Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet senator Fatiha Saïdi aftreden?
Ja, aftreden 60 95,24%
Nee, aanblijven 3 4,76%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 14:11   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik heb er de draad op nagekeken. Ik wist ook dat ze van Algerijnse afkomst was, en niet van Marokkaanse, in tegenstelling tot anderen.

Het is gewoon zwaar van de pot gerukt dit te zien als een daad van racisme en discriminatie, en beweren dat ze denkt dat haar geloof en volk superieur is aan het onze.
't Is totaal van de pot gerukt als 'n senator haar macht misbruikt om 't werk van agenten die hun opgedragen taak uitvoeren, te gaan obstrueren.

...en al zeker niet als achteraf bleek dat de repatriëring tòch niet zou doorgaan, was 'n maat voor niets.

Wel vraag ik me af op welke manier er dan 'n eind gemaakt zou worden aan die repatriëring, nadat 't vliegtuig opgestegen was?

Laatst gewijzigd door SDX : 27 maart 2012 om 14:13.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:11   #62
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, inderdaad. Maar is dat een teken van het overnemen van de macht in België, enz?
Je weet ook dat titel vaal overdrijven om alzo de aandacht te trekken. De hele pers staat er vol van. Dat is hier ook gebeurt en op zich is daar niets mis mee: het is de eigenlijke discussie die waarde heeft!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:11   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Lees de draad er eens op na Marxmannetje, wat de taak is van 'n senator.

'n Tussenkomst in 'n vliegtuig bij 'n repatriëring hoort daar niet bij.
Mevrouw stelt zich hoger dan onze wet, minacht de wet, bijgevolg minacht ze 't Belgische volk.

Lees dan ook de definitie van racisme.

Dat is inderdaad mijn conclusie filo, of kan racisme enkel maar uit 1 hoek komen?

Mevrouw heeft duidelijk ook geen kaas gegeten van wat 'n democratie eigenlijk inhoudt, maar dat verbaast me niet in 't minst.

Aftreden? Nee, met pek en veren overladen en eruit schoppen tot ze geleerd heeft wat democratie inhoudt.
Ze vervulde gewoon een deel van haar functie als (deel van) de Wetgevende Macht: toezicht op uitvoerende Macht.

Je reactie bewjst dat Mevrouw SDX duidelijk ook geen kaas gegeten heeft van wat 'n democratie eigenlijk inhoudt, maar dat verbaast me niet in 't minst.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:13   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je weet ook dat titel vaal overdrijven om alzo de aandacht te trekken. De hele pers staat er vol van. Dat is hier ook gebeurt en op zich is daar niets mis mee: het is de eigenlijke discussie die waarde heeft!
Het potje xenofoob schelden hier heeft waarde voor jou? D�*t weten we dan ook weeral.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:14   #65
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ze vervulde gewoon een deel van haar functie als (deel van) de Wetgevende Macht: toezicht op uitvoerende Macht.

Je reactie bewjst dat Mevrouw SDX duidelijk ook geen kaas gegeten heeft van wat 'n democratie eigenlijk inhoudt, maar dat verbaast me niet in 't minst.
Haar 'toezicht' dient zich te beperken tot de plaatsen waar dat toezicht op de uitvoerende macht nodig is.

Bij mijn weten is dat nog steeds niet in vliegtuigen.
Oud 27 maart 2012, 14:15   #66
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zul je mij niet zien schrijven. Ik wil alleen dat iedereen wetten en decreten respecteert die door de eigen wetgevende instantie zijn gestemd.
Inderdaad. Jij bent van de weinigen hier, en als ik me niet vergis ben jij dat ook, rechts denkende mensen die ik zeer goed kan verdragen.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:15   #67
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het potje xenofoob schelden hier heeft waarde voor jou? D�*t weten we dan ook weeral.
Man, jij maakt van een hoop stront zelfs xenofobie. Het woord 'xenofoob' uit jouw mond is een cliché geworden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:32   #68
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet het verschil eens leren tussen recht op toezicht en "tussenkomen in". Lees het artikel in DS: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120326_022

Waar haal je vandaan dat de Wetgevende Macht enkel toezicht zou mogen uitoefenen op "geijkte plaatsen"? Bron aub.
Men kan haar tussenkomst interpreteren als een recht op toezicht maar ze had duidelijk andere bedoelingen. Ze vroeg aan die agenten in het arabisch of ze een officieel uitwijzing bevel hadden en of alle wettelijke procedures waren toegepast. Als ze werkelijk geinteresseerd was in een respons dan had ze dat in het Frans gevraagd. Maar ze weet beter als wie ook dat men niemand kan repatriëren zonder officieel uitwijzing bevel. Ze had duidelijk andere intenties met haar vraag. Allicht om de sfeer wat op te jutten een houding die een senator niet past.
Oud 27 maart 2012, 14:34   #69
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermoed je een Groot Complot?
Nog even en we vernemen via de regimepers dat Senator Saïdi levens gered heeft door haar koelbloedige optreden tegen twee racistische agenten die een asielzoeker aan het folteren waren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:39   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mevrouw de senatrice overtrad zelfs de regels van de privacy: heeft zij het recht om inzage te eisen in die man zijn dossier ?
Waar haalt ze het vandaan om die flikken aan te zetten tot het schenden van hun broeksgeheim ?

Maar Di Rupo vindt dat allemaal niet zo erg.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:41   #71
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Kritiek op een politicus van allochtone origine = racisme.
Duh.
Kritiek geven op een politicus of diens handelingen is één zaak.
Eisen om een complete aftreding vanwege één of ander banaal voorval is totaal iets anders. Jij weet dat, en ik weet dat.

Sommigen trappen er misschien in dat je door dramatische terminologie te gebruiken van een mug een olifant hebt gemaakt, maar anderen kunnen het voorval iets objectiever plaatsen.
"Losgeslagen senator", oh please, ze heeft als bemiddelaar willen optreden en heeft wellicht nog het meeste haar kalmte bewaard in de situatie.

Voor de rest ben jij weldegelijk een racist, Mitgard. Iedereen heeft je al tekeer zien gaan over bokito's in die r&b draden. Vreemd genoeg heb ik jou nooit horen lachen met het albino-uiterlijk van een blonde persoon ofzo.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 14:44   #72
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Er zijn voor een moslim 2 soorten mensen: moslims en niet-moslims.

Maar goed, naïevelingen leren dat liever the hard way.
Ik behandel iedereen op dezelfde manier waarop ze mij hebben behandeld of behandelen.

Veel mensen op dit forum denken nu eenmaal in een "wij en zij"-terminologie. Jouw posts lopen er zelf gewoon van over. En ik heb dat hier ook al aan den lijve mogen ondervinden (bij het oordeel van bepaalde mensen)

Laatst gewijzigd door Mam : 27 maart 2012 om 14:45.
Oud 27 maart 2012, 14:45   #73
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar haalt ze het vandaan om die flikken aan te zetten tot het schenden van hun broeksgeheim ?

Maar Di Rupo vindt dat allemaal niet zo erg.
Bij Di Rupo is dat een normale procedure.
Oud 27 maart 2012, 14:46   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze komt uit Oran, Algerije.

Ze is geboren in Oran, Algerije, uit een Marokkaanse familie die ze regelmatig gaat bezoeken ... in Marokko.
Oud 27 maart 2012, 14:51   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeetje, hoe gaan we ons dierbaar Europa verdedigen met zo'n pro-vreemdelingen spinning...
Oud 27 maart 2012, 14:56   #76
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Kritiek geven op een politicus of diens handelingen is één zaak.
Eisen om een complete aftreding vanwege één of ander banaal voorval is totaal iets anders. Jij weet dat, en ik weet dat.

Sommigen trappen er misschien in dat je door dramatische terminologie te gebruiken van een mug een olifant hebt gemaakt, maar anderen kunnen het voorval iets objectiever plaatsen.
"Losgeslagen senator", oh please, ze heeft als bemiddelaar willen optreden en heeft wellicht nog het meeste haar kalmte bewaard in de situatie.

Voor de rest ben jij weldegelijk een racist, Mitgard. Iedereen heeft je al tekeer zien gaan over bokito's in die r&b draden. Vreemd genoeg heb ik jou nooit horen lachen met het albino-uiterlijk van een blonde persoon ofzo.
Dat bepaalde figuren hier racisten zijn spreek ik niet tegen.

Maar uw overknuffelende houding om de senator in kwestie te verdedigen en beschermen is er aan de andere kant over...

Ik had alleszins precies hetzelfde geschreven mocht het gaan om een autochtone senator die zich onnozel gedraagt en misbruik maakt van zijn/haar positie. Want hier gaat het eigenlijk over.

Ik denk bovendien dat er genoeg berichten staan waarbij autochtone politici hard worden aangepakt voor allerhande zaken die niet deugen.

Het is niet perse alleen tegenover allochtone politici en/of bij verhalen van misbruik waarbij een illegale vreemdeling wordt geholpen om toch maar hier te blijven luilekkeren.

Mevrouw Fatiha Saïdi, PS senator, heeft misbruik gemaakt van haar positie als senator. Ze had gewoon op haar plaats moeten blijven zitten en de agenten hun job laten doen. Daarom is ze niet geschikt om senator te blijven, maar moet ze eerder aftreden of geschorst worden. Klaar.

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 maart 2012 om 14:59.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 15:00   #77
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Als dat werkelijk zo was dan had ze die agenten in het frans te woord gestaan. Wat U als bemiddelen noemt wordt door een normaal mens geinterpreteerd als de boel opjutten en wat dan ook gebeurt is. Bravo
Oud 27 maart 2012, 15:00   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Als mevrouw enkel maar haar functie als (deel van de) wetgevende macht uitvoerde, had ze er op moeten toezien, dat de uitzettingsprocedure vlekkeloos verliep, daar op dat moment de repatriëring gaande was, er geen stopzetting van die repatriëring hangende was, achteraf is dat gemakshalve aangepast

Toezicht houden op de uitvoerende macht in haar functie als wetgevende macht is toezien dat de uitvoerende macht wel degelijk uitvoert wat de wetgevende macht bekrachtigd heeft...en niet andersom, 't werk van die agenten obstrueren, daar er op d�*t moment géén stopzetting voorzien was, nogmaals; dat is �*chteraf pas verklaard nadat ze 't werk van de agenten obstrueerde!
Oud 27 maart 2012, 15:04   #79
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat bepaalde figuren hier racisten zijn spreek ik niet tegen.

Maar uw overknuffelende houding om de senator in kwestie te verdedigen en beschermen is er aan de andere kant over...

Ik had alleszins precies hetzelfde geschreven mocht het gaan om een autochtone senator die zich onnozel gedraagt en misbruik maakt van zijn/haar positie. Want hier gaat het eigenlijk over.

Ik denk bovendien dat er genoeg berichten staan waarbij autochtone politici hard worden aangepakt voor allerhande zaken die niet deugen.

Het is niet perse alleen tegenover allochtone politici en/of bij verhalen van misbruik waarbij een illegale vreemdeling wordt geholpen om toch maar hier te blijven luilekkeren.

Mevrouw Fatiha Saïdi, PS senator, heeft misbruik gemaakt van haar positie als senator. Ze had gewoon op haar plaats moeten blijven zitten en de agenten hun job laten doen. Daarom is ze niet geschikt om senator te blijven, maar moet ze eerder aftreden of geschorst worden. Klaar.
Antoon, uw posts bulken over van vreemdelingen- en moslimhaat, sorry to say hé.

U gaat me nu niet wijsmaken dat u hier een objectief oordeel probeert te vellen.

Misschien ben ik niet helemaal objectief, maar u ook al zeer zeker niet. In mijn ogen is mevr Saidi oprecht verschoten van het tumult op het vliegtuig ('t is niet alsof ze elke dag repatriëringen ziet) en heeft daarom besloten om tot actie over te gaan. Het was helemaal niet haar bedoeling om met haar actie de illegaal toch te laten blijven in België; ze is niet eens bevoegd om daarover te oordelen.

Laatst gewijzigd door Mam : 27 maart 2012 om 15:05.
Oud 27 maart 2012, 15:07   #80
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

dat mens dient niet enkel af te treden, en mag ook strafrechterlijk vervolgd worden. Zo van die cowboys die denken dat ze boven de wet staan omdat ze senator zijn hebben we al meer dan genoeg, elke kans wij krijgen om hun wetteloosheid af te straffen dienen we te gebruiken!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be