![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, daarmee heb ik aangegeven dat uw doorzichtige poging om bijvoorbeeld de historische straatdorpen in het noorden van Nederland op een hoopje te gooien met de kankerende lintbebouwing uit Vlaanderen geen hout snijdt. Uw uitgangspunt is dus al fout van bij het begin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb me raar of zelden aan snelheidslimieten gehouden. Ookal omdat er meestal zo'n traag geval op mijn weg licht. Laat dat maar aan linkiewinkies over. Dat ik extreem zelden geflitst word zal wel aan mijn 6e zintuig liggen denk ik. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 10 november 2012 om 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Als je je auto enkel gebruikt om naar de lokale slager te rijden zal het inderdaad kunnen kloppen dat je alle borden weet staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja vooral die borden die dan overgroeid worden door de bomen in de zomer, omdat diezelfde luie ambtenaren die te lui zijn om de werklozen te motiveren om nieuwe banen te bouwen, die te lui zijn om flitsers in de flitspalen te stoppen, die te lui zijn om de boetes te verwerken, die te lui zijn om een V85 concept uit te werken en te werken naar verkeersveiligheid zoals engeland en nederalnd, en nu zijn de heren zelfs ook nog te lui om de borden vrij te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Hier een doordenkertje voor de slimsten onder ons. Een automobilist die te snel rijd en dat goed weet, moet voortdurend uitkijken naar valkuilen zoals camera's, flitspalen, trajectcontrole enz.. Als hij dan toevallig een ongeluk veroorzaakt is de regering mee veratwoordelijk uiteraard omdat die automobilist niet zijn volle aandacht heeft kunnen besteden aan het verkeer zelf.
Maar tracht zoiets maar eens wijs te maken aan die groenen. Hoeveel doden zullen ze op afzienbare tijd op hun geweten hebben wegens al het extra fijn stof dat ze in heel Belgie veroorzaken door overal het verkeer in de steden "op te houden". Geen doorstroming, minder parkeerplaatsen zodat de automobilist langer moet zoeken... Iedereen met de fiets of ge moogt van ons kreperen denken ze. Het groene gevaar!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De reden waarom ik stopte met lezen is heel simpel: wanneer iemand er weer maar eens een 'rechts tegen links' en 'links onderdrukkings' spelletje van maakt, dan is een discussie met die persoon mijn tijd niet waard. En in welk topic ben ik hier al 'afgegaan'? Ik kan er mij geen enkel herinneren. Het is niet omdat een bende 'usual suspects' zich tegen je keert dat je daarom afgaat. Da's juist eerder een teken dat je iets goed doet... Laatst gewijzigd door Scorpio : 10 november 2012 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je kan er niet van onder komen dat het toch altijd linkse politici zijn die ons kloten met allerhande absurde verkeersregels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....48#post6411048 Citaat:
Ik zie in deze discussie hoe elke reden die ik, Jan of anderen aanhalen waarom wij veel meer verkeersdoden hebben dan onze omringende landen afgeschoten wordt, maar ik zie jullie zelf geen enkele reden aanhalen, enkel oproepen om sneller te mogen rijden. Wat is volgens jullie de reden waarom wij hier zoveel meer verkeersdoden hebben? Ik blijf erbij dat onze rampzalige ruimtelijke ordening hierbij een belangrijke rol speelt. Dat slaat trouwens niet alleen op lintbebouwing, maar ook op bv. het feit dat onze 'woonwijken' vaak in de praktijk gewoon doorgaand verkeer hebben, of het feit dat men hier door zowat elke dorpskern een grote baan met een hoop zwaar doorgaand verkeer liggen heeft. Ook het schrijnend gebrek aan fatsoenlijke infrastructuur voor zwakke weggebruikers is zeker een factor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Harde straffen voor dronkenrijden. En dan bedoel ik niet een boete van 100 euro maar echte gevangenisstraffen en hoge geldsommen.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot slot snappen veel mensen hier blijkbaar nog steeds niet dat als iedereen in een dichtbevolkte regio als Vlaanderen enkel naar zichzelf kijkt en in die oogkleppen mentaliteit steeds de auto wil nemen voor iedere verplaatsing, dat je automatisch overal verkeersopstoppingen en files krijgt. Dat is overigens zo over heel de wereld. Ook hier ligt de verantwoordelijkheid in grote mate weer bij de automobilist zelf ( het begint zo al bij de keuze van woonst en werkplek, welk vervoersmiddel neem ik voor welke afstand, …). Verkeerslichten wat beter afstemmen ed zijn maatregelen die dat probleem hoegenaamd niet zullen oplossen. I.p.v. meer parkeerplaatsen in de stad voorzien wordt het autoverkeer wordt meer en meer uit de steden geweerd en dat is ook de enige juiste beslissing. Men moet zoveel mogelijk autoverkeer uit de stad houden en parkeerplaatsen op daartoe aangewezen locaties voorzien ( dus niet pal in het centrum zodat alle verkeer heel het centrum moet doorkruisen ). Kortom in beide voorbeelden die u aanhaalt, is de automobilist zelf in grote mate of volledig verantwoordelijk. Ik zou dus niet spreken van het groene gevaar, wel van het gevaar van de hardnekkige dommigheid van automobilisten waartegen de maatschappij moet beschermd worden. Maar er is hoop … er is licht aan het einde van de tunnel … http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1471889 Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 november 2012 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik aan een licht passeer waar ik bijvoorbeeld negentig mag zonder flitspaal dan rijd ik door wanneer het licht op oranje springt. Als op datzelfde kruispunt een flitspaal staat dan gooi ik alles dicht vrachtwagen of geen vrachtwagen achter mij. Leg jij me nu eens uit wie de schuldige is bij een eventueel ongeval? En ja, hoge brandstofprijzen zijn echt wel de oplossing. Citaat:
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 10 november 2012 om 23:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
langs de andere kant, hoe meer mensen minder gaan rijden des te beter voor mij ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
In elk geval en dat is een feit, zitten er hier nog steeds meer mensen met rechtse ideeen dan mensen met linkse ideeen. Als je dat na al die tijd nog niet door hebt... Je zal dus in een discussie altijd verliezen. Uiteraard zal de betere en verstandige lezer ook zien dat wat linkiewinkies vertellen, gewoon te gek om los te lopen is, en in elk geval looserpraat van het hoogste gehalte. Als ge U dus neutraal zou opstellen zou ge misschien al eens gelijk kunnen krijgen, nu zit ge daar nog ver van af. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zo'n ritjes haal ik de wagen nooit uit de garage. Altijd de fiets. De auto wordt in ons gezin trouwens alleen gebruikt voor grote afstanden, om iets te vervoeren dat groot of zwaar is en als we met alle kinderen ergens naartoe moeten. Anders, de fiets.
|
![]() |
![]() |