Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2013, 23:36   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard Onder de 3000€ netto/per maand kan je niet leven

Als je de dag van vandaag geen 3000€/maand van waar ook ontvangt kan je hier nietmeer gelukkig leven.
Dit voor een koppel zonder kinderen.
Eveneens moeten je belastingen hier eveneens reeds van zijn afgetrokken.
Zij die minder hebben mogen gerust van hun oren maken, maar zoek eveneens achter de reden waarom je dar maandelijks bedrag niet hebt.
Ik basseer mij op een pensioen inkomen van je vrouw ( minimum) ten bedrage van 1050€ netto.
De andere 2000€ netto komt van de man op eender welke manier.
Dit bedrag is niet door dag en nacht shiften te doen, neen, door NIETS te doen, dus enkel maar ontvangen.
Anderen die het klappen van de zweep niet kennen ( meeste Vlamingen) zullen wel extra werken en betalen zodat het in jouw zak komt.
Zij die dit niet kunnen en dus niet begrijpen zijn werkmieren.
3000€/maand netto is een peanuts de dag van vandaag om met 2 mensen van te leven en goed van te leven
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 00:07   #2
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Indien de titel 3000€ BRUTO/maand zou zijn, zou dit iets meer bij de werkelijkheid staan.

In BE is het "gemakkellijk" rekenen: bruto - 55% tax - BTW (gem. 15%) - gemeetetaksen... (min. 5%) = minder dan 25% netto - erfenisrechten (min. 1/3 netto) = minder dan 15% komt effectief in je bezit -> en het gaat nog niet in BE !!

Trouwens:
- er zijn velen die onder die bedrag 1200E netto vallen, ook werkenden;
- ken je 1 bedrijf die dergelijk bedrag aan elkeen kan en/of zal uitbetalen;
- ken je nog die bv die niet onder 10000E per maand wou werken?

Reality check:
- het is crisis waar de regering zich niets van aantrekt, en de kleine man wil "sparen".
- men mag blij zijn dat men al een job heeft.

Hoe lang nog?

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 juli 2013 om 00:07.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 02:04   #3
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Indien de titel 3000€ BRUTO/maand zou zijn, zou dit iets meer bij de werkelijkheid staan.

In BE is het "gemakkellijk" rekenen: bruto - 55% tax - BTW (gem. 15%) - gemeetetaksen... (min. 5%) = minder dan 25% netto - erfenisrechten (min. 1/3 netto) = minder dan 15% komt effectief in je bezit -> en het gaat nog niet in BE !!

Trouwens:
- er zijn velen die onder die bedrag 1200E netto vallen, ook werkenden;
- ken je 1 bedrijf die dergelijk bedrag aan elkeen kan en/of zal uitbetalen;
- ken je nog die bv die niet onder 10000E per maand wou werken?

Reality check:
- het is crisis waar de regering zich niets van aantrekt, en de kleine man wil "sparen".
- men mag blij zijn dat men al een job heeft.

Hoe lang nog?
Met alle respect
Wie gaat er nu werken onder de 1200€ netto ?
hET MIN LEEFLOON VAN HET ocmw zit reeds rond de 800€
en doe er 800€ zwart bij en je zit dik over de 1600€ netto
Ben je met 2 en je woont zogenaamd alleen = 1600 x 2 = 3200€ netto

Ik geloof niet in die abnormale kleine inkomens
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 03:54   #4
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Als je niet eens juist hoeft te rekenen, dan is het inderdaad makkelijk rekenen.

Haha.

Je kan die percentages er niet zomaar aftrekken. Je moet steeds vermenigvuldigen met 1-percentage. Hoe je aan die 55% taks komt met een hoogste schijf van 50% (waar lang niet iedereen aan geraakt en indien wel slechts voor een deeltje) verbaast me ook. Maar, soit. Gemeentebelasting en persoonsbelasting kan je optellen, maar BTW gaat af van het deel dat daarna nog overblijft, niet van het geheel. 100% - 55% - 5% - 15% = 25% geeft een toch wel vertekend beeld wanneer de juiste berekeningswijze 100% * (100%-55%-5%) * (100%-15%) = 34% geeft. Een verschil van 56% van je foute resultaat. (De juiste berekeningswijze op basis van jouw overdreven cijfers is dat.)
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 06:45   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Als je de dag van vandaag geen 3000€/maand van waar ook ontvangt kan je hier nietmeer gelukkig leven.
Niet mee eens. Ik geef ruimschoots minder dan dat per maand uit, en ik woon dan nog eens in een "duur" land...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 07:36   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog nooit in mijn leven 3000€ weten bijschrijven op mijn rekening.
Weer heb ik dat ergens gemist denk ik daar waar men geld uitdeelde.

Citaat:
Onder de 3000€ netto/per maand kan je niet leven
Die zin is de reinste onzin want dat kan wel, veel mensen in dit land hebben geen 3000€ per maand en die leven ook en komen ermee 'rond' in dit dure landje.

Die niet toekomen met die 3000€ per maand dat zijn volgens mij van die figuren die een grote wagen kopen (of wat anders), juist maar om de buren ermee te overdonderen en zich daarvoor ook in de schulden weten te werken.

Ik geef dat ook niet uit op een maand hoor ...
Oud 1 juli 2013, 09:01   #7
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Met alle respect
Wie gaat er nu werken onder de 1200€ netto ?
hET MIN LEEFLOON VAN HET ocmw zit reeds rond de 800€
en doe er 800€ zwart bij en je zit dik over de 1600€ netto
Ben je met 2 en je woont zogenaamd alleen = 1600 x 2 = 3200€ netto

Ik geloof niet in die abnormale kleine inkomens
Het zou me niet verbazeen moest blijken dat je een sos bent.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 09:05   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij die minder hebben mogen gerust van hun oren maken, maar zoek eveneens achter de reden waarom je dar maandelijks bedrag niet hebt.
Ik basseer mij op een pensioen inkomen van je vrouw ( minimum) ten bedrage van 1050€ netto.
Dit bedrag is niet door dag en nacht shiften te doen, neen, door NIETS te doen, dus enkel maar ontvangen.
Anderen die het klappen van de zweep niet kennen ( meeste Vlamingen) zullen wel extra werken en betalen zodat het in jouw zak komt.
3000€/maand netto is een peanuts de dag van vandaag om met 2 mensen van te leven en goed van te leven
Ik werk alleen (echtgenote heeft geen inkomen). Inkomen is ongeveer 2400 euro per maand.
Vrouw, kind en ikzelf leven hiervan (kindergeld inbegrepen hé).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 09:56   #9
vindingrijk
Vreemdeling

vindingrijk's schermafbeelding

Standaard

Ik verdien 1450 netto. Samen met mijn man is dat 3500, geen kinderen.
Oud 1 juli 2013, 10:15   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zo'n bedrag stellen als de Pin en de Puk doen in de openingspost, is wel zeer veralgemenend.

Heel belangrijk is of je een eigen huis bezit, dan wel dat je nog moet afbetalen, of een volledige huur betalen.
Evenzeer belangrijk is dat je een reserve hebt voor niet vaak voorkomende maar toch normale tegenslagen (vb. auto net te oud voor omnium, perte totale rijden in fout ...).
De reserve kan ook bestaan uit werkzekerheid of inkomstenzekerheid.

Voorts is 3000 euro wel een redelijk hoog bedrag.
Persoonlijk zit ik daarboven, terwijl ik redelijk confortabel leef: twee gezinsauto's waarvan één 2.200 diesel SUV terwijl geen van ons beiden werkt, een moto, geen financiële noodzaak om kleiner te gaan wonen ...

Neem dus gerust maar 2400 euro netto, voor het echtpaar zonder kinderlast en zonder huurlast.
Wie daaronder zit zonder sociale woning ... moet goed uitkijken en oog hebben om zijn reserve's op peil te houden.

(begint het vaak mis te lopen met ofwel (v)echtscheidingen ofwel alcohol of drugstoestanden ? Of teveel luxe als ze allebei jong samen werken en dan maar potverteren ?)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:22   #11
vindingrijk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo'n bedrag stellen als de Pin en de Puk doen in de openingspost, is wel zeer veralgemenend.

Heel belangrijk is of je een eigen huis bezit, dan wel dat je nog moet afbetalen, of een volledige huur betalen.
Evenzeer belangrijk is dat je een reserve hebt voor niet vaak voorkomende maar toch normale tegenslagen (vb. auto net te oud voor omnium, perte totale rijden in fout ...).
De reserve kan ook bestaan uit werkzekerheid of inkomstenzekerheid.

Voorts is 3000 euro wel een redelijk hoog bedrag.
Persoonlijk zit ik daarboven, terwijl ik redelijk confortabel leef: twee gezinsauto's waarvan één 2.200 diesel SUV terwijl geen van ons beiden werkt, een moto, geen financiële noodzaak om kleiner te gaan wonen ...

Neem dus gerust maar 2400 euro netto, voor het echtpaar zonder kinderlast en zonder huurlast.
Wie daaronder zit zonder sociale woning ... moet goed uitkijken en oog hebben om zijn reserve's op peil te houden.

(begint het vaak mis te lopen met ofwel (v)echtscheidingen ofwel alcohol of drugstoestanden ? Of teveel luxe als ze allebei jong samen werken en dan maar potverteren ?)

.
Ben jij dan zelfstandige geweest en ben je nu aan het rentenieren ?
Oud 1 juli 2013, 11:02   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vindingrijk Bekijk bericht
Ik heb een speciaal contract met minister De Croo

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 11:07   #13
vindingrijk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb een speciaal contract met minister De Croo

.
Het corruptiecontract of zo ?
Oud 1 juli 2013, 11:43   #14
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vindingrijk Bekijk bericht
Een gepensioneerde staatsambtenaar..
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 12:05   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je niet beschaamd?

Met 3000 Euro netto valt er wel degelijk behoorlijk te leven. Je moet natuurlijk geen zotte toeren uithalen. Als jij vindt dat je daarmee nier rond komt moet je er maar voor zorgen dat je je consumptiepatroon wat aanpast.

Hou dus op met zagen en mekkeren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 12:08   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Handeltje in stevige koorden beginnen!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 12:30   #17
vindingrijk
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ben je niet beschaamd?

Met 3000 Euro netto valt er wel degelijk behoorlijk te leven. Je moet natuurlijk geen zotte toeren uithalen. Als jij vindt dat je daarmee nier rond komt moet je er maar voor zorgen dat je je consumptiepatroon wat aanpast.

Hou dus op met zagen en mekkeren.

Je hoeft toch niet beschaamd te zijn om goed te willen leven ... Uiteindelijk, wat zijn zotte toeren ? Net iets meer willen dan de basisbehoeften, niks om je over te schamen.
Je kan de vraag ook anders stellen. Wanneer heb je wel genoeg om behoorlijk te leven - iets meer dan onderdak, eten, drinke, kleren, water, elek, verwarming en hoef je je niet te schamen.

Het is een discussie als een ander. Trouwens hoeveel heb jij om niet te hoeven mekkeren en om toch behoorlijk te leven ...
Oud 1 juli 2013, 12:39   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

En ik die dacht dat ik hier gelukkig leefde.
Wat een teleurstelling.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 13:01   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wedden dat jij niet gelukkig bent?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:44   #20
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Als alleenverdiener verdien ik ongeveer 2800 euro, woon in een eigen huis waarop ik ongeveer 450 euro per maand moet voor betalen en heb twee wagens waarbij er één een firmawagen is.
Ik heb digitale televisie, internet, mijn vrouw en ik hebben beiden GSM en ik ga regelmatig op restaurant waar ik een flesje wijn neem en geen colaatje. Mijn dochtertje heeft zoveel speelgoed dat ze soms niet weet met wat te spelen en ook mijn twee honden krijgen goede kwaliteitsbrokken.
Met dit bedrag kan ik zelfs nog wat overhouden om op de spaarrekening te zetten (al wordt dit steeds moeilijker, toegegeven) en aan pensioensparen te doen.

Ik wil hierbij niet zeggen dat ik niet wat meer zou willen verdienen maar 3000 euro is zeker veel te hoog. Met 2000 denk ik nog rond te komen al zullen er dan budgetaire prioriteiten moeten gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 1 juli 2013 om 14:45.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be