringen (buiten de belgicistische) nooit een taboe is geweest.

Nu voor de volledigheid, ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar voor een verenigde lagelandse republiek. Belgique opdoeken is daar enkel een noodzakelijke tussenstap in.
Pelgrim is offline  
Oud 12 juli 2011, 23:00   #77
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ben daar niet de juiste persoon voor om dat uit te leggen.

Ik ben zeker niet anti-establisment, maar zeker ook gene linkse.
Viveke moet je zoeken tussen de MR-vriendjes.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 12 juli 2011, 23:10   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat er de trein bij de grens van Brussel zal stoppen voor grenscontroles en identiteitscontroles ?
Gaat dat nog nodig zijn dat die naar Brussel rijd?
Garry is offline  
Oud 13 juli 2011, 04:28   #79
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat dat nu net de enige conclusie zijn die niet getrokken wordt.

De Vlaming is nog niet arm genoeg, nog wat geduld betrachten, eerst moet Vlaanderen economisch kapot zijn.
En wannneer gaan die grote heren die conclusie eens verstaan, of WILLEN verstaan??????
En BTW heeft den Belziek juridisch volgens Internationaal Volkenrecht nooits, jamais, never, niemals bestaan.

Citaat uit....
De Vlamingen gaven hun toestemming niet
Maar de hamvraag in dit verband luidt: waarin vindt de Belgische grondwet dan welzijn rechtvaardiging?
Officieel in de wil van het volk. Het zijn de gekozenen des volks die deze grondwetmaakten. En het is hier dat in België het schoentje knelt. Op het ogenblikvan zijn stichting bevonden zich op het grondgebied van de Belgische
staat cultuurantropologisch twee volkeren: een fragment van het Nederlandse
volk, dat Nederlandse dialekten sprak en dat binnen de Belgische provincies
bovendien de meerderheid uitmaakte, en een fragment van het Franse volk,
Franse dialekten sprekend.
Krachtens het volkenrecht kunnen twee of meer volkeren pas een meervolkenstaatoprichten, indien zij alle daartoe in volle vrijheid en met kennis vanzaken de toestemming geven. Het volk dat de eerste én belangrijkste versie van de Belgisch grondwet maakte, en dus ook het raamwerk van de Belgischestaat, bestond in feite enkel uit vertegenwoordigers van de volksfranse groep binnen België.
De Zuid-Nederlanders waren als volk niet vertegenwoordigd op het Nationaal Congres dat de Belgische Grondwet maakte. Nergens blijkt uit de Belgische grondwet dat het Zuidnederlandse volk akkoord was met zijn afscheuring uit Nederland, uit niets blijkt dat zij akkoord waren met de oprichting van een staat België. Integendeel.
2
In de Belgische grondwet, die tegelijkertijd stichtingsakte is van de Belgische
staat, ontbreekt dus een zeer belangrijk hoofdstuk, dat in beginsel, volgens
het universele volkenrecht, aanwezig moet zijn in alle stichtingsakten van
meervolkenstaten, namelijk dat alle volken die de meervolkenstaat samenstellen, of hun vertegenwoordigers, in volle vrijheid en met kennis van zaken beslist hebben tot de oprichting van de staat in kwestie.
Omdat er in feite enkel volksfransen waren op het Nationaal Congres, deed
de Belgische grondwet alsof er maar één volk bestond in België, het Franse
(dat men het Belgische volk noemde om het te onderscheiden van de Fransen
in Frankrijk zelf). De Belgische grondwet deed alsof België geen meervolkenstaat was.
2 De Vlaamse steden Antwerpen, Gent, Mechelen,Dendermonde en Sint-Niklaas spraken zich tussen 8 en 10september 1830 formeel uit tegen een scheiding (zelfs een louter administratieve) van de Nederlanden. De provincie
Oost-Vlaanderen verklaarde dat het in geval van scheiding bij Nederland wilde blijven. Antwerpen herhaalde op 23 oktober het verzoek aan Koning Willem om de stad te blijven behandelen als een deel van het noorden.
Uit vrees voor een orangistische overwinning bij de verkiezingen
pleegde het Belgische Nationaal Congres, dat in oktober 1830 voor een beperkte periode was verkozen, op 12 april 1831 een staatsgreep en stelde de verkiezingen voor onbepaalde tijd uit. De macht kwam in handen van een onverkozen en zelfbenoemde „Association Nationale” die een
terreurregime installeerde. Lord Ponsonby, de Britse vertegenwoordiger
in Brussel, had reeds op 19 februari 1831 aan zijn regering gemeld dat het Nationaal Congres „hostile to the majority of the people” was.
Bij gemeenteraadsverkiezingen tijdens de eerste jaren van het
Belgische bewind werden in ettelijke Vlaamse steden steeds
opnieuw „orangistische” burgemeesters verkozen – zodanig
zelfs dat het Belgisch regime in maart 1836 de rechtstreekse
verkiezing van de burgemeesters afschafte en ze voortaan
door de koning liet benoemen.
Koning Willem I. De Vlaamse steden maakten in oktober en november 1830 herhaaldelijk duidelijk dat zij zijn onderdanen wilden blijven.
http://www.secessie.nu/pdf/1-4.pdf

Hieruit blijkt duidelijk dat de Zuidelijke Nederlanden onder de naam Belziek een kloon, een vazalstaat van Frankrijk zijn en dus bezet gebied.
Daarom pleit ik steeds op historische gronden dan een hereniging, of confederatie met rest van Nederland gerechtvaardigd is en plan -N van Baarle werkgroep de beste optie.
Eigenlijk naar volkenrecht dient Frankrijk en zijn Belzieke vazallen voor het Internationaal Tribunaal te komen wegens hun staatsgreep uit 1830 3n de daaruit volgende bezetting, taal\cultuur genocide van de Nederlandstalige bevolking.
Andere dictators worden gepakt en berecht, landen krijgen hun onafhankelijkheid terug, waarom de onze niet?
Op grond van dit recht kan Vlaanderen zich losrukken uit Belziek en zijn Franse overheersers.

Vlaanderen vrij
Nederlanden herenigt u.

Laatst gewijzigd door stropke : 13 juli 2011 om 04:29.
stropke is offline  
Oud 13 juli 2011, 06:00   #80
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja de man moet me nog altijd eens vertellen wat ie met Brussel zal doen en hoe ie België op een ordelijke manier zal splitsen. Is ie de onderhandelingen met Maingain al begonnen?
Wat heeft Mangain dat wij nodig hebben?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be