![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...21214_00402193
Citaat:
Ik vind het een zoute vinger op een etterende wonde dat de lijsttrekker van VB zichzelf uitnodigt. Voorts onthoud ik me van commentaar. Ik weet niet of mijn walging voor VB groter is dan dergelijke belachelijke partijpolitieke spelletjes. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @effect
Van waar je walging voor het Vlaams Belang ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 14 december 2012 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Tis te hopen dat VLD onder de 10% blijft komende verkiezingen, dan hebben ze helemaal geen aanspraak meer op een gouverneur in het huidige 2-2-1 systeem.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Off topic viveke.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik het kan inschatten als niet-ingewijde;
en als gewoon lid van de nva, die harde tegenstander is van coalitievorming met het Belang, en mochten de lokale nva'ers ons duidelijk bevestigen dat de lokale Belangers redelijke mensen zijn en geen hardliners binnen hun partij, zou ik in deze situatie geen probleem hebben dat het cordon doorbroken wordt. Nood breekt wet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En die rode rat is dan wel politiek neutraal?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Oei fonne, is dat niet gevaarlijk, een logebroeder als gouverneur?
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer heb jij iets tegen rode ratten?
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gouverneur is een goede parkeerplaats voor gevaarlijke mensen. Ze kunnen toch niet allemaal Eurocommissaris worden?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Van waar je walging voor het Vlaams Belang ?
#12 |
Minister-President
|
![]() Omdat het VB over de grens der fatsoenlijkheid gaat?
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in De Standaard:
Ouwe Croo heeft ook niet veel overtuigingskracht meer bij het lagere voetvolk van de blauwsels. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie of wat bepaalt die grens, behalve dan jijzelf?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De top van de Ø-VLD speelt duidelijk een macchiavellistisch spelletje om te proberen de N-VA te dwingen het cordon sanitaire te doorbreken. Waarna ze vanzelfsprekend om ter hardste zullen staan roepen van "ziege wel, het zèn voijl fasjiste die broojn". Zo kennen we Ø-VLD wel weer.
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gedoogsteun van het VB bekomen. Zo kruimelt het cordon af, maar wordt het niet gebroken, en krijgen de linksen niks.
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mezelf, bepaal ik die grens zelf.
Iedere kiezer mag de grens voor zichzelf bepalen. Wie koos voor de nva, wist waarvoor hij koos. Wat niet belet dat mijn mening in de zaak Denderleeuw redelijk genuanceerd is, zoals ik al hoger in deze draad uitgelegd heb. .
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er naar uit dat het tot geheime stemmingen voor de schepenen zal komen, waarbij VB zal mogen kiezen wie er schepen wordt en wie niet. Tenzij SP.A of Ø-VLD zich realiseert dat hun tegennatuurlijk verbond toch niet je dat is.
Laatste drie sjerpen wachten op burgemeester
![]() |