Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2012, 12:22   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Administratieve medewerker
Functieomschrijving

Taken:
U oefent verschillende administratieve taken uit zoals het schrijven van brieven, het opvolgen van onze overheidsopdrachten etc.
U ondersteunt onze Management Assistant bij de binnenlandse/buitenlandse missieaanvragen (boeken hotel, vluchten etc.) U zal de back up zijn van onze telefonische receptie en van het onthaal van onze klant
Profiel

We zijn op zoek naar iemand met volgende profiel :
U hebt een Bachelor/Graduaatdiploma richting secretariaat/directieassistent
U hebt minimum 5 jaar ervaring in dit domein
U beschikt over een zeer goede kennis van de volgende softwarepakketten: Word, Excel, Power Point etc., meer bepaald Office 2010/Windows 7
U beschikt over een basis van het boekhouden
U praat perfect Nederlands en praat daarnaast correct Frans en Engels. Deze talenkennis kan u op een professionele manier aanwenden voor het schrijven van brieven en het maken van vertalingen
U werkt nauwkeurig
U bent een dynamische, autonome en proactieve persoon
Zo veleisend is die vacature toch niet? Een bacchelor heeft iedereen tegenwoordig, Frans en Engels krijgt iedereen die het middelbaar heeft afgewerkt, en qua software vragen ze het echte minimum. Die paar jaar ervaring, voor iemand die geen jaren op de dop is blijven ronddolen moet dat geen probleem zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 12:24   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en dan zoek ik nog met één oog dicht...

Er is meer dan werk genoeg, ook voor mensen zonder hoger diploma
Jamaar jamaar, dan zouden kameleon en co misschien wel eens echt moeten gaan solliciteren en echt gaan werken. Dat horrorscenario mijden ze liever door hier wat random vacatures te quoten.
Oud 23 juni 2012, 12:26   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Elke post die Groentje-18 hier de laatste tijd post gaat over profiteurs. Vooral immigranten krijgen de volle laag over zich heen, nu zijn het ook al de laaggeschoolden.

De VDAB-database werkt ten eerste al langs geen kanten. Je hebt gezocht op jobs zonder diploma, maar heb je ze ook eens aangeklikt ? De hoogopgeleide recruiter van het bedrijf is in meer dan de helft van de gevallen te lui om het formulier via de VDAB-site op een correcte manier in te vullen. De hoogopgeleide sukkelaar die de VDAB-site in elkaar gestoken heeft, importeert vacatures van andere websites en that's it. Als die vacature dan 5x in de database zit, is dat maar zo. Er gebeurt geen enkele kwaliteitscontrole.
Zal ik u gewoon de bedrijven noemen, of liegen die volgens u ook?

Begin al eens met te zoeken op poetspersoneel: ruiten wassen, poetsen, kantoren of thuis, verzorgen, ... honderden zoeken ze er. Daar kom ik lang niet mee toe denk ik.

Maar je zoekt dus een bureaujob voor secundair onderwijs, juist?
De kassa is niet goed genoeg bv.
Geen probleem hoor, er zijn genoeg bureaujobs voor niveau middelbaar onderwijs hoor. Talenkennis (minimum Nederlands kunnen lezen, schrijven, begrijpen en spreken!!!) is meestal wel een vereiste.
Maar Engels is vaak ook goed.

Welke regio?
Niet te vies om trein of bus te nemen zoals zo vele master na masters, zeker als je je volledige kosten hiervoor vergoed krijgt?

Je mag van mij de sector nog kiezen ook: overheid?
Of toch liever privé-sector?
Brussel? Of de periferie?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 12:30   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Welke regio?
Niet te vies om trein of bus te nemen zoals zo vele master na masters, zeker als je je volledige kosten hiervoor vergoed krijgt?
Naar mijn ervaring zijn het meestal arbeiders en ongediplomeerde werkzoekers die niet onder de kerktoren uit willen komen voor een job. De meeste masters die ik ken werken in Brussel en staan dagelijks uren in de file ofwel pendelen ze urenlang. Voor ik naar Leuven verhuisde lag mijn job trouwens op 127 km van de deur.
Oud 23 juni 2012, 12:32   #65
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Een ander probleem is dat men niet meer onderaan wilt beginnen en zich zo opwerken. Men wilt direct een schhon jobke. Helaas werkt de wereld zo niet.
Oud 23 juni 2012, 12:33   #66
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Zonder diploma zijn er genoeg jobs waarbij men 1500 euro netto en meer kan verdienen.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 23 juni 2012 om 12:33.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 12:34   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Zonder diploma zijn er genoeg jobs waarbij men 1500 euro netto en meer kan verdienen.
Mits dat iemand wilt werken. Daar knelt het schoentje.
Oud 23 juni 2012, 12:37   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Naar mijn ervaring zijn het meestal arbeiders en ongediplomeerde werkzoekers die niet onder de kerktoren uit willen komen voor een job. De meeste masters die ik ken werken in Brussel en staan dagelijks uren in de file ofwel pendelen ze urenlang. Voor ik naar Leuven verhuisde lag mijn job trouwens op 127 km van de deur.
Ik ben zelf recent begonnen samen met veel andere interimmers ... allemaal master na masters en één bachelor die een job uitvoeren, waarvoor een middelbaar onderwijs diploma volstaat.

We werken zeven uur per dag, staan inderdaad vroeg op. Sommige komen van meer dan 60km ver en zijn dus iedere dag anderhalf uur en langer onderweg (als het nog meezit met het openbaar vervoer)... Ik moet je niet vertellen dat de verloning karig is (vergoeding is op bach-niveau) en ver ondermaats aan wat deze mensen normaal gezien zouden moeten krijgen. Maar hun diploma is moeilijk inzetbaar.
Ze hebben thans al vele sollicitaties achter de rug...

In Brussel gebeurt het ook. En mijn meeste vrienden werken ook ... Allé eigenlijk is er niemand die ik ken van al mijn collega masters die meer dan zes maanden werkloos is geweest!!! En sommigen daarvan zijn zelfs in de meest rare richtingen afgestudeerd. Allen hebben ze gewerkt, al was het soms ver onder hun niveau en ver van hun deur ... !!

Ze zoeken overigens vaste middelbaar ondewijzers hoor, waar ik nu werk. Ze hebben nl ook wel door dat ze de manama's niet gaan houden (en dat ze die overigens meer moeten betalen, nl op bach niveau) ... maar die vinden, is nog een ander paar mouwen!

Vind jij het overigens niet straf dat er één miljoen (1 000 000 000) mensen in Brussel wonen maar dat pendelaars van beemd en de ver moeten komen om al die administratieve, vaak lagere, jobs in te vullen ????
Oud 23 juni 2012, 12:39   #69
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg jobs met diploma waarbij men €100.000 netto kan verdienen.
Oud 23 juni 2012, 12:40   #70
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En?
Oud 23 juni 2012, 12:40   #71
Groentje-18

Standaard

Ahja, de enige die conform de job geschoold was die ik nu uitvoer, heeft dus al zijn schup afgekuist. De job was namelijk niet goed genoeg en onderbetaald voor meneer ...

Oh als ik dat nog twee weken zou moeten doen ... Het gaat om een drie maanden contract ... en de collega's hebben een manama en worden ook gewoon volgens dezelfde barema's betaald... Ahum ahum ...
Oud 23 juni 2012, 12:41   #72
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Die mag je me dan toch eens doorspelen hoor!!!!

Je bent gewoon verzuurd en bitter omdat je geen diploma hebt en in je verbeelding geen werk vindt wat aan je vereisten voldoet.
Ga werken, dan kan je iets doen aan je zelf- en wereldbeeld en kan je opklimmen. Als je de capaciteiten hebt die je pretendeert te hebben, kan dat geen probleem zijn. Maar wel even een reality check: een gediplomeerde starter verdient niet meer dan 1500 euro per maand. Ongediplomeerd zal het dus nog wat minder zijn. Maar zoals je weet klimt het na verloop van tijd ...

Nu hoop ik wel dat je niet alles zo dusdanig vergalt hebt dat het heel moeilijk voor je is om werk te zoeken. Maar daarvoor moet je toch al heel lelijk doen tegenwoordig heb ik de indruk, zeker als je laaggeschoold bent. Daar de meerderheid uit werkweigeraars bestaat.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:44.
Oud 23 juni 2012, 12:41   #73
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Gewoon voor de staat werken
Oud 23 juni 2012, 12:42   #74
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Oh als ik dat nog twee weken zou moeten doen ... Het gaat om een drie maanden contract ... en de collega's hebben een manama en worden ook gewoon volgens dezelfde barema's betaald... Ahum ahum ...
Is toch normaal. Voor €100 koop ik mij ook een goede encyclopedie en voor €25 heb ik één maand toegang tot wikipedia.
Oud 23 juni 2012, 12:45   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Is toch normaal. Voor €100 koop ik mij ook een goede encyclopedie en voor €25 heb ik één maand toegang tot wikipedia.
?????????

Relevantie?

Voor de hoogst mogelijk geschoolden is dat anders of wat?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:45.
Oud 23 juni 2012, 12:47   #76
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Gene zwans, maar een jaar of 2 geleden ben ik dus dat tegen gekomen:
een masters diploma van iets,
ten minste vijf jaar ervaring
niet ouder zijn dan 25 (om zo in aanmerking te komen voor een of andere regeling die het goedkoper maakt voor de werkgever).

Aangenomen dat de ideale kandidaat op 18 jaar naar de unief gaat en dat masters diploma na vier jaar haalt, is die al 22 jaar.
En hoeveel studeren er jaarlijks af per richting? Zeker als het een grote richting is?

Perfecte en logische vereisten dus.
Oud 23 juni 2012, 12:50   #77
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je zou zo nu en dan eens een vakantie moeten plannen in Indië, China, Bangladesh en omstreken.
Daar kunnen de laagst betaalden en laagst geschoolden als eerste aan de bak.
Je moet er zelfs niet naartoe, als je geregeld eens wat zenders afzoekt vind je wel documentaires hoe het daar in werkelijkheid aan toegaat.
Begin maar te concurreren tegen zulke omstandigheden.
En België, Europa en zelfs Amerika laten zich afslachten door hun kapitalisten en hun marionetten zonder enige weerstand te bieden onder het mom van vrije markt.
Ga zo door, dan ben je binnen 2 decennia het volgende ontwikkelingsgebied.
Het bedrijf waar ik heden voor werk heeft ook heel wat outgesourced naar Indië hoor.
Daarom wordt het de hoogste tijd dat de lagergeschoolden onder ons eindelijk eens vanonder hun schulp durven uitkomen. Binnen enkele decennia MOETEN we deze mensen gedwongen onderhouden omdat er gewoonweg geen keuze meer is.
En daarbij zijn dan nog de meeste nieuwkomers laaggeschoold en Nederlandsonkundig ... Je moet je afvragen waar je deze mensen in godsnaam kan plaatsen??
Die mensen moéten we dus gewoon onderhouden, die kunnen gewoon geen werk uitvoeren of hoe ga je zelfs een ramenlapper nog maar uitleggen hoe het moet als hij swahili spreekt?
Oud 23 juni 2012, 12:58   #78
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

In de bouw heb je geen diploma nodig en in de bewakingssector ook niet. Beide bieden een goed loon en gratis Geen diploma hebben is geen reden om geen werk of een laag loon te hebben.
Oud 23 juni 2012, 13:22   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahja, de enige die conform de job geschoold was die ik nu uitvoer, heeft dus al zijn schup afgekuist. De job was namelijk niet goed genoeg en onderbetaald voor meneer ...

Laat me raden, allemaal hooggeschoold in de humane wetenschappen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2012, 17:33   #80
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de bouw heb je geen diploma nodig en in de bewakingssector ook niet. Beide bieden een goed loon en gratis Geen diploma hebben is geen reden om geen werk of een laag loon te hebben.
De laaggeschoolde jobs in de bouw geeft men aan oostblokkers omdat die het goedkoopst zijn
een ongeschoolde belg pakt men niet aan als die volledig in het wit wil werken

theoretisch klinkt da allemaal heel schoon maar als men de vdab een keer fatsoenlijk opkuist blijft er max de helft over.
fakevacatures, bedrijven die niet geïnteresseerd zijn in de massa subsidies voor oudjes, laaggeschoolden, ...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be