Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 19:02   #61
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
nog een geluk dat er geen smurfen op die wegen fietsen,dat zou pas iets zijn!!
Meer blauw op straat.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 19:15   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, het is geen openbare weg die iedereen toebehoort. Wel is het een dienstweg die werd opgesteld voor ander verkeer dan dienstverkeer.
Dat wil ik grif aannemen. Maar op die opengestelde dienstweg gelden dan toch evenzeer de elementaire verkeersregels. En ook de hoffelijkheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 19:27   #63
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Het fietsend testosteron kuddevolk zou misschien grootheidswaanzin halve vereert zijn indien ze hun toeren op het terrein van Zolder of Francorchamps moeten uitvoeren.

Omdat ze wandelaars, gepensioneerde en kinderen terroriseren.

Worden ze daar dan door testosteron overdosis auto fanaten van de weg gereden, zullen ze dat misschien als een eer ervaren.

In deze egoïstische denk wereld weet men nooit waar de kik knop omgedraaid word.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 19:39   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nee, 'Ze scheerden rakelings langs mijn dochtertje zodat die van de schrik onder hun wielen terechtkwam'-achtigs...... Kan je je nog meer van de onnozele houden ?
Dat is een aanrijding.
Dat is geen nieuw fenomeen dacht ik...en ook totaal waar deze discussie.

Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2013 om 19:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 19:55   #65
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Dat ze in groep rijden is niet het probleem. Maar net als bij de voetbal horde zijn ze sterk en lomp in hun kudde en moet de rest wijken.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 20:21   #66
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is een aanrijding.
Dat is geen nieuw fenomeen dacht ik...en ook totaal waar deze discussie.

Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden.
Dat is een aanrijding ten gevolge van het gevaarlijk rijden en het zodoende anderen in gevaar brengen.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden en vinden dat al de rest uit de weg moet.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden daar waar het 'voorbehouden' is voor trageren.
Het stoort.....dat ze asociaal en arrogant zijn.
Het stoort.
Oud 15 juli 2013, 20:25   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een aanrijding ten gevolge van het gevaarlijk rijden en het zodoende anderen in gevaar brengen.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden en vinden dat al de rest uit de weg moet.
Het stoort mensen dat ze in groep snel rijden daar waar het 'voorbehouden' is voor trageren.
Het stoort.....dat ze asociaal en arrogant zijn.
Het stoort.
Mij stoort zoveel, maar ik zie zelden het nut om dat in allemaal effectief in wetten (er zijn er nog niet genoeg?) te gieten.

Moesten we asociaal en arrogant gedrag strafbaar maken, we kunnen ineens een schutkring rond onze grootste stad plaatsen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2013 om 20:28.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 20:27   #68
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Op jaagpaden langs waterwegen is de maximale toegelaten snelheid 30km/u. Wielertoeristen moeten 2 aan 2 naast elkaar rijden en niet in peloton over de volledige breedte. Elke gebruiker van de openbare weg moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden: indien er wandelaars lopen, of indien er veel trager fietsend verkeer is, dan moeten ze daar rekening mee houden.

De eerste wielertoerist die mijn kind of mijn vrouw aanrijdt als we langs de vaart rijden, mag zich een kamertje in het ziekenhuis boeken.
Je zou je redenering ook kunnen omdraaien: wat hebben wandelaars en kinderen te zoeken op een jaagpad ? Er zijn voor jullie alternatieven genoeg, voor een peloton zijn die er niet...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 20:49   #69
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Je zou je redenering ook kunnen omdraaien: wat hebben wandelaars en kinderen te zoeken op een jaagpad ? Er zijn voor jullie alternatieven genoeg, voor een peloton zijn die er niet...
In vlaenderen? Neen. Alles voor fietsers.
En op een jaagpad is het gevaarlijk snel te rijden. Je kan in het water vallen.
Oud 15 juli 2013, 20:54   #70
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Klootschieters krijgen in Vlaanderen ook nergens faciliteiten voor hun sport, en een jaagpad zou ook voor deze liefhebbers een ideaal terrein zijn.
Spijtig als die bollen ineens tussen zo'n aanstormend peloton terecht komen. Maar als we dan toch voor het recht van de sterkste gaan....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klootschieten
Oud 15 juli 2013, 21:38   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb het geluk op een paar km van de NL grens te wonen. (en train in mijn eentje, nooit in peleton, dat scheelt ook) ... in NL is de fietsinfrastructuur zo uitmuntend dat er daar geen enkel probleem is eigenlijk ...
Natuurlijk. Vlaanderen heeft, door stiefmoeder België, vele tientallen en tientallen jaren achterstand in te halen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:38   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat wil ik grif aannemen. Maar op die opengestelde dienstweg gelden dan toch evenzeer de elementaire verkeersregels. En ook de hoffelijkheid.
Natuurlijk.
Oud 15 juli 2013, 21:40   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Het doorgangsrecht van voetgangers is vrij groot in België. Ik zie bijgevolg ook niet in waarom we de jaagpaden niet meer zouden openstellen voor voetgangers, omdat op zondag voormiddag er ook wielertoeristen rijden.
Oud 15 juli 2013, 21:43   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar wat zit je hier dan de ganse tijd te klagen over die 30 km maximum ? Is iets minder hard dan zoveel gevraagd ? Als ze toch constant zo'n snelheden willen halen dat ze dan op de gewone wegen gaan crossen, dan moeten ze niet afremmen voor die ambetante voetgangers en zondagsfietsers....voor auto's, rode lichten en dergelijke, ja, da's dan weer wat anders.....
Voor mij is het minpunt van al die fanatiekelingen hun asociaal gedrag tegenover de rest van de gebruikers van de jaagpaden...zij hebben voorrang en de rest moet maar maken dat ze uit de weg zijn...... Dat ze waar er niemand anders te zien is boven die 30 rijden, het kan me geen kl... schelen, maar laat de anderen met rust als die er wèl zijn.
Euh, ik heb nooit anders gesteld. U vergist zich van vijand. Alleen is het heel onjuist alle wielertoeristen over dezelfde kam te scheren.
Oud 15 juli 2013, 22:04   #75
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Fietsers bellen om te waarschuwen dat ze er aan komen.
Dat wil geenszins zeggen dat je in de gracht moet springen.

Waarom moet weer een hele groep bagger en geribbelde gedrochten over zich heen krijgen omdat er af en toe een paar onnozelaars bij zijn die zich gevaarlijk gedragen?

Waarom moet de hele maatschappij daarvoor bijdragen in gedrochten als die geribbelde verkeersremmers?
Het zijn niet een paar debielen maar duizenden ondertussen hoor.
Ik de zomermaanden vaar ik de kanalen af met m'n boot.
Ik zie echt wel wat er gebeurd langs die trekwegen, het is niet fraai wat die gasten denken te mogen doen.
Zeker als ze met meerderen zijn, zijn ze uiterst agressief.
Trouwens indien 30 de limiet is, wat ik ruim genoeg vind op een trekweg / fietspad dan hou je je daar aan.
Op de autoweg kan ik ook véél sneller met m'n auto dan 120 maar het is nu eenmaal zo.
Ik ergeren mij ook wel eens aan iemand die aan 70 op het middenvak blijft rijden maar daarom rijd ik hem nog niet in de berm.
Doen zij wel.
Oud 15 juli 2013, 22:11   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Trouwens indien 30 de limiet is, wat ik ruim genoeg vind op een trekweg / fietspad dan hou je je daar aan.
Ik ken geen fietspaden waar er 30 is voorgeschreven. Daarnaast heeft een fietser geen enkel wettelijk instrumentarium om zich aan een bepaalde snelheid te houden. Hij kan slechts subjectief inschatten.
Oud 15 juli 2013, 22:14   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ergeren mij ook wel eens aan iemand die aan 70 op het middenvak blijft rijden maar daarom rijd ik hem nog niet in de berm.
Doen zij wel.
Sommigen doen dat. Alleen zijn het heus wel uitzonderingen.
Oud 15 juli 2013, 22:17   #78
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Omdat vlamingen geen discipline hebben.
Het gaat niet over discipline maar eerder over respect voor de omgeving en de andere gebruikers van het jaagpad.
Niet alleen het te snelle gevaarlijke rijden in groep is laakbaar in die omgeving, het is eveneens lomp en onbehouwen.
Iedereen mag genieten van de natuur, de wandeling, het water en elk op zijn manier.
Hou daar gewoon rekening mee......
Oud 15 juli 2013, 22:22   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over discipline maar eerder over respect voor de omgeving en de andere gebruikers van het jaagpad.
Niet alleen het te snelle gevaarlijke rijden in groep is laakbaar in die omgeving, het is eveneens lomp en onbehouwen.
Iedereen mag genieten van de natuur, de wandeling, het water en elk op zijn manier.
Hou daar gewoon rekening mee......
Wat bedoelt u met "het is laakbaar snel te rijden in groep in die omgeving"? Wat is er laakbaar snel te rijden op een verlaten jaagpad?
Oud 15 juli 2013, 22:23   #80
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, die regelneverij en overvloed van allerlei willekeurige verkeerstechnische gedrochten storen mij.

Een GAS-boete treft bij mijn weten enkel overtreders.
Aan de snelheid die een normaal mens rijd en wandelt storen die ribbelkes ook niet ...........
Die ribbelkes treffen enkel de fanatieke wieler terroristen en dat is de bedoeling.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be