![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() De Fyra mag België niet in. Maar testritten in Nederland zijn niet verboden. Dus krijg je dit:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2013 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb al meermaal de hoge snelheidstrein genomen in China, dat wordt daar helemaal niet uitgebaat als een vliegtuig. De ticketten kocht ik telkens aan het station, je moet dikwijls wel de dag ervoor je ticketten kopen anders zijn ze uitverkocht, maar dat geldt ook voor de gewone treinen. Je hoeft niet uitzonderlijk vroeg aan het station te zijn. Er is wel een controle op ticketten en identiteit en een screening van de bagage voor je in het station geraakt, maar dat kost slechts een minuutje. In de praktijk zorg ik dat ik een 10-tal minuten op voorhand aan het station ben in China en ik geraak vlot op de trein. Ik geraakte zelfs op de hogesnelheidstrein van Hua Shan naar Xi'an zonder ticket. Aan het loket verkocht men mij geen ticket voor deze rit, men maande mij gewoon aan om zo snel mogelijk naar het perron te lopen, men zou de trein informeren dat ik eraan kwam. Ik heb gewoon mijn ticket op de trein gekocht, de controleur was op de hoogte. Ik moest zelfs geen toeslag betalen! Trouwens van alle treinritten, hogesnelheid en normaal, reden alle treinen stipt. Ik kan me zelfs niet herinneren dat er ééntje 5 min. te laat aankwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond de trein in China aangenaam, proper, veilig en correct. Een beetje overbevolkt, maar dat kan moeilijk anders. Ik had overigens geen bagagecontrole noch een paspoortcontrole. De enige maal dat ik mijn bagage door een band moest steken was bij het nemen van de Maglev naar Shanghai Airport.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
NL was nog niet klaar met zijn traject tot Den Haag, en wou uitstel. Maar BE heeft zijn wil doorgedrukt, en de rest is ondertussen letterlijk geschiedenis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Fyra Citaat:
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Knack :
Ingewikkelde trein De NS en de NMBS hebben geen keuze. Ze moeten van de V250, zo heet de Fyra in het jargon, een betrouwbare trein maken. De offerte van de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda was in 2004 nu eenmaal de beste, lees goedkoopste. Wellicht had veel ellende kunnen worden vermeden als in het bestek klip en klaar was gesteld dat het een trein moest zijn die zijn betrouwbaarheid al elders had aangetoond. Nu moest een volledige nieuwe trein worden ontwikkeld, een ingewikkelde trein boordevol elektronica. Een trein geschikt voor drie bovenleidingspanningen en met drie beveiligingssystemen. Spoor even mee. De Fyra vertrekt in Brussel-Zuid onder 3000 Volt gelijkspanning, beveiliging TBL1+. Even voorbij Antwerpen-Luchtbal schakelt de trein over 25.000 Volt wisselspanning en het Europese beveiligingssysteem ETCS niveau 2 van Alstom. Vanaf de grens is het een systeem van Siemens. Even voor het Rotterdam omschakeling 1500 Volt gelijkspanning en ATB. Na Rotterdam omschakeling op 25.000 Volt en ETCS 2. Voor Schiphol omschakeling op 1500 Volt en ATB. Bovendien is het Europese beveiligingssysteem storingsgevoelig. Als de Gsm-Rail even geen verbinding maakt, wat af en toe gebeurt, komt de trein tot stilstand. Los van het Fyra-debacle is het spoorwegsysteem, dat al ingewikkeld en kwetsbaar is, de jongste jaren door de opmars van de elektronica in de treinen en de centralisatie van onder meer seinhuizen, nog kwetsbaarder geworden. Vergeten we niet dat de NMBS ook veel problemen had en heeft met locomotieven en treinstellen van andere constructeurs. De meest betrouwbare treinen hebben geen elektronica en computers aan boord. Vraag het maar aan de machinisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als die Fyra ooit (nog eens) zal bollen, dan is het nog niet gedaan.
Ik stond versteld als ik een lezersbrief in De Standaard las: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar komt die waterstof vandaan ?
![]() En... http://ec.europa.eu/research/news-ce...07-tra01c.html (en) http://ec.europa.eu/research/news-ce...07-tra01c.html (de) Energy savings The German railways (Deutsche Bahn) have announced a 1% reduction in primary energy consumption for 2000, for electric and diesel traction, as part of an energy-saving programme which runs to 2005. Over the past ten years, there has already been a 19% saving in the freight sector and 15% in regional transport. In France, progress in traffic and line management and the easing of bottlenecks should help reduce energy consumption by between 6% and 8% by 2020. Research is also under way to adapt new fuels for the rail sector, including electric traction, gas and even fuel cells. The hydrogen-powered train is not for the immediate future, however. The fuel cells developed to date are in a power range suitable for motor vehicles, buses and perhaps light rail (urban or peri-urban transport). Alstom is working on a project for a fuel cell bus for the RATP, the results of which could be applied to rail by 2007. But, as for all means of transport, the fuel cell poses problems of hydrogen storage, on-board energy management, safety and cost (currently estimated at €2 300 per kW). oud vb. Citaat:
Ze zijn dus bezig... http://www.youtube.com/watch?v=3i4zIBeKYgY&noredirect=1
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2013 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geven we jouw bankrekeningnummer even door?
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De beveiligheidsystemen zijn het wel. En een van de grote fouten die men gemaakt heeft is dat men voor de hele lijn van Antwerpen naar Rotterdam niet voor een leverancier gekozen heeft. Een andere fout is dat men voor de hele lijn niet een controlecentrum heeft. Dat betekent dat er (aan 300kph) een "handover" moet plaatsvinden van het Nederlandse naar de Belgische systemen (en omgekeerd). Dat iets iets wat nog nergens gedaan is. Ipv. dat Infrabel en Infraspeed elk hun stukje bouwden had men beter Infraspeed tot aan Antwerpen Luchtbal laten bouwen...
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |