![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is een sprookje, bedacht door de katholieke kerk. En er zal geen Big Rip zijn, want het heelal zal in de toekomst omgebouwd worden tot een ruimtevaartcultuur. Wel zullen er heel veel na Mij komen die hetzelfde verhaal zullen vertellen als ik: mijn discipelen dus, tot er weer een nieuwe Christus zal verschijnen. Tenminste: als onze wereld niet onder zal gaan en nooit meer boven zal komen. Citaat:
Maar die ouwe Jezus zal het vast wel weten, want die wist immers alles. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij suggereerde dat ik moest doorspoelen, wat ik dan ook prompt deed. Intussen zijn het 3 flessen champi geworden, 2 flesjes wit, een magnum rood, een grappaatje, en een cognacje. Ik denk dat ik voldoende doorgespoeld heb. En wie weet zoals je zegt, weer een dagje dichter bij mijn ondergang. But who cares.....
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ondergang is nabij, uw afgang al een tijd achter de rug.
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stoei jij maar leuk verder met uw enkele 'pesterige' materialistische 'Forumvriendjes' . Dat ligt u nog het best en is in uw bereik, om de humaniteit te reden hé. ![]() Laatst gewijzigd door OilOnFire : 22 augustus 2011 om 05:21. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jouw reeks oneindig is, betekent dat ook dat je voor elke stap naar beneden, je er niet komt met je 10 tot de 57ste, en dat je die telkens gaat moeten kwadrateren. Voor elke stap. Religie heeft altijd de neiging om de vraag "hoe is het begonnen?" te beantwoorden met de oplossing der oplossingenen: in den beginne was er iets dat geen begin had. Zonder dat ze door hebben dat ze daarmee zeggen "eigelijk willen we daar niet over nadenken". Met als absolute winnaar van die onwetendheid "it's turtles all the way down". Jij denkt de oplossing gevonden te hebben en merkt niet eens dat je het nog veel erger maakt. In plaats van 1 beginnend wezen dat geen begin nodig heeft, maak je er een oneindig aantal wezens van. Als antwoord op 1 vraag, geef je een oneindig aantal nieuwe vragen, en denk je dat je die ene vraag hebt opgelost. Simpel gezegd: Het domste antwoord dat op die vraag ooit is gegeven, maak je een oneindig aantal keer dommer, en dan beweer je dat je de slimste mens bent die ooit bestaan heeft. Jou een morosoof noemen is dan ook een gigantisch compliment. Je bent het kwadraat daarvan.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 augustus 2011 om 05:53. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zou kunnen dat je zelf misschien wel eens denkt: "wat heeft dit eigenlijk voor zin?" Wat zou ik graag harriechristus willen wezen met een nuchter verstand. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tijd moet nog komen. Ja; het zelfs heel goed mogelijk dat de mensen pas na mijn dood wakker worden voor mijn atoomtheorie. Ik ben mijn tijd immers ver vooruit. Alleen als deze wereld volkomen onder gaat (en daar zijn de mensen hard mee bezig), dan heeft ook mijn atoomtheorie voor deze wereld geen zin meer. Nochtans: de waarheid daarvan is eeuwig. En deze blijft. |
|
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is meer bestialiteit geworden. Mij is het om de goddelijkheid te doen. |
||
![]() |
![]() |
#71 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je meent dat ik iets niet beantwoord, dan moet je met duidelijke bewijzen komen. Citaat:
Zo is het een slag in de ruimte wat je zegt. Wij moeten ons in de toekomst verenigen met 10^57 andere heelallen, en dat zal zich elke keer weer herhalen, dus bij de macroreuzen opnieuw enzovoort. En wat jij dan bedoelt is waarschijnlijk dit: als het zich steeds herhaalt, dan wordt het natuurlijk: 10^57 x 10^57 x 10^57 enzovoort, en wel in de omgekeerde richting van de microkosmos, dus als het ware "naar beneden". Want daar stapelt het zich op. Oké, dat is dan juist gezien. Was geen vraag van jou, maar je hebt dit zelf opgemerkt. Prima dus. 3 bonuspunten verdiend. Citaat:
Citaat:
En verder is er niet alleen sprake van een uitwendige eeuwigheid, maar ook van een inwendige eeuwigheid in de microkosmos, omdat een seconde bij ons voor de microwezentjes gelijk is aan ongeveer 10 biljard jaar (10^16 jaar) en voor de minimicrowezentjes is dat 10^39 jaar, enzovoort). Citaat:
Een oneindig aantal wezens kan dat wel. Citaat:
Dat is dan heel erg dom en minderwaardig te noemen. Hier past bescheidenheid en respect voor je je mond open doet. Citaat:
Deze mensheid is mateloos dom, ja, op het achterlijke af. Jij bent er één van. Citaat:
Het is de meest heilige wetenschap in een drie-eenheid van filosofie, natuurwetenschap en theologie. Kortom: het is de heilige geest. Weet je nog meer beledigingen: schaam je niet en vertel ze gerust. Ik heb ze al bij bosjes gehoord en de mens is zeer inventief in deze. Maar om nog iets origineels te bedenken zal steeds moeilijker worden. Die van die Morosoof heb ik al honderden keren gehoord. Niks nieuws dus. ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo is jou een morosoof noemen ook simpel een vaststelling. Anyway, ik zal het eenvoudig proberen te vertellen. Stel dat jouw theorie klopt, en laat ik ze even verkleinen voor de discussie. Stel dat je 2 heelallen nodig hebt om het volgende macro heelal te bouwen. Dat praat wat makkelijker. Dan kan je dus van 2 heelallen een volgende "generatie" bouwen. Als je daarbovenop nog een nieuwe generatie wil maken, moet je starten, niet met 2 heelallen, maar met 4. En als je daarbovenop nog een derde "generatie" wil, dan had je moeten starten met 8 Heelallen. Dat wil dus zeggen dat het aantal heelallen per "laag" elke keer de de helft zal zijn van de vorige "laag". Omdat je er maar twee nodig hebt. Of dat de vorige "laag" of "generatie" het dubbele moet zijn van de huidige. In jouw geval kunnen we zelfs niet spreken van een verdubbeling maar van een 10 tot de 57ste macht. Een getal dat zo belachelijk groot is, dat we het al niet meer kunnen bevatten. Maar kom, dat kunnen we aan onze eigen beperkte voorstellingsvermogen wijten. Jij gaat dat getal dan nog tot in de oneindigheid tot dezelfde macht verheffen. Je moet dus echt een oneindig aantal Heelallen per laag hebben, of het feest gaat niet door. En AL die heelallen, moeten met elkaar communiceren (heb je zelf toegegeven). Iets dat per definitie (het getal oneindig) onmogelijk is. (en dan zwijg ik nog over het tijdreizen dat je daarvoor nodig hebt). Waardoor jouw theorie dus ook onweerlegbaar onmogelijk is. QED.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 augustus 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vragen worden dan ook nooit als beledigingen beschouwd, maar beantwoord.
Te zeggen dat ik ze niet beantwoord is wel een belediging, want dan moet je met bewijzen komen. Citaat:
Citaat:
Je bewijst alleen maar je eigen onverstand. Citaat:
Citaat:
Of heb je mijn antwoord niet gelezen? Citaat:
Citaat:
Je kunt het je alleen niet voorstellen, maar dat is iets anders. Het is gewoon een kwestie van rekenen. En het is zelfs niks (oneindig klein) in relatie tot de oneindigheid. Citaat:
Citaat:
Naar mate het aantal heelallen stijgt (dat contact met elkaar heeft), wordt het communicerend vermogen groter. Overigens wordt de oneindigheid zelf nooit bereikt. Het is in werkelijkheid eindeloos. Dus het wordt groter en groter met de oneindigheid als limiet, die in werkelijkheid niet bereikt kan worden, zoals er in een oneindige reeks ook geen eerste is (of laatste). Citaat:
Citaat:
Je hebt alleen gezegd dat het onmogelijk is zonder enig argument te noemen. Ook waarom ik een Morosoof zou zijn heb ik niet mogen horen. Kortom: ze zegt maar wat zonder eerst iets te begrijpen en dan pas te reageren, hetzij met vragen als je iets niet begrijpen, hetzij met inhoudelijke tegenargumenten. Volgende keer beter alsjeblieft. |
||||||||||
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eerste foto van een microwezentje !!!
|
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een spiegel
Beste harry christus, Ik begrijp u, echt waar. Ikzelf ben ook introverter dan de gemiddelde mens. Ik neem aan dat u zich altijd al een buitenbeentje heeft gevoeld. Dit heeft op zijn beurt waarschijnlijk gezorgd dat u liever de eenzaamheid opzocht in uw jonge jaren. In uw eenzaamheid heeft u een kind gebaard. Een kind waarvan u nu geen afstand meer wilt doen. Net als het kind die zijn lievelingsbeertje niet wenst af te staan wanneer dat hoort. U bent waarschijnlijk nog altijd op zoek naar uw Maria, maar helaas heeft u de mythe van de wijze grieken nooit als weerspiegeling durven beschouwen. Ik heb het hier over het verhaal van Narcissus die verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld, nooit reagerend op de lokroepen van zijn liefkozende Echo. Het is uw kind die u weerhoudt uw Maria te vinden, zoals u waarschijnlijk al heeft ondervonden bij het onderzoeken of uw potentiele Maria wel uw kind zou aanvaarden als het hare. Nog weigert u afstand te doen van uw kind en zo zal uw geliefde eenzaamheid uw noodlot worden. Ik begrijp maar al te goed dat het voor u nu nog lastiger is dan ooit om dit te aanvaarden en u zult mij waarschijnlijk beschouwen als een duivel of een of ander booswicht. Laat mij u verzekeren dat niets minder waar is. Ik wens voor u niets lievers dan het beste. Als dat betekent dat u liever kiest voor de zekerheid van het geluk in uw waanzin dan voor de onzekerheid van het geluk in de werkelijkheid dan wens ik u die vrijheid. Ik hoop enkel dat u niet verwacht van ons dat wij u in diezelfde eenzaamheid zullen volgen. (P.S. Indien u bereidt bent om uw aanpak inzake de materie die u zo liefkoost te veranderen gelieve mij een PM te sturen zodat ik u meer persoonlijk van dienst kan zijn.)
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 10:39. |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik leg uit: Oneindig, betekent dat je nooit met alle heelallen kan communiceren. Anders is het niet oneindig meer. Dat verstaan mensen onder het woord "oneindig". (En oneindig is nodig, anders moet jij gaan uitleggen waaruit de eerste microwezens opgebouwd zijn, en wat de laatste in godsnaam met hun vrije tijd gaan doen.) Nu zeg je zelf, dat het systeem niet werkt als je niet met alle heelallen kan communiceren.En dan ben ik uitgepraat.
![]() |
#77 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() delete
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 12:28. |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleiner dan een quark = 10^-15 mm, en wel: 10^-22 mm |
|
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien: ben ik wel zo eenzaam met een oneindig aantal microwezentjes? Veel meer is de moderne mens erg eenzaam in een verder levenloos heelal, waar heel ver weg ook nog wel wezens wonen, maar voor de rest is het een kale boel. Werkelijk eenzaam voel ik me pas tussen al die domme mensen, veel minder eenzaam met God. Citaat:
De waarheid wordt niet veranderd, wel de leugen van deze wereld die zal verdwijnen in haar ondergang. ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zoals ik al vermoedde, u blijft hardnekkig vasthouden aan uw enige liefde.
Bedenk misschien het volgende: Liefde voor één is een barbaarsheid, ze gaat namelijk ten koste van alle andere liefde. Uw liefde voor de wezentjes is er om uw haat jegens de realiteit te maskeren. In werkelijkheid bent u een levensverachter die een zeer sterke muur heeft opgebouwd als verdedigingsmechanisme. Zo hoeft u immers nooit gekwetst te raken of uw mening te herzien want u bevindt zich altijd achter de muur. Uw theorie lijkt mij dan ook zeer gelijkaardig aan de tekenfilm waar kleine wezentjes in het lichaam vertoefden van een echte mens, om zo verschillende functies van het menselijk lichaam te verduidelijken. Me dunkt dat u die tekenfilm iets te serieus heeft doorgetrokken. Dus zelfs al beweert u een origineel idee gehad te hebben, in realiteit is dit inmiddels al lang niets meer dan een leuke kinderlijke fictie.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 13:34. |
![]() |