Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2013, 12:23   #61
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb 15 jaar geleefd met gemiddeld 750€/maand, maar kwam wel elke maand zo'n 100€ tekort.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 12:29   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
3000 euro.

In Spanje drukken de mensen een bepaald bedrag eveneens in kilo uit.
Vermits de topicstarter het over 3000 euro heeft zal die 3k allicht op dat bedrag slaan.
Juist

1k = 1000 geldeenheden van de currency in kwestie
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 12:33   #63
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ik denk eerder dat jij het sociaal geval bent met je 800€
Ik heb nochtans nooit van een uitkering genoten itt jij

Als jij quasi 90% van de studenten als sociale gevallen wilt beschouwen, ga je gang. Ik kan je geranderen dat niet elke student per week honderden euro's leefgeld meekrijgt.
Oud 2 juli 2013, 12:35   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg knuppel
We zijn hier wel over volwassen mensen bezig die samen wonen, werken en zonder kinderen zitten.
Ik heb het ook over volwassen mensen die een fulltime bezigheid hebben en samenwonen

Citaat:
Wat komt nu plots dat zoontje te kijken met zijn school en dan dat gelul van maake en paake ?
HERLEES DE STARTDRAAD
Ik gaf gewoon een vergelijking van een hele bevolkingsgroep die niet zoveel geld als jij nodig heeft om mee rond te komen en die mensen trekken het dan meestal nog eens zonder steun van de dop/leefloon. Kan jij niet zeggen.
Oud 2 juli 2013, 22:08   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben blij dat je dit schrijft
Ofwel liegt ze
Ofwel weet ze de weg niet om aan haar WETTELIJKE BIJKOMENDE VERVANGINGSINKOMENS te komen.

Iedere alleenstaande MOET minimum 1040€/netto/maand ontvangen en als dit via vervangingsinkomens is, is dit belastingsvrij

Wij zitten allemaal te kankeren op die vreemdelingen, maar die vreemdelingen weten goed de weg van waar of wie ze wettelijk kunnen trekken
Ze liegt niet: ze toonde me (naïef eigenlijk) haar bankuittreksel.
Ze weet de weg wél maar werd overal van Kaïfas naar Pilatus gezonden.
MOET 1040 € : puur THEORIE !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 22:26   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel liegt ze
Ofwel weet ze de weg niet om aan haar WETTELIJKE BIJKOMENDE VERVANGINGSINKOMENS te komen.

Iedere alleenstaande MOET minimum 1040€/netto/maand ontvangen en als dit via vervangingsinkomens is, is dit belastingsvrij

Wij zitten allemaal te kankeren op die vreemdelingen, maar die vreemdelingen weten goed de weg van waar of wie ze wettelijk kunnen trekken
Als de betreffende vrouw de weduwe van een zelfstandige is liegt ze NIET.
Vorig jaar is een van mijn beste vrienden gestorven. Het was ook een kleine zelfstandige. Zijn pensioen bedroeg nooit meer dan......700 euro. Reden? Hij had als kleine zelfstandige niet genoeg afgedragen. De weduwe van een kleine zelfstandige krijgt nog minder.

Ik stond erbij toen de vriend van deze kleine zelfstandige zijn nieuwe vriendin kwam voorstellen. Een zwarte asielzoekster wiens aanvraag nog in behandeling was. Zij vertelde zélf dat zij als "alleenstaande" 1000 euro per maand kreeg toegespeeld...plus een sociale woning (in Houthalen). Haar vriendin met één kind kreeg 1200 euro per maand....plus ook een sociale woning. Geen van beiden had nochtans ooit één cent afgedragen aan 'sociale lasten", terwijl onze gepensioneerde zelfstandigen dat wél deden. Het is wraakroepend, maar FEIT is dat het wettelijk "leefloon" voor mensen die nooit bijdroegen aan de sociale zekerheid hoger is dan het pensioen van veel van onze gepensioneerde zelfstandigen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juli 2013 om 22:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 22:34   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel liegt ze

Als zelfstandige en ik heb dit nagevraagd, heb ik recht op circa 500€ uitkering omdat ik binnen mijn jaren blijf als uitkering gerechtigde.

U zegt dus dat ik recht heb op circa 1000€ ?
Daar wil ik wel graag meer van weten.
Oud 2 juli 2013, 22:38   #68
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorig jaar is een van mijn beste vrienden gestorven. Het was ook een kleine zelfstandige. Zijn pensioen bedroeg nooit meer dan......700 euro. Reden? Hij had als kleine zelfstandige niet genoeg afgedragen. De weduwe van een kleine zelfstandige krijgt nog minder.

Ik stond erbij toen de vriend van deze kleine zelfstandige zijn nieuwe vriendin kwam voorstellen. Een zwarte asielzoekster wiens aanvraag nog in behandeling was. Zij vertelde zélf dat zij als "alleenstaande" 1000 euro per maand kreeg toegespeeld...plus een sociale woning (in Houthalen). Haar vriendin met één kind kreeg 1200 euro per maand....plus ook een sociale woning. Geen van beiden had nochtans ooit één cent afgedragen aan 'sociale lasten", terwijl onze gepensioneerde zelfstandigen dat wél deden. Het is wraakroepend, maar FEIT is dat het wettelijk "leefloon" voor mensen die nooit bijdroegen aan de sociale zekerheid hoger is dan het pensioen van veel van onze gepensioneerde zelfstandigen.
En zo is het.

Dat ze dat maar eens twitteren, twetteren, of tweeteren ?
Enfin kakelen in de wereldwijde omroep want daar zitten blijkbaar onze politiekers aan hun kijkbuis gekluisterd.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juli 2013 om 22:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 22:41   #69
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is gewoon de schande voorbij. Gelijkheid noemen ze dat. De verantwoordelijken moeten in de cel.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 22:43   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb 15 jaar geleefd met gemiddeld 750€/maand, maar kwam wel elke maand zo'n 100€ tekort.
100 euro is in het zwart vlug verdiend. Een schoonmaakster of tuinier vangt daar probleemloos 10 euro per uur voor. Twee dagen per maand vijf uur WERKEN, en je hebt de ontbrekende 100 euro. Werk je die uren twee keer per week in plaats van twee keer per maand, dan strijk je zelfs 400 euro per maand op.

Je ziet, het volstaat om twee rechterhanden te hebben om de kop boven water te kunnen houden, maar je moet er wel mee WILLEN WERKEN.

En voor degenen die iets tegen deze vorm van zwartwerk hebben. Ik heb weet van een gemeentebestuur in het Brusselse dat Poolse arbeiders in het zwart liet werken. Zij werkten niet alleen goedkoper, maar waren ook bereid harder en langer te werken. De arbeiders werden s' avonds door een onderaannemer op hun werk afgezet en s' morgens weer opgehaald.
Oud 2 juli 2013, 23:08   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
100 euro is in het zwart vlug verdiend. Een schoonmaakster of tuinier vangt daar probleemloos 10 euro per uur voor. Twee dagen per maand vijf uur WERKEN, en je hebt de ontbrekende 100 euro. Werk je die uren twee keer per week in plaats van twee keer per maand, dan strijk je zelfs 400 euro per maand op.

Je ziet, het volstaat om twee rechterhanden te hebben om de kop boven water te kunnen houden, maar je moet er wel mee WILLEN WERKEN.

En voor degenen die iets tegen deze vorm van zwartwerk hebben. Ik heb weet van een gemeentebestuur in het Brusselse dat Poolse arbeiders in het zwart liet werken. Zij werkten niet alleen goedkoper, maar waren ook bereid harder en langer te werken. De arbeiders werden s' avonds door een onderaannemer op hun werk afgezet en s' morgens weer opgehaald.
Beetje reclame maken voor strafbare feiten en sociale dumping, dat is onze Knuppel wel toevertrouwd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 23:21   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beetje reclame maken voor strafbare feiten en sociale dumping, dat is onze Knuppel wel toevertrouwd.

Ik verwachtte van jou niets anders dan een excuus om te kunnen blijven luilakken.

Het was maar een voorbeeld. Wat in het zwart kan, kan allicht ook in het wit. Niemand houdt jou tegen om volgens het wettelijk boekje te werken.

Wat die strafbare feiten en sociale dumping van jou betreft, mijn voorbeeld toont aan dat zelfs onze bloedeigen R-overheid daar niet gek veel problemen mee heeft. Ze doet het namelijk zélf. Meestal in véél en véél ergere mate dan dit voor een gewone werkmens mogelijk is. Of heb jij nooit gehoord welke "christelijke" minister in het zwart liet werken aan zijn villa in Cap de Benat? Ik KEN persoonlijk een koppel dat voor Delcroix werkte in Frankrijk. Zelfs hun vervoerskosten kregen ze betaald.
Werd Delcroix daarvoor veroordeeld?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 juli 2013 om 23:41.
Oud 2 juli 2013, 23:27   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verachtte van jou niets anders dan een excuus om te kunnen blijven luilakken.

Het was maar een voorbeeld. Wat in het zwart kan, kan allicht ook in het wit. Niemand houdt jou tegen om volgens het wettelijk boekje te werken.

Wat die strafbare feiten en sociale dumping van jou betreft, mijn voorbeeld toont aan dat zelfs onze bloedeigen R-overheid daar niet gek veel problemen mee heeft. Ze doet het namelijk zélf. Meestal in véél en véél ergere mate dan dit voor een gewone werkmens mogelijk is. Of heb jij nooit gehoord welke "christelijke" minister in het zwart liet werken aan zijn villa in Cap de Benat? Ik KEN persoonlijk een koppel dat voor Delcroix werkte in Frankrijk. Zelfs hun vervoerskosten kregen ze betaald.
Werd Delcroix daarvoor veroordeeld?
Zelfstandigen zijn ook aan het leren van doppers hé?
doppen en een beetje vrijwillig werken aan laat ons zeggen een kleine 17 �* 20 € per uur?

Toch beter dan werken aan 45€ per uur en daar pakweg 5€ aan over te houden?
Oud 2 juli 2013, 23:58   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zelfstandigen zijn ook aan het leren van doppers hé?
doppen en een beetje vrijwillig werken aan laat ons zeggen een kleine 17 �* 20 € per uur?

Toch beter dan werken aan 45€ per uur en daar pakweg 5€ aan over te houden?
Die dingen lokt onze Roverheid nu eenmaal uit met haar veel te hoge loon-en andere lasten, controles, en andere pesterijen.
Ik ken echter ook kleine zelfstandigen die eerst hun personeel uitdunden, het daarna helemaal afdankten, nog een tijdlang met zijn tweetjes aanmodderden, en uiteindelijk hun zaak opgaven en elders gingen werken als gewone loonarbeider. Het meer dan gemiddeld goede (maar betaalbare, restaurant) waar ik bij speciale gelegenheden al eens tafelde, sloot zijn deuren op deze manier. Méér dan één bakker waar ik ooit klant was sloot op die manier zijn deuren. Een andere hing zich op. De laatste bakker die zijn deuren sloot werkt sinds ongeveer een jaar in een industriële bakkerij.
Oud 3 juli 2013, 00:10   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mambo, het koppel dat Delcroix in het zwart voor hem liet werken waren geen doppers. De man was een veel te jong gepensioneerde mijnwerker (wegens het sluiten van de Limburgse mijnen) en zijn vrouw had nooit buitenshuis gewerkt. Eén van de voorwaarden voor de bruggepensioneerde mijnwerkers was dat ze niet meer (officieel) MOCHTEN werken. Op die manier hoopte de Roverheid allicht dat de mijnwerkers die recht hadden op brugpensioen (na 15 jaar ondergrond, en dus soms nog erg jong) de jobs niet inpikten die door mijnwerkers konden worden gedaan die, door het tekort aan gewerkte jaren, geen recht hadden op brugpensioen.
Oud 3 juli 2013, 00:44   #76
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als zelfstandige en ik heb dit nagevraagd, heb ik recht op circa 500€ uitkering omdat ik binnen mijn jaren blijf als uitkering gerechtigde.

U zegt dus dat ik recht heb op circa 1000€ ?
Daar wil ik wel graag meer van weten.
Wel, daar ga ik je eens vlug uithelpen
Als ik alle gegevens heb mail ik ze door

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 3 juli 2013 om 00:57.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2013, 00:51   #77
Pin en Puk
Banneling

Standaard

sorry, verkeerd

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 3 juli 2013 om 00:56.
Oud 3 juli 2013, 01:05   #78
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou je niet in het zwart werken als je daar de tijd voor hebt ?
Er staan 100 wachtenden NA U
Oud 3 juli 2013, 01:08   #79
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit is gewoon de schande voorbij. Gelijkheid noemen ze dat. De verantwoordelijken moeten in de cel.
Neen, dit is onze wetgeving
Wat zit jij hier in feite mee te lullen als je dat nog niet weet ?
Oud 3 juli 2013, 01:11   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou je niet in het zwart werken als je daar de tijd voor hebt ?
Er staan 100 wachtenden NA U
Uit de laatste drie letters van je reactie blijkt dat je het antwoord op je vraag al weet.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be