Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2012, 21:22   #61
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een half uur stilstand bij een gemiddelde klant van ons kan ettelijke honderdduizenden euro's kosten. Er zijn een bepaald type arbeider die nogal graag stilstand veroorzaken en via ctrl+alt+del is dat relatief eenvoudig als die toetsencombinatie niet speciaal uitgeschakeld is. Helaas zit die combinatie nogal hard ingebakken in windows en kost het aardig wat moeite om die softwarematig uit te schakelen (exact waarom wij toetsenborden zonder delete knop verkopen).
Nu niet voor het één of ander, maar zo moelijk is dat nu ook niet te vinden eh.

1 google-search volstond hier om het te vinden (toegegeven, het was niet de eerste link, 't was de derde ).

Ctrl-shift-esc werkt trouwens nog steeds ald je enkel ctrl-alt-del afblokt. Je wil gewoon je taskmanager afschermen (samen met je run-box lijkt me)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:29   #62
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een half uur stilstand bij een gemiddelde klant van ons kan ettelijke honderdduizenden euro's kosten. Er zijn een bepaald type arbeider die nogal graag stilstand veroorzaken en via ctrl+alt+del is dat relatief eenvoudig als die toetsencombinatie niet speciaal uitgeschakeld is.
Keylogger en gooi die arbeider(s) dan gewoon buiten.
Maar waarom heeft zulk een arbeider dan toegang tot een kritieke computer? Zeker als dergelijk bedrag een risico vormt.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:40   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik verklaar deshalve mijn relatief hoge loon.
IT-jobs worden nog altijd vet betaald door de schaarste.
Also spreekt iemand waarvan ik destijds steeds de job heb willen doen.
Competenties worden nu eenmaal betaald. Terecht. Ik zou toch nooit tegenover iemand beweren dat ik goed wordt betaald. Vergelijken gaat gewoonweg niet op.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 maart 2012 om 22:41.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 08:04   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Also spreekt iemand waarvan ik destijds steeds de job heb willen doen.
Competenties worden nu eenmaal betaald. Terecht.
In dit geval zijn het behalve de competenties, de schaarste die de prijs doet opdrijven.

Citaat:
Ik zou toch nooit tegenover iemand beweren dat ik goed wordt betaald. Vergelijken gaat gewoonweg niet op.
Waarom zou vergelijken niet opgaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 08:11   #65
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nu niet voor het één of ander, maar zo moelijk is dat nu ook niet te vinden eh.

1 google-search volstond hier om het te vinden (toegegeven, het was niet de eerste link, 't was de derde ).

Ctrl-shift-esc werkt trouwens nog steeds ald je enkel ctrl-alt-del afblokt. Je wil gewoon je taskmanager afschermen (samen met je run-box lijkt me)
En hebt ge m getest Niet al die links functioneren even goed, is afhankelijk van je windows versie. Daarin zit m net heel de nest. En als je goed gelezen hebt zijn veel van die threads klungelige oplossingen die serieus out of the box zijn.

ctrl-shift-esc is trouwens eenvoudig af te schermen maarja die zit nog altijd verborgen achter ctrl alt del...
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 08:15   #66
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Keylogger en gooi die arbeider(s) dan gewoon buiten.
Maar waarom heeft zulk een arbeider dan toegang tot een kritieke computer? Zeker als dergelijk bedrag een risico vormt.
Het zal u misschien verbazen, maar anno 2012 draaien heel wat machinesturingen onder windows. Wij hebben de snelste sturingen op de markt wat enkel mogelijk is via windows. Helaas brengt dat problemen met zich mee zoals ctrl-alt-del maar ieder voordeel hep zijn nadeel. Als gij op microsecondeniveau wilt sturen, dan hebt ge onze software nodig en die draait enkel onder windows. Daar kunnen zowel gij als ik niet onder uit.
Oud 23 maart 2012, 09:04   #67
kameleon
Minister

Standaard

In windows kan je processen laten draaien die nooit of te nooit zomaar afgesloten kunnen worden omdat ze van levensbelang zijn voor het draaien van het besturingssysteem. Dit is ook simpel op te lossen, door op de computer verschillende accounts aan te maken, waarbij enkel de admin het beheer over de cruciale processen in handen krijgt.

Dan mag arbeider x zoveel drukken op ctrl-alt-delete als hij wilt, hij zal nooit een proces kunnen sluiten. Nu kan arbeider X nog steeds via de command run servicesbeheer of taskmanager opstarten. Of hij kan ctrl-alt-delete terug inschakelen als hij de moeite doet om op google te kijken.
Oud 23 maart 2012, 09:14   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal u misschien verbazen, maar anno 2012 draaien heel wat machinesturingen onder windows. Wij hebben de snelste sturingen op de markt wat enkel mogelijk is via windows. Helaas brengt dat problemen met zich mee zoals ctrl-alt-del maar ieder voordeel hep zijn nadeel. Als gij op microsecondeniveau wilt sturen, dan hebt ge onze software nodig en die draait enkel onder windows. Daar kunnen zowel gij als ik niet onder uit.
Mij verbaast het, dat heel wat machinesturingen onder windows draaien.

In de chirurgie draaien de computers niet onder windows, die moeten immers betrouwbaar zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 09:38   #69
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij verbaast het, dat heel wat machinesturingen onder windows draaien.

In de chirurgie draaien de computers niet onder windows, die moeten immers betrouwbaar zijn.

Uw verbazing is ongegrond aangezien we over industriële versies van windows spreken zoals WES. Onze pcs zijn 100% betrouwbaar in tegenstelling tot de laptop waarop ik dit bericht type.Het is belangrijk om industriële toepassingen niet vanuit het standpunt van een consument te bekijken. Voor de leek is windows onbetrouwbaar, maar voor mensen met kennis ter zake is dat plaatje net iets anders.

De CF kaarten die wij verkopen zijn ook 10000 keer meer betrouwbaar dan de CF kaart die u in uw fototoestel heeft, en onze core 2 duo CPU kan zonder actieve koeling in een sauna functioneren. Bepaalde types garanderen wij dat u ze vanop 1 meter kan laten vallen, terwijl andere onder water functioneren. Dergelijke dingen raad ik niet aan met uw eigen laptop.

Op dezelfde wijze is onze windows versie niet te vergelijken met uw consumenten-windows. Bepaalde windows-versies worden gebruikt in de chirurgie, daar kan u van op aan.

Laatst gewijzigd door Effect : 23 maart 2012 om 09:39.
Oud 23 maart 2012, 11:31   #70
kameleon
Minister

Standaard

WES ? Windows embedded system ?

Dat zijn Windows versies speciaal afgestemd op de hardware. Zulke omgevingen zijn altijd stabieler.
Oud 23 maart 2012, 11:37   #71
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En hebt ge m getest Niet al die links functioneren even goed, is afhankelijk van je windows versie. Daarin zit m net heel de nest. En als je goed gelezen hebt zijn veel van die threads klungelige oplossingen die serieus out of the box zijn.

ctrl-shift-esc is trouwens eenvoudig af te schermen maarja die zit nog altijd verborgen achter ctrl alt del...
Yes, tested and worked
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 20:17   #72
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan hebt ge onze software nodig en die draait enkel onder windows
Dat is een verkoopspraatje. Virtualisatie kan alles onder alles laten draaien. Als je de juiste programmeurs aantrekt tenminste. Voor zulke unieke software zoveel geld riskeren omdat er bespaard moet worden op development en dan derderangsarbeiders toegang geven ... tsja ... eigenlijk zou de baas moeten buitenvliegen.

Citaat:
Ik verklaar deshalve mijn relatief hoge loon.
IT-jobs worden nog altijd vet betaald door de schaarste.
Die schaarste zal niet lang meer bestaan.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 23 maart 2012 om 20:20.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be