Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2013, 23:18   #61
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
De dader zijn afkomst is op dit forum al een keer of 3 veranderd van Oostblokker naar Rus, dan Tchetcheen en nu is het een Witrus, maar de conclusie blijft voor sommigen toch steeds dezelfde dat het in hun cultuur zit.

Juist een vraagje, hoe goed ben je vertrouwd met de al die verschillende culturen?
Dit is wat ik schreef over Russen in een ander topic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Russen staan erom bekend dat ze erg agressief uit de hoek kunnen komen. Ik heb al verhalen gehoord van caféruzies met die mannen die extreem uit de hand lopen. Ze trekken snel een mes en schuwen niet om het te gebruiken. Als ze geen mes voorhanden hebben breken ze een glas en slaan ze in je gezicht met de scherven. Het mag dan ook niet verbazen dat deze helden meisjes hun strot afknijpen om ze te beroven.

"ies koeltoer"

Dat is dus verrijking voor de Edinatjes en Robinusjes van deze wereld.
Het is en blijft een feit dat de meerderheid van deze extremiteiten gepleegd worden door vreemdelingen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 23:23   #62
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
De dader zijn afkomst is op dit forum al een keer of 3 veranderd van Oostblokker naar Rus, dan Tchetcheen en nu is het een Witrus, maar de conclusie blijft voor sommigen toch steeds dezelfde dat het in hun cultuur zit.

Juist een vraagje, hoe goed ben je vertrouwd met de al die verschillende culturen?
Oostblokker, Rus,en Tchetcheen , ze hebben allemaal iets gemeen : het zijn Niefanier's, en die hier eigenlijk niets verloren zijn. We zaten op hen niet te wachten, niemand heeft ze uitgenodigd, en we zijn ze liever kwijt dan rijk...
Vooral als het dan ook nog eens roofmoordenaars en/of verkrachters zijn, zoals spijtig genoeg dikwijls schijnt voor te komen.
Is dat genoeg antwoord op jouw vraagje ? Of moet er een tekeningske bij ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 00:09   #63
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Raf heeft aandacht nodig, het is komkommertijd ......
Ofwel heeft hij "komkommer" nodig
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 1 augustus 2013 om 00:10.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 00:19   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Oostblokker, Rus,en Tchetcheen , ze hebben allemaal iets gemeen : het zijn Niefanier's, en die hier eigenlijk niets verloren zijn. We zaten op hen niet te wachten, niemand heeft ze uitgenodigd, en we zijn ze liever kwijt dan rijk...
Vooral als het dan ook nog eens roofmoordenaars en/of verkrachters zijn, zoals spijtig genoeg dikwijls schijnt voor te komen.
Russen zijn zich hier al vele jaren diep aan het ingraven in de maatschappij.
Overal in Europa trouwens.
Het is zeker al 20 jaar dat ik weet dat je makkelijk uw paspoort aan russen kan verkopen.
België-spanje-Nederland en zo verder hebben ze een immens netwerk ondertussen in allerlei "schijnhandels".
Ze geven hier makkelijk een miljoen per dag uit aan 2handswagens en dergelijke om ze verder te exporteren en om zwart geld wit te maken.
Beetje nadenken eh.
Russen zijn schaakspelers.
Toegegeven, die welke dat meisje heeft vermoord was waarschijnlijk een slechte speler.
Oud 1 augustus 2013, 00:54   #65
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Nee hoor, het is duidelijk, als het 'niefanier' is en het pleegt een moord dan is het omdat ze 'niefanier' zijn. Het leven kan toch simple eenvoudig zijn voor sommigen 'welvanier'.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 01:41   #66
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is dan ook positief nieuws en niet de miserie van een gezin dat uitgemolken wordt. Niks mis mee.
positef nieuws ,een nieuwe parasiet op de troon ,hoe gek of gebrainwasht kan je zijn?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 01:48   #67
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

alles wat van ver of dichtbij met russen te maken heeft ,heeft een slechte naam ,ik woon in thailand en daar vinden ze het ook tuig van de richel
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 04:40   #68
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
het is een wit-rus.
Zoals de moordenaar van Joe, een zigeuner, daar hebben ze ook een "Pool" van gemaakt.
Oud 1 augustus 2013, 05:37   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Dat vind ik ook. Hoe kan men zoiets zeggen als 'het hangt me de voeten uit?? Het moest eens je vrouw, vriendin, moeder of dochter overkomen... dan zou ze niet genoeg aandacht kunnen krijgen.
D�*t is het 'm nu juist, Laynee. Als het JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter overkomt, zullen Vlaamse politici daar niet over twitteren en facebooken dat het een lieve lust is. JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter is hun aandacht immers niet waard... Voor JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter zal het gemeentebestuur van De Pinte geen rouwregister openen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:05   #70
spabert
Banneling

Standaard

Raf is jaloers op de aandacht voor een vermoord meisje.
How low can you go?

Laatst gewijzigd door spabert : 1 augustus 2013 om 08:06.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:14   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter overkomt, zullen Vlaamse politici daar niet over twitteren en facebooken
Het staat anderen dan ook volledig vrij om er zelf over te facebooken of te twitteren mocht men met zo een dramatische situatie te maken gekregen hebben. Ik wens het niemand toe.

Zielige draad is dit verder ...

Zoals ik al eerder schreef, respect is ver te zoeken tegenwoordig.

Meeste mensen zijn me dunkt al immuun geworden aan die zaken.
Naar alle waarschijnlijkheid spruit dit voort uit wat men de mensen dagelijks door de strot duwt van series, waarin er voor het eerste reclameblok al 350 doden gevallen zijn, aan nieuwsuitzendingen waar je niets anders ziet dan doden ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2013 om 08:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:16   #72
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t is het 'm nu juist, Laynee. Als het JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter overkomt, zullen Vlaamse politici daar niet over twitteren en facebooken dat het een lieve lust is. JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter is hun aandacht immers niet waard... Voor JOUW vrouw, vriendin, moeder of dochter zal het gemeentebestuur van De Pinte geen rouwregister openen.
Het ergste is, dat de familie blijkbaar zelf met rust gelaten wilt worden...
Oud 1 augustus 2013, 08:16   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof Annick Van Uytsel, Kim en Ken... nooit aandacht hebben gekregen! De politici die nu voluit zitten te twitteren en te facebooken kennen de ouders en misschien Aurore ook persoonlijk. Mogen zij zich daar niet persoonlijk bij betrokken voelen? Ik hou ook niet van politici maar laat ons nu geen spijkers op laag water zoeken om toch maar te kunnen kankeren! Dat past niet gelet op de omstandigheden! Als vader van twee kinderen ben ik zelf aangeslagen en ik ken die mensen totaal niet. Wat ben ik dan in jouw ogen?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 1 augustus 2013 om 08:20.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:21   #74
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm... Ik zie juist dat Boadicea een gelijkaardig topic startte... Mes excuses profondes.
Voor 1 keer ben ik het eens volledig met je eens, Raf. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar versta me niet verkeerd: ik ga niet hypocriet doen alsof ik zwaar in de rouw ben voor iemand die ik niet persoonlijk ken.

Ik vind het vreselijk voor de familie en nabestaanden die haar wel persoonlijk gekend hebben, maar ik vind het inderdaad ook een kaakslag aan als die slachtoffers die niet serieus genomen zijn geworden, dat dit slachtoffer zoveel aandacht krijgt.

Daarnaast krijg je zo een hoop informatie, dat je door het bos de bomen niet meer ziet.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 1 augustus 2013 om 08:23.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:24   #75
spabert
Banneling

Standaard

Aiaiaia toch
heeft er iemand u gevraagd on in de "rauw" te zijn misschien?

narcisme ten top

Laatst gewijzigd door spabert : 1 augustus 2013 om 08:25.
Oud 1 augustus 2013, 08:30   #76
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De achtergrond van de media aandacht in dit geval ken ik niet.
Wat ik wel erg vind is dat zulks als een fait divers zou afgehandeld worden.
Even nadenken, zeker als vrouw.
Je gaat naar een feestje en je wordt verkracht of vermoord nadien.
Indien de maatschappij dat normaal begint te vinden mag men zich toch wel ernstige vragen beginnen te stellen over onze beschaving en zeden?
Een maatschappij mag zoiets nooit normaal vinden, maar vindt jij het normaal dat er jaarlijks honderden verkrachtingen en tientallen moorden de pers niet halen en deze moord hier alle kranten vult?

Een moord is een moord en is gruwelijk. Geen enkele misdaad van dat kaliber mag normaal gevonden worden.

Alleen stel ik me de vraag of we alle slachtoffers gelijk behandelen. Een moord is een moord en de ene wat gruwelijker dan de andere, maar de ene krijgt meer aandacht dan de andere.

Als alle moorden in de krant kwamen, waren de kranten 5 maal dikker. Men moet een selectie maken, maar het is duidelijk dat sensatie wint, of de afkomst van het slachtoffer.
Oud 1 augustus 2013, 08:41   #77
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het staat anderen dan ook volledig vrij om er zelf over te facebooken of te twitteren mocht men met zo een dramatische situatie te maken gekregen hebben. Ik wens het niemand toe.

Zielige draad is dit verder ...

Zoals ik al eerder schreef, respect is ver te zoeken tegenwoordig.

Meeste mensen zijn me dunkt al immuun geworden aan die zaken.
Naar alle waarschijnlijkheid spruit dit voort uit wat men de mensen dagelijks door de strot duwt van series, waarin er voor het eerste reclameblok al 350 doden gevallen zijn, aan nieuwsuitzendingen waar je niets anders ziet dan doden ...
Inderdaad. Tegenwoordig zijn moorden entertainment geworden. Ik stoor me gewoon compleet aan de waarden en normen van heel de maatschappij.

En respect moet men verdienen en niet afdwingen. Ik vind het dus echt hypocriet dat men zoveel tam tam verkoopt omdat de dochter van belangrijke afkomst vermoord is, terwijl er jaarlijks zoveel jonge vrouwen en meisjes slachtoffer worden van mannen die hun lusten niet onder controle hebben.

Vind je dat respectvol dat we dit blijven doodzwijgen, als het om "normale" burgers gaat? Ik heb respect voor de mensen die ik ken en die mij respecteren. Voor al de rest: I am sorry, maar ik heb ook maar een beperkt aantal uren dat ik leef op deze bol en ik kan het me niet allemaal aantrekken.

Ik ben er eerlijk in: als je voor iedereen goed wil doen, deel je jezelf dood en doe je voor niemand nog goed. De media is ook zo: van waar het geld komt ... daar gaat het respect naartoe.

Wel, ik ben niet bij die rijke mensen. Ik ben niemand in dit land. Een gewone burger die doodgezwegen wordt en die maar respect moet hebben voor die bende rijkeluizen die op mij neerkijken en mij nog verder afbreken, mij geen kansen gunnen en mij verder in de armoede laten wegrotten.

Sorry, maar ik ben mijn respect voor die lui kwijt. Als ze mij een job zouden geven, ook kansen en ga zo verder, dan zou ik misschien nog enig gevoel hebben dat ik iets gemeen heb met die mensen, maar nee ... Aurore voelt voor mij aan als iemand van een andere planeet waar ik geen connectie mee heb en die mijn koude kleren niet kan raken, gezien ik alle energie nodig heb om voor mezelf rond te komen en het niet kan opbrengen om me alles aan te trekken.

Het feit dat ik er over schrijf, betekend dat Aurore me ergens wel raakt. Zij is is vermoord en heel het land is in rep en roer. Mij zijn ook gruwelijke dingen overkomen en de politie nam me niet eens ernstig, want ik ben niet de juiste afkomst in dit land.

Sorry, maar ik kan niet inzitten met iedereen. Ik heb mijn eigen problemen en het kost me moeite genoeg om die op te lossen. Dus vraag niet aan mij dat ik naar De Pinte ga om een rouwregister te tekenen voor iemand die ik niet ken.
Oud 1 augustus 2013, 08:43   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Aiaiaia toch
heeft er iemand u gevraagd on in de "rauw" te zijn misschien?

narcisme ten top
In de "rauw" zijn? Wat is dat, misschien?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:44   #79
spabert
Banneling

Standaard

Blijf dan gewoon thuis.

No sweat.
Oud 1 augustus 2013, 08:45   #80
spabert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In de "rauw" zijn? Wat is dat, misschien?
vraag het aan de forumcalimero van dienst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be