Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2013, 22:57   #61
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan vergeet u dat deze maatregel veel minder de wielertoeristen zal treffen, maar wel veel meer de recreatieve fietser. De bejaarde op de fiets, de vader met de fietskar, de moeder met een kind op het zitje vooraan... Die zullen er vooral last van hebben.
Waarom?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 22:59   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Als ik dit lees, schrik ik. Ik wist niet dat die wielertoeristen zo asociaal konden zijn. Goed dat die stroken er komen.
Alleen, met die stroken los je niets op. Wielertoeristen in groep zullen er gewoon over razen, net zoals ze dat doen bij kasseistroken. En de individuele wielertoerist of de toerist in een klein groepje zal netjes langs de ribben rijden.

Resultaat nul komma nul.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:03   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom?
Is dat dan niet duidelijk? Hoe lager de snelheid, hoe oncomfortabeler je over oneffenheden rijdt. Een moeder met een kind op het zitje rijdt niet vlug. Als zij over de ribben rijdt, schudt heel de fiets, waarbij vooral het kind het gelag betaalt. Ouderen op de fiets zullen de neiging hebben, op de rem te gaan staan. Hierdoor daveren ze over de ribben. Enzovoort.
Oud 12 juli 2013, 23:09   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen, met die stroken los je niets op. Wielertoeristen in groep zullen er gewoon over razen, net zoals ze dat doen bij kasseistroken. En de individuele wielertoerist of de toerist in een klein groepje zal netjes langs de ribben rijden.

Resultaat nul komma nul.
Exact.. het moet van de burgers zelf komen. Gewoon een stok tussen de wielen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:12   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ben als frequent wandelaar nog nooit van mijn sokken gereden door wielertoeristen.
Goed voor jou. En ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:20   #66
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Zeg maar rustig gevaarlijke halve garen...maar nog steeds geen enkele reden om iedere 'sportieve' fietser bij voorbaat uit te spuwen...

Ik rij op ,zondagvoormiddag met een man of zes op een volwassen manier en door de week in mijn eentje soms...nog nooit enig probleem gehad met andere zwakke weggebruikers, wel met horendolle chauffeurs met een hoek af...
Ik zeg niet dat de automobilisten allemaal goede, verantwoordelijke chauffeurs zijn. Integendeel. Veel verdienen zelfs niet een rijbewijs te bezitten.
Maar dat neemt niet weg dat véél van die wegpiraten op fietsen onbeleefd en gevaarlijk zijn. Waarschijnlijk zijn zij even schadelijk als ze achter het stuur van een auto zitten.

Laatst gewijzigd door meneer : 12 juli 2013 om 23:20.
Oud 12 juli 2013, 23:21   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de automobilisten allemaal goede, verantwoordelijke chauffeurs zijn. Integendeel. Veel verdienen zelfs niet een rijbewijs te bezitten.
Maar dat neemt niet weg dat véél van die wegpiraten op fietsen onbeleefd en gevaarlijk zijn. Waarschijnlijk zijn zij even schadelijk als ze achter het stuur van een auto zitten.
Véél? En waarop is uw oordeel dan wel gebaseerd?
Oud 12 juli 2013, 23:40   #68
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Véél? En waarop is uw oordeel dan wel gebaseerd?
Ik zie ze geregeld de baan onveilig maken, die mannetjes met hun belachelijk veelkleurig kostuumpje, ze rijden met twee of drie naast elkaar op de baan, roepen naar de mensen om uit de weg te springen, maken zich kwaad zelfs, want vermits ze met een man of twintig zijn hebben ze een groot bakkes, en af en toe stopt de bende bij een café, waar ze met veel lawaai enkele liters bier binnengieten, alvorens halfdronken terug op hun velo te klauteren en verder te doen met hun gevaarlijke race. Al rijdend rochelen ze , spugen hun snot uit, werpen papiertjes van repen chocolade en kleenex-en in de ronde, en soms zie je er éné naast zijn velo staan om tegen een gevel te zeiken.
Voor 90 % zijn het een troep ongeregeld, een horde onbeschofte hufters.
Alles duidelijk voor u, nu ?
Oud 12 juli 2013, 23:43   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ...

Alles duidelijk voor u, nu ?
Ja, wat u hier brengt, is slechts uw eigen subjectieve kijk. Bijgevolg hoort u dit niet te verkopen als een feit.
Oud 13 juli 2013, 07:31   #70
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die halve garen, die in carnavalskostuumpjes als zotten over het wegdek razen mogen de vleugels gerust gekortwiekt worden, het werd hoog tijd.
Ik rij ook met de fiets, maar hoef me daarvoor niet uit te dossen als een kloon van Eddy Merkx, en ik rij de wandelaars niet uit hun sokken.
Als je rap wilt rijden ga je het circuit maar op, of anders koop je een brommer en gaat het op de snelweg wat uithangen.
2

of we laten bromfietsen ook toe op het jaagpad, kunnen die zich ook ergeren aan de slome "sportieve" wielertoeristen
Oud 13 juli 2013, 08:42   #71
vlaams realist
Banneling

Standaard

Die ribbelstroken zijn inderdaad een pestmaatregel die iedereen pest.Er zijn genoeg regels in de wet om wielerterroristen anders aan te pakken.Een snelheidsbeperking 30km per uur zou gepast zijn.Een controle van de fiets op aanwezigheid van de bel,reflectoren.De bestaande regels over het rijden in groep toepassen.Als de jeugdbewegingen daar aan moeten voldoen,waarom wielertoeristen dan niet?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 08:52   #72
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u vragen hoe een fietser wettelijk gezien zijn snelheid kan vaststellen? Nergens in de wegcode staat er immers dat een fiets uitgerust moet zijn met een snelheidsmeter, laat staan dat het zou moeten gaan op een geijkte meter.
Een fietscomputertje kun je kopen vanaf 15,00 euro. Niet echt een investering, me dunkt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 10:31   #73
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan niet duidelijk? Hoe lager de snelheid, hoe oncomfortabeler je over oneffenheden rijdt. Een moeder met een kind op het zitje rijdt niet vlug. Als zij over de ribben rijdt, schudt heel de fiets, waarbij vooral het kind het gelag betaalt. Ouderen op de fiets zullen de neiging hebben, op de rem te gaan staan. Hierdoor daveren ze over de ribben. Enzovoort.
Neen dat is niet duidelijk. Ik heb de indruk dat hoe trager je rijdt, hoe minder last je hebt van oneffenheden. Ribbelstroken eerlijk gezegd nog niet tegengekomen, kasseiwegen des te meer...
Oud 13 juli 2013, 10:37   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, wat u hier brengt, is slechts uw eigen subjectieve kijk. Bijgevolg hoort u dit niet te verkopen als een feit.
Het is ook mijn subjectieve kijk, al zou ik zeker niet gezegd willen hebben dat ze halfzat op hun fiets zitten. Maar ik erger mij ook dood aan wielertoeristen die mij en mijn net fietsende zoon eerst afschreeuwen en dan met een razende snelheid voorbijfietsen. Het ventje verschoot eens zo hard dat hij in de kant reed.

Als ik dan van AnarchoChristophe moet horen dat we daar niets te zoeken hebben en dat het onze eigen schuld is, dat we maar beter thuis blijven, ja, dan kan ik niet anders dan dat soort gedrag als diep asociaal categoriseren.

En nee, het gaat hier niet over een jaagpad, maar over een oude spoorwegbedding die als exclusief fietspad is ingericht.
Oud 13 juli 2013, 15:08   #75
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Een subjectieve , maar wel ZELF GEZIENE kijk dus.
Oud 13 juli 2013, 15:09   #76
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
2

of we laten bromfietsen ook toe op het jaagpad, kunnen die zich ook ergeren aan de slome "sportieve" wielertoeristen
Hell's Angels op het fietspad, die velohelden in de gracht stampen !
Oud 13 juli 2013, 15:12   #77
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is ook mijn subjectieve kijk, al zou ik zeker niet gezegd willen hebben dat ze halfzat op hun fiets zitten. Maar ik erger mij ook dood aan wielertoeristen die mij en mijn net fietsende zoon eerst afschreeuwen en dan met een razende snelheid voorbijfietsen. Het ventje verschoot eens zo hard dat hij in de kant reed.

Als ik dan van AnarchoChristophe moet horen dat we daar niets te zoeken hebben en dat het onze eigen schuld is, dat we maar beter thuis blijven, ja, dan kan ik niet anders dan dat soort gedrag als diep asociaal categoriseren.

En nee, het gaat hier niet over een jaagpad, maar over een oude spoorwegbedding die als exclusief fietspad is ingericht.
Ik ga nu altijd wandelen met een flinke wandelstok. En de één of andere dag gaat die toch eens in zo een wiel eindigen vrees ik. Als ik niet op tijd kan wegspringen als de hellebende voorbijraast. Niet met opzet natuurlijk...
Oud 13 juli 2013, 18:44   #78
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u vragen hoe een fietser wettelijk gezien zijn snelheid kan vaststellen? Nergens in de wegcode staat er immers dat een fiets uitgerust moet zijn met een snelheidsmeter, laat staan dat het zou moeten gaan op een geijkte meter.
Iemand die regelmatig fietst weet wel hoe snel hij/zij 'ongeveer' rijdt....en een 'gewone' fietser rijdt onder de 30, de 'sportfietser' boven de 30......
Oud 13 juli 2013, 20:30   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een fietscomputertje kun je kopen vanaf 15,00 euro. Niet echt een investering, me dunkt.
a. Een fietscomputer is niet door de wegcode voorgeschreven.

b. Een fietscomputer is niet officieel geijkt.

Bijgevolg kan men een fietser niet aanspreken over het overtreden van een bepaalde snelheidsbeperking. Wettelijk heeft een fietser geen enkel instrument om zich daarvan te vergewissen.

Wel kan een agent een fietser voor roekeloos rijgedrag verbaliseren. Als je op een jaagpad rijdt met heel veel trage fietsers, ben je roekeloos bezig door er toch snel te willen rijden.
Oud 13 juli 2013, 20:31   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat is niet duidelijk. Ik heb de indruk dat hoe trager je rijdt, hoe minder last je hebt van oneffenheden. Ribbelstroken eerlijk gezegd nog niet tegengekomen, kasseiwegen des te meer...
Wel, als u me niet gelooft, raad ik u aan het eens zelf te proberen. Neem een willekeurige kasseiweg, rij erop aan 10 km/u. Daarna aan 20 km/u. En vervolgens aan 30 km/u. U zult wel het verschil merken in comfortbeleving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be