Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 10:37   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
De Koran is het woord van God.
Van welke god?

Citaat:
Ben jij echt achterlijk of doe je alsof?
Domheid en achterlijkheid is niet echt een probleem.
De combinatie ervan met religie, die is pas explosief.
Oud 23 juni 2013, 10:42   #62
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Van welke god?

van allah

Domheid en achterlijkheid is niet echt een probleem.
De combinatie ervan met religie, die is pas explosief.

nee, toch?
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 10:45   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Volgens de overlevering is de koran het woord van Allah, gedicteerd aan Mohammed door de aartsengel Gabriël.

De concensus momenteel is dat de Koran pas na de dood van de profeet is samengesteld/geschreven, met vooral de secretaris van Mohammed als schrijver.

Maar voor mij is de koran in veel gevallen gewoon slecht WC papier.
Oud 23 juni 2013, 10:54   #64
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens de overlevering is de koran het woord van Allah, gedicteerd aan Mohammed door de aartsengel Gabriël.

De concensus momenteel is dat de Koran pas na de dood van de profeet is samengesteld/geschreven, met vooral de secretaris van Mohammed als schrijver.

Maar voor mij is de koran in veel gevallen gewoon slecht WC papier.

slecht wc papier .. that's it

je kan toch wel met een betere zinnebeeld/vergelijking komen

probeer het op zijn minst
Oud 23 juni 2013, 11:08   #65
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
is deze sorry een verontschuldiging of een excuus

zo ja, voor wie bedoeld

zo nee, wat doel je er dan mee ..
Zijn leugens vormen een gerechtvaardigd wantrouwen.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 11:18   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
slecht wc papier .. that's it
Al ooit eens geprobeerd uw aars af te vegen met een pagina uit een boek?

Citaat:
je kan toch wel met een betere zinnebeeld/vergelijking komen

probeer het op zijn minst
Awel, de Koran : "karavaanroverij voor dummies".
Oud 23 juni 2013, 11:22   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, toch?
Citaat:
Oud 23 juni 2013, 11:28   #68
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

wat mij verwonderd is dat sommigen nog vreemd staan op te kijken van hypocrisie
Oud 23 juni 2013, 11:54   #69
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

"'there is no god apart from God, and Muhammad is the Messenger of God.'"

Mohammed heeft de Koran gereciteerd met behulp van wat engelen en moslims geloven dat zijn woord rechtstreeks komt van God. De Koran is het woord van God via Mohammed's mond.

Jullie zijn dus volgelingen van Mohammed omdat je hem gelooft als boodschapper van God, je weet wel, die 3 bewijzen van hem en z'n bult op z'n rug. Als je niet gelooft in de goddelijke connectie van Mohammed dan geloof je ook niet in de Koran.

Citaat:
No person "made up" the Quran. The Quran came down to Muhammad, peace be upon him, from Almighty God (Allah) by way of the angel Gabriel (Jibril in Arabic) and then it was memorized by him and he then in turn, would teach it orally to his companions.

It would be illogical that anyone would WRITE the Quran, because the word "Quran" actually means the "Recitation" (spoken words).
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 11:58   #70
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Mohammed heeft de Koran gereciteerd met behulp van wat engelen en moslims geloven dat zijn woord rechtstreeks komt van God. De Koran is het woord van God via Mohammed's mond.

Jullie zijn dus volgelingen van Mohammed omdat je hem gelooft als boodschapper van God, je weet wel, die 3 bewijzen van hem en z'n bult op z'n rug. Als je niet gelooft in de goddelijke connectie van Mohammed dan geloof je ook niet in de Koran.
Dat je niet alsof doet wist ik al langer.

Laatst gewijzigd door Salah : 23 juni 2013 om 12:00.
Oud 23 juni 2013, 12:04   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je niet alsof doet wist ik al langer.
Mohammed is toch belangrijker dan de Koran want hij heeft het gereciteerd?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 12:12   #72
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je bent zonet een moslim geworden.
Oud 23 juni 2013, 12:23   #73
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

Vranckx zei eens in een canvasprogramma dat hoe meer hij reisde en met hoe meer mensen hij in contacty kwam, hoe mer hij ervan overtuigd geraakte dat wat wezenlijke zaken betreft alle mensen het met elkaar eens zijn. Het zijn detailkwesties waarover de meningsverschillen van de "grote culturen" bestaan en opgeklopt worden tot een existentieel niveau.

Behalve met autisten werk ik nu reeds enkele maanden bij "tweespraak Deurne" dit is een parastedelijke organisatie die aan anderstaligen de kans wil geven zich zo vlug mogelijk te bekwamen in het gebruik van de Nederlandse taal door wekelijks één uurtje met een "inboordeling" te praten. Tijdens het nog korte bestaan van deze organisatie zijn er reeds verschillende "anderstaligen" in staat gesteld om hier hogere studies aan te vatten, in "knelpuntberoepen" enz...

Ik kan jullie verzekeren dat de meeste van die mensen van het "moslimgedeelte" van het publiek zo moslim is als de meesten onder ons "katholiek" zijn. Ze vieren hun feestdagen zoals wij allen pasen en kerstmis vieren uit louter traditionele overwegingen & ook de andere culturen doen aan hun gebruiken en feesten, zonder dat dit ook maar in het minst stof tot conflicten geeft.

Een gedeelte van de discussie gaat over "criminaliteit" bij "allochtonen". Ik vraag me voortdurend af of er voor de komst van de "gastarbeiders" minder criminaliteit van dit specifieke type bestond. Zgn. "witte boordencriminaliteit" en "huishoudelijke criminaliteit, passiegeweld e.d." heeft altijd bestaan. Verwaarloosde jongeren, alcoholici, druggebruikers en het grijze gebied bedelarij en allerhande gesjoemel waren er altijd.. De correlatie tussen stijgende welvaart en dalende criminaliteit bestaat die, of niet ?

----

Om het met de KBC te zeggen : "praten helpt" !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 13:01   #74
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent zonet een moslim geworden.
[3.65] O followers of the Book! why do you dispute about Ibrahim, when the Taurat and the Injeel were not revealed till after him; do you not then understand?

[3.67] Ibrahim was not a Jew nor a Christian but he was (an) upright (man), a Muslim, and he was not one of the polytheists.

10.105
En het werd mij gezegd: Wend uw aangezicht naar den waren godsdienst en wees vroom en nimmer een van degenen, die anderen naast God plaatsen.

[12.38] And I follow the religion of my fathers, Ibrahim and Ishaq and Yaqoub; it beseems us not that we should associate aught with Allah; this is by Allah's grace upon us and on mankind, but most people do not give thanks:

[16.123] Then We revealed to you: Follow the faith of Ibrahim, the upright one, and he was not of the polytheists.

[19.41] And mention Ibrahim in the Book; surely he was a truthful man, a prophet

[22.26] And when We assigned to Ibrahim the place of the House, saying: Do not associate with Me aught, and purify My House for those who make the circuit and stand to pray and bow and prostrate themselves

Laatst gewijzigd door g_z : 23 juni 2013 om 13:06.
Oud 23 juni 2013, 13:57   #75
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Vranckx zei eens in een canvasprogramma dat hoe meer hij reisde en met hoe meer mensen hij in contacty kwam, hoe mer hij ervan overtuigd geraakte dat wat wezenlijke zaken betreft alle mensen het met elkaar eens zijn. Het zijn detailkwesties waarover de meningsverschillen van de "grote culturen" bestaan en opgeklopt worden tot een existentieel niveau.

Behalve met autisten werk ik nu reeds enkele maanden bij "tweespraak Deurne" dit is een parastedelijke organisatie die aan anderstaligen de kans wil geven zich zo vlug mogelijk te bekwamen in het gebruik van de Nederlandse taal door wekelijks één uurtje met een "inboordeling" te praten. Tijdens het nog korte bestaan van deze organisatie zijn er reeds verschillende "anderstaligen" in staat gesteld om hier hogere studies aan te vatten, in "knelpuntberoepen" enz...

Ik kan jullie verzekeren dat de meeste van die mensen van het "moslimgedeelte" van het publiek zo moslim is als de meesten onder ons "katholiek" zijn. Ze vieren hun feestdagen zoals wij allen pasen en kerstmis vieren uit louter traditionele overwegingen & ook de andere culturen doen aan hun gebruiken en feesten, zonder dat dit ook maar in het minst stof tot conflicten geeft.

Een gedeelte van de discussie gaat over "criminaliteit" bij "allochtonen". Ik vraag me voortdurend af of er voor de komst van de "gastarbeiders" minder criminaliteit van dit specifieke type bestond. Zgn. "witte boordencriminaliteit" en "huishoudelijke criminaliteit, passiegeweld e.d." heeft altijd bestaan. Verwaarloosde jongeren, alcoholici, druggebruikers en het grijze gebied bedelarij en allerhande gesjoemel waren er altijd.. De correlatie tussen stijgende welvaart en dalende criminaliteit bestaat die, of niet ?

----

Om het met de KBC te zeggen : "praten helpt" !
Bla, bla, bla .. Kan je me zeggen wat dit soort multicul propaganda te maken heeft met het onderwerp hier ?? Het onderwerp hier is nl. "wantrouwen tegen allochtonen gerechtvaardigd ?" Het antwoord is daarop een dikke "ja", omdat het overgrote deel van de allochs moslims zijn en die (de) moslims nu eenmaal een godsdienst aanhangen met het grootste percentage fanatiekelingen. Zo fanatiek zelfs dat binnen diezelfde godsdienst ook maar het minste afwijkend gedrag of opinie binnen die zelfde godsdienst aanleiding is om elkaar naar het leven te staan. En ik spreek hier dan zelfs nog niet over het feit dat die moslims mogen liegen volgens de Koran.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 14:01   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Bla, bla, bla .. Kan je me zeggen wat dit soort multicul propaganda te maken heeft met het onderwerp hier ?? Het onderwerp hier is nl. "wantrouwen tegen allochtonen gerechtvaardigd ?" Het antwoord is daarop een dikke "ja", omdat het overgrote deel van de allochs moslims zijn en die (de) moslims nu eenmaal een godsdienst aanhangen met het grootste percentage fanatiekelingen. Zo fanatiek zelfs dat binnen diezelfde godsdienst ook maar het minste afwijkend gedrag of opinie binnen die zelfde godsdienst aanleiding is om elkaar naar het leven te staan. En ik spreek hier dan zelfs nog niet over het feit dat die moslims mogen liegen volgens de Koran.
Ik vraag me waarlijk af welk profijt die goody-goodies erbij hebben om de allochtonen-invasie goed te praten.
Ik ga gewoon over mijn nek van hun softe gewauwel.
Wat is hun bedoeling daarmee?
Aantonen hoe politiek correct ze wel zijn?
Een vermeende morele superioriteit etaleren?
Welnu, in mijn ogen bewijzen ze maar één zaak: chronische blinheid, en cognitieve dissonantie.
Oud 23 juni 2013, 14:03   #77
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:

Zei hij die tot de meest achterlijke groep mensen van deze aardkloot behoort.

Zo achterlijk zijn ze zelfs die moslims dat ze niet snappen dat ze zichzelf met de dag achterlijker maken door hun ongebreidelde inteelt.

Maar ja, mohammed hun grote voorbeeld vond kwantiteit dan ook belangrijker dan kwaliteit.
Oud 23 juni 2013, 14:09   #78
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vraag me waarlijk af welk profijt die goody-goodies erbij hebben om de allochtonen-invasie goed te praten.
Ik ga gewoon over mijn nek van hun softe gewauwel.
Wat is hun bedoeling daarmee?
Aantonen hoe politiek correct ze wel zijn?
Een vermeende morele superioriteit etaleren?
Welnu, in mijn ogen bewijzen ze maar één zaak: chronische blinheid, en cognitieve dissonantie.
Postjes, stemmen, electoraal kiesvee denk ik. .. , en een heel grote dosis kinderlijke naiviteit. Enfin de grootste verrader ooit van zijn eigen partij heeft het zo'n +10 jaar geleden bewezen door het allo kiesrecht in te voeren.
Oud 23 juni 2013, 14:23   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht

!
In Antwerpen heet het "taaloor" en het geeft diezelfde praatavonden 's avonds in het Willy Vandersteenplein aan de Handelsstraat.
Overdag komen de kopfödsters die enkel met vrouwen mogen praten van hun echtgenoot. Toen ik mij kandidaat stelde dachten ze dat ik mijn middag ging spenderen aan deze dames die blijkbaar met 50% van de Antwerpenaar geen woord mogen wisselen. Ik heb er vriendelijk voor bedankt. Uit ervaring weet ik namelijk dat deze mensen helemaal geen interesse hebben in het aanleren van het Nederlands, maar deze "uitjes" enkel gebruiken als koffieklatch om er met medekopfödsters een middagje te kletsen in het eigenste heimweetaal.

Ik weet ook van een leerkracht die Nederlands voor anderstaligen geeft dat er uiteraard een heleboel mensen zijn die met volle overtuiging en zeer veel inzet die mogelijkheden gebruikt om zich hier te integreren en opleiding en werk te vinden.
Maar, pas op mijnheer VERHIEST, d�*t zijn nu eens niet de mensen waarover we het in deze draad hebben! daar verschiet je van zeker hé? hoe is dat nu toch mogelijk? de racisten die het overschot aan criminaliteit aanklagen hebben het NIET (ik herhaal NIET) over mensen die zich met volle inzet willen integreren.
Wat denkt ge daarvan! Straf hé.

Ik heb het trouwens ook niet over blonde Noord Amerikanen die hier mèt diploma en al als expatriate komen werken. Wat denkt ge daarvan. Ik neem aan dat zoiets weer racistisch is? Wel, laat me je dan even klaarheid scheppen: ik heb ook totaal geen probleem met de Japanse, Cubaanse, ZuidAmerikaanse, Mexicaanse e.v.a. ingenieurs waar ik in de loop der tijden mee samenwerkte. Wat vind je daarvan? Nog straffer zeker hé?

En weet ge waar ik ook geen probleem mee heb (voor het geval je dat ook weer zou willen oprakelen), CHINEESKES. straf hé. De chinese mensen die ik ken spreken namelijk op één generatie gewoon Nederlands en zijn op één generatie volledig geintegreerd. Nog straffer hé.

Wilt ge u dus in deze draad misschien houden aan de bevolkingsgroep waar er wèl problemen mee zijn, want daarover gaat het hier.
Doe dus de moeite niet om elke vrijwilligersdaad die je uitvoert hier te komen ventileren om aan te tonen dat wij de slechte racisten zijn.

Weet je wat? ga eens als vrijwilliger bij het rode kruis en zie eens hoeveel hoofddoeken je d�*�*r zal zien als vrijwilliger. Of kom ons eens vertellen over mede-vrijwilligers met hoofddoek en haatbaard je vindt bij uw werk voor de autistische kinderen. Misschien bemerk je nog wel eens een hoofddoek bij vrijwilligers die met bejaarden uitstapjes doen, of die met boeken als vrijwilliger door de klinieken lopen.

Ik neem aan dat er ondertussen derde en vierde generatie vrijwilligers zijn die hun marokkaanse landgenoten ook nederlands kunnen aanleren en zelfs hun kinderen kunnen helpen bij het huiswerk. (onbetaald dan wel en niet via de door ons gesubsidieerde moskee).

En open daar gerust een apart draadje over! Waarschijnlijk heb je binnen de kortste tijd 340 voorbeelden.

Maar hou op met uw BS voor de rest. (trouwens hoeveel hoofddoeken en soepjurken zitten er in jouw Nederlands taalgroepje?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 juni 2013 om 14:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 16:01   #80
F.B.
Parlementslid

Standaard

De aap is uit de hoofddoek.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30621_00632135

Ik had al zo'n bruin getint vermoeden. De aanval is de beste verdediging denken de bedrieglijke lelijkaards bij zichzelf. Naar pedofilie grijpen is niet echt origineel meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be