![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén Amerikaans kind consumeert 80 keer meer dan een Congolees kind (voedsel, energie, etc...). Eén miljoen Amerikaanse kinderen minder (slechts 0.3% van de Amerikaanse bevolking) zou toelaten 10 miljoen Congolese kinderen een welvaartssprong van 8 keer het huidige niveau te laten maken. De zaak is dus niet zo moeilijk. Je moet wel minder kinderen (en/of oudjes, en/of al wat daar tussenin ligt) proberen te maken op de juiste plaatsen. Namelijk in de VS, Australië, West-Europa en Japan.
Laatst gewijzigd door C2C : 19 augustus 2012 om 17:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas willen de meeste Congolese kinderen ook hun 2 playstations, Xbox, motorcrossmoto en veel te veel eten. Zie maar naar Kabila's kroost.
Het feit dat de meeste Congolese kinderen het nu niet krijgen is een heel ander verhaal. En dat gaat U niet oplossen door iedereen naar een Zimbabwaans niveau te trekken. Eneuh, ik ben er eerlijk in. Mij kan het vrij weinig schelen dat U wil inleveren, ik verbied U dat niet, maar ik wens niet in te leveren, en zou eerder nog meer willen. Volgende aankoop, een plasmabrander.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, gewoon een voorbeeld waarom ik staalplaat naar mijn wil kan verwerken, terwijl een Congolees problemen heeft een balsahouten boom om te hakken.
En dat is wat C2C mij wil afnemen.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, omdat ik gereedschap en energie heb/wil om dat te gebruiken ben ik associaal. Dat mag U mij eens uitleggen
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent van de mentaliteit: Zolang ik het maar goed heb, mag van mij iedereen op de meest verschikkelijke manier lijden. Jij hebt hier op het forum, al vaak genoeg lopen opscheppen dat jij weinig empathie hebt enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Kan maar consumeren wat ik kan betalen door mijn arbeid.
En op zijn minst koop ik gereedschap en boeken, je kan minder nuttige dingen met fondsen doen nietwaar. Een reisje naar een of ander 5 sterren all in hotel aan een of andere kust bijvooorbeeld. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 augustus 2012 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ahja, maar moreel gezien boeit het je allemaal helemaal niets. 3: Stop er dan stoer mee te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Meer consumeren dan de planeet op duurzame wijze kan opbrengen.
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helaas, de gemiddelde Chinees en Indiër droomt van het tegenovergestelde, en in de westerse wereld zal je ook weinig aanhang vinden. Iedereen wil alles, en onmiddellijk, op onbeperkte wijze. Resultaat is dat binnenkort niemand niks meer zal hebben. Zélfs de parasiterende " elite " niet, ook al zullen zij de laatsten zijn om af te zien.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zie, ik feliciteer mijzelf toch eigenlijk.
Moest ik in Maddox' schoenen staan, dan zou ik mijn plasmabrander kopen, en eens naar Congo trekken om daar een organisatietje op te richten zodat ook de Congolezen plasmabranden kunnen leren. En je kan dan boten snijden en lassen enzo. Everybody happy. En je doet dan iets goeds voor andere mensen, in plaats van zo eenzaam in een garage te liggen masturberen met een plasmabrander. Maar Maddox mag z'n geliefde brander hebben. Ik wil dat zeker niet afpakken. Maar als Maddox een vetzak is die 3 wagens heeft en veel te veel water en energie verspilt, dan mag er een wet komen die Maddox op z'n plaats zet. Want de commons, daar komt ge niet aan. Die zijn van iedereen. Als Maddox die wil vernietigen, dan moet dat illegaal zijn. Maddox mag gerust 1 wagen hebben en wat vervuilen. Maar gewoon niet teveel. Moest hij matigen, dan zou hij ook (volgens de wetenschap althans) gelukkiger en gezonder zijn. Een beetje herverdelen betekent vooruitgang voor iedereen. Eigenlijk is het een nogal simpel verhaal. Alleszins: Maddox, vertrek met uw plasmabrander, en ge zult de beste tijd van uw leven hebben. Les kinoïs vous attendent.
Laatst gewijzigd door C2C : 21 augustus 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Interessante draad, mijn antwoord vind je hier:
http://forum.politics.be/showthread....90#post6297090 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het kapitalisme zal spoedig leiden tot een totale afname van de welvaart van het westen. De vraag is hoe Europa en de VS bevolkingen hierop zullen reageren. China en de rest van het oosten worden de nieuwe dominantie economische grootmachten maar als ze denken het kapitalisme te kunnen overnemen dan zal hun overname van korte duur zijn ook al hebben ze nu al een grote eigen afzet markt er zijn gewoonweg niet genoeg grondstoffen op aarde om aan die grote vraag te voorzien. tenzij er plots zo'n 5 miljard mensen wegvallen. ik voorzie weinig goeds voor de komende 50 jaar, de planeet zal spoedig ons met de neus op de feiten drukken maar dan is het al voor een groot stuk te laat. economisch verval samen met etnische spanningen dus hoogstwaarschijnlijk oorlogen lijken een zeer realistisch toekomst beeld te gaan worden voor het westen. maar in het oosten zal het niet beter gaan want ook daar zullen de mensen de prijs gaan mogen betalen voor onze manier van leven van de laatste 150 jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen lof stinkt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En kwa wagen, 1 1300CC dieseltje. Is dat niet bescheiden genoeg? En hoe kan je nu energie verspillen met 3 wagens? Je kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2012 om 21:38. |
||||||
![]() |
![]() |