![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, "wij" vinden het kapitalistische systeem (de winsten voor de grote bedrijven) belangrijker dan onze gezondheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een logisch standpunt geproken Daarnet wou je de gezondheid verbeteren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Met een drugsverbod zijn er in principe geen risico's voor de gebruiker, omdat er dan geen gebruikers zijn. Maar ja, als je een buurland hebt waar "softdrugs" legaal zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() angst sjok, dat is het enige dat men wil oproepen; dat is ook het enige gevolg dat zo'n artikel heeft; weer wat meer angst in onze maatschappij.
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() A. heeft hier overvloedig mee lopen zwaaien, met dat verdacht onderzoek.
Hier= in een ander van haar 20 drugsdubbeldraden. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2011 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() elke mens neemt drugs. Uw blindheid is een gevaar voor onze maatschappij.
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En niet verslavend... als men de postings van bepaalde forummers leest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schakel terug op de studie, als je ze kunt vinden. Voor mij is die materie waardeloos en afgehandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Spreek voor jezelf. Ik heb nog nooit de klassieke drugs genomen, heb enkel rook van anderen moeten inademen tegen mijn wil, en alcohol heeft zich tot nu toe beperkt tot enkele glazen wijn een heel tijdje geleden en wat toevoegingen in desserts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verbod heeft wel risico's voor de consument, want de kwaliteit wordt niet gecontroleerd en bewaakt. Het verbod heeft ook het nadeel dat de productie en handel in handen van de maffia is. Het verbod sponsort de maffia. Het verbod heeft ook als nadeel dat er helemaal geen controle is aan wie drugs verkocht wordt. De zwarte markt weigert geen consumenten. Ook niet als die (piep)jong zijn. Ook niet als blijkt dat de klant probleemgebruik lijkt te ontwikkelen. Het verbod heeft ook het nadeel dat het zeer duur is voor de overheid. Reken de kosten voor opsporen, vervolgen en bestraffen. Wat zijn nu de voordelen van dit verbod? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moeten we diefstal ook gaan legaliseren als dieven het in't geniep doen? Moeten we valsmunterij ook gaan legaliseren als valsmunters een drukkerijtje in hun kelder hebben? Moeten we kindermisbruik ook gaan legaliseren als bepaalde pedofielen zich niet kunnen bedwingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het heeft slechts één nadeel: het werkt nog niet goed genoeg. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont aan dat iets moeten legaliseren omdat de wet toch overtreden wordt, belachelijk is. Dat is geen goed argument. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg nergens dat drugsgebruik gelijk is aan die andere zaken. Het zijn echter allemaal misdaden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() uw meerderheid misschien; de mijne is voor verantwoordelijkheid en kwaliteit des levens.