Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 11:24   #61
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor zover ik het kan inschatten als niet-ingewijde;
en als gewoon lid van de nva, die harde tegenstander is van coalitievorming met het Belang,
en mochten de lokale nva'ers ons duidelijk bevestigen dat de lokale Belangers redelijke mensen zijn en geen hardliners binnen hun partij,

zou ik in deze situatie geen probleem hebben dat het cordon doorbroken wordt.

Nood breekt wet.

.
Inderdaad en het is nu niet dat het N-VA en CD&V blok er iets aan kunnen doen dat ze door het VB gesteunt worden. Zeker niet als ik verneem dat het andere blok van O-VLD en sp.a niet meer is dan een familieclan die zich probeert vast te klampen aan de macht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wel raar dat het cordon zo onder druk komt te staan na de slechtste verkiezingsresultaten voor het VB ooit.

Al is Denderleeuw een van de paar plaatsen waar ze nog een deftige uitslag neergezet hebben (samen met Ninove, Grimbergen & Ronse).
Dat is mij ook opgevallen maar of ze aan een remonte beginnen daar twijfel ik toch aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbaku Bekijk bericht
Ik hoor in Denderleeuw vooral woedende reacties van mensen die hun stem op OpenVLD hadden uitgebracht omdat die niet aan het huidige bestuur deelnemen. Voor hen is het een koude douche dat net die partij een coalitie zonder SP-A onmogelijk maakt.
Zoals ik hierboven al zei heeft dat te maken met het feit dat er zich in beiden partijen leden van dezelfde familie zitten die de macht niet willen afgeven. Van constructief onderhandelen lijkt daar geen sprake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Iedereen bepaalt die grens voor zichzelf.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d2012 Bekijk bericht
Dit zou het domste zijn wat de N-VA ooit in hun bestaansgeschiedenis zou kunnen doen. Strategisch zou het een blunder van formaat zijn. Dit overstijgt het lokale Denderleeuwse karakter (die ik ook niet ken), en daardoor is het een no-pasaran. Hopelijk beseft N-VA dit, want het kruit wordt nu al bovengehaald bij onze geliefde neutrale journalisten.
De N-VA heeft in dit geval geen vrije keuze. Het is besturen of verzuipen
Oud 4 januari 2013, 11:37   #62
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ja, zo dom dat het NVA verhaal in 2014 of ten laatste 2018 ten einde zal zijn.
Vrijheideerst is offline  
Oud 4 januari 2013, 12:18   #63
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wel, het werd tijd dat de democratie terug kwam in Vlaanderen.
Het is duidelijk dat de 'geitenwollensokken-tijd' gelukkig voorbij is.
Groen en SPA zijn gedecimeerd en Joske Gysels behoort tot de vuilbak van de geschiedenis.

Ik zeg altijd: de juiste mens op de juiste plaats. En het VB hoort van nature in de politieraden!

Dus, tot spijt van de mei 68 activisten, kan ik niet anders dan blij zijn met deze aanstellingen in het ganse Vlaanderenland!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 4 januari 2013, 12:32   #64
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Groen is absoluut niet gedecimeerd, SP.A wel.
Vrijheideerst is offline  
Oud 5 januari 2013, 20:45   #65
Herbaku
Vreemdeling

Standaard

Wie nu een coalitie vormt met de SP-A van Fonck is politiek dood in Denderleeuw. Een blauw-geel-oranje gemeentebestuur is de enige mogelijkheid zonder VB gedoogsteun die aanvaardbaar is voor de bevolking.
Herbaku is offline  
Oud 6 januari 2013, 18:21   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbaku Bekijk bericht
Wie nu een coalitie vormt met de SP-A van Fonck is politiek dood in Denderleeuw. Een blauw-geel-oranje gemeentebestuur is de enige mogelijkheid zonder VB gedoogsteun die aanvaardbaar is voor de bevolking.
Dat de grootste partij steeds als eerste aan zet moet zijn is dus bullshit?
Another Jack is offline  
Oud 6 januari 2013, 18:38   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat de grootste partij steeds als eerste aan zet moet zijn is dus bullshit?
Ze waren als eerste aan zet, maar ze konden het niet. Verkeerde partner gekozen waarschijnlijk.
fonne is offline  
Oud 6 januari 2013, 18:41   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze waren als eerste aan zet, maar ze konden het niet. Verkeerde partner gekozen waarschijnlijk.
Ja dat hebt ge soms met sossen, fonne....
Denken jullie maar aan de Vlaamse regering...
Another Jack is offline  
Oud 6 januari 2013, 19:08   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja dat hebt ge soms met sossen, fonne....
Denken jullie maar aan de Vlaamse regering...
Ja, maar daar waren ze niet aan zet om de regering te vormen, nietwaar. Wat niet wegneemt dat het een grote vergissing was met een partij van kazakkendraaiers in zee te gaan. Ik denk dat Kris Peeters ze ook wel beu is ondertussen.
fonne is offline  
Oud 7 januari 2013, 18:18   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het blijft geblokkeerd, nu op maandagavond.
Woensdag komt dichterbij ...

Citaat:
DENDERLEEUW - In Denderleeuw, waar nog steeds geen bestuurscoalitie gevormd werd, stappen CD&V en N-VA uit de 'onderhandelingen van de laatste kans'. Dat laten de twee partijen weten. Tijdens een geheime stemming woensdagavond moeten de schepenen en gemeenteraadvoorzitter aangeduid worden. Vlaams Belang kondigde al aan CD&V en N-VA-kandidaten te willen steunen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...30107_00424567

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:10   #71
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Het wordt gedoogsteun, dus.

Dat is geen kleinigheid.
Helias is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:25   #72
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Neem uw wensen niet voor werkelijkheid. Als de lokale afdeling zo idioot is om daarvoor te gaan, moet elk bestuurslid in die afdeling geroyeerd worden door N-VA nationaal.
Juan is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:27   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Neem uw wensen niet voor werkelijkheid. Als de lokale afdeling zo idioot is om daarvoor te gaan, moet elk bestuurslid in die afdeling geroyeerd worden door N-VA nationaal.
Juist, maar evenzeer zo die van de cd&v. Laat Beke nu maar eens tonen dat hij kloten aan zijn lijf heeft.
peter1962 is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:33   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Het wordt gedoogsteun, dus.

Dat is geen kleinigheid.
Het staat de Ø-VLD, PLUS en OPEN verkozenen vrij dat te voorkomen door op de CD&V en N-VA kandidaat-schepenen en gemeenteraadsvoorzitter te stemmen. Niets belet hen overigens voor zichzelf ook een ambt te voorzien.
fonne is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:33   #75
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist, maar evenzeer zo die van de cd&v. Laat Beke nu maar eens tonen dat hij kloten aan zijn lijf heeft.
Inderdaad, hoe meer de traditionele partijen als stalinistische bemoeials te werk gaan, hoe meer het duidelijk zal worden wie de echte democraten zijn.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 7 januari 2013 om 20:34.
Herr Oberst is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:37   #76
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Helemaal mijn wens niet, brave jongen. Het VB gaat hier proberen gebruik van te maken om zich opnieuw een weg naar de relevantie te banen.
Maar wanneer alle alternatieven onmogelijk blijken is de overblijvende keuze noodzakelijk de juiste keuze.
Helias is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:39   #77
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist.

Ik kan mij trouwens moeilijk voorstellen dat de respectieve nationale hoofdkwartieren niet perfect op de hoogte zijn van de situatie en de keuze die zal gemaakt worden.
Helias is offline  
Oud 7 januari 2013, 20:43   #78
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Juist.

Ik kan mij trouwens moeilijk voorstellen dat de respectieve nationale hoofdkwartieren niet perfect op de hoogte zijn van de situatie en de keuze die zal gemaakt worden.
Dat is een vraag die ik mij ook stel...
peter1962 is offline  
Oud 8 januari 2013, 12:49   #79
Plydoor Lippens
Banneling

Standaard

Schandalig, de N-VA en CD&V kiezen de kortste weg naar de macht en offeren maar al te graag het cordon op. Het water staat al op de mond van de N-VA slaven hier op dit forum.

di rupo gaat nog gelijk krijgen: N-VA is gevaarlijk, de CD&V is van hetzelfde bedje ziek geworden, het voormalig kartel heeft hen besmet.
Plydoor Lippens is offline  
Oud 8 januari 2013, 12:56   #80
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plydoor Lippens Bekijk bericht
Schandalig, de N-VA en CD&V kiezen de kortste weg naar de macht en offeren maar al te graag het cordon op. Het water staat al op de mond van de N-VA slaven hier op dit forum.

di rupo gaat nog gelijk krijgen: N-VA is gevaarlijk, de CD&V is van hetzelfde bedje ziek geworden, het voormalig kartel heeft hen besmet.
Steen.
Kruipen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be