Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2012, 17:14   #61
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Daar komt het op neer, ja. Hoe 'tof' het ook zou zijn om 'gewoon met minder te zijn', dat is niet zomaar even mogelijk.
Je stelt het te drastisch voor.

Eén Amerikaans kind consumeert 80 keer meer dan een Congolees kind (voedsel, energie, etc...).

Eén miljoen Amerikaanse kinderen minder (slechts 0.3% van de Amerikaanse bevolking) zou toelaten 10 miljoen Congolese kinderen een welvaartssprong van 8 keer het huidige niveau te laten maken.

De zaak is dus niet zo moeilijk.

Je moet wel minder kinderen (en/of oudjes, en/of al wat daar tussenin ligt) proberen te maken op de juiste plaatsen. Namelijk in de VS, Australië, West-Europa en Japan.

Laatst gewijzigd door C2C : 19 augustus 2012 om 17:15.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 20:54   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Helaas willen de meeste Congolese kinderen ook hun 2 playstations, Xbox, motorcrossmoto en veel te veel eten. Zie maar naar Kabila's kroost.

Het feit dat de meeste Congolese kinderen het nu niet krijgen is een heel ander verhaal. En dat gaat U niet oplossen door iedereen naar een Zimbabwaans niveau te trekken.

Eneuh, ik ben er eerlijk in. Mij kan het vrij weinig schelen dat U wil inleveren, ik verbied U dat niet, maar ik wens niet in te leveren, en zou eerder nog meer willen.

Volgende aankoop, een plasmabrander.
Oud 19 augustus 2012, 20:55   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas willen de meeste Congolese kinderen ook hun 2 playstations, Xbox, motorcrossmoto en veel te veel eten. Zie maar naar Kabila's kroost.

Het feit dat de meeste Congolese kinderen het nu niet krijgen is een heel ander verhaal. En dat gaat U niet oplossen door iedereen naar een Zimbabwaans niveau te trekken.

Eneuh, ik ben er eerlijk in. Mij kan het vrij weinig schelen dat U wil inleveren, ik verbied U dat niet, maar ik wens niet in te leveren, en zou eerder nog meer willen.

Volgende aankoop, een plasmabrander.
Waarom zeg je dat laatste eigenlijk? Is dat stoer?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 21:23   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zeg je dat laatste eigenlijk? Is dat stoer?
Neen, gewoon een voorbeeld waarom ik staalplaat naar mijn wil kan verwerken, terwijl een Congolees problemen heeft een balsahouten boom om te hakken.

En dat is wat C2C mij wil afnemen.
Oud 19 augustus 2012, 21:27   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, gewoon een voorbeeld waarom ik staalplaat naar mijn wil kan verwerken, terwijl een Congolees problemen heeft een balsahouten boom om te hakken.

En dat is wat C2C mij wil afnemen.
C2C heeft daar helemaal gelijk in.
Oud 19 augustus 2012, 21:28   #66
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
C2C heeft daar helemaal gelijk in.
?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 21:29   #67
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
?
Maddox zijn houding is gewoonweg asociaal.
Oud 19 augustus 2012, 21:37   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maddox zijn houding is gewoonweg asociaal.
Ah, omdat ik gereedschap en energie heb/wil om dat te gebruiken ben ik associaal. Dat mag U mij eens uitleggen
Oud 19 augustus 2012, 21:40   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, omdat ik gereedschap en energie heb/wil om dat te gebruiken ben ik associaal. Dat mag U mij eens uitleggen
Nee, omdat jij zo,n overdreven consument bent.

Jij bent van de mentaliteit: Zolang ik het maar goed heb, mag van mij iedereen op de meest verschikkelijke manier lijden.

Jij hebt hier op het forum, al vaak genoeg lopen opscheppen dat jij weinig empathie hebt enz.
Oud 19 augustus 2012, 21:48   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, omdat jij zo,n overdreven consument bent.
'k Kan maar consumeren wat ik kan betalen door mijn arbeid.
En op zijn minst koop ik gereedschap en boeken, je kan minder nuttige dingen met fondsen doen nietwaar. Een reisje naar een of ander 5 sterren all in hotel aan een of andere kust bijvooorbeeld.
Citaat:
Jij bent van de mentaliteit: Zolang ik het maar goed heb, mag van mij iedereen op de meest verschikkelijke manier lijden.
Nope, ik heb ook behoefte aan mensen die het even goed of zelfs "beter" hebben dan ik, want die kunnen mijn diensten gebruiken.
Citaat:
Jij hebt hier op het forum, al vaak genoeg lopen opscheppen dat jij weinig empathie hebt enz.
U drukt die psychoanalyse echt wel ver door.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 augustus 2012 om 21:50.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 21:53   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Kan maar consumeren wat ik kan betalen door mijn arbeid.
En op zijn minst koop ik gereedschap en boeken, je kan minder nuttige dingen met fondsen doen nietwaar. Een reisje naar een of ander 5 sterren all in hotel aan een of andere kust bijvooorbeeld.

Nope, ik heb ook behoefte aan mensen die het even goed of zelfs "beter" hebben dan ik, want die kunnen mijn diensten gebruiken.

U drukt die psychoanalyse echt wel ver door.
1: Dat bedoel ik, waarom een 5 sterren hotel? Reizen kan zoveel mooier en leerzamer.

2: Ahja, maar moreel gezien boeit het je allemaal helemaal niets.

3: Stop er dan stoer mee te doen.
Oud 19 augustus 2012, 22:03   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: Dat bedoel ik, waarom een 5 sterren hotel? Reizen kan zoveel mooier en leerzamer.
Ik wil ze de kost niet geven, de hypocrieten die de deur dichtslaan voor een 11-11-11 collecte, maar 12 dagen gaan bakken en braden, pendelend tussen strand, bar zwembad, buffetrestaurant en kamer in een all in hotel in Tunesië. Of nog een set foto's gaan maken van de pyramides. Of gaan duiken in Frans Polynesië
Citaat:
2: Ahja, maar moreel gezien boeit het je allemaal helemaal niets.
Moreel, kan U me eens duidelijk maken wat dat is?
Citaat:
3: Stop er dan stoer mee te doen.
U wrijft me dat aan. Ik ben gewoon mezelf.
Oud 19 augustus 2012, 22:04   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil ze de kost niet geven, de hypocrieten die de deur dichtslaan voor een 11-11-11 collecte, maar 12 dagen gaan bakken en braden, pendelend tussen strand, bar zwembad, buffetrestaurant en kamer in een all in hotel in Tunesië. Of nog een set foto's gaan maken van de pyramides. Of gaan duiken in Frans Polynesië

Moreel, kan U me eens duidelijk maken wat dat is?

U wrijft me dat aan. Ik ben gewoon mezelf.
Laat maar.
Oud 19 augustus 2012, 23:18   #74
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is overconsumptie?
Meer consumeren dan de planeet op duurzame wijze kan opbrengen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 23:28   #75
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Heeft er weinig mee te maken. Het gaat hierom:

Ze eisen wel een terugkeer naar holbewonerstoestanden. Maar ze verwachten dat dit op de mooie, romantische manier kan. Dat mensen in die tijd als vliegen stierven aan eenvoudige ontstekingen nemen ze er niet bij.
Men zou de gouden middenweg kunnen kiezen : profiteren van de technologische vooruitgang zonder er misbruik van te maken en op eenvoudigere wijze leven. Dit implementeert een totale mentaliteitsverandering, de verbanning van het kapitalisme.
Helaas, de gemiddelde Chinees en Indiër droomt van het tegenovergestelde, en in de westerse wereld zal je ook weinig aanhang vinden.
Iedereen wil alles, en onmiddellijk, op onbeperkte wijze. Resultaat is dat binnenkort niemand niks meer zal hebben. Zélfs de parasiterende " elite " niet, ook al zullen zij de laatsten zijn om af te zien.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 23:54   #76
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Men zou de gouden middenweg kunnen kiezen : profiteren van de technologische vooruitgang zonder er misbruik van te maken en op eenvoudigere wijze leven. Dit implementeert een totale mentaliteitsverandering, de verbanning van het kapitalisme.
Helaas, de gemiddelde Chinees en Indiër droomt van het tegenovergestelde, en in de westerse wereld zal je ook weinig aanhang vinden.
Iedereen wil alles, en onmiddellijk, op onbeperkte wijze. Resultaat is dat binnenkort niemand niks meer zal hebben. Zélfs de parasiterende " elite " niet, ook al zullen zij de laatsten zijn om af te zien.
Bingo. ²
Oud 21 augustus 2012, 19:51   #77
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zie, ik feliciteer mijzelf toch eigenlijk.

Moest ik in Maddox' schoenen staan, dan zou ik mijn plasmabrander kopen, en eens naar Congo trekken om daar een organisatietje op te richten zodat ook de Congolezen plasmabranden kunnen leren. En je kan dan boten snijden en lassen enzo. Everybody happy. En je doet dan iets goeds voor andere mensen, in plaats van zo eenzaam in een garage te liggen masturberen met een plasmabrander.

Maar Maddox mag z'n geliefde brander hebben. Ik wil dat zeker niet afpakken. Maar als Maddox een vetzak is die 3 wagens heeft en veel te veel water en energie verspilt, dan mag er een wet komen die Maddox op z'n plaats zet. Want de commons, daar komt ge niet aan. Die zijn van iedereen. Als Maddox die wil vernietigen, dan moet dat illegaal zijn. Maddox mag gerust 1 wagen hebben en wat vervuilen. Maar gewoon niet teveel.

Moest hij matigen, dan zou hij ook (volgens de wetenschap althans) gelukkiger en gezonder zijn.

Een beetje herverdelen betekent vooruitgang voor iedereen. Eigenlijk is het een nogal simpel verhaal.

Alleszins: Maddox, vertrek met uw plasmabrander, en ge zult de beste tijd van uw leven hebben. Les kinoïs vous attendent.

Laatst gewijzigd door C2C : 21 augustus 2012 om 19:51.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 11:32   #78
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Interessante draad, mijn antwoord vind je hier:
http://forum.politics.be/showthread....90#post6297090
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 16:34   #79
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zij die langer dan de eerste graad gestudeerd hebben, of die gewoon een volledig brein hebben, weten dat het grootste probleem op deze planeet de overconsumptie is.

Overbevolking is niet zozeer een probleem, want er zijn niet zoveel mensen. Het probleem is dat een kleine groep mensen zo verschrikkelijk vraatzuchtig is en kwistig omspringt met natuurlijke hulpbronnen, dat ze onze planeet aan't verfucken zijn.

We moeten deze mensen binnenkort verbieden zoveel rommel te kopen en te vreten. Vandaag zijn ze nog slaven van het kapitalisme. Maar dat kan dus niet blijven duren. Om ze voor desillusies te behoeden, moeten we ze vandaag al inlichten.

Hoe kunnen we dat volgens u het best doen?
ik ben het niet volledig eens met u, er is ook wel degelijk sprake van overbevolking op deze planeet hoor. hiervoor de ogen sluiten is even kortzichtig als het blindelings volgen van het kapitalisme.

het kapitalisme zal spoedig leiden tot een totale afname van de welvaart van het westen. De vraag is hoe Europa en de VS bevolkingen hierop zullen reageren.
China en de rest van het oosten worden de nieuwe dominantie economische grootmachten maar als ze denken het kapitalisme te kunnen overnemen dan zal hun overname van korte duur zijn ook al hebben ze nu al een grote eigen afzet markt er zijn gewoonweg niet genoeg grondstoffen op aarde om aan die grote vraag te voorzien. tenzij er plots zo'n 5 miljard mensen wegvallen.

ik voorzie weinig goeds voor de komende 50 jaar, de planeet zal spoedig ons met de neus op de feiten drukken maar dan is het al voor een groot stuk te laat.
economisch verval samen met etnische spanningen dus hoogstwaarschijnlijk oorlogen lijken een zeer realistisch toekomst beeld te gaan worden voor het westen. maar in het oosten zal het niet beter gaan want ook daar zullen de mensen de prijs gaan mogen betalen voor onze manier van leven van de laatste 150 jaar
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 21:35   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zie, ik feliciteer mijzelf toch eigenlijk.
Eigen lof stinkt.

Citaat:
Moest ik in Maddox' schoenen staan, dan zou ik mijn plasmabrander kopen, en eens naar Congo trekken om daar een organisatietje op te richten zodat ook de Congolezen plasmabranden kunnen leren. En je kan dan boten snijden en lassen enzo.
Ik wil gerust boten laten bouwen in Congo. Maar ik heb zo mijn vermoeden dat er binnen een korte tijd een machinegeweer op gaat staan.
Citaat:
Everybody happy. En je doet dan iets goeds voor andere mensen, in plaats van zo eenzaam in een garage te liggen masturberen met een plasmabrander.
U hebt een volledig verkeerd beeld van me. Huize Chaos staat open voor ieder die een realistisch plan kan voorleggen en de tijd samen wil doorbrengen dat plan realiteit te maken. Ik lever gereedschap en expertise daarmee, alswel technisch inzicht op praktisch vlak. Ik heb maar 1 voorwaarde. De projecten mogen me geen directe financiele middelen kosten.

Citaat:
Maar Maddox mag z'n geliefde brander hebben. Ik wil dat zeker niet afpakken. Maar als Maddox een vetzak is die 3 wagens heeft en veel te veel water en energie verspilt, dan mag er een wet komen die Maddox op z'n plaats zet. Want de commons, daar komt ge niet aan. Die zijn van iedereen. Als Maddox die wil vernietigen, dan moet dat illegaal zijn. Maddox mag gerust 1 wagen hebben en wat vervuilen. Maar gewoon niet teveel.
Geliefde plasmabrander? Ik ben er voor aan't sparen. Gaat me een hoop tijd en slijpschijven besparen. En me meer mogelijkheden kwa vormgeving geven.
En kwa wagen, 1 1300CC dieseltje. Is dat niet bescheiden genoeg?
En hoe kan je nu energie verspillen met 3 wagens? Je kan er toch maar 1 tegelijk gebruiken.

Citaat:
Moest hij matigen, dan zou hij ook (volgens de wetenschap althans) gelukkiger en gezonder zijn.
Dit jaar 2100 Kw/u electriciteit verbruikt. Hoeveel matiger kunnen we het doen?
Citaat:
Een beetje herverdelen betekent vooruitgang voor iedereen. Eigenlijk is het een nogal simpel verhaal.
Een beetje herverdelen??? Groffe uitspraak, ik ben al verplicht meer dan 70% van mijn inkomen te herverdelen. Het resultaat is duidelijk. De arme Congolezen en soortgelijken stromen hier toe, om in lokale armoede beter te leven dan in de brousse. Wel eigenaardig. Het kost "Belgische maandlonen" om naar ginder te vliegen, maar andersom?

Citaat:
Alleszins: Maddox, vertrek met uw plasmabrander, en ge zult de beste tijd van uw leven hebben. Les kinoïs vous attendent.
Ik ben niks kwijt in de tropen. Hou uw malaria, uw gele koorts, uw parasieten en andere miserie.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 augustus 2012 om 21:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be