Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2011, 09:27   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Heel simpel: dat zal niet meer lukken dan.

Het boek is zelf zijn beste vijand: het is erg saai en onsamenhangend (toch het eerste hoofdstuk ).
Het is rotslecht geschreven, na een paar blz geef je gewoon op, en ik geef doorgaans niet rap af.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 09:42   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Goh, de inhoud. Enorm onsamenhangend en ongestructureerd. Adolf springt soms van de hak op de tak...
Ik heb het nog niet gelezen, behalve in de media en andere boeken geciteerde passages. Als het boek gewoon te koop wordt, of te lenen in de bibliotheek, zal ik het lezen. Het is uiteindelijk een tijdsdocument, zoals zo velen. En het heeft een meerwaarde om een tijdvak te kunnen en willen begrijpen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 18:08   #63
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik zou geen nee zeggen.

Voor alle duidelijkheid betekent dat niet dat ik wat erin sta steun. Ik heb hier een heel aantal foldertjes van extreem-rechts, extreem-rechts en alles er tussenin. Ik heb de pdf-versie van het manifest van Breivik op enkele USB-sticks staan. Ik vind het interessant om zulke dingen bij te houden, en om te weten waar de personen/partijen in kwestie voor staan. En als historicus-in-wording kan een goede uitgave van Mein Kampf nog eens van pas komen.

Als het niet verboden was zou ik zelfs revisionistische documenten doorlezen en opslagen. Ik wil weten wat hen drijft, hoe ze redeneren, ...
Lees de posts van Straddle, Nestor Burma, ERLICH en dergelijke types en je doorziet hun gedachtegang heel gauw.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 20:40   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is rotslecht geschreven, na een paar blz geef je gewoon op, en ik geef doorgaans niet rap af.
Persoonlijk vind ik het niet slechter dan eender welk werk van bijvoorbeeld Plato. Of op het gebied van doorzagen ligt het in de lijn van Marcus Aurelius.
Oud 10 oktober 2011, 20:41   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb het nog niet gelezen, behalve in de media en andere boeken geciteerde passages. Als het boek gewoon te koop wordt, of te lenen in de bibliotheek, zal ik het lezen. Het is uiteindelijk een tijdsdocument, zoals zo velen. En het heeft een meerwaarde om een tijdvak te kunnen en willen begrijpen.
Over het nazi-tijdperk zal je er niet veel uit leren, tenslotte is het in 1924 geschreven.
Oud 10 oktober 2011, 21:07   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik het niet slechter dan eender welk werk van bijvoorbeeld Plato. Of op het gebied van doorzagen ligt het in de lijn van Marcus Aurelius.
Het stilisme van het Oudgrieks laat zich dan ook iets minder goed transformeren tot het Nederlands dan een quasi letterlijke vertaling uit het Duits van de jaren '20.

Oud 11 oktober 2011, 01:21   #67
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Auteursrechten zijn in de VS opgetrokken tot 100 jaar
Dat klopt niet.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 01:49   #68
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Lees de posts van Straddle, Nestor Burma, ERLICH en dergelijke types en je doorziet hun gedachtegang heel gauw.

Yep. Tegen corruptie, tegen leugens en bedrog, tegen verval en degeneratie, tegen materialisme, tegen teloorgang van onze eigen authentieke europese cultuur, tegen ziekelijk nihilisme, tegen opgedrongen multicul, tegen individualisme en egoisme, tegen parasitisme, tegen de macht van het geld;

Voor authenticiteit, echte waarden, echte cultuur, voor sociale en andere rechtvaardigheid, voor een maatschappij waar iedereen zich gewaardeerd voelt als volwaardig lid, voor behoud van en respect voor natuur.

Wat is daar mis mee? Uiteraard hebben parasieten en manipulateurs daar problemen mee.
.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 12:37   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Over het nazi-tijdperk zal je er niet veel uit leren, tenslotte is het in 1924 geschreven.
Inderdaad, den dolf had toen veel tijd, in den bak, ... na zijn mislukte staatsgreep in Munchen...

Het is natuurlijk wel zo dat het een soort manifest is waarop de excessen toen hij aan de macht kwam zijn gebaseerd ...
Oud 11 oktober 2011, 13:10   #70
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Graag één van de eerste uitgaven met mooie stijve kaft? Mijn vader had een exemplaar meegepikt na zijn 5 jaren krijgsgevangenschap. Ik vraag me af wat we er mee moeten doen. Verbranden? Verkopen als rariteit? Zou het ooit iets waard zijn als antikiteit?
Een 'Mein Kampf' gaat zo'n 75 tot 250 euro, afhankelijk van de staat, uitgave, lay-out (en vertaling).

Misschien zijn er ook duurdere, dat weet ik zo nog niet. Anders plaats je hem eens op 2dehand ofzo he.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 15:51   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Een 'Mein Kampf' gaat zo'n 75 tot 250 euro, afhankelijk van de staat, uitgave, lay-out (en vertaling).

Misschien zijn er ook duurdere, dat weet ik zo nog niet. Anders plaats je hem eens op 2dehand ofzo he.
Er zijn zeker liefhebbers voor te vinden, ik doe de mijne zeker niet weg, erfstuk ... Net zoals mijn collectie ingebonden signaals...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be