Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2013, 15:45   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Elke mail bevat X-headers en die varieren van mail tot mail. Er zal echter nooit een spoor te vinden zijn van NSA in die headers tenzij NSA je rechtstreeks een email stuurde.

Sporen vinden van afluisterpraktijken in die headers is ONMOGELIJK.
Het klopt als je het over afluisterpraktijken hebt. Als het gaat om amateuristische sabotage-technieken ga je wel sporen vinden in de headers. Dat zou een grote blaam zijn voor Mail.com. Het zou betekenen dat ze hun mailservers laten besturen door NSA of consorten.

Citaat:
Ik dacht dat dit zelfs verplicht was. Trouwens, zelfs mail van de kamer is niet secure. Email was nooit bedoeld om secure te zijn.
Dat klopt. Het lost in ieder geval het probleem van de authenticatie op. Iedereen kan een mail-adres maken bij Mail.com, hotmail of gmail. Met een beetje chance kan je daar een email-adres van een parlementslid registreren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 15:54   #62
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hahaha, die "Vlaams"-nationalisten toch. Dat wil zich dan eens interessant maken zoals met hun confederalisme.
Dacht wel dat iemand dit onderwerp zou misbruiken om te kakken op 'de Vlaams-Nationalisten'.

Het maakt u weer eens een beetje minder slim uitzien dan u reeds hebt laten blijken, en het was al niet ferm indrukwekkend.
Oud 4 november 2013, 15:59   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Deze draad en de meeste reacties daarin zijn nu een type-voorbeeld van N-VA-bashing op basis van een non -event !

En de betrokken deelnemers durven dan nog over verzuring van de anderen spreken.
Over de reacties op de openingspost ben ik het eens dat ze veelal slecht gemotiveerd zijn.

Maar de draad zelf ging niet over N-VA bashing, daar doe ik niet aan mee. Waar het mij om gaat is dat een onnozel kamerlid de Amerikanen wat mee komt bashen, met haar belachelijke "Dit bevestigt mijn vermoeden dat de Amerikanen niet alleen Merkel en andere wereldleiders volgen, maar ook gewone mensen als u en ik".

Het bevestigt helemaal niets, zo blijkt. Behalve dan dat Grosemans een kieken is.
Oud 4 november 2013, 16:01   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
[x] Belgie is gered.
[ ] Belgie is niet gered.
Oud 4 november 2013, 16:03   #65
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het klopt als je het over afluisterpraktijken hebt. Als het gaat om amateuristische sabotage-technieken ga je wel sporen vinden in de headers.
Neen, dan nog ga je niets vinden in de headers. De enige manier om iets in die headers te krijgen is door de software waar de mail op verwerkt werd aan te passen om die header toe te voegen. Die headers zijn volledig vrijblijvend.

Als ik uw mail zou bekijken zul je daar nooit ook maar 1 spoor van zien aan de mail zelf. De manier waarop email werkt maakt dat gewoon onmogelijk.

Citaat:
Dat klopt. Het lost in ieder geval het probleem van de authenticatie op. Iedereen kan een mail-adres maken bij Mail.com, hotmail of gmail. Met een beetje chance kan je daar een email-adres van een parlementslid registreren.
Het spoofen van emails is nochtans niet moeilijk. Email is gewon totaal niet secure.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 16:07   #66
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Maar de draad zelf ging niet over N-VA bashing, daar doe ik niet aan mee. Waar het mij om gaat is dat een onnozel kamerlid de Amerikanen wat mee komt bashen, met haar belachelijke "Dit bevestigt mijn vermoeden dat de Amerikanen niet alleen Merkel en andere wereldleiders volgen, maar ook gewone mensen als u en ik".

Het bevestigt helemaal niets, zo blijkt. Behalve dan dat Grosemans een kieken is.
Neen. Het bevestigd dat die (helaas naamloze) "expert" een totale incompetente zak is en dat Grosemans (terecht?) paranoïde is. Het monitoren van mails op bepaalde trefwoorden is een realiteit (begonnen met ECHELON in de jaren '60) maar de NSA gaat echt niet willekeurig burgers monitoren. Wat wél kan is dat bv de Belgische staatsveiligheid vraagt aan de NSA om bepaalde burgers op te volgen. Zoals bv Thatcher deed via ECHELON & Canada enkele ministers liet bespioneren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 4 november 2013 om 16:08.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 16:58   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dan nog ga je niets vinden in de headers. De enige manier om iets in die headers te krijgen is door de software waar de mail op verwerkt werd aan te passen om die header toe te voegen. Die headers zijn volledig vrijblijvend.
In veel e-mail servers staan deze headervermeldingen standaard ingeschakeld. Als men de e-mail servers kraakt kan men alle mail via een e-mail server routen die de e-mails analyseert.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 17:00   #68
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Groosemans is een mediageil kieken zonder kop. Dat kunnen we nu wel stellen.
Oud 4 november 2013, 17:08   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niksen?
Ze is ferm actief in haar commissies.
Met kruiswoordraadsel in te vullen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 17:28   #70
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met kruiswoordraadsel in te vullen?
ba neen, dat nva kieken is met een onderzoek naar de praktijken van de NSA bezig .
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be