![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) De invloed van Smet is dus (nog) niet groot op de PISA-cijfers. Gelukkig maar. 3) We kunnen hooguit zeggen dat we er in de PISA-resultaten al bij al nog goed uitkomen ONDANKS Smet. Ik zie dat mensen hier nogal willen focussen op klasgroottes. Ik zat vroeger ook steevast in klassen van minstens 25, en soms 30+. En nee, ik heb daar ook geen grote problemen door gekregen. Maar toch moeten we daar een en ander nuanceren : 1) Ik zat in WeWi(8). Vergelijk een klas van 30 leerlingen uit een top-ASO-richting AUB niet met een klas van 30 leerlingen in de richting Handel of met een klas van 30 kleuters of zo. Men heeft het hier heel veralgemenend over '"klassen van 30", terwijl daar enorme verschillen in bestaan. 2) In het secundair onderwijs was er vroeger véél meer discipline (sedert Vanderpoorten hebben leerlingen veel meer rechten dan plichten, waar de rechten juridisch afdwingbaar zijn, terwijl de plichten nauwelijks oplegbaar zijn). De kwaadwilligsten onder de leerlingen wéten dat. De juridisering van het onderwijs is de doodsteek voor discipline in "moeilijke" klasgroepen. Ze wanen zich (en zijn vaak ook) ongenaakbaar. Dat was vroeger wel even anders. 3) Dat hangt ook samen met het maatschappelijk respect voor de leerkrachten dat weggedeemsterd is. Vroeger wedijverden ze in aanzien met meneer de burgemeester, nu zijn het 'die luie profiteurs met teveel congé' wier maatregelen meer wél dan niet door ouders aangevochten worden onder het motto "mijn kind, schoon kind". Voor dat verloren maatschappelijk respect - iets wat ook weer waardevol is voor het afdwingen van de broodnodige discipline - zijn m.i. vooral de beleidsmakers verantwoordelijk. Op veel verschillende manieren. 4) Als gevolg van 2) en 3) zijn klassen van 30 NU onmogelijk nog te vergelijken met klassen van 30 VROEGER. Jongelui zijn mondiger en machtiger geworden, kennen hun rechten soms té goed en weten dat ze vaak alleen maar tegenstand van de leerkracht moeten verwachten als ze hun plichten verzaken, zonder dat die leerkracht door ouders of directie gesteund zal worden. Quantité négligable, besluiten ze dus, en ze doen lustig verder waar ze zin in hebben. Zij die vinden dat klasgroepen van 30 leerlingen tegenwoordig wel werkbaar zijn, zouden eigenlijk eens een maandje een interimpje moeten doen in een TSO-klas van 30 of - we zijn mild - een BSO-klas van slechts 20 leerlingen. Daarna praten we nog eens opnieuw. ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 28 augustus 2013 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik had wat genuanceerder moeten zijn in mijn posts, u bespaart me met deze post de moeite neer te pennen waar ik naartoe wou. Eén vraagje: wat zijn de beoordelingscriteria van PISA. Ik heb wat gegoogled, maar mijn google-fu laat het afweten. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 28 augustus 2013 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Smet is een sos.
Die kennen geen schaamte en vinden zichzelf het belangrijkst.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je als een cafebaas hen krijgt wijsgemaakt dat rooie ministers de beste zijn....
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() Vlijmscherp, maar dan wel met oogkleppen op
![]()
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Oei. Nu zeg je dus zelf dat hij zwaar faalt.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vraag 2, leg me eens uit waarom een ondernemer 'dom' personeel zou willen? Volgens mij zijn het net bedrijven die geschoold en 'slim' personeel willen, maar bij de NMBS maakt het blijkbaar niet echt heel erg uit of je nu Bachelor of Master bent ... als de partijkaart maar goed zit
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, er is geen geld. Ze geven het aan de banken. Een ideaal klasje is max.6 leerlingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechten is een perfecte studie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Smet moet buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is tenminste een studie waarmee je nog genoeg vrijetijd overhoud. 2: Waarom? Dat moet je per individu bekijken. Het is niet omdat iemand rechten studeert dat hij of zij dan ook alleen geïnteresseerd is in rechten. |
|
![]() |
![]() |