![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Varkens daarentegen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Het gaat hier nu blijkbaar vooral of het dier nu beter of slechter geslacht wordt dan normaal maar ik denk niet dat er zoveel verschil is als het goed gebeurd, het vervelende is vooral dat die moslims zo goed met een mes leren werken en die techniek ook op mensen toepassen.
Mijn grootste probleem met het halal voedsel is dat we niets weten, een moslim mag weten waar en hoe z'n vlees geslacht wordt maar wij niet, pure discriminatie. Als we nu het vlees zouden laten zegenen door een priester dan zouden ze daar toch ook niet mee akkoord zijn? Het wordt belachelijk hoe we behandeld worden door onze eigen verkozenen. Behalve het slachten zelf is hygiëne ook een vraagteken bij Halal, alles moet goed gebeuren of de maaginhoud (lees stront) komt in het vlees terecht. Jammie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de verpakkingen staat het land van herkomst, is zelfs wettelijk verplicht. En iedereen kan zonder problemen op het internet opzoeken welke regelgeving het land van herkomst gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de overschot van het belgische halalvlees draaien ze mee in de hamburgers voor uw kinderen zonder dat iemand daar weet van heeft. Daar gaat dit over. Ik eet hoofdzakelijk varkensvlees tegenwoordig.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2012 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het oversteken van een rivier is een selectieproef en tevens een ogenblik waar vele andere diersoorten op zitten te wachten. Een kalf in een box waarin het zich niet kan keren, vroegtijdig gespeend. Dat vlees eet ik al jaren niet meer. Dat is bullshit vlees. En met de rest is het niet veel beter gesteld. Ik wil nog wel eens een big zelf opkweken en dan slachten. Een big dat, zoals jij zegt, heel hard heeft afgezien als een proodier in het wild. Ik ben al aan het watertanden. Jij niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er is een mix. Er zijn zelfs melkkoeien die nooit op een wei staan. Het hangt af van het type van bedrijf. Het hangt ook af van de lokatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij komt het juist voor de zoveelste maal op het internet posten, dus iedereen kan het gewoon opzoeken en vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hadden we een gezondere ethiek behandeling van onze slachtmethodes gehad, dan had halal-vlees misschien wel nooit tussen de mazen van het net kunnen glippen zoals het nu aan de gang is. Ik pleit ervoor dat de vleessavoureur (niet alleen de welgestelden) bij de kweker rechtstreeks kan gaan en zelfs het beest dat hij wilt eten kan zien opgroeien, bij wijze van spreken. Niet het varken of de opeengehoopte varkens in een open sarcofaag maar beesten onder de blote hemel. En kleine slachthuizen (volgens E.U richtlijnen ingericht uiteraard ![]() Zelfs in bebouwde kom kunnen er varkens of pluimvee gekweekt worden (combineren met een kinderboerderij?) Maar zolang een overheid uitsluitend gokt op de grote ketens alsof haar bestaan er van af hangt, kan de kritische consument op zijn kin kloppen. Met familieleden of met vrienden samen een beest gaan kiezen bij een boer is ook een mogelijkheid. Als je geen 'Ocarme' spuit in een supermarkt bij de vleesafdeling, waarom zou je dat dan moeten doen als je het vlees dat je wilt eten, ziet lopen in de regen en in de zon en weet wat het eet prima kost is? Minder vlees eten zit zo al in de lift. Als ik op TV Amerikanen vlees zie eten, kan i een dag of meer zonder. Walgelijk! Laatst gewijzigd door parsprototem : 18 november 2012 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bedoel je nu dat iedereen eerst het internet afstruint voordat men zijn biefstuk gaat kopen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Kan het ook een beetje ernstig, ja?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een zelfzekere slachter is een must: snel, efficiënt en in stilte. Een mix tussen een serial killer en James Bond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze nu met stikstof werkten, wist ik niet. Ik dacht eerder aan electrocutie. Dat zal ook weer te arbeidsintensief geweest zijn, zeker? Je zou als lustige carnivoor indd gaan overwegen om vegetariër te worden. Of om je eigen vlees te gaan kweken in samenspraak met andere mensen van hetzelfde gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik dat vrij eerlijk. Maar dat was maar één varken, hé. Dat beest had ook geen vervoer meegemaakt. De zaken werden rustig en vakkundig gedaan. Maar als er duizenden varkens op een dag en dat dag na dag het hoekje om moeten kijken, verandert de nauwkeurigheid en de zorg van de mensen die dat werk moeten doen. Misschien is er een gat in de markt voor kleine slachterijen met de garantie: 'wij slachten niet aan de lopende band'? Eén of andere slogan. En waar partiulieren met hun eigen gekweekt vlees naartoe kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en koeien met een kogel , een metalen pin die de schedel wordt ingejaagd. Ik gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Het vervoer naar de slachterij is extreem stresserend voor deze zoogdieren, er liggen ook altijd dooie dieren in de vrachtwagen en dan heb je nog hartaanvallen. Er is veel meer dan het slachten alleen, we slachten dieren die erg op ons gelijken op industriële schaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Al eens gezien hoe ze op industriële wijze een koe "halal" slachten? Da's iets voor een horror film en om nooit meer een biefstuk te eten als je dat gezien hebt.
|
![]() |
![]() |