Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 14:15   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kijk , ik weet in welke richting je deze discutie met opzet en zelfs met wat kwaadwilligheid wil sturen .

Maar als U wil beweren dat drugs en preparaten van allerlei soort , geheel ongestraft moeten kunnen . sorry hoor .

Open er aub een apparte draad over . Maar een discutie over drugs / alcohol heeft een sterk overgewicht naar de categorie die er hun vies geld mee verdienen . en ik vind het jammer dat verslaafden die al een paar keer deftig gewaarschuwd zijn , op de kosten van de maatschappij mogen verder feesten , en onder hun eigen onverantwoord gedrag niet sneller bezwijken, de maatschappij verdient het niet om op te draaien voor criminele handel en voor mensen die onverantwoord omspringen met hun eigen lichaam.
Ik heb de indruk dat je met enig vertoon van kwaadwilligheid alcohol tegen elke prijs uit de classificatie "drugs" wil houden. De vraag dringt zich op, "waarom?" Want tenslotte is alcohol een internationaal erkende harddrug met enorm veel doden zieken en miserie op haar palmares.
Oud 22 februari 2013, 14:33   #62
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Wat een manier om te sterven.

In een cel uit z'n dak aan het freaken vanwege hallucinaties en angstaanvallen, en dan nog een riot team dat hem op een ongelooflijk pijnlijke manier aan z'n einde helpt.

KK; De man had geen drugs moeten nemen, akkoord. Maar hij deed het wel en ging uit z'n dak. De politie pakte hem op en nam verantwoordelijkheid over hem. En van alle middelen en keuzes die ze hadden om er mee om te gaan, hebben ze er een riot team opgezet dat hem gedood heeft.

Geen idee hoe je best met zo'n man omgaat; maar ik weet allezins niet in welk politiehandboek "Schop enkele keren loeihard in de lever" staat bij bedwinging van geïntoxiceerden.

Laatst gewijzigd door Liederik : 22 februari 2013 om 14:52.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:37   #63
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
....mag vermoord worden?

"vermoed" , "abnormale agressie", ...
Je geeft dus toe niet alle feiten te kennen en kiest de kant van de politie/magistraat.

Hij zat in een cel. Opgesloten, kon nergens heen/niemand kwaad doen, dat is een feit.
Dat heb ik ook als herhaaldelijk geschreven . men had zijn roes kunnen laten uitslapen , en de politieshef had kunnen zeggen , hij zit veilig laten we maar berusten .

alleen was dan eveneens de vraag of die man niet was bezweken zonder medische hulp .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:39   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat een manier om te sterven.

In een cel uit z'n dak aan het freaken vanwege hallucinaties en angstaanvallen, en dan nog een riot team die hem op een ongelooflijk pijnlijke manier aan z'n einde helpt.

KK; De man had geen drugs moeten nemen, akkoord. Maar hij deed het wel en ging uit z'n dak. De politie pakte hem op en nam verantwoordelijkheid over hem. En van alle middelen en keuzes die ze hadden om er mee om te gaan, hebben ze er een riot team opgezet dat hem gedood heeft.

Geen idee hoe je best met zo'n man omgaat; maar ik weet allezins niet in welk politiehandboek "Schop enkele keren loeihard in de lever" staat bij bedwinging van geïntoxiceerden.
Omgaan? gewoon niet! laten uitrazen in een isoleercel met zachte wanden das alles.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:41   #65
Klarekijk
Banneling

Standaard

Wat mij enigsinds verontrust of doet in vraag stellen is het volgende .

In de deur van de cel is een kijkopening met een luikje .

In geen enkel beeld is te zien dat het interventie team , door dat luikje de man eerst opserveert , alvorens binnen te stormen. dat is voor mij ook een zeer grove tekort koming .

Stel dat een medisch tussenkomen en medicatie echt noodzakelijk was , om niet in een coma over te gaan . Men had die man ook een bekertje met water en een pilletje kunnen aanbieden , om te zien of hij dat weigerde .
Oud 22 februari 2013, 14:43   #66
giserke
Banneling

Standaard

Die man ziet er op de beelden toch niet agressief uit?
Oud 22 februari 2013, 14:43   #67
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Omgaan? gewoon niet! laten uitrazen in een isoleercel met zachte wanden das alles.
Waarom moet dat met zachte wanden zijn ? Zo leer je het nooit dat je verkeerd bezig bent .
Oud 22 februari 2013, 14:44   #68
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Die man ziet er op de beelden toch niet agressief uit?
Daarom dat ik me afvraag of de beelden voledig zijn of er dergelijke stukken van tussen zijn geknipt ?
Oud 22 februari 2013, 14:44   #69
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moet dat met zachte wanden zijn ? Zo leer je het nooit dat je verkeerd bezig bent .
Isoleercellen zijn altijd met zachte wanden, om uzelf niets te kunnen aandoen.
Oud 22 februari 2013, 14:49   #70
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Isoleercellen zijn altijd met zachte wanden, om uzelf niets te kunnen aandoen.
Dat is dan heel humaan , en ik respecteer dat .

ik plaats enkel wat overdreven reactie's om naar een antwoord te zoeken .

De vuistslagen zijn geheel onverantwoord .

Een ander agent heeft vermoedelijk veel meer schade aangericht door met zijn knieen op hem te zitten en zijn buik en lever in te trappen . Ook geheel onverantwoord .

Maar doldraaiende drugsgestoorden , hebben ook een volwassen verantwoordelijkheid te nemen in nuchtere toestand , door er af te blijven .

DUS , de man geheel onschuldig verklaren is veel te kort door den bocht .
Oud 22 februari 2013, 14:53   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niemand beweerd dat Mortsel onder Antwerpen valt, de Antwerpse politie, die valt onder Antwerpen.

Hopelijk wordt de verantwoordelijke (Patrick Janssens) zwaar gestraft.
BBT is federaal als ik mij niet vergis.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:55   #72
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zoals het slachtoffer werd geknipt?

Al eigenlijk iets van achtergrond opgezocht en gelezen?
Ik knip niets , ik vraag me af of er geknipt is .

Achtergrond ? onzin , ik ben deze morgen in Antwerpen geweest om de magistraat zijn raport in te kijken maar ik mocht niet . nu goed ?

Ik becritiseer niets of niemand .

Ik voel me enkel geroepen om wat critische vragen te lanceren , en zo wat objectiviteit en visie in het debat te brengen .

Of ik het al verboden om iets in vraag te mogen stellen ?
Oud 22 februari 2013, 15:07   #73
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Schuldig aan welke misdaad met als straf : de dood ?
Blijf eens met uw twee voeten op de grond man .

Ik heb al gezegt ( herhaaldelijk ) dat de slagen die we duidelijk te zien kregen onverantwoord zijn , ook al zijn ze mogelijk niet de doodsoorzaak. de slagende agent bevond zich aan hoofd en schouder . de man is bezweken aan de stampen in de lever en buikstreek met inwendige bloeding tot gevolg . OOK geheel onverantwoord .

Kleine nuance . vele drugs oppepende middelen leiden tot een bijzonder opgezwollen lever die het dan weer veel gevoeliger maken dat de lever gaat openbarsten of scheuren bij eventuele slagen of fisieke belasting.

Sculdig aan ùmisdaad . dat kwam dan weer niet volledig in bod in de reportage .

De politie van Mortsel was met die brave zachte man al een paar uur in de weer hoor . dat kan eveneens tot iritatie leiden . Ik heb zelf al voor minder verzet aangepakt geweest door de politie . alleen stel je U dan beter wat gematigder op en verdedig je uzelf nadien.

Toch de Politie mortsel heeft afgezien van die iritatie en de zaak over gegeven .

EN die zijn de cel binnen gestormd ZONDER eerst een kijkje te nemen in het kijkluikje in de deur .

heb je het aangezicht gezien van het slachtoffer ( was heel even in beeld ) Een persoon krijg je niet in de boeien door hem in het aangezicht te koppen meen ik . tenzij je de idiote stelling wil aannemen hem bewusteloos te willen kloppen als in een boxmatch.
Oud 22 februari 2013, 15:11   #74
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijf eens met uw twee voeten op de grond man .

Ik heb al gezegt ( herhaaldelijk ) dat de slagen die we duidelijk te zien kregen onverantwoord zijn , ook al zijn ze mogelijk niet de doodsoorzaak. de slagende agent bevond zich aan hoofd en schouder . de man is bezweken aan de stampen in de lever en buikstreek met inwendige bloeding tot gevolg . OOK geheel onverantwoord .

Kleine nuance . vele drugs oppepende middelen leiden tot een bijzonder opgezwollen lever die het dan weer veel gevoeliger maken dat de lever gaat openbarsten of scheuren bij eventuele slagen of fisieke belasting.

Sculdig aan ùmisdaad . dat kwam dan weer niet volledig in bod in de reportage .

De politie van Mortsel was met die brave zachte man al een paar uur in de weer hoor . dat kan eveneens tot iritatie leiden . Ik heb zelf al voor minder verzet aangepakt geweest door de politie . alleen stel je U dan beter wat gematigder op en verdedig je uzelf nadien.

Toch de Politie mortsel heeft afgezien van die iritatie en de zaak over gegeven .

EN die zijn de cel binnen gestormd ZONDER eerst een kijkje te nemen in het kijkluikje in de deur .

heb je het aangezicht gezien van het slachtoffer ( was heel even in beeld ) Een persoon krijg je niet in de boeien door hem in het aangezicht te koppen meen ik . tenzij je de idiote stelling wil aannemen hem bewusteloos te willen kloppen als in een boxmatch.
De politie van Morstel, geleid door Pira?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:22   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
BBT is federaal als ik mij niet vergis.
Helemaal duidelijk is het niet, dit is wat de wiki zegt:

Citaat:
Het Bijzonder Bijstandsteam, kortweg BBT is een interventiegroep van de Lokale Politie van Antwerpen die ingrijpt bij crisissituaties. Het BBT wordt voornamelijk ingezet in de Lokale Politiezones in de regio's van Antwerpen.
Lijkt me toch Antwerps te zijn.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 februari 2013 om 15:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:34   #76
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helemaal duidelijk is het niet, dit is wat de wiki zegt:

Lijkt me toch Antwerps te zijn.
Op panorama werd gezegd dat die eenheid eigelijk niet hoort te bestaan, maar dat ze er is om een snellere beschikbaarheid te hebben dan wachten op de federale.

Wel degelijk antwerps dus.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2013 om 15:34.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:34   #77
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Reportage in "Panorama", gesprek in "Reyers laat"
•De volledige reportage is vanavond te zien in "Panorama" op Canvas om 21.35 uur.
•In "Reyers laat" praat Lieven Van Gils met Ben Weyts (N-VA), lid van de parlementaire commissie die toezicht houdt op de politiediensten. Op Canvas om 22.30 uur.

Lees het volledige schandalige verhaal op : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re..._camerabeelden

-----------------------------
Zouden ze Janssens hiervoor nog willen verantwoordelijk stellen? of zouden ze dit ook in de boot van BDW gaan duwen?
Wat heeft Patrick Janssens daar in vredesnaam mee te maken? De wijze waarop jij deze dramatische zaak hier politiek tracht te recupereren, is ronduit walgelijk. Om van te kotsen. Heb jij geen greintje schaamte in je lijf?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:35   #78
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Wat heeft Patrick Janssens daar in vredesnaam mee te maken? De wijze waarop jij deze dramatische zaak hier politiek tracht te recupereren, is ronduit walgelijk. Om van te kotsen. Heb jij geen greintje schaamte in je lijf?
Hehe, trek het je niet aan, waar jij hier van moet kotsen is iets dat N-VA'ers dagelijks te slikken krijgen.
Oud 22 februari 2013, 15:38   #79
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De korpschef hand ook kunnen zeggen , genoeg is genoeg , de man zit in een cel en we laten hem zijn roes uitslapen , dat doen ze trouwens met iemand met een stuk in zijn kraag ook . sanderdaags als hij nuchter is kan hij dan op het matje komen.
Wat zit jij hier nu weer te brallen over zaken waar je niks van kent of begrijpt? Weet jij wel wat 'speed' is en wat de effecten er van zijn? Iemand op speed zijn 'roes laten uitslapen'?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 15:41   #80
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALLE HUP , Bartje moet er weer bij komen als calimero . is hij dan toch de calilero bij uitstek ?

Weet je wat ik me eerlijk gezegt afvraag . stel dat het slachtoffer een marokaan of moslim was geweest .

Ik denk dat de abjectiviteit hier heel anders was geweest .

Men hed op zijn graf staan dansen en feesten . Zo objectief zijn de reacties hier .

Ze moesten het filmpje tonen in de scholen en studentenhuizen , dat ze weten hoe het kan eindigen als men drugs en andere smeerlapperij tot zich neemt .
Het was gewoon een reactie op iemand, die zich afvroeg waarom er relatief rationeel en zonder beschuldigingen aan pers en politiek in deze draad werd gereageerd.
Zoals men in het bos roept zo klinkt het ook terug.

Trouwens vroeger in deze draad, werd er ook al op gewezen dat, ondanks de provocatieve titel van de draadopener, niemand hier de schuld van dit voorval bij de baas van het BBT legt, nl P.Janssen en dat is juist zo.

Men mag dan toch op het scherp contrast wijzen met de vele "draden" uit de voorbije dagen waarin de (vooringenomen) verwijten over en weer vlogen.
Het dan toevalgeweest zijn, dat daar telkens BDW of N-VA betrokken was.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be